فیلم‌های مارول در فاز چهارم و تاریخ اکران آنها برای طرفداران سینمای مارول

دنیای سینمای مارول برای آینده نقشه‌های بزرگی در سر دارد. طرفداران مارول با علم بر این موضوع در انتظار معرفی تاریخ اکران فیلم‌های مارول در فاز چهارم هستند. ما در این مقاله تاریخ اکران این فیلم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. بیوه سیاه – Black Widow – نه جولای 2021

طرفداران دنیای مارول سال‌ها در انتظار اکران اولین فیلم ابرقهرمانی زنانه بودند و “بیوه سیاه” به این نیاز پاسخ داد. در این فیلم “اسکارلت جوهانسون” (Scarlett Johansson) نقش اصلی را برعهده دارد. گرچه شخصیت هوپ ون دائن از “اوانجلین لیلی” (Evangeline Lilly) و کارول دنور از “بری لارسون” (Brie Larson) در فیلم‌های “مرد مورچه‌ای و زنبورک” (Ant-Man & The Wasp) و “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) محبوب شدند، اما این موضوع به این معنا نیست که “بیوه سیاه” موردتوجه قرار نگیرد.

داستان فیلم چیزی مابین وقایع “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) و “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) است و در اروپا رخ می‌دهد. شخصیت جوهانسون با اهمرین های گذشته‌اش روبرو می‌شود. بازیگران دیگر فیلم عبارتند از “دیوید هاربر” (David Harbour) در نقش الکسی و “ریچل وایس” (Rachel Weisz) در نقش ملینا.

همچنین بخوانید: معرفی 10 نقطه عطف حضور زنان در دنیای مارول


12. شانگ-چی و افسانه ده حلقه – Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings – سه سپتامبر 2021

در سال‌های اخیر دنیای سینمایی مارول به ژانرهای مختلف پرداخت، از تریلر جاسوسی “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Solider) تا عناصر نوآر در “مرد آهنی 3” (Iron Man 3) اما حالا یکی از فیلم‌های مارول در فاز چهارم یک فیلم کونگ فویی است. این فیلم به شانگ-چی، قهرمان هنرهای رزمی می‌پردازد که در سال 1973 در صفحات کمیک مارول معرفی شد.

“دستین دنیل کرتون” (Destin Daniel Cretton) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و گرچه رزومه پر و پیمانی از فیلم‌های پرفروش ندارد، اما فیلم “بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲” (Short Term 12 – 2013) و “فقط رحمت” (Just Mercy – 2019) را او ساخته است. همانطور که گفتیم فیلم به یک قهرمان می‌پردازد و “سیمو لئو” (Simu Liu) در نقش آن قهرمان و “تونی لیانگ” (Tony Leung) در نقش ماندارین حضور دارند.


11. جاودانگان – The Eternals – پنج نوامبر 2021

موقعی که از جنبه کهکشانی کمیک مارول صحبت می‌شود، دنیای سینمایی مارول فقط به سطح آن پرداخته است. خب تا به اینجا “ثور” (Thor)، “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و “کاپیتان مارول” (Captain Marvel) را دیده‌ایم، اما هزاران هزار ماجرای دیگر وجود دارد که هنوز به لایو اکشن تبدیل نشده‌اند. “جاودانگان” در این مسیر قدم گذاشت، چون کلی شخصیت خداگونه بود که “جک کربی” (Jack Kirby) باید آنها را به روی پرده سینما می‌آورد.

“کلویی ژائو” (Chloe Zhao) قرار بود در فیلم “بیوه سیاه” حضور یابد، و چون این اتفاق نیفتاد او را به پروژه “جاودانگان” دعوت کردند. داستان درباره موجوداتی است که توسط بیگانه‌های خداگونه خلق شده‌اند و گفته می‌شود عناصر عاشقانه هم در داستان دیده می‌شوند. در این فیلم ستارگانی چون “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie) و “جما چان” (Gemma Chan) حضور دارند.


10. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home – هفده دسامبر 2021

فیلم‌های “مرد عنکبوتی” همیشه در دنیای مارول جایگاه ویژه‌ای داشتند و سروصداها درباره آن زیاد بود. بعد از اکران فیلم سال 2019، استودیوهای مارول و دیزنی و سونی قراردادی نوشتند که گویی که مرد عنکبوتی در “انتقام جویان” دیگر آینده‌ای نداشت. خوشبختانه این مسائل پشت سر گذاشته شد و سیکوئل دیگر مرد عنکبوتی در دسامبر 2021 اکران می‌شود.

“جان واتس” (Jon Watts) کارگردان “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) و “مرد عنکبوتی: دور از خانه” (Spider-Man: Far From Home) کارگردانی این اثر را برعهده دارد و “تام هالند” (Tom Holland) و “زندیا” (Zendaya) به نقش‌های خود بازمی گردند. در این فیلم قهرمان می‌خواهد در دنیایی زنده بماند که همه از هویت مخفی او باخبر بوده و به خاطر حمله تروریستی در لندن او را سرزنش می‌کنند. چندلایه بودن فیلم و حضور شخصیت‌هایی از فیلم‌های دیگر “مرد عنکبوتی”، مثل الکتروی “جیمی فاکس” (Jamie Foxx) از “مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲” (The Amazing Spider-Man 2) و داک اوکِ “آلفرد مولینا” (Alfred Molina) از “مرد عنکبوتی 2” این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های مارول در فاز چهارم تبدیل می‌کند.


9. دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی – Doctor Strange In The Multiverse Of Madness – بیست و پنج مارس 2022

همانطور که پیش می‌رود متوجه می‌شویم مارول قص دارد سیکوئل ها و پروژه‌های اصلی را با هم ادغام کند. بنابراین هم شاهد ایده‌های تازه هستیم و هم شخصیت‌های موردعلاقه‌مان را دوباره می‌بینیم. حالا این موضوع را در “دکتر استرنج 2” می‌بینیم که ساخت آن در تابستان 2018 تأیید شد و به فیلم‌های مارول در فاز چهارم پیوست. با این که ابتدا اعلام شد “اسکات دریکسون” (Scott Derrickson) کارگردانی آن را برعهده دارد، اما این فیلمساز و استودیو به دلیل عدم تفاهم راهشان را جدا کردند.

در فوریه 2020 اعلام شد که “سم ریمی” (Sam Raimi) کارگردانی اثر را برعهده دارد. “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) در نقش دکتر استرنج و “الیزابت اولسن” (Elizabeth Olsen) در نقش واندا در فیلم حضور دارند. “تام هیدلستون” (Tom Hiddleston) و “توبی مگوایر” (Tobey Maguire) هم از بازیگران دیگر این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟


8. ثور: عشق و تندر – Thor: Love And Thunder – شش مه 2022

تا مدت زمان طولانی تصور می‌شد استودیو مارول سری فیلم‌های سولو را فقط تا سه گانه می‌سازد، نه بیشتر؛ درست مثل “مرد آهنی” و “کاپیتان آمریکا”، اما “ثور: عشق و تندر” ثابت کرد اینطور نیست. همه ما می دانیم که “کریس همسورث” (Chris Hemsworth) دو فیلم اول “ثور” را دوست نداشت، ما فیلم “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) نگرش او را عوض کرد و حالا باید منتظر این فیلم جدید باشیم.

یکی از دلایل اصلی ساخت این فیلم قرارداد با فیلمساز آن است. “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) که فیلم “ثور: رگنراک” را ساخت قرار است این فیلم را هم بسازد. فیلم از وقایع “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) ادامه یافته و شخصیت همسورث به دنبال هدف جدیدی است. در این فیلم “ناتالی پورتمن” (Natalie Portman) در نقش جین فاستر و “کریستین بیل” (Christian Bale) در نقش قصاب خدایان حضور دارند.


7. پلنگ سیاه 2 – Black Panther: Wakanda Forever – هشت جولای 2022

در اوت 2020 مردم خبر مرگ “چادویک بوزمن” (Chadwick Boseman) را شنیدند. این بازیگر به سرطان مبتلا بود و تمام این مدت فیلم‌های پرفروشی چون “پلنگ سیاه”، “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” و “انتقام جویان: پایان بازی” را ساخت. او سرانجام در سن 43 سالگی قبل از اینکه “پلنگ سیاه 2” را بسازد از دنیا رفت. “رایان کوگلر” (Ryan Coogler) ساخت و فیلمنامه نویسی داستان را برعهده دارد. گفته می‌شود “دانای گوریرا” (Danai Gurira) هم در فیلم حضور دارد.


6. مارول ها – The Marvels – یازده نوامبر 2022

از آنجایی که “کاپیتان مارول” اولین فیلم میلیارد دلاری مارول بود، پس حتماً باید سری بعدی آن ساخته می‌شد، اما این بار هم مثل “پلنگ سیاه 2” گویی برای ساخت آن عجله نداشتند. در اینجا هم دوباره شخصیت کارول دنور با حضور “بری لارسون” را می‌بینیم، اما برای تماشای ماجراجویی‌های او باید تا سال 2022 صبر کنیم. کارگردانی این فیلم برعهده “نیا داکوستا” (Nia DaCosta) است. درباره جزئیات داستان چیزی نمی‌دانیم، فقط می دانیم “تیونا پریس” (Teyonah Parris) نقش مونیکا و “ایمان ولانی” (Iman Vellani) نقش کامالا را برعهده دارند.


5. مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی – Ant-Man And The Wasp: Quantumania – هفده فوریه 2023

تا مدت زمان طولانی از آینده “مرد مورچه‌ای و زنبور” خبر نداشتیم. درباره دو شخصیت اصلی آن دیگر صحبت زیادی نشد و حتی اینطور به نظر می‌رسید که مارول به ساخت آن علاقه‌ای ندارد. خوشبختانه در آوریل 2020 همه چیز عوض شد و اعلام شد این سیکوئل در حال ساخت است. این فیلم قرار است به عنوان اولین فیلم مارول در سال 2023 اکران شود. “پیتون رید” (Peyton Reed) کارگردان فیلم اصلی کارگردانی آن را برعهده داشته و “جف لاونس” (Jeff Loveness) تهیه کننده و نویسنده “ریک اند مورتی” (Rick and Morty) هم فیلمنامه نویس فیلم است.

در این فیلم “پل راد” (Paul Rudd) و “اوانجلین لیلی” به نقش‌های اصلی بازگشته و “مایکل داگلاس” (Michael Douglas) و “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) هم نقش دکتر هانک و جانت را بازی می‌کنند. “جاناتان میجرز” (Jonathan Majors) ستاره “آخرین مرد سیاهپوست در سان فرانسیسکو” (The Last Black Man In San Francisco)، ” 5 هم‌خون” (Da 5 Bloods) و “لاوکرفت کانتری” (Lovecraft Country) به نقش کانگ فاتح بازگشته و “کاترین نیوتون” (Kathryn Newton) هم نقش کسی لانگ را بازی می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول


4. نگهبانان کهکشان 3 – Guardians Of The Galaxy 3 – پنج مه 2023

مسیر ساخت این فیلم مسیر سختی بود، چون در ابتدا تصور می‌شد این فیلم قرار است یکی از اولین فیلم‌های مارول در فاز چهارم باشد، اما بعد “جیمز گان” (James Gunn) به خاطر یکی از توییت های توهین آمیزش کنار گذاشته شد. سپس به دی سی رفت و در آنجا “جوخه خودکشی” (The Suicide Squad) را ساخت، اما دوباره برگشت تا پایان سه گانه “نگهبانان کهکشان” را بسازد. طبق گفتگان این فیلم قرار است داستان گروه نگهبانان را به پایان برساند. هنوز درباره جزئیات چیزی نمی‌دانیم و منتظر اکران فیلم هستیم.


3. چهار شگفت انگیز – Fantastic Four

پس از جادوی دیزنی حالا منتظر نسخه “چهار شگفت انگیز” از مارول هستیم. متاسفانه پاندمی کرونا هرگونه پیشبرد این پروژه را به تعویق انداخت و حالا باید منتظر جزئیات بیشتری از این فیلم باشیم. در دسامبر 2020 مشخص شد که “جان واتس” (Jon Watts) کارگردان سه گانه “مرد عنکبوتی” از دیزنی کارگردانی آن را برعهده دارد. هنوز نمی‌دانیم این فیلم شخصیت‌ها را چطور نمایش می‌دهد، اما حتماً فیلم خوبی از آب درمی آید.


2. مردان ایکس – X-Men

چندگانه “مردان ایکس” بیش از دو دهه بین ما هستند و هنوز منتظر دیدن این شخصیت‌ها در دنیای مارول هستیم. از آنجایی که ساخت چنین فیلمی هزینه بر و سنگین است بنابراین عجله جایز نیست. به همین دلیل است که تیم پروفسور ایکس در فاز چهارم ظاهر نمی‌شود، شاید حتی در فاز پنجم هم نباشد. این پروژه هم به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد و هنوز نمی‌دانیم چه بر سرش می‌آید. فقط امیدواریم قبل از سال 2025 اکران شود.


1. بلید – Blade

بیشتر پروژه‌هایی که در قالب فیلم‌های مارول در فاز چهارم معرفی شدند آثاری بودند که ساختشان انتظار می‌رفت، اما این یکی طرفداران مارول را شوکه کرد. چند سال است که کمپانی امتیاز “تیغه” را دریافت کرده، اما در رویداد سالانه تابستانی بود که ساخت آن اعلام شد. با این که درباره جزئیات فیلم چیزی نمی‌دانیم اما گویا “ماهرشالا علی” (Mahershala Ali)، بازیگر اسکاری، نقش بلید را بازی می‌کند. پس باید منتظر باشیم تا ببینیم چه می‌شود.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم‌های کمپانی مارول بر اساس امتیاز متاکریتیک


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم