بهترین مانگاهای سینن به ترتیب رتبه بندی برای طرفداران مانگا و انیمه

بهترین مانگاهای سینن حاوی داستان‌هایی با مضامین بزرگسالانه هستند که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از ژانرهای داستانی اتفاق بیفتد. کدام یک از سریال‌های سینن در حال بخش از بقیه بهتر هستند؟

بر اساس تعاریف سنتی ژانر سینن به نوعی از انیمه گفته می‌شود که مخاطب هدف آن مردان بالای 18 سال است. این روزها مخاطبین بسیار گسترده‌تری از مانگای سینن لذت می‌برند چرا که تنها بخش کوچکی از این ژانر حاوی مضامین بزرگسالانه است. مانگای سینن بر موضوعاتی همچون جنگ، سیاست، قصه‌های علمی تخیلی، داستان‌های فانتزی، تاریخ، عاشقانه، ورزش و حتی طنز و کمدی می‌پردازد. درست مانند هر ژانر دیگری، سینن نیز شامل طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و مضامین هنری است.

تعداد بیشماری از مانگاهای پخش شده چندان در تعریف مانگا نمی‌گنجند اما از طرفی دیگر تعداد انگشت شماری نیز هستند که باید تماشا شوند. مانگای سینن می‌تواند به نسبت سایر مانگاها راحت‌تر، پیچیده‌تر، خشن‌تر و حتی دارای ظرافت‌های بیشتر باشد. البته همچنان بهترین سریال‌های سینن می‌توانند شما را مجذوب خود کنند. همان طور که می‌دانید داستان‌های فوق‌العاده در واقع همه چیز انیمه ها هستند، اما سبک و سیاق انیمه های سینن اجازه می‌دهد تا هرازگاهی با شخصیت‌پردازی‌های دقیق‌تر و همین‌طور مرزهای اخلاقی خاکستری مواجه شویم.

صنعت مانگا در یک مسیر پرتحرک و همیشگی در جریان است. سریال‌های مختلف یکی پس از دیگری پایان یافته و یا دوباره آغاز می‌شوند. سلیقه و نظر مخاطبین نیز به شکل پیوسته درباره این انیمه ها تغییر می‌کند. به همین دلیل است که ما لیست بهترین مانگاهای سینن به ترتیب رتبه بندی برای طرفداران مانگا و انیمه را تهیه کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


14. دریفترز – Drifters – 2009

دریفترز یکی از آثار فوق‌العاده نویسنده معروف “کوتا هیرانو” (Kouta Hiran) است و توانسته به خوبی مهارت مانگا را در ترکیب ژانرها را با تاریخ و سبک و سیاق خودش بیامیزد. داستان این انیمه بر روی چندین فرد تاریخی متمرکز است و در یک جهان اسرارآمیز به وقوع می‌پیوندد. در طی داستان می‌بینیم که جادوگران برای نجات دنیای خود از نابودی، به توانایی‌های خود نیاز دارند.

شیمازو تویوهیسا، در نبرد سکی گاهارا موفق می‌شود تا لی ناموسا را زخمی کند اما خودش نیز به شدت مجروح می‌شود.در حالی که او با خونریزی از میدان جنگ دور می‌شود کم‌کم به مسیری از درهای مختلف روانه می‌شود، جایی که مردی پشت میز انتظار او را می‌کشد. این مرد، موراساکی نام دارد و او را به دنیای دیگری راهنمایی می‌کند، جایی که او به گروه دیگری از جنگجویان تاریخی می‌پیوندد.

همچنین بخوانید: پایان مانگای حمله به تایتان و 10 حقیقت غیرمنتظره درباره آن که باید بدانید


13. گلگو 13 – Golgo 13 – 1968 

بسیاری از داستان‌ها هرگز از مد نمی‌افتند چرا که همواره مخاطبین داستان‌های خود را راضی نگه داشته‌اند. “گلگو 13” یکی از این مجموعه‌هاست. حدود 50 سال است که این داستان در مجله بیگ منیک مانگا به صورت سریالی منتشر می‌شود. این مجموعه قدیمی‌ترین سری مانگا است که همچنان در حال پخش است. تعداد جلدهای چاپ شده این انیمیشن نیز در بین سایر رقبا رکورددار است.

گلگو 13، معروف به دوک توگو، یک قاتل حرفه‌ای است که به استخدام دیگران درمی‌آید. جزئیات شخصی شناخته شده کمی درباره او در دسترس است. در جامعه بین‌المللی هیچ توافقی بر سر هویت واقعی او وجود ندارد. ترورهایی که مرتکب می‌شود پرونده او را هر روز سیاه‌تر و سنگین‌تر می‌کند. می‌بینیم که در روال داستان حتی اف بی آی ، سیا و ارتش ایالات متحده نیز در جستجوی یافتن او هستند. البته این سریال شاید برای مخاطبان غربی خیلی شناخته شده نباشد؛ اما نباید موفقیت سریال را دست کم گرفت.


12. قلمرو پادشاهی – Kingdom – 2006

در سال‌های اخیر دوباره مانگای داستانی رونق پیدا کرده و حتی در مانگا از انواع داستان‌های بین‌المللی نیز استفاده شده است. سریال قلمرو پادشاهی روایتی ساختگی از دوران جنگ‌های چین است که در سال 221 قبل از میلاد هنگامی که پادشاه کین سرانجام چین را متحد کرد، به پایان رسید.

در مانگا، لی شین و پیائو دوستانی هستند که با وجود جایگاه پایین اجتماعی، آرزو دارند که روزی ژنرال بزرگی شوند. پیائو شانس پذیرش مسئولیت قابل‌توجهی را در کاخ سلطنتی شین پیدا می‌کند. پس از وقوع کودتای بی‌رحمانه در کاخ، شین در لبه مرگ با پیائو روبرو می‌شود. آخرین سخنان پیائو او را برای مواجهه با شاهزاده جوان شین، یینگ ژنگ آماده می‌کند. در ابتدا این دو با هم رفاقتی ندارند، اما کم‌کم می‌بینیم که، شین و ژنگ برای رسیدن به اهدافشان با یکدیگر همراه می‌شوند و مسیری را که با سختی هموار شده دنبال می‌کنند. قلمرو پادشاهی داستان بسیار تأثیرگذاری دارد و بسیار شایسته تحسین است.


11. تالاب سیاه – Black Lagoon – 2002

تالاب سیاه یکی از محبوب‌ترین مانگاهای اکشن در بین طرف‌داران و یکی از بهترین مانگاهای سینن است. پخش آن از زمان آغاز به در سال 2002 تاکنون چند بار دچار وقفه شده است اما همچنان طرف‌داران سفت‌وسخت خودش را دارد.

داستان درباره اعضای شرکت تالاب است. این افراد در واقع مزدور و دزد دریایی هستند و انسان و کالا را قاچاق می‌کنند. پایگاه اصلی آن‌ها شهر بندری خیالی روآناپور است که در نزدیکی مرز کامبوج واقع شده است. خدمه این کشتی شامل یک مزدور سابق ژاپنی، یک زن مسلح آمریکایی چینی، یک کاپیتان آفریقایی – آمریکایی و یک یهودی آمریکایی است که هم به عنوان مکانیک خدمه و هم به عنوان متخصص کامپیوتر کار می‌کند. تالاب سیاه داستانی خشن و هالیوودی دارد. این انیمه از شخصیت‌های جالب و متنوعی برخوردار است و نقطه درخشانی در مانگای اکشن محسوب می‌شود.


10. جوجو – JoJo’s Bizarre Adventure Part 8: JoJolion – 2011

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نویسنده جوجو “هیروهیکو آراکی” از اواسط دهه 1980 داستان جوجو را شروع کرد که تا همین امروز ادامه داشته است. طرفداران دوآتشه جوجو نیز همانند نویسنده‌اش بسیار ثابت‌قدم هستند. انتشار قسمت‌های این سریال یکی پس از دیگری اثبات می‌کند که جذابیت جوجو در طول دهه‌ها به هیچ وجه کم نشده است.

داستان از آن جایی شروع می‌شود که دو دوست قدیمی به نام‌های یاسوهو و جوشو مردی برهنه را در ماسه‌های خارج از شهر پیدا می‌کنند. مرد هویت خودش را به خاطر ندارد. آن‌ها مرد را جوسوکی می‌نامند و تلاش می‌کنند تا هویت او را کشف کنند. جوسوکی با وجود اینکه حافظه‌اش را از دست داده اما همچنان مهارت‌های خودش را دارد. در مسیر داستان نبردهای بسیار زیادی وجود دارد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های شونن در سبک سینن مانگا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. کاموی طلایی – Golden Kamuy – 2014

تشخیص اینکه کدام جنبه از کاموی طلایی باعث موفقیت گسترده این مجموعه شده است، دشوار است. این مجموعه در اوایل دهه 1900 و با حضور طیف وسیعی از شخصیت‌ها که شامل قاتلان سریالی سادیست، جنایتکاران جنگی و یک شکارچی آینو است منتشر شد. این سریال علاوه بر درون‌مایه تاریخی حاوی مضامین فریبنده نیز هست.

بعد از اینکه جنگجو سوگیموتو از ارتش ترخیص می‌شود؛ به دنبال پیداکردن طلا و همین طور عملی کردن یک قول روانه می‌شود. یک افسانه شهری ادعا می‌کند طلایی که از مردم آینو دزدیده شده است، در مکانی مخفی پنهان شده است که تنها در صورت یافتن تکه‌های نقشه‌ای که روی بدن مجرمان مختلف خال‌کوبی شده است، می‌توان آن را یافت. سوگیموتو با کمک یک شکارچی رهسپار این سفر می‌شود. داستان‌هایی خنده‌دار و در عین حال وحشتناک در مسیر جستجوی گنج برای این شخصیت‌ها ایجاد می‌شود.


8. برادران فضایی – Space Brothers – 2007

فانتزی بالا و داستان‌های علمی – تخیلی جاه‌طلبانه یکی از بارزترین ویژگی‌های مانگا است که از گذشته در آن خوش درخشیده است. اما گاهی اوقات نوشتن در مورد مبارزه با ربات‌های فضایی آسان‌تر از نوشتن داستان‌های علمی – تخیلی واقع‌گرایانه است. “برادران فضایی” را می‌توان تعادل زیبایی در ژانرها دانست که با استفاده از تغییرات کوچک به عنوان صفحه پرتاب، داستان الهام‌بخشی درباره برادری و دستیابی به آرزوهای خود، جهان را تغییر می‌دهد.

برادران موتا و هیبیتو در کودکی شاهد یک بشقاب پرنده هستند و این امر را به آنها ترغیب می‌کند تا در بزرگسالی فضانورد شوند. اما در حالی که هیبیتو مستقیماً آرزوهای خود را دنبال می‌کند و آنها را محقق می‌کند، قصد دارد اولین مرد ژاپنی باشد که قدم به ماه می‌گذارد. موتا اما در تلاش است تا بین شغلی اداری خودش که از آن بدش می‌آید و زندگی شخصی‌اش تعادل ایجاد کند. وقتی آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن درخواست وی برای فضانورد شدن را قبول می‌کند، شانس موتا تغییر می‌کند و قصه از آن جا به بعد تازه شروع می‌شود.


7. دوره آبی – Blue Period  – 2017

هنوز انیمه اقتباسی از دوره آبی وجود ندارد، اما به‌زودی خبرهایی در این باره خواهیم شنید.  Seven Arcs تصمیم دارد تا اقتباسی از این داستان با محوریت یک هنرمند جوان بسازد. “کوجی موسیاناری”  (Koji Musanari) مشهور کارگردانی آن را بر عهده دارد.

یاتورا یاگوچی یک دانش‌آموز دبیرستانی خسته و کلافه است و از زندگی روزمره خود لذت نمی‌برد. او حتی نمی‌داند حقیقتاً به دنبال چه چیزی است. وقتی یاتورا شیفته نقاشی یکی از هم‌کلاسی‌هایش می‌شود، به شدت درگیر هنر و تبدیل شدن به یک هنرمند است. او هم درست مانند تمامی علاقه‌مندان جوان هنر با موانع بسیاری مواجه می‌شود. والدین او تمایلی به پذیرفتن انتخاب او ندارند و یاتورا سال‌ها از هنرمندانی عقب است که مدت طولانی‌تری در کار خود کارکرده‌اند. برای طرفداران “باکومن”، “دوره آبی” یک انتخاب بی‌نظیر است.


6. وان-پانچ من – One-Punch Man – 2009

به‌جرئت می‌توان گفت که تمامی دوستداران انیمه با این داستان آشنا هستند، چون یکی از بهترین مانگاهای سینن است. این مانگای عجیب و غریب ماجراهای سایتاما، مرد یک مشتی معروف را دنبال می‌کند. در یک ابر قاره، جانوران وحشی و جنایات وحشی در پایتخت‌ها در حال گسترش هرج و مرج هستند. برای مقابله با این مسئله یک سرمایه‌دار بسیار مهم، انجمن قهرمانان را تشکیل می‌دهد و قهرمانانی را برای مبارزه با شر استخدام می‌کند.

در همین حال، سایتاتا کارها را به روش خود انجام می‌دهد. قدرت او بسیار زیاد است، مهارت‌های او بسیار عالی است، به طوری که می‌تواند به معنای واقعی کلمه تنها با یک مشت حریفان خود را نابود کند. او همیشه به دنبال حریفان قدر می‌گردد اما در اکثر موارد ناامید می‌شود. در حالی که مانگای مرد یک مشتی عمدتاً یک تقلید طنز است، اما در بعضی مواقع مرد یک مشتی عمیقاً وجودی است، و این سؤال را به وجود می‌آورد که رسیدن به خواسته‌های فردی به چه درد می‌خورد. آیا دستیابی به موفقیت‌ها حتی مهم است؟

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شدند و باید تماشا کنید


5. سرزمین جواهرات – Land Of The Lustrous – 2012

شاید در هر دهه یکی دو بار اتفاق بیفتد که یکی از سریال‌های پخش شده بسیار بیش از بقیه گل کند و کاملاً فراموش‌نشدنی باشد. چند سالی از پخش سریال سرزمین درخشش می‌گذرد، اما هنوز هیچ مجموعه‌ای نتوانسته مانند آن ترکیب تراژدی و رمزآلودی را به مخاطب عرضه کند.

بعد از اصابت چند شهاب‌سنگ به زمین، قاره‌ها نابود شده و قمرهای جدیدی ایجاد می‌شوند. بسیاری از آن‌ها در کف دریا فرومی‌روند و تبلور می‌یابند. بعداً این موجودات بلوری از آب بالا آمده و زندگی خود را دوباره آغاز می‌کنند. متأسفانه تنها بازماندگان بشریت نیز به ماه می‌روند تا کریستال‌های ارزشمند را به چنگ بیاورند. قهرمان داستان یک گوهر شکننده به نام فوس است و به خوبی مخاطب را با این دنیای عجیب آشنا می‌کند.


4. مارس مانند شیر می‌آید – March Comes In Like A Lion – 2007

بسیاری از داستان‌ها دلخراش هستند، اما اینکه یک داستان علاوه بر دلخراشی قلب مخاطب را تسخیر کند تنها از یک نویسنده قهار برمی‌آید مارس مانند شیر می‌آید، نوشتهٔ “چیکا اومینو” (Chika Umino)، از زد و خورد جلوگیری می‌کند.

ری کیریاما یک پسر دبیرستانی و همین طور بازیکن حرفه‌ای ورزش شوگی است. متأسفانه او با فشارهای زیادی از سمت خانواده و همین طور مشکلاتی از جمله افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. زندگی خصوصی او در یک سراشیبی قرار دارد تا اینکه با خانواده کاواموتو که ری را زیر پر و بال خود می‌گیرند ملاقات می‌کند. این داستان بیش از هر چیزی در باره کنار آمدن با آسیب روحی است و برای مخاطبین یک داستان فوق‌العاده است.


3. عشق جنگ است – Kaguya-Sama: Love Is War – 2015

این تصور اشتباه است که تنها سینن های جدی عالی هستند. داستان “عشق جنگ است” در ابتدا کمی گیج‌کننده است و بعد از شناساندن داستان و شخصیت‌هایش به مخاطب، به خوبی وارد دنیای شخصیت‌ها می‌شود.

میوکی و کاگویا، دو دانشجوی ممتاز آکادمی شوچیین، رئیس و نایب‌رئیس شورای دانشجویی می‌شوند. طولی نمی‌کشد که سایر هم‌کلاسی‌ها آن‌ها را به داشتن رابطه عاشقانه متهم می‌کنند. در واقعیت، این دو بچه باهوش از رابطه عاشقانه چیزی نمی‌دانند و هر یک اعتراف به عشق را یک نقطه‌ضعف می‌داند. میوکی و کاگویا تمام تلاش خود را صرف تلاش‌های ناموفق می‌کنند تا دیگری را وادار به اعتراف کند.


2. حماسه وینلند – Vinland Saga – 2005

“حماسه وینلند” قبل از اینکه به انیمه تبدیل شود، چند سری از آن منتشر شد و جوایز زیادی را از آن خود کرد. قهرمان جوان این داستان تورفین نام دارد. او با شنیدن داستان‌های دریانوردان باستانی بزرگ شد که از دریا عبور ‌کردند و وینلند را یافتند، سرزمینی پربار که در آن نیاز به جنگ ریشه‌کن می‌شود. وینلند هیچ شباهتی به شهر زادگاه تورفین نداشت و او هیچ تصوری نداشته که قرار است در آینده به فرد شروری تبدیل شود.

جنگ و مبارزه تنها هدف تورفین می‌شود. اگرچه پدرش یک بار به او گفت که جنگ معنایی ندارد، تورفین در اوایل زندگی با ضربه‌ای روبرو می‌شود که ذهن و قلب او را برای سال‌ها نابود می‌کند. این انیمه به خوبی فرهنگ خشونت را زیر سؤال می‌برد و نیاز بشریت به ظلم‌ستیزی را به خوبی نشان می‌دهد. سفر تورفین را می‌توان تلاشی برای جستجوی صلح دانست. البته پایان داستان بسیار دلخراش است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام ژانرهای انیمه و مانگا به همراه انیمه لیست و توضیحات کامل


1. برسرک – Berserk – 1989

در پی مرگ “کنتارو میورا”  (Kentaro Miura)، سرنوشت “برسرک” در حال حاضر نامشخص است. البته خوشبختانه این داستان هنوز لو نرفته. این مانگای دوست‌داشتنی و کاملاً تاریک به دلیل ترکیب عناصر فانتزی و ترسناک و همچنین شخصیت تیز تراش مشهور است. گوتس، یک مزدور است که بیش از حد به ویرانی و نابودی عادت دارد، پس از شکست در جنگ توسط رهبر آنها، گریفیت، مجبور می‌شود در یک شبه‌نظامی متشکل از مزدوران به نام “باند شاهین” ثبت‌نام کند.

او به عضوی قابل‌احترام و باارزش در این گروه تبدیل می‌شود، اما خیانت گریفیت سرانجام آنها را برای همیشه در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. تا جایی که او رزمندگان خود را برای کسب قدرت‌های خارق‌العاده فدا می‌کند. اگرچه برسرک پایان مطلوبی که مخاطبینش در انتظارش بودند را به آن‌ها نداد اما باید بدانید که این مانگا یکی از تأثیرگذارترین مانگاهای ژاپنی و یکی از بهترین مانگاهای سینن است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. sani

    شهریور 25, 1402

    واقعا جای مانگای tokyo ghoul خالی بود

    پاسخ

  2. arman

    آبان 10, 1400

    ناموسن برسرک چیشد😑😕😕چنساله منتظرشیم تونمیری چکنیم حالا

    پاسخ

    • amir در پاسخ به arman

      فروردین 15, 1401

      داش نویسندش مرد منتظر چی ای؟

      پاسخ

  3. Rs

    تیر 14, 1400

    جای Bungo Stray Dogs خالیه

    پاسخ

  4. ایران

    تیر 8, 1400

    انیمه مرد تک مشتی هم سینن به حساب میاد ؟ ‌برسرک هم که از همون اول معلوم بود رتبه یکه چون واقعا بهترین مانگا سینن همست

    پاسخ

    • Rs در پاسخ به ایران

      تیر 14, 1400

      هر چیزی که تو مجله ی سینن چاپ شه سیننه، ربطی نداره محتواش چی باشه

      پاسخ