بهترین انیمه‌های شونن مشابه “وان پیس” (One Piece) که باید تماشا کنید

“وان پیس” کار خود را از سال 1997 آغاز کرد و همچنان به شکل پیوسته انیمه‌های سریالی بسیار زیادی به بازار عرضه می‌کند. تا کنون بیش از 1000 فصل از این مجله چاپ شده و قرار است تا 100 جلد دیگر نیز ادامه داشته باشد. علاوه بر داستان‌های مانگا انیمیشن‌های “وان پیس” نیز بسیار گسترده و متنوع هستند. پخش این انیمه‌ها از سال 1999 آغاز شد و تا امروز به کار خود ادامه می‌دهد. بیش از 900 اپیزود از انیمه تاکنون توسط “وان پیس” تولید شده است. مضامین و شخصیت‌های این انیمه‌ها بسیار عالی هستند. یکی از چشمگیرترین دست آوردهای “وان پیس” این است که توانسته یک گروه از دزدان دریایی را به شکل گروهی از قهرمانان شورشی نشان دهد و در این کار بسیار موفق عمل کرده است. اغراق نیست که بگوییم امروزه “وان پیس” به یک قدرت عظیم تبدیل شده است که در آینده نیز اغلب انیمه‌های شونن از او تأثیر خواهند گرفت. در حال حاضر نیز برای طرف‌داران دوآتشه انیمه‌های شونن، وان پیس تعداد زیادی انیمه کلاسیک و مدرن عرضه کرده است. در اینجا بهترین انیمه‌های شونن مشابه “وان پیس” (One Piece) که باید تماشا کنید را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “ناروتو” (Naruto) در سفر خود یک نینجای با انگیزه را دنبال می‌کند تا قوی‌ترین شود

امروز کسی از طرف‌داران انیمه را نمی‌بینید که “ناروتو” را ندیده باشد و یا حداقل درباره‌اش نشنیده باشد. اما اگر شما با این سریال آشنا نیستید باید بدانید که عناصر بسیار زیادی در “ناروتو” هست که آن را به یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های شبیه “وان پیس” تبدیل کرده است. یکی از ویژگی‌های متفاوت و بارز این سریال این است که داستان حول محور اهداف شخصیت‌های اصلی آن به نام‌های مانکی لوفی و ناروتو در جریان است.

در حالی که ناروتو می‌خواهد به قوی‌ترین نینجا تبدیل شود و به هوکاگه بعدی روستای خود تبدیل شود، لوفی در سر دارد تا به رئیس دزدان دریایی تبدیل شود. اما با وجود این هر دوی آن‌ها داستان انیمه را به شکلی جذاب به پیش می‌برند و همین است که سفر آن‌ها را برای تماشاگر لذت‌بخش می‌کند.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های دوست داشتنی انیمه ناروتو (Naruto) که باید با آنها آشنا شوید


9. “بلیچ” (Bleach)، روایتی اکشن از شینیگامی ها دارد

ایچیگو کوروساکی پس از موافقت با کمک به روکیا به عنوان خدای مرگ یا همان شینیگامی، خودش را درگیر سیاست‌های زندگی پس از مرگ می‌بیند. یکی از دلایل شهر انیمه بلیچ نگاه تازه و منحصر به فرد آن به مرگ و زندگی پس از مرگ است. کم کم داستان به سمت داستان‌ها و سیاست‌های پشت پرده جامعه ارواح کشیده می‌شود.ایچیگو مانند لوفی که در یک اپیزود از دولت جهانی سرپیچی می‌کند، وضعیت موجود جامعه روح را  به چالش می‌کشد. نبردهای نفس گیر بسیاری در این انیمه وجود دارد که مخاطبین را به وجد می‌آورد.


8. “فری تیل” (Fairy Tail)  به ژانر شونن جادوی شگفت انگیزی می‌بخشد

داشتن مهارت‌های هنرهای رزمی و همین طور قدرت‌های جادویی در انیمه‌های شونن به وفور یافت می‌شود. اما اینکه داستانی بر اساس جادو پیش برود چندان متدوال نیست. به نظر می‌رسد “سحر و جادو” چیزی مناسب برای انیمه شوجو باشد (دختران جادویی ، چه کسی؟) اما می‌بینید که فری تیل این مضمون را به خوبی به چالش می‌کشد.

ارت لند پر از جادوگران با استعداد است. از آن میان می‌توان به ناتسو، جادوگر اژدهاکش اشاره کرد. داستان این سریال حول محور شخصیت ناتسو و همرزمانش است که به او کمک می‌کنند تا به دنبال اژدهای ایگنیل، پدرخوانده تانتسو را دنبال کنند. بنابراین این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های شونن مشابه “وان پیس” است.


7. “شبدر سیاه” (Black Clover) به انیمه‌های شونن رنگی از جادوی سیاه می‌بخشد

در هردو سریال “فری تیل” و “شبدر سیاه” اثرات جادو را می‌بینیم. در “فری تیل” جادوها و صحنه‌های سریال بسیار سبک‌تر هستند. در “شبدر سیاه” اما با جادوهای سیاه و تیره‌ای در خلال داستان مواجه می‌شویم. با این وجود، شخصیت اصلی سیاه “شبدر سیاه” به نام آستا، درست از جنس قهرمانانی همچون لوفی و ناروتو است. او تصمیم دارد تا شاه جادوگران شود اما قدرت و استعداد لازم را برای رسیدن به این هدف ندارد.

اما آنچه آستا دارد (دقیقاً مانند لوفی و ناروتو) توانایی تبدیل شدن به یک جادوگر قدرتمند است. پخش این انیمه در حال حاضر متوقف شده است تا محتوای بیشتری در مانگا جمع شود ، اما در 170 قسمتی که تا حالا پخش شده است، داستان‌های تماشایی زیادی وجود دارد.


6. “آکادمی قهرمان من” (My Hero Academia) نامه‌ای عاشقانه به ابرقهرمانان است

ایزوکو “دکو” میدوریا در جهانی زندگی می‌کند که تعداد زیادی از مردم با کوسه یا همان قابلیت جادویی  متولد می‌شوند: توانایی‌های ذاتی خاص مانند نامرئی شدن، سرعت فوق العاده  و یا قدرت فوق العاده و غیره. جامعه با این ابرقهرمانان به عنوان قدرت‌های پلیس مدرن در تلاش است تا تبهکاران را بگیرد. دکو دوست دارد تا همچون بت ابرقهرمان خودش آل مایت، باشد. سریال آکادمی قهرمان من نیز همچون بسیاری دیگر از انیمه‌ها به افراد ضعیفی می‌پردازد که در تلاش‌اند تا موقعیت خود را ارتقا دهند.

همچنین بخوانید: 10 پیچش داستانی جذاب در کادمی قهرمان من (My Hero Academia)


5. “دراگون بال” (Dragon Ball) یک شونن کلاسیک است

انیمه “دراگون بال” یکی از بهترین انیمه‌های شونن است که آن را می‌توان به عنوان اولین سری از سریال‌های شونن دانست که به مضامین پایه‌ای این ژانر پرداخته است. اگر از طرفداران “وان پیس” هستید می‌توانید به سراغ هر یک از فصل‌های “دراگون بال” بروید. البته پیشنهاد ما به شما این است که با سری اول آن شروع کنید. سری اول نسبت به سری‌های آخر از لحن و سرعت آرام‌تر و آهسته‌تری برخوردار است.

“دراگون بال” مخاطب را با بسیاری از شخصیت‌هایش و دنیای ویژه آنان آشنا می‌کند. در حقیقت طرح داستانی مشخصی برای انیمه وجود ندارد. در واقع این سریال از چالش‌های گوناونی تشکیل شده است که شخصیت اصلی سان گوکو برای حفظ امنیت زمین باید از آن‌ها به سلامت عبور کند.


4. “یو یو هاکوشو” (Yu Yu Hakusho) فضای خوبی دارد

یکی از بهترین انیمه‌های شونن مشابه “وان پیس” که در دهه 90 از محبوبیت بسیاری برخوردار بود. داستان این انیمه از فیلم‌های بودایی و ترسناک الهام گرفته شده است. یکی دیگر از چیزهایی که در این انیمه به آن پردخته شده است گروه بزهکاران خیابانی و زد و خوردهای آنان است که در اواخر دهه 80 تا اواسط دهه 90 در مانگاهای ژاپنی بسیار محبوب بوده است.

یوسوکه اورامشی ، بزهکار نوجوان در اثر برخورد به اتومبیل برای نجات جان یک کودک به شکل ناگهانی می‌میرد.  از طرفی دیگر دنیای زیرین برای ورود او آماده نیست. در واقع هیچ جایی در بهشت یا جهنم برای او وجود ندارد. در نتیجه به او این فرصت داده می‌شود که به زندگی بازگردد. بعد از این فرصت او به عنوان کارگاه عالم اموات شروع به فعالیت می‌کند. او در واقع تصمیم می‌گیرد تا به فعالیت‌های طبیعی در دنیای انسان‌ها کمک کند.


3. “گورن لاگان” (Tengen Toppa Gurren Lagann) به مبارزات انسانی و همین طور نبردهای فضایی می‌پردازد

این انیمه سریالی محبوب در سال 2007 متولد شد. این انیمه از استودیو تریگر الهام گرفته است به همین دلیل اگر با تریگر آشنا باشید باید بدانید که صحنه‌های اکشن و انیمیشن گون لاگان بسیار درجه یک و جذاب است. در دنیای این انیمه می‌بینیم که نژاد بیگانه‌ای به  انسان‌ها حکومت می‌کند و آنان را در زیر زمین محبوس کرده است.

برادران افلاطونی سیمون و کامینا با یک ماشین رباتیک مرموز که سیمون می‌تواند آن را هدایت کند، برخورد می‌کنند . آنان قصد دارند از این ماشین برای کشف سطح خطرناک زمین و پس گرفتن سیاره برای انسان استفاده کنند. با گذشت زمان می‌بینیم که طرح کلی این انیمه کمی پیچیده می‌شود. اما صحنه‌های زیبا و شخصیت پردازی‌های خوب با نبردهای مسحور کننده روی زمین و فضا طرفداران را به خوبی سرگرم می‌کند.


2. “شیطان‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن” (Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba) شامل صحنه‌های نبرد فوق العاده ای است

“وان پیس” در طول این سری ده‌ها جنگ دارد، اما اینکه آیا هیچ کدام از آن‌ها می‌توانند زیبایی صحنه‌های نبرد “شیطان کش” را از بین ببرند، جای بحث دارد.  ماجراها و صحنه‌های نبرد در شیطان کش به شکل عجیبی تماشاگران را بر روی صندلی‌هایشان میخکوب می‌کند.

این سریال داستان شخصیت  تانجیرو کمادو جوان است که تقریباً تمام خانواده خود را به دلیل شیاطین گوشتخوار از دست داده است. تانجیرو و دوستانش در این سفر به شیطان کش های قدرتمند تبدیل می‌شوند و می‌خواهند تا برای درمان خواهر شیطانی تانجیرو به نام نزوکو راه حلی پیدا کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های شونن در سبک سینن مانگا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. “ماجراجویی عجیب و غریب جوجو”  (JoJo’s Bizarre Adventure) ماجراجویی‌های عجیب یک قهرمان با داستان‌های متعدد است

انیمه‌های “وان پیس” در طول 20 سال اخیر به شکل پیوسته سریال‌های متعددی را تولید کرده است. انیمه جوجو نمی‌تواند به اندازه “وان پیس” طولانی باشد اما مانگای تصویری آن قطعاً می‌تواند با “وان پیس” رقابت کند. اولین سری جوجو در مجله شونن جامپ و در سال 1987 چاپ شد و تا به امروز داستان جوجو ادامه داشته است. البته این روزها در مجله اولترا جامپ چاپ می‌شود. پس این انیمه را به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های شونن مشابه “وان پیس” تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. …..

    اردیبهشت 15, 1401

    به هیچ عنوان نمیشه شیطان کش رو با وان پیس مقایسه کرد…وان پیس بهترین شخصیت پردازی و دنیا سازی رو بین انیمه های شونن داره ولی شیطان کش برعکس از افت شخصیت پردازی و دنیاسازی رنج میبره.

    پاسخ

  2. .

    اردیبهشت 14, 1401

    به هیچ عنوان نمیشه شیطان کش رو با وان پیس مقایسه کرد…وان پیس بهترین شخصیت پردازی و دنیا سازی رو بین انیمه های شونن داره ولی شیطان کش برعکس از افت شخصیت پردازی و دنیاسازی رنج میبره.

    پاسخ

  3. کاراکتر

    تیر 16, 1400

    البته دراگون بال نیست که شبیه وان پیسه
    این وان پیسه که شبیه دراگون باله
    ( محض اطلاع هیت نمیدم 😐 )

    پاسخ

    • ینفر که فن وان پیسه در پاسخ به کاراکتر

      شهریور 20, 1401

      من خودم میخوام دراگون بالو ببینم
      وان پیس دنیاش خیلی بزرگه و شخصیت های خیلی جذابی داره که توصیف ندارن
      همچین شخصیت لوفی که الگوی منه …دیگه خودتون حساب کنین یه شخصیت کارتونی که وجود نداره شده الگوی یه انسان،حتا مسخره بازیاش

      پاسخ

  4. ایران

    تیر 16, 1400

    این لیست خیلی خوب این انیمه ها همشون عالین

    پاسخ