بهترین ضدقهرمان‌های انیمه به ترتیب رتبه بندی که باید بشناسید

بهترین ضدقهرمان‌های انیمه دارای خصوصیات خاکستری هستند در حالی که در سایر موارد شرورانی هستند که در مرکزیت داستان قرار دارند. اگر شخصیت‌های اصلی داستان از نظر اخلاقی چندان مثبت نباشند و از صفات معمول و رایج قهرمانان بی‌بهره باشند به آنان ضدقهرمان می‌گویند. دنیای انیمه پر از ضدقهرمان‌های است که در انواع و اقسام شکل‌ها و ویژگی‌ها و با خلقیات متفاوت نشان داده می‌شوند. این ضدقهرمان‌ها با شدت‌های مختلفی وجود دارند. برای مثال برخی از آنان تنها برخی نقاط تاریک داشته و برخی دیگر نیز سرشار از حس عدالت‌خواهی به‌شدت اغراق‌آمیز هستند. علاوه بر این‌ها سایر ضدقهرمان‌ها نیز افرادی بسیار شرور هستند که هسته اصلی داستان حول محور آنان شکل می‌گیرد.

این خصایص باعث نمی‌شود که طرف‌داران انیمه نسبت به این شخصیت‌ها احساس انزجار داشته باشند. در واقع بسیاری از دوستداران انیمه ضدقهرمان‌ها را به قهرمانان ترجیح می‌دهند. دلیل این مسئله این است که ضدقهرمان‌ها به دلیل نقص‌های خود چهره‌ای انسانی‌تر از خود نشان می‌دهند. ما در اینجا بهترین ضدقهرمان‌های انیمه را براساس رتبه بندی به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آلوکارد خودش کنت دراکولا است (هلسینگ – Hellsing)

یکی از دلایلی که نمی‌توان آلوکارد را یک قهرمان عادی در دنیای انیمه دانست این است که او همان‌طور که از نامش پیداست، تجسم کنت دراکولا است. او یک شکارچی خون‌آشام است که به دلیل خدمت به خانواده هلسینگ علیه نوع خودش می‌جنگد.

آلوکارد متکبر و پشیمان، بیان کرده که دوست دارد قبل از کشتن مخالفانش آن‌ها را درهم بشکند. او همچنین نظرات متفاوتی در مورد انسان‌ها دارد، همان‌طور که به نظر می‌رسد به آنها حسادت می‌ورزد، این مسئله می‌تواند نشانگر این باشد که او پیش از این از یکی از آن‌ها شکست‌خورده است. او با کشتار بی‌رحمانه مردم به دست خون‌آشام‌ها مخالف است. البته این نظر او به معنای اهمیت دادن به زندگی انسان‌ها نیست بلکه به این دلیل است که این کار را فاقد ارزش می‌داند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ون هلسینگ (Van Helsing)


9. دندی یک بزهکار است (اسپیس دندی – Space Dandy)

شخصیت دندی چیزی بین یک شکارچی فضایی و یک بزهکار است و این مسئله را پامپادور محبوب او خیلی سریع شفاف می‌کند. او می‌تواند بی‌عاطفه باشد و از نیازها و احساسات اطرافیان خود غافل شود، و با صدای بلند به آنها توهین کند. او همچنین تمایل به ریاکاری دارد و ادعا می‌کند از چیزهایی که در آن افراط می‌شود بیزار است. البته در اغلب موارد این‌طور تظاهر می‌کند که این مسئله به‌خاطر حافظه بد است.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد او قلب خوبی دارد. گاهی اوقات، او حتی خودش را بهتر از آنچه ادعا می‌کند نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، او ادعا می‌کند که از کودکان بیزار است اما به نظر می‌رسد با آنها کنار می‌آید. به دلیل همین شخصیت خاکستری خود یکی از بهترین ضدقهرمان‌های انیمه است.


8. کاپیتان هارلوک لبخند نمی‌زند، اما او گریه خواهد کرد (هارلوک دزدان فضایی – Captain Harlock)

کاپیتان هارلوک یکی از شخصیت‌های کلاسیک در انیمه است. او ادعا می‌کند که نه به خواست دیگران بلکه برای آن هدفی که در قلب خود پنهان دارد می‌جنگد. او یک دزد دریایی است اما از دولت‌های منحط و قدرت‌های ستم‌شاهی احساس انزجار می‌کند. او به ندرت لبخند می‌زند اما در زمان‌هایی که باید، به ناگهان زیر گریه می‌زند.

کاپیتان هارلوک در طول سال‌ها در داستان‌های مختلف ظاهر شده است، البته در هرکدام از سریال‌ها متناسب با بطن داستان قرار گرفته است. این به این معنی است که خصوصیات شخصیت او ممکن است بین نمونه‌های مختلف تغییر کند. به عنوان مثال، او می‌تواند از یک جنسیت گرا به جوانمرد تبدیل شود.


7. گاتس به دنبال انتقام از گریفیت است (برزک – Berserk)

یک دلیل وجود دارد که گاتس به عنوان “قاتل صد انسان” و “شمشیرزن سیاه” شناخته می‌شود. او پیش از حوادث خورشیدگرفتگی گذشته‌ای تاریک داشته است. او در کودکی در نزدیکی جسد به دار آویخته مادرش پیدا شده است. ما او را به عنوان یک ولگرد مرموز می‌شناسیم که در جستجوی گرفتن انتقام از دوست سابقش گریفیت است. با وجود ظاهر خشن، او قلب بسیار خوبی دارد، بی‌تفاوتی همیشگی او نسبت به سایری بیشتر نوعی تظاهر است. با وجود اینکه او می‌تواند یک تهدید قدرتمند در نبردها باشد؛ دوست ندارد تا به بی‌گناهان آسیبی برساند.


6. لایت یاگامی قبل از به دست آوردن قدرت کشتن عقده خدا بودن داشت (دفتر مرگ – Death Note)

لایت یکی از آن شخصیت‌هایی است که اگر داستان کم و بیش از دید او روایت نمی‌شد؛ چیزی از یک شرور واقعی کم نداشت. او یک دانش‌آموز بسیار با استعداد است. مسئله اصل در زندگی لایت این است که از چیزی همچون عقده خدا بودن رنج می‌برد. وقتی که یک شینیگامی به نام ریوک دفترچه یادداشت مرموز و قدرتمند را به دستش می‌رساند؛ اوضاع رو به وخامت می‌گذارد. حالا، لایت این قدرت را دارد که فقط با نوشتن نام افراد در دفترچه، تصمیم به مرگ افراد بگیرد.

به طور کلی، به عنوان شخصیتی که در رسانه‌های مختلف ظاهر می‌شود، لایت می‌تواند باتوجه‌به داستان دلسوزتر باشد، گاهی اوقات می‌خواهد از این قدرت برای همیشه استفاده کند، اما، با توجه به اینکه کشتن دیگران می‌تواند با اهداف خوب نیز باشد او به طرز عجیبی به این قدرت وابسته است. به همین دلیل یکی از بهترین ضدقهرمان‌های انیمه است.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


5. نیرو محرکه ارن در این سریال نفرت اوست (حمله به تایتان – Attack On Titan)

ارن کمی ایده آلیست است و چیزهای خوبی برای بشریت می‌خواهد. این‌ها به تنهایی کافی است تا او چهره یک قهرمان را به خود بگیرد. از طرفی دیگر نفرت ارن نسبت به تایتان ها باعث می‌شود تا به نوعی نقش یک ضدقهرمان را به خود بگیرد. این نفرت است که نیروی محرکه او برای نبرد با تایتان ها است. از طرفی دیگر او در جزیره پارادایس نیز چندان فرد خوشنامی نیست. این به این خاطر است که مردم فکر می‌کنند او می‌خواهد جهان را نابود کند، نه اینکه لزوماً مخالف ایده نابودی زندگی در خارج از جزیره پارادیس باشد.


4. اسپایک اسپیگل شکارچی باشهامت و سابقه‌دار است (کابوی بیباپ – Cowboy Bebop)

اسپایک یک شکارچی با شهامت با رزومه‌ای رنگارنگ است، و زمانی را به عنوان یک قاتل، یک گانگستر و حتی یک مارت به سر برده است. او حتی مرگ خود را نیز جعل کرده است. او با شخصیتی تنبل و راحت گیر، کارها را خیلی جدی نمی‌گیرد. این مسئله با توجه به کار او می‌تواند کمی تعجب‌آور باشد، گرچه به نظر می‌رسد این مسئله از سال‌ها دل شکستگی ریشه می‌گیرد. علاوه بر این، او لزوماً شخصیت خوبی نیست، زیرا در ابتدا بدش نمی‌آید که افراد بی‌گناه نیز آسیب ببینند، اما این رویکرد او با گذشت زمان تغییر می‌کند.


3. لوپن دقیقاً مانند نسخه اصلی یک دزد متشخص است (لوپن 3 – Lupin III)

آرسن لوپین سوم نوه دزد معروف آرسن لوپین است و طبیعتاً خودش نیز یک مجرم است. در واقع او به عنوان یکی از برترین دزدها، اگر نه برترین دزدها، در جهان شناخته می‌شود.

علاوه بر این، او و همراهانش معمولاً جلوی مجرمان دیگر را می‌گیرد تا نتوانند دنیا را تسخیر کنند. البته نیت آن‌ها از این اعمال بیشتر منافع شخصی خودشان است. از طرف دیگر، لوپن در مقایسه با مانگای اصلی، در اقتباس‌های انیمیشنی از شرارت‌های کمتری برخوردار است.


2. سایتاما فقط یک چالش خوب می‌خواهد (وان-پانچ من – One-Punch Man)

یکی از انگیزه‌های اصلی سایتاما یافتن حریفی است که ارزش چالش داشته باشد. به عبارت دیگر، هدفی که با خوردن یک مشت به زمین نیفتد و از پا در نیاید.این طور به نظر می‌رسد که او به دلیل قدرت بی حد و حصر خودش و نبودن یک حریف قدر، دچار تنبلی، کسالت و بدبینی شده است.

او قدر روزها و لحظه‌ها را می‌داند. وان-پانچ من قدرت خود را برای افراد شرور ذخیره می‌کند و سعی می‌کند تا به قهرمانان دیگر احترام بگذارد. او حتی در جاهایی از خودش نیز می‌گذرد. این‌ها نشانه این است که او قلب بسیار خوبی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینما درباره بیماری روانی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. وان پیس، لوفی و دزدان دریایی یک تیم کامل از ضدقهرمان هستند (وان پیس – One Piece)

لوفی سرشار از تضاد است. او یک دزد دریایی و یک جنایتکار است، اما در واقع تنها نسبت به افرادی که به گمانش شایستگی آن را دارند؛ دشمنی می‌کند. او برای دوستانش ارزش زیادی قائل است و آنها را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه خود می‌داند. او نسبت به خسارت زدن به اموال عمومی یا حتی آسیب به دشمنانش بسیار بی‌تفاوت است. او همچنین به قهرمانان سنتی‌تر احترام می‌گذارد، اما از طرفی دیگر دلش نمی‌خواهد تا مطابق انتظار آنان رفتار کند و به نوعی طعمه‌اش را با آنان شریک شود.

در کل ، دیگر دزدان دریایی کلاه حصیری نیز از ویژگی‌هایی ضدقهرمانی برخوردارند. حتی بعضی از آنها قبل از پیوستن به لوفی به عنوان شرورهای حرفه‌ای مشغول به کار بودند. بنابراین این سه نفر هم بهترین ضدقهرمان‌های انیمه هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. اوتاکو *

    آبان 6, 1400

    ضدقهرمان قهرمانیه که از راه اشتباه میره و لوفی ضدقهرمان شد ؟ ببخشیدا پس آزادی خواهی و کاری به کار کسی نداشتنم ضدقهرمانیه

    پاسخ

  2. ناشناس

    مرداد 23, 1400

    فکر میکنم ماکیشیما شوگو ی سایکو پس هم باید تو لیست بود

    پاسخ

  3. علی

    تیر 12, 1400

    از نظرم مقاله عنوان قابل بحثی داره. می دونم ترجمست ،ولی از همین حالا درستش کنم: سایتاما و لوفی قهرمانن،
    و (از نگاه من) لایت تا آخر داستان شرور به حساب میاد.

    پاسخ

  4. کاراکتر

    تیر 11, 1400

    ارن ضد قهرمان نیست چون تو اتک اصلا قهرمانی وجود نداره
    سایتاما هم ضد قهرمان محسوب نمیشه

    پاسخ

    • Levi Ackerman در پاسخ به کاراکتر

      تیر 17, 1400

      باهات موافقم

      پاسخ

      • ایران در پاسخ به Levi Ackerman

        تیر 17, 1400

        بله

        پاسخ

        • علی در پاسخ به ایران

          تیر 18, 1400

          نمی‌دونم تایید برای کدوم قسمت از نظرش بود ولی ارن ضد قهرمانه

          پاسخ

          • تینا در پاسخ به علی

            تیر 21, 1400

            میگما برادر یکم رویعکسای مقالت کار کن 😐😐😐
            آخه این عکسه تو از لایت و ارن و لوفی گذاشتی؟😐
            این عکسه از سایتما گذاشتی؟😐
            این عکسه از گاتس گذاشتی؟😐😐

            پاسخ

          • تینا در پاسخ به علی

            تیر 21, 1400

            راستش بنظرم ارن تو فصل ۴ ویلنه!!!
            هر طور نگاه کنی منفی ترین شخصیت توی کل سریال همین ارن بود !!! هر چند ارن احساسات خودش رو حفظ کرده بود اما این تغییری توی اعمالش ایجاد نمیکنه
            لایت هم از یه جایی به بعد شرارت کاملا بهش مسلط میشه و بنظرم میشه ویلن
            لوفی عزیز من ضد قهرمان نی 😢 درسته دزد دریایی عه اما توی داستان خودش هیرو محسوب میشه

            پاسخ

            • .. در پاسخ به تینا

              مرداد 1, 1400

              موافقم

              پاسخ

  5. ایران

    تیر 11, 1400

    مقاله جالبی بود

    پاسخ