بهترین فیلم‌های اکشن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)

استیون اسپیلبرگ کارگردانی است که بیشتر برای وارد شدن به اکثر ژانرهای سینمایی و خلق آثار دیدنی شناخته‌ می‌شود. او همچنین یکی از کارگردان‌های استاد در زمینه ساخت فیلم‌های اقتباسی است که با تولید برخی از بهترین اقتباس‌های سینمایی به فردی قابل احترام میان منتقدان و سینما دوستان تبدیل شده‌است.

تعداد آثار اکشن اسپیلبرگ در سایت IMDb و امتیاز آنها نشان می‌دهد که این کارگردان موفق شده تا بزرگترین پروژه‌های اکشن تاریخ سینما را به ثبت برساند. چه این فیلم‌ها تاریخی و حماسی باشند یا علمی-تخیلی و ماجراجویی، اسپیلبرگ جوری داستان‌ها را به فیلم تبدیل می‌کند که هر کسی می‌تواند از تماشای آن لذت ببرد.

در این مقاله 10 فیلم برتر اسپیلبرگ که با ژانر اکشن ساخته شده‌اند را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. اسب جنگی – 2011 – 7.2 – War Horse

یکی از فیلم‌های جنگی و اقتباسی اسپیلبرگ که بر اساس رمانی به همین نام ساخته‌شده و نسبت به چیزی که از این کارگردان انتظار می‌رفت، احساسی‌تر است؛ اما داستان درگیرکننده و مهیج‌اش از اثری مانند نجات سرباز رایان کمتر نیست.

داستان این فیلم در مورد سختی‌های پسری جوان و اسب محبوبش در جریان جنگ جهانی اول است و گرچه به اندازه برخی از حماسه‌های معروف اسپیلبرگ خشن نیست، اما پر از صحنه‌های اکشن در مقیاس بزرگ می‌باشد و بیننده را جذب خود می‌کند. این فیلم ششمین اثر اسپیلبرگ بود که نامزد جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های اکشن دیدنی که راتن تومیتوز امتیاز بسیار بدی به آنها داده است


9. ماجراهای تن‌تن – 2011 – 7.3 – The Adventures of Tintin

یکی دیگر از فیلم‌های اسپیلبرگ در سال 2011 که تنها چند روز بعد از فیلم اسب جنگی در آمریکا اکران شد. مارجراهای ‌تن‌تن نیز فیلمی اقتباسی و تاریخی بود که با لحن ملایم‌تری ساخته شده و امضای خاص اسپیلبرگ را در خود داشت.

در این سالها به شباهت سطحی میان باستان‌شناس ماجراجوی اسپیلبرگ و قهرمان کمیک هرگه اشاره‌هایی شده‌است؛ اما علی‌رغم یک طرح کلاسیک، داستان فیلم ماجرای شخصیت تن‌تن و جستجوی او برای یک کشتی را روایت می‌کند که به لطف فناوری ضبط حرکتی توانسته چهره‌ی کلاسیک این داستان را بازآفرینی کند. طرفداران اسپیلبرگ هنوز هم علاقه زیادی به این فیلم و صحنه‌های اکشن آن نشان می‌دهند.

همچنین بخوانید: تمام 32 فیلم استیون اسپیلبرگ از بدترین تا بهترین


8. بازیکن شماره یک آماده – 2018 – 7.4 – Ready Player One

اقتباس دیگری از استیون اسپیلبرگ که در آن ماجراجویی و اکشنی را به‌تصویر کشید که شاید کمتر کارگردانی بتواند برای نمایش در مقیاس بزرگ آن را انجام دهد.

داستان حول فناوری VR در آینده‌ای نه چندان دور که در آن ارجاعات و نوستالژی‌های پایان‌ناپذیر فرهنگ پاپ شروع به کمک به فرسایش فکر خلاق و حتی آزادی‌های شخصی کرده‌اند، می‌چرخد. اینها مفاهیم سنگینی برای آنچه در اصل یک فیلم نوجوان‌محور است می‌باشند، اما اسپیلبرگ جوری داستان را ساخته‌است که لحظات احساسی آن به اندازه سکانس‌های اکشن غول‌آسایی که که در فیلم رخ می‌دهد، تأثیرگذار و سرگرم‌کننده است.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بازیکن شماره یک آماده” (Ready Player One) که باید تماشا کنید


7. مونیخ – 2005 – 7.5 – Munich

مونیخ که یک فیلم مهیج تاریخی است و مضامین انتقام را بررسی می‌کند، داستان گروهی از مأموران موساد را دنبال می‌کند که ماموریتی مرگبار را برای جبران مرگ ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک تابستانی 1972 آغاز می‌کنند.

این فیلم قطعاً سخت‌تر و سردتر از اکثریت قریب به اتفاق فیلمبرداری اسپیلبرگ است. با این حال، رویکرد یکنواخت او نسبت به پیچیدگی‌های اوضاع سیاسی پیرامون داستان، آن را به تجربه‌ای کاملاً در دسترس مخاطبان تبدیل کرد بدون اینکه در داستانش از مضامین بیهوده‌ای استفاده کند. این فیلم مهیج باعث شد اسپیلبرگ پنجمین نامزدی اسکار بهترین فیلم و ششمین نامزد بهترین کارگردانی  را به‌دست آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع انتقام که باید تماشا کنید


 6. ایندیانا جونز و معبد مرگ – 1984 – 7.5 – Indiana Jones And The Temple Of Doom

داستان فیلم دوم در مجموعه حقایق ایندیانا جونز هرگز به‌عنوان مدعی بهترین فیلم در این مجموعه در نظر گرفته نشده است. با این حال ، Temple of Doom هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های پیش درآمد در همه زمان‌ها در IMDb قرار دارد و همیشه از آن به‌عنوان فیلمی یاد می‌شود که از نظر فرهنگی به اندازه دو فیلم دیگر در اجرای اصلی فیلم‌های ایندیانا جونز از دهه 1980 تأثیرگذار بوده‌است.

ماجرای این فیلم در هندوستان اتفاق می‌افتد و داستان دیگری از شکار گنج است، اما روندی را آغاز می کند که قسمت The Empire Strikes Back شروع کرد تا برای قسمت دوم تاریک‌تر شود. این روش باعث ایجاد برخی از دلهره آورترین لحظات این مجموعه و همچنین به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌ها و سکانس‌های اکشن آن شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


5. گزارش اقلیت – 2002 – 7.6 – Minority Report

گزارش اقلیت یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی اقتباس‌شده از آثار نویسنده فیلیپ کی. دیک، پروژه‌ای بود که سرانجام اسپیلبرگ را با ستاره بزرگ هالیوود، تام کروز، همراه کرد. سرعت شگفت‌انگیز این تریلر آینده‌نگرانه با سطح شناخته شده انرژی روی صحنه این بازیگر مطابقت دارد.

داستان این فیلم درباره گروه کوچکی از “پیش دزدگیرها” است که به نظر می‌رسد قبل از وقوع آنها جنایات را پیش‌بینی می‌کنند و به پلیس ارشد کروز اجازه می‌دهد تا جلوی آنها را بگیرد. اما هنگامی که پیش‌بینی می‌شود خودش مرتکب قتل خواهد شد، باید برای کشف حقیقت فرار کند و این باعث هیجان‌انگیزترین سکانس‌های تعقیب و گریز در کارهای اسپیلبرگ تاکنون می‌شود.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” برای فیلمسازان


4. امپراتوری خورشید – 1987 – 7.7 – Empire Of The Sun

فیلم اقتباسی امپراتوری خورشید داستان پسری انگلیسی که جنگ جهانی دوم را در آسیا تجربه می‌کند را دنبال می‌کند؛ جایی که زندگی راحت او در شانگهای از ریشه نابوده شده و او را به اردوگاه داخلی ژاپن می‌رساند. اگرچه او درگیر اتفاقات پیرامون خود نبوده، اما یک جوان با بازی کریستین بیل در یکی از بهترین نقش‌های سینمایی خود رهبری اوضاع را به‌دست می‌گیرد. بازیگر آینده نقش بتمن در این فیلم اجرای اولیه چشمگیر خود را ارائه داد و نشان داد چگونه حتی جوان‌ترین استعدادها می‌توانند حماسه‌های کاملی را رقم بزنند.

داستان منحصر به فرد این فیلم جدا از فیلم‌های دیگر اسپیلبرگ درباره جنگ است و بارقه‌هایی از شگفتی کودکانه که در بسیاری از محبوب‌ترین آثار این کارگردان دیده می‌شود را نشان می‌دهد؛ هرچند که امپراتوری خورشید هرگز به موفقیتی که لایقش بود در گیشه نرسید، اما طی سالیان مداوم مورد دفاع و بازبینی قرار گرفته‌است و اکنون در میان معتبرترین فیلم‌های اسپیلبرگ قرار دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کریستین بیل که باید تماشا کنید


3. پارک ژوراسیک – 1993 – 8.1 – Jurassic Park

پارک ژوراسیک که هنوز هم بهترین فیلم اقتباس‌شده از آثار نویسنده پرکار علمی-تخیلی، مایکل کریشتون، به‌حساب می‌آید، تعریف جدیدی از انتظارات مخاطبان از فیلم‌های پرفروش در دهه 90 و بعد از آن ارائه داد. تلفیق یکپارچه این فیلم از انیماتریک الکترونیکی چشمگیر و CGI تاثیرگذار اولیه، داستانی پر هرج و مرج درباره دایناسورها را به یک اتفاق سینمایی بزرگ و دیدنی تبدیل کرد. محبوبیت این فیلم زودگذر نبود و هنوز هم قرار است داستان این مجموعه فیلم بعد از سی‌سال ادامه پیدا کند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های کمیک در دهه ۹۰ که باید تماشا کنید


2. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی – 1989 – 8.2 – Indiana Jones And The Last Crusade

سومین فیلم ایندیانا جونز رویکرد متعارف‌تری نسبت به Temple of Doom داشت و قهرمان مشهور را همانند Raiders of the Lost Ark با تبه‌کاران نازی درگیر کرد و حول شکار دیگری از کتاب مقدس متمرکز شد.

در آن زمان این فیلم نسبت به دیگر قسمت‌های مجموعه‌اش رضایت‌بخش بود و آن را تا حدی با سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان همراه می‌کرد. با این حال، این مجموعه ادامه پیدا کرد و چهارمین فیلم به یکی از کم امتیازترین فیلم‌های اسپیلبرگ در IMDb تبدیل شد. باید دید آیا ایندیانا جونز 5 در آینده به اندازه این نمونه درخشان مورد توجه طرفداران قرار خواهد گرفت یا خیر.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع پیدا کردن گنج که حتماً باید تماشا کنید


1. مهاجمان صندوق گمشده – 1981 – 8.4 – Raiders Of The Lost Ark

اگرچه این بالاترین امتیاز فیلم استیون اسپیلبرگ در IMDb نیست، اما Raiders of the Lost Ark در صدر لیست فیلم‌های اکشن این کارگردان قرار می‌گیرد. گرچه داستان یک شکار جهانی برای کشتی تابوت میثاق به وضوح از مجموعه‌های ماجراجویی اوایل قرن 20 ناشی می‌شد، اما طراحی واضح شخصیت و سکانس‌های اکشن جسورانه در اوایل دهه 80 به طرز خیره کننده‌ای مدرن بود.

این فیلم که ماجراجویی‌های یک باستان‌شناس سرسخت، ایندیانا جونز، را برای اولین‌بار نمایش می‌داد، یکی از بزرگترین فیلم‌های اکشن دهه هشتاد میلادی است که بر فیلم‌های بعد خود نیز تاثیر بسزایی گذاشت.

همچنین بخوانید: ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مومیایی” (The Mummy) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم