15 جاذبه گردشگری آلمان

کشور آلمان در قلب اروپا، از امواج یخ‌زده دریای شمال تا دامنه‌های آلپ و دریاچه‌های سوئیس، وسعت دارد. در میان مرزهای این کشور مناظر تاریخی، جنگل‌های پر رمز و راز، مزارع شراب، معماری باروک و قصرهای زیبا، پیش رویتان قرار خواهد گرفت. در اینجا 15 جاذبه گردشگری آلمان را به شما معرفی می‌کنیم…

1. برلین

15 جاذبه گردشگری آلمان: برلین

برلین یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های اروپایی است که همیشه آرام و بی‌صدا بوده و با جاذبه‌هایی چون برج تلویزیون، فرهنگ، تاریخ و شکوهش را به نمایش می‌گذارد. موزه جزیره تاریخ را سیر کرده و درباره جنگ‌هایی جون جنگ تروی و بابیلون اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد، درحالی‌که تاریخ تیره‌تر قرن بیستم را می‌توان در اماکنی چون Checkpoint Charlie، بقایای دیوار برلین و یادبود یهودیان که توسط پتر آیزنمن ساخته شده، دید. در مرکز Friedrichshain-Kreuzberg می‌توانید از کافه‌ها، اجرای موسیقی، استودیو و گالری‌های هنری، منطقه Reichstag، The Brandenburg Gate، و منطقه گردشگری Tiergarten، دیدن کنید.

2. قلعه نویشوانشتاین

15 جاذبه گردشگری آلمان: قلعه نویشوانشتاین

افسانه رمانتیک شاه لادویگ دوم، از خاندان باوارین ها، با گذشت سال‌ها هنوز هم باوجوداین قلعه (Neuschwanstein) بر فراز دامنه کوه‌های آلپ، زنده است. این قلعه زیبا که بنا به عقیده بسیاری بهترین قلعه جهان است کمی بالاتر از روستای Hohenschwangau قرار دارد. با دیدن برج‌ها، پل‌های متحرک و دیوارهای این قصر متوجه خواهید شد که چرا با گذشت سال‌ها هنوز این قصر قدیمی والت دیزنی، جی کی رولینگ و بسیاری دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فضای داخلی این قصر نیز چنان مجلل و نفس‌گیر است که شکوه و جلال معروف‌ترین شاه باواریا را نشان می‌دهد.

3. مونیخ

15 جاذبه گردشگری آلمان: مونیخ

مونیخ شهری در جنوب آلمان است که به خاطر وجود کوه و علاقه مردم به آبجو و چرم، شهرت دارد. این شهر که پایتخت استان باواریا است تا حدودی مستقل عمل می‌کند. ازجمله مسائل مهم این شهر عبارت‌اند از آبجوی مخصوص باواریا (هیتلر در سال 1923 کودتای مونیخ یا کودتای آب‌جوفروشی را در این شهر برپا کرد) و تاریخ غنی (در زمان سلطنت باواریا مونیخ دوره درخشانی داشت). این شهر ترکیبی از معماری قرون‌وسطی و باروک را باهم داشته و در آنجا می‌توانید از پارک‌های سرسبز، Englischer Garten، Marienplatz و گنبدهای Frauenkirche دیدن کنید.

4. درسدن

15 جاذبه گردشگری آلمان: درسدن

درسدن (Dresden) یکی از شهرهای زیبای آلمان است که در طی جنگ جهانی دوم ویران شد. ازجمله دیدنی‌های این شهر عبارت‌اند از Frauenkirche، قصر Zwinger و Semper Oper، که همه گرداگرد رودخانه الب قرار گرفته‌اند، گویی برای قرن‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. بدون شک درسدن برترین پروژه بازسازی پس از جنگ را داشته است و دوباره به جواهر شرق آلمان تبدیل شده است.

5. وایمار

15 جاذبه گردشگری آلمان: وایمار

شهر وایمار (Weimar) را می‌توان شهر نوابغ آلمان نامید. گردشگران ویمار در اطراف خود مجسمه‌های گوته، شیلر، فرانتس لیست، هامل، باخ، نیچه و بسیاری دیگر، را می‌بینند. مناطقی چون میدان بازار ویمار، با عمارت های قرن‌های 16 و 17، شکوه و جلال عصر طلایی وایمار را نشان می‌دهند. در این شهر پارک‌هایی هم وجود دارد (که در آنجا می‌توانید در صفحات کتاب‌های فلاسفه آلمان گم شوید)، همچنین می‌توانید از اماکن مرتبط با استقرار جمهوری ویمار در سال 1918 دیدن کنید.

6. راینلند

15 جاذبه گردشگری آلمان: راینلند

راینلند (Rhineland) که در نزدیکی کانال رودخانه راین قرار گرفته، که از دریاچه کنستانس به تپه‌های شمالی آلمان منتهی می‌شود، دارای قلعه‌های زیبا و چشم‌اندازهای بی‌شمار است. گردشگران می‌توانند در این منطقه از شهرهای تاریخی مانند بوپارد، صخره‌های افسانه‌ای لورلی، کوبلنز دوهزارساله و قلعه افسانه‌ای التز، دیدن کنند. بااین‌حال تفاوت اصلی راینلند از سایر قسمت‌های آلمان در شراب آن است. تاکستان‌های رایزلینگ و اسپتبرگوندر که از تپه‌ها تا کناره رودخانه‌های راین و موسل وسعت دارند، بهترین شراب‌های سفید و قرمز اروپا را تولید می‌کنند.

7. برشتس گادن

15 جاذبه گردشگری آلمان: برشتس گادن

برشتس گادن (Berchtesgaden) یک شهر کوچک زیباست که در دامنه کوه‌های باواریاو و در مرز اتریش قرار دارد. خانه‌های چوبی و الواری این شهر کوچک، میدان مرکزی زیبا و آب شفاف، زیبایی این مکان را دوچندان می‌کنند. در بالای این شهر کوچک مکان معروف آشیانه عقاب قرار دارد که بر بالای کوه‌های آلپ بوده و اقامت گاه موردعلاقه هیتلر بود. از این مکان می‌توان نمای کوه‌های واتزمن و باواریای جنوبی را مشاهده کرد.

8. هایدلبرگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: هایدلبرگ

هایدلبرگ (Heidelberg) که در اطراف دره رودخانه نکار و در میان تپه‌های بادن ووتمبرگ قرار دارد، شهری است که در میان خرابه‌های یک قصر قرون‌وسطایی ساخته شده است. این قلعه در میان سقف‌های قرمز و خیابان‌های شهر قدیمی سر برافراشته و منظره جالبی به وجود آورده که بارهای دانشجویی و مکان‌های اجرای موسیقی در آنجا وجود دارد. در مرکز آن مجسمه‌های گوته و شاعران آلمانی دیگر قرار گرفته و یک کلیسای زیبا و پل طاقی شکل، زیبایی این منطقه جنگلی را دوچندان می‌کند.

9. لایپزیگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: لایپزیگ

لایپزیگ با بیش از نیم میلیون سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان است. این شهر ازلحاظ هنر و تاریخ با برلین رقابت می‌کند، تالار شهر قدیمی آن به دوران رنسانس تعلق دارد (بزرگ‌ترین تالار کشور)، مجسمه‌های بسیاری از گوته و شیلر را به نمایش می‌گذارد و همچنین آثار زیرزمینی آن از هنرمندانی است که از شلوغی پایتخت گریخته‌اند. استودیو و گالری‌های آن در بین خانه‌های اپرای باروک و مقبره باخ در Thomaskirche قرار دارند، درحالی‌که کلوب و بارهای آن در منطقه همیشه بیدار Karl-Liebknecht-Strasse، دیده می‌شوند.

10. کلن

15 جاذبه گردشگری آلمان: کلن

کلن (Cologne) لیبرال بدون شک یکی از مهم‌ترین شهرهای آلمان است که کلیسای جامع آن در میراث یونسکو ثبت شده است. این شهر در شمال راینلند قرار دارد، جایی که شهرهای صنعتی آخن و بن باهم تلاقی پیدا می‌کنند. تاریخ این شهر به دوران رومی‌ها بازمی گردد و کلیساهای رومی فراوانی در آنجا به چشم می‌خورد. اما کوچه‌های تنگ و ساختمان‌های تاریخی شهر قدیمی تنها نیمی از داستان هستند. اگر به محله Früh em Veedel در روبه روی راین بروید افراد محلی را می‌بینید که آبجوی مخصوص کلن را به فروش می‌رسانند، در محله Agnesviertel می‌توانید از بارها و نوشیدنی فروشی‌ها دیدن کنید.

11. نورمبرگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: نورمبرگ

گردشگرانی که می‌خواهند از شمال باواریا دیدن کنند علاوه بر مونیخ می‌توانند به نورمبرگ (Nuremberg) بیایند. این شهر که زمانی مرکز امپراتوری روم بوده اکنون یک شهر دانشجویی است که علاوه بر وجود آثار مختلف و قصر نورمبرگ، به‌عنوان یکی از قطب‌های حکومت نازی محسوب می‌شود. خیابان‌های تنگ و تاریک و پوشیده از درخت این شهر تاریخ غنی آن را روایت می‌کنند. آبجوی این منطقه به دلیل رنگ تیره و طعم دل‌چسبش شهرت دارد.

12. روتنبورگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: روتنبورگ

این شهر (Rothenburg) در زمان‌های گذشته باوجود محله‌های قرون‌وسطایی و قصرهای زیبا، یک شهر مهم به شمار می‌رفته که از وورتسبورگ تا باواریا امتداد داشته است. منطقه Altstadt با کوچه‌های پیچ‌درپیچ و خانه‌های باواریا، چراغ‌های درخشان، غنچه‌های شکوفا در تابستان، طاق‌های گنبدی و دیوارهای قرن 14، یکی از برترین منطقه‌های این شهر است. در این منطقه یک میدان بازار وجود دارد که در اطرافش گنبدهایی وجود داشته و پر از بار و کافه است.

13. جنگل سیاه

15 جاذبه گردشگری آلمان: جنگل سیاه

جنگل سیاه در جنوب غرب آلمان و در مرز فرانسه و سوئیس قرار گرفته و داستان برادران گریم، هانسل و گرتل، راپونزل و غیره، ازآنجا نشاءت می‌گیرد. پشتوانه تاریخی و افسانه‌ای این جنگل به همراه چشم‌انداز زیبای آن، یک منطقه پررمزوراز به وجود آورده است. سنگ‌های گرانیتی، دره‌های عمیق، درختان کاج، بلوط و راش، تنه درختان و مسیرهای پیاده‌روی، همه و همه زیبایی این جنگل را دوچندان می‌کند. در کنار این جنگل شهر کوچکی به نام بادن بادن وجود دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کنید.

14. هامبورگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: هامبورگ

هامبورگ (Hamburg) به دلیل داشتن بزرگ‌ترین بندر اسکله کشور، دروازه آلمان به جهان نامیده می‌شود، به همین دلیل تنوع فرهنگی در آن به چشم می‌خورد. در مرکز شهر شهرداری هامبورگ قرار دارد، کوچه‌های پرپیچ‌وخم منطقه Reeperbahn هم تقریباً شناخته‌شده هستند. منطقه Schanzenviertel یک محله دانشجویی است، که کافه‌های پاریسی، موسیقی آفریقایی، جاز شیکاگویی و اغذیه‌فروشی در آن دیده می‌شود. هامبورگ دومین شهر مهم و زنده آلمان است.

15. بامبرگ

15 جاذبه گردشگری آلمان: بامبرگ

بامبرگ (Bamberg) یک شهر زیبای باواریایی است که نمونه کامل شهرهای قرون‌وسطایی می‌باشد و عاشقان آبجو می‌توانند از آن لذت ببرند. منطقه شهر قدیمی بامبرگ که بسیاری آن را زیباترین مکان کشور می‌دانند (در میراث یونسکو به ثبت رسیده) توسط کانال‌های رگنیتز و ماین به دو قسمت تقسیم شده است. در این منطقه کلیساهای متعددی وجود دارد اما قسمت اعظم گردشگران برای خرید و نوشیدن آبجوی مخصوص بامبرگ به این شهر سفر می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم