آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 131)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مالنا – 2000 – Malèna

ژانر: درام

کارگردان: جوزپه تورناتوره (Giuseppe Tornatore)

بازیگران: مونیکا بلوچی، گیوسپه سولفارو، لوکیانو فدریکو

تریلر فیلم

این درام رمانتیک بلوچی را در نقش یک زن کامل ایتالیایی نشان داد. او در این فیلم مالنای تنهاست که همسرش به جنگ رفته و باید در شهر سیسیلی سال 1940 زندگی می کند. جایی که همه مردان شیفته او بوده و زنان به او حسادت می کنند. زمانی که رناتوی 12 ساله عاشق او می شود، همه جا او را دنبال کرده، از او محافظت کرده و به حامی و دوستدار او تبدیل می شود. این شخصیت معصوم که گویی زیبایی اش بلای جانش شده به خوبی توسط بلوچی به نمایش درآمده است.


2. آسمان نیمه‌شب – 2020 – The Midnight Sky

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: جرج کلونی (George Clooney)

بازیگران: جرج کلونی، فیلیسیتی جونز، کایل چندلر

تریلر فیلم

آسمان نیمه‌شب فیلمی اقتباسی و آخرین اثر کلونی است و داستان آن راجع به دانشمندی به نام “آگوستین” (با بازی جورج کلونی) است که در قطب شمال تنها زندگی می کند. “آگوستین” شروع به ارتباط برقرار کردن با سفینه‌ای فضایی می‌کند که راهش را در فضا گم کرده و قصد دارد به زمین بازگردد. این فیلم در اسکار 2021 یکی از نامزدهای بخش بهترین جلوه‌های ویژه تصویری بود.


3. مرد عنکبوتی 2 – 2004 – Spider-Man 2

ژانر: اکشن، ابرقهرمانی

کارگردان: سم ریمی (Sam Raimi)

بازیگران: توبی مگوایر، کریستن دانست، جیمز فرانکو

تریلر فیلم

از همان صحنه ابتدایی که “پیتر پارکر” در آن تلاش می‌کند پیتزا تحویل دهد، متوجه خواهید شد که این فیلم ابرقهرمانی متفاوت خواهد بود. “مرد عنکبوتی” با به تصویر کشیدن مشکلاتی که همه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، به طرزی انسانی و تاثیرگذار ساخته شده است. او شغل خوبی ندارد، نمی‌تواند اجاره‌اش را پرداخت کند و حالا که عشقش با فرد دیگری ازدواج می‌کند، دلشکسته و ناراحت است. فیلمی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی که کم و کاستی‌های قسمت اولش را جبران کرده‌است.


4. گریو انکونتر – Grave Encounters – 2011

ژانر: ترسناک

کارگردان: کولین مینی‌هان (Colin Minihan)

بازیگران: شین روگرسون، بن ویلکینسون، آرتور کوربر

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک گروه شکارچی روح است که درباره تحقیقات خود یک برنامه تلویزیونی اجرا می‌کنند. آن‌ها توافق می‌کنند شبی را در بیمارستان روانی به ظاهر روح زده “کالینگوود” بگذرانند و به طرز احمقانه‌ای پس از وارد شدن، درب را روی خود قفل می‌کنند. اینجاست که سر و کله اشباح ترسناک پیدا می‌شود. وقتی افراد گروه از هم جدا می‌شوند، وحشت پراکنده شده و تاریخچه تاریک بیمارستان خود را نشان می‌دهد.


5. لارس و دختر واقعی – 2007 – Lars and the Real Girl

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: کریگ گیلسپی (Craig Gillespie)

بازیگران: رایان گاسلینگ، امیلی مورتیمر، پل اشنایدر

تریلر فیلم

این فیلم کمدی‌ای آزاردهنده و عجیب است. لارس (با بازی رایان گاسلینگ) مردی تنها است که عاشق عروسکی بزرگ می‌شود که نامش بیانکا است و او را به همه دوستانش به‌عنوان دوست‌دختر خود معرفی می‌کند. لارس به همه می‌گوید که او و بیانکا مذهبی هستند و به همین علت با هم رابطه جنسی ندارند. عاقب کار لارس به مطب روانشناس کشیده می‌شود و وجود بیانکا در زندگی‌اش باعث می‌شود او به سمت درمان برود و زندگی‌اش بهتر شود.


6. بوری در مقابل مک‌انزو – 2017 – Borg Vs. McEnroe

ژانر:‌ درام، ورزشی، بیوگرافی

کارگردان: ینوس متز (Janus Metz)

بازیگران: شایا لباف، دیوید بامبر، استلان اسکاشگورد

تریلر فیلم

فیلم‌های ورزشی یکی از بهترین ژانرهای فرعی هستند و معمولا به هر ورزشی که بپردازنند، در هر صورت بر تیم‌های ورزشی و قهرمانی آنها تمرکز می‌کنند. این فیلم یکی از معدود فیلم‌های مربوط به تنیس است که به هر دو تیم می‌پردازد. در این اثر شاهد هردوی بازیکن‌ها، دوران کودکی و بزرگسالی آنها و قهرمانی‌هایی هستیم که آنها را در کنار هم قرار می‌دهد.


7. در جاده – 2012 – On the Road

ژانر: درام، ماجراجویی، عاشقانه

کارگردان: والتر سالس (Walter Salles)

بازیگران:  سام رایلی، کریستن استوارت، ایمی آدامز، الیزابت ماس

تریلر فیلم

یک فیلم براساس رمان “در جاده” جک کروک در سال 1957، که داستان پسر جوان و نویسنده‌ای به‌نام سال را روایت می‌کند که پس از شکست شغلی و مرگ پدرش به دل جاده می‌زند تا حقیقت زندگی‌اش را کشف کند. در راه با موریارتی و همسر خوش‌گذران او، ماریلو برمی‌خورد. ماجراجویی این جوانان و به چالش کشیدن جوانی‌شان هیجان‌انگیز است. یک فیلم پرستاره و جاده‌ای زیبا که می‌تواند در آخر هفته لحظات خوبی را برایتان رقم بزند.


8. هیچکس نمی‌داند – 2004 – Nobody Knows

ژانر: درام

کارگردان: هیروکازو کوریدا (Hirokazu Koreeda)

بازیگران: یویا یاگیرا، سوسومو تراجیما، ریو کاسه

تریلر فیلم

فیلم از داستان واقعی زندگی چهار کودک در سال ۱۹۸۸ ساخته شده است و می‌توان آن را نقد شرایط زندگی جامعه فقیر ژاپن دانست. اگرچه این کشور یکی از کشورهای ثروتمند جهان است و داستان در یک نیروگاه شکل می‌گیرد اما هنوز در نقاط فقیر این کشور مردم فقیر در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و از نابرابری رنج می‌برند. این فیلم جوایز مختلفی به دست آورد ازجمله بهترین بازیگر، بهترین فیلم و بهترین کارگردان در بیست و چهارمین جشنواره کن.


9. پسر خیابان – 2019 – Gully Boy

ژانر: درام، موزیک، عاشقانه

کارگردان: زویا اختر (Zoya Akhtar)

بازیگران: رانویر سینگ، آلیا بهات

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره رپری مشتاق است که به اتحادیه زیرزمینی می‌پیوندد و همه چیز خود را فدا می‌کند. “رانویر سینگ” و “آلیا بهات” رابطه‌ای زیبا را به تصویر کشیده و تا مغز و استخوان شخصیت خود را نشان می‌دهند. با اینکه داستان بیشتر روی شخصیت رانویر متمرکز است، اما زویا شخصیت آلیا را چنان می‌سازد که هم مرتبط باشد و هم برجسته. اختر تلاش زیادی می‌کند که خشم شخصیتش را با تصاویر کلوز آپ نشان دهد اما به نظر در کامل نشان دادن خشم کمی مردد است.


10. پری دریایی کوچولو – The Little Mermaid – 1989

ژانر: خانوادگی، فانتزی

کارگردان: رانکلمنتس (Ron Clements)

صداپیشگان: جودی بنسون، پت کرول، سامائول رایت

تریلر فیلم

یک فانتزی موزیکال رمناتیک درباره یک پرنسس پری دریایی به نام آریل که با جادوگر دریا، ارسلا شرط می‌بندد تا انسان شده و قلب شاهزاده اریک را برباید. این فیلم اقتباسی از رمان کلاسیک “پری دریایی” به نویسدگی نویسنده دانمارکی، هانس کریستین اندرسون، یک اثر زیبا و جذاب است. گرچه در روایت کلیشه‌هایی هم دیده می‌شود اما افسانه فاست را به نمایش می‌گذارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم