بهترین فیلم‌های نوآر جنایی مشابه “حرکت ناگهانی ممنوع” (No Sudden Move)

فیلم نوآر جنایی “حرکت ناگهانی ممنوع” از “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh) به دو مجرم در سال‌های 1950 در دیترویت می‌پردازد. این مجرمین به سندی دست می‌یابند که مجرمین و صنعتگران مهم شهر به دنبال آن هستند. متاسفانه این شرایط باعث می‌شود مردم خطرناکی از گذشته و امروز دنبالشان باشند. در این فیلم شهر هم نقش مهمی دارد و فضای وینتج شهر تصویر جالبی به آن می‌بخشد. اگر شخصیت‌های جنایی و فضای نوآر فیلم را دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های نوآر جنایی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. محرمانه لس آنجلس – L.A. Confidential – 1997

فیلمی دیدنی با پلیس‌های فاسد و سلبریتی های هالیوودی که در اینجا هم شهر نقش مهمی دارد. در این فیلم لس آنجلس سال‌های 1950 را می‌بینیم که بزرگ‌ترین جنایتکاران پشت قدرت خود پنهان می‌شوند. بازیگران و اشاره به وقایع تاریخی فیلم را چندلایه می‌کند. این فیلم نقطه شروع خوبی برای تماشای آثار ژانر جنایی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)


5. جکی براون – Jackie Brown – 1997

یک فیلم جنایی از “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) درباره یک مهماندار هواپیما که بیشتر و بیشتر با جنایتکاران همراه می‌شود. سبک کارگردانی و خشونت این فیلم را چندلایه و پیچیده می‌کند. بنابراین یکی از بهترین فیلم‌های نوآر جنایی است که باید تماشا کنید.


4. توده سیاه – Black Mass – 2015

در این فیلم “جانی دپ” (Johnny Depp) نقش یک خلافکار آمریکایی به نام بالگر در جنوب بوستون را بازی می‌کند. این داستان جنایی زندگی نامه‌ای در سال‌های 1970 رخ داده و درباره وقایع تاریخی پیرامون همکاری خانواده‌های جنایی ایرلندی و اف بی آی است. در اینجا هم سلسله مراتب یک سازمان جنایی و جزئیات آن را می‌بینیم.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم برتر نئو نوآر در تاریخ سینما


3. کشتار با لطافت – Killing Them Softly – 2012

یکی از بهترین فیلم‌های نوآر جنایی با حضور “برد پیت” (Brad Pitt) در نقش یک مزدور درباره فیلمی که در آن سه مجرم از یکی از مراکز قمار سرقت می‌کنند. بنابراین مجرمین کوچک‌تر سعی می‌کنند مجرم‌های بزرگ‌تر را به چالش بکشند. این فیلم هم یک دوره تاریخی خاص را نشان می‌دهد (فروپاشی اقتصادی سال 2008).


2. جایی برای پیرمردها نیست – No Country For Old Men – 2007

یک اثر نئو-نوآر در ژانر وسترن که عناصر جنایی هم در آن دیده می‌شوند. یک مزدور خونسرد می‌خواهد پولی را که ناخواسته توسط یک سرباز سابق ویتنام دزیده شده را پیدا کند. این موش و گربه بازی اتفاقات مرگباری را خلق می‌کند. اجرای “خاویر باردم” (Javier Bardem) و “تامی لی جونز” (Tommy Lee Jones) در این فیلم دیدنی است.


1. داستان عامه‌پسند – Pulp Fiction – 1994

یک اثر کلاسیک نئو-نوآر درباره چند مجرم بزرگ و کوچک در کنار هم. فیلم به دو مزدور با اجرای “جان تراولتا” (John Travolta) و “ساموئل ال. جکسون” (Samuel L. Jackson) می‌پردازد که به دردسر می‌افتند. شخصیت‌های خاکستری فیلم به “حرکت ناگهانی ممنوع” شباهت دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جنایی تنش‌زا و تماشایی که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم