15 جاذبه گردشگری اندونزی

اندونزی یک کشور پرجمعیت است که در نقطه تقابل اقیانوس هند با دریای جنوب چین قرار داشته و 17000 جزیره از دل آن بیرون زده است. این کشور رنگارنگ و سنتی پر از مساجد سر به فلک کشیده، معابد هندو و عطر و بوی ادویه است.

سواحل بالی و لامباک برای موج‌سواری و ورزش‌های آبی یک مکان مناسب است، باغ‌های مرجانی Nusa Tenggara مقصد موردعلاقه غواصان است، در آفتاب سوزان مناطق گرمسیری گیلی می‌توان آبجوی سرد نوشید و یا در جنگل‌های بورنئو بازی اورانگوتان‌ها را تماشا نمود. اندونزی یک کشور بزرگ با آتش‌فشان‌های فعال است. در این 15 جاذبه گردشگری اندونزی را باهم مرور می‌کنیم.

1. جزایر گیلی

15 جاذبه گردشگری اندونزی: جزایر گیلی

جزایر زیبای گیلی (Gili Islands) وسط لومباک و بالی و در وسط مجمع‌الجزایر Nusa Tenggara قرار دارد و از مهم‌ترین نقاط گرمسیر کره زمین است. دو جزیره کوچک‌تر گیلی ایر و گیلی منو که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند، دارای جنگل‌های بامبو هستند که از خطوط ساحلی تا دریای آبی وسعت دارند. بزرگ‌ترین جزیره این منطقه یعنی گیلی تراوانگان منطقه زنده‌تری است.

در این جزیره بارهای چوبی ساخته شده که گردشگران از سراسر جهان در آنجا به دورهم جمع می‌شوند. در طول روز این گردشگران در سواحل قدم می‌زنند و یا در دریا به دنبال لاک‌پشت می‌گردند. در شب‌هنگام هم نوشیدنی میل کرده و خوش می‌گذرانند.

2. بالی

15 جاذبه گردشگری اندونزی: بالی

این منطقه (Bali) یکی از مناطقی است که به معرفی نیاز ندارد و گردشگران سراسر جهان برای گردش به این منطقه می‌آیند. اگرچه مسافران استرالیایی و بریتانیایی تا حدودی این منطقه را تغییر داده‌اند اما این منطقه هنوز هم‌رنگ و بوی قدیمی خود را دارا است. با سفر به این منطقه از شهر جنگلی Ubud دیدن کنید، این شهر به‌عنوان شهر مزارع برنج و معابد هندو شناخته می‌شود که البته در جای‌جای آن میمون‌ها در حال بازی هستند.

یا اینکه می‌توانید به سمت شمال منطقه رفته و در آتش‌فشان کینتامانی به طلوع آفتاب از شرق جزیره لومبوک، خیره شوید. یا اینکه در سواحل بوکیت و ناسا دوا، موج‌سواری کنید.

3. لومبوک

15 جاذبه گردشگری اندونزی: لومبوک

در چند دهه اخیر لومبوک (Lombok) از ناشناختگی درآمده و تا حدودی جایگزین بالی (Bali) شده است. این شهر یادآور گذشته اندونزی است و به همین دلیل بار و کلوپ‌های چندان زیادی در این شهر دیده نمی‌شود. می‌توانید به ساحل Senggigi در کرانه غربی بروید.

خانه‌های سنتی اندونزی که وارونگ نامیده می‌شوند نودل های تند و غذاهایی که با بادم زمینی تهیه می‌شوند را سرو می‌کنند. همچنین از جنوب Kuta Lombok تا غارهایی که تا درختان نارگیل کرانه غربی امتداد دارند می‌توانید موج‌سواری کنید.

4. یوگیاکارتا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: یوگیاکارتا

یوگیاکارتا (Yogyakarta) به دلیل فرهنگ غنی و پربارش یکی از مقصدهای مهم گردشگری است. این مکان زیبا در میان اماکن بودایی بوروبودر – یکی از بهترین مکان‌های اندونزی که در یونسکو ثبت شده – و آتش‌فشان‌های جاوا، قرار گرفته است. می‌توانید در قصر کراتون در اطراف آتش‌فشان جاوا نیز گردش کنید. این قصر باشکوه که اکنون به موزه تبدیل شده در گذشته سلطان و زنان او را در خود جای می‌داده است. یکی از مکان‌های معروف این منطقه بازارهای محلی آن است ک در محله‌های Pasar Beringharjo و Kranggan قرار دارند، فقط مراقب باشید که در غرفه‌های این بازار چیزی نخورید، اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید.

5. جاکارتا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: جاکارتا

جاکارتا با جمعیت بیش از 9 میلیون نفری (در مکان‌های عمومی آن حدود 30 میلیون نفر در رفت‌وآمد هستند) یکی از شهرهای مهم اندونزی است. اما در میان آسمان‌خراش‌ها و رستوران‌های این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. از بنای یادبود موناس که 137 متر ارتفاع دارد و شهر قدیمی Kota Tua که مستعمرات هلند و کشتی‌های تفریحی آن دیدن کنید. در شب‌هنگام از بار جالان جاکسا که مخصوص مسافرین است نیز دیدن کنید.

6. بوروبودور

15 جاذبه گردشگری اندونزی: بوروبودور

در این منطقه مجسمه‌ها و گنبدهای عظیم‌الجثه فراوانی وجود دارد که داستان‌های قدیمی بودایی را بازگو می‌کنند. از این منطقه می‌توانید دود و بخار سولفور آتش‌فشان‌های جاوا را حس کنید و ببینید. بوروبودور (Borobudur) مهم‌ترین مکان اندونزی است که در میراث یونسکو ثبت شده است. این مکان بودایی با مجسمه‌های غول‌پیکر قرن هشتمی بزرگ‌ترین مکان بودایی بر روی زمین است.

امروزه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا از آیین هندو و معماری این منطقه، بتکده آن، نقاشی‌های دیواری و یادگاری‌های باستانی آن دیدن کنند.

7. راجا آمپات

15 جاذبه گردشگری اندونزی: راجا آمپات

راجا آمپات به خاطر وجود دریای فیروزه‌ای و صخره‌های مرجانی شهرت دارد. این منطقه از شرق پاپوآ تا انتهای مجمع‌الجزایر اندونزی وسعت دارد. این منطقه بکر و ناهموار از بیش از 1000 صخره تشکیل شده که از دل اقیانوس بیرون زده‌اند و جنگل‌های انبوه نیز اطراف آن را پوشانده است.

جزایر وایگئو و باتانتا از نقاط جذاب دیگر هستند که به شما اجازه می‌دهند در آب‌های شفاف آن غواصی کنید.

8. کومودو

15 جاذبه گردشگری اندونزی: کومودو

کومودوی (Komodo) آفتابی یک منطقه بکر و دست‌نخورده است که در میان دریای کبالتی و جزایر مرجانی قرار گرفته و بزرگ‌ترین مارمولک دنیا را در خود جای داده که اژدهای کومودو نامیده می‌شود. اما این جاندار بزرگ تنها یکی از جاذبه‌های این منطقه است، امروزه گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند تا از صخره‌های ناهموار، سواحل زیبا، آب‌های درخشان، لاک‌پشت‌های دریایی، اسب آبی و رنگ ماهی، دیدن کنند.

علاوه بر آن می‌توانید لابه‌لای صخره‌های آن قایق‌سواری کنید، البته در آنجا غارهایی وجود دارد که افراد کمی از آن‌ها دیدن کرده‌اند.

9. باندونگ

15 جاذبه گردشگری اندونزی: باندونگ

دومین شهر بزرگ این کشور از پایتخت آن جذاب‌تر است. این شهر خنک اندونزی با درختان نخل و کوه‌های غربی جاوا احاطه شده است. عمده شهرت این شهر به دلیل سنت قدیمی پارچه‌بافی و غذاهای محلی (توفو و سس بادام‌زمینی) است که گردشگران بسیاری را به آنجا جذب می‌کند. در حومه این شهر باغ چای وجود دارد. برای نوشیدن چای تازه به منطقه Ciwidey و Pangalengan بروید.

10. بوکیت لاوانگ

15 جاذبه گردشگری اندونزی: بوکیت لاوانگ

بوکیت لاوانگ (Bukit Lawang) دروازه‌ای است که به دنیای اورانگوتان‌ها گشوده می‌شود. این منطقه روستایی در عمق جنگل‌های شمالی سوماترا پنهان شده است؛ در آنجا چندین خانه و چای‌خانه وجود دارد که از چوب بامبو ساخته شده‌اند.

این منطقه پر است از گردشگران و مسافرانی که در باغ‌های نخل پارک ملی Gunung Leuser استراحت کرده و از بابون، میمون‌ها و ببرهای سوماترایی، دیدن می‌کنند.

11. لاباون باجو

15 جاذبه گردشگری اندونزی: لاباون باجو

لاباون باجو (Labuan Bajo) یک منطقه کوهستانی در میان منطقه خالی از سکنه Nusa Tenggara، دامنه‌های آتش‌فشانی و جنگل‌های فلورس در شرق است. بااین‌حال به دلیل جذابیت جزایر گرمسیری (که با قایق نیم ساعت از بندر فاصله دارد)، سواحل طلایی پد و بینونگکو و ارتباط با شهر و مناطق دیدنی دیگر اندونزی (برای مثال جزیره کومودو)، این منطقه مقصد بسیاری از گردشگران است.

می‌توانید در اطراف دریاچه پیاده‌روی کنید، در دریایی کریستالی غواصی کنید، از آبشار کونکا ولانگ دیدن کنید و یا تا جزیره زیبای سریا کسیل قایق‌سواری کنید.

12. ساماریندا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: ساماریندا

الماس شرقی ساماریندا دو دنیا را به هم وصل می‌کند. در یک‌سوی شهر بازارهای تنگ و تاریک قرار دارد که صنایع‌دستی چوبی قبایل کالیمانتان و پارچه‌های طراحی‌شده را به فروش می‌رساند. مسجد بزرگ شهر در رأس این بازار قرار گرفته و خیابان‌های پر گردوخاک آن نیز پر از افرادی است که با یکدیگر صحبت می‌کنند.

در سمت دیگر شهر صنایع فعال شهر قرار دارند که در اینجا زغال‌سنگ است. دود حاصل از معادن زغال‌سنگ به محیط‌زیست این منطقه آسیب فراوانی وارد کرده و حتی به چهره مراکز خرید هم آسیب رسانده است. بااین‌حال هنوز هم ساماریندا یک منطقه جذاب در میان مناطق بکر بورنئو است.

13. سورابایا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: سورابایا

در ابتدا از پراکندگی مناطق دیدنی سورابایا متعجب نشوید. بازدید از این شهر در شرق جاوا که نه میلیون جمعیت دارد، به زمان نیاز دارد. در درجه اول باید از ترافیک شهر و مناطق صنعتی و تجاری بگذرید. پس‌ازاینکه از این مناطق گذشتید می‌توانید از عمارت های هلندی محله چینی‌ها دیدن کنید (یکی از بزرگ‌ترین محله‌های چینی در سراسر جهان). سپس می‌توانید از خانه‌های هنری، کافی‌شاپ‌های سامپوئرنا، بازارهای شلوغ و مراکز غذایی پر عطر و بو، دیدن کنید.

14. تانا توراجا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: تانا توراجا

با یک سفر به شهر تاناتوراجا (Tana Toraja) به فرهنگ جنوب سولاواسی وارد می‌شوید. این شهر در دل کوه‌های پوشیده از جنگل قرار گرفته و خانه‌های محلی زیبایی در آنجا وجود دارد که تنگکونان نامیده می‌شود. این خانه‌های کشتی مانند از نی و چوب ساخته شده و یکی از جاذبه‌های اصلی سنت توراجا است.

یکی از دیدنی‌های این مکان گورستان‌های آن است که با سنگ‌های یکپارچه پوشیده شده و در بالای آن تمثال‌های حکاکی شده دیده می‌شود. به‌طور خلاصه باید گفت که با سفر به این منطقه به دل سنت‌های کهن آن‌ها وارد می‌شوید.

15. دریاچه توبا

15 جاذبه گردشگری اندونزی: دریاچه توبا

اگر می‌توانستید 77000 سال پیش به دریاچه توبا (Toba) سفر کنید، در آن صورت می‌توانستید شاهد یکی از عجیب‌ترین رویدادهای تاریخ زمین‌شناسی باشید. در طی این رویداد دهانه بزرگ یک آتش‌فشان برای آخرین بار منفجر شد، دمای هوای جهان را تغییر داد و الگوی کلی آب‌وهوای زمین را دچار تغییر کرد.

امروزه توبا یک مکان آرام و بی‌سروصداست که دهانه آتش‌فشان قدیمی از آب پرشده است. این مکان بزرگ‌ترین دریاچه آتش‌فشانی روی زمین است و به همین دلیل شناگران، قایقرانان و گردشگران بسیاری به آنجا می‌روند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم