بهترین ضدشرورهای تاریخ انیمه سازی به ترتیب رتبه بندی که باید آنها را بشناسید

با این که همه فکر می‌کنند ضدقهرمان همان ضدشرور است، که البته زمانی صدق می‌کند که شرور داستان شخصیت بدی نیست. این دو شخصیت داستان یا انگیزه‌هایی دارند که آنها را از هم متفاوت می‌کند. این شخصیت‌ها اغلب به عنوان چیزی فراتر از یک شخصیت شرور سنتی در قسمت‌های اول داستان معرفی می‌شوند، اما رفته رفته پیچیدگی‌های شخصیتشان آشکار می‌شود. گاهی اوقات هم خود شخصیت از میزان شرارتش باخبر است. با این وجود بعضی از طرفداران شیفته آنها هستند و برخی دیگر هم منتظرند تا تاوان اعمال آنها را ببینند. در اینجا بهترین ضدشرورهای تاریخ انیمه سازی به ترتیب رتبه بندی که باید آنها را بشناسید را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. کیوکو یک راهبه خوب بود (اینویاشا – Inuyasha)

کیوکو یک راهبه مهربان و خیرخواه بود که اینویاشا را به انسان بودن ترغیب کرد. سپس ناراکو حسادت کرد و مرگ او را برنامه ریزی کرد. بعداً جادوگر دوباره او را زنده کرد تا به موجودی بی روح و روح خوار تبدیل شود. او هنوز گهگاه جنبه مهربان‌ترش را نشان می‌دهد، حتی زندگی چند نفر را نجات داده، و به خاطر برخی از اعمالش پشیمان است. او حتی در پایان کوهاکو را نجات داد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی رسمی شرورترین ویلن‌های دنیای دیزنی


9. کل نقشه زاگاتو یک سوتفاهم بزرگ بود (شوالیه‌های جادویی – Magic Knight Rayearth)

زاگاتو شرور داستان است که پرنسس را ربوده، سرزمین را به خطر انداخته و برای متوقف کردن شوالیه‌ها مینیون هایش را می‌فرستد. با این حال گویا به تسلط بر جهان علاقه‌ای ندارد. با این حال، وقتی شخصیت‌ها پرنسس را می‌بینند متوجه می‌شوند که ماجرا را بد متوجه شده‌اند. زاگاتو اصلاً او را ندزدیده بود. پرنسس عاشق او شده بود و شوالیه‌ها را به سوتفاهم انداخته بود، چون این تنها راه حل پیش روی او بود. نه تنها زاگاتو می‌خواست از او مراقبت کند، بلکه نقشه‌هایی هم داشت که درصورت ویرانی سرزمین عملی‌شان کند.


8. درخت ماکای درابتدا شیطانی نبود (ملوان ماه – Sailor Moon)

در این انیمه دو بیگانه به نام‌های ایل و ان انرژی انسان‌ها را جذب می‌کنند تا درخت شیطانی را زنده نگاه دارند. در حقیقت این انرژی منفی این دو بود که به درخت آسیب زده و باعث می‌شد به امید برقراری ارتباط به بازدیدکنندگان حمله کند. در نهایت متوجه شدیم نیت آن مثبت بود و ملوان ماه هم انرژی منفی آن را زدود.


7. طرفداران هنوز هم نمی‌دانند کایبا قهرمان بود یا شرور (یو-گی-او – Yu-Gi-Oh)

در دنیای این انیمه کایبا رقیب یوگی و یامی است، و یکی از بهترین ضدشرورهای تاریخ انیمه محسوب می‌شود. او در ابتدای انیمه شرور است، اما به تدریج داستان متفاوت خود را نشان می‌دهد. با پیشرفت داستان با یوگی همراه شده و به یکی از شخصیت‌های اصلی سریال تبدیل می‌شود. در حقیقت در انیمه حضور او پررنگ‌تر است تا مانگا.


6. تجسم اولیه بو، بوی معصوم بود (دراگون بال – Dragon Ball)

در ابتدای سریال ماجین بو شروع می‌کند به کشتن مردم، اما انگار بچه‌تر از آن است که چیزی را درک کند و ارباب‌های او فقط نابودی را به او آموزش داده‌اند. کافی بود کسی به او بگوید که کشتن بقیه چقدر کار بدی است. به همین دلیل یکی از ارباب‌های ظالم خود را هم کشت. تجسم‌های بعدی او مثل بچه بو آنقدر بامزه نیستند و شرارت بیشتری دارند. او بعدها به اوب قهرمان تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست ده ویلن در mcu که به نوعی حق با آن‌ها بود


5. ساتسوکی فقط می‌خواهد مادر شرورش را متوقف کند (کیل لا کیل – Kill La Kill)

در ابتدا ساتسوکی شرور سریال است، اما در اصل می‌خواهد برای شکست دادن مادر شرورش ارتش تشکیل دهد. چون مادرش می‌خواهد دنیا را تصرف کند و از انسان‌ها به عنوان غذا استفاده می‌کند. درحالی اول خواهرش را در شرایط سختی قرار می‌دهد، اما در اصل می‌خواهد او را قوی بار بیاورد، و بابت این سخت گیری‌اش پشیمان است. به تدریج او به یک ضدقهرمان تبدیل می‌شود تا به یک ضدشرور.


4. استین در ابتدا شیفته قهرمان‌های واقعی بود (آکادمی قهرمان من – My Hero Academia)

آاستین قهرمان‌هایی را هدف قرار می‌دهد که به نظرش فقط به خاطر سود شخصی‌شان دست به عمل می‌زنند. از طرف دیگر از قهرمان‌هایی مثل آل مایت خوشش می‌آید و حتی جان ایزوکو را نجات می‌دهد، چون او را هم قهرمانی واقعی می‌داند. از سوی دیگر یک قاتل بی رحم است و گرچه نیت خوبی دارد، اما آن را خوب نشان نمی‌دهد.


3. ساسکه در ابتدا شخصیت اصلی بود که به یک نیروی تاریک تبدیل شد (ناروتو – Naruto)

ساسکه در ابتدا یکی از شخصیت‌های اصلی سریال است، اما از رقیب ناروتو به دشمن او تبدیل شده و به یکی از شخصیت‌های شرور تبدیل می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت او بین ضدقهرمان و ضدشرور بودن دست و پا میزند. در نهایت هدف او انتقام گیری است. حتی ناروتو هم بیشتر به فکر نجات اوست تا شکست دادن او.


2. گارو در مقایسه با قهرمان‌ها هیولاهای بیشتری را از بین برده (وان-پانچ من – One-Punch Man)

گارو حتی زمانی هم که معمولی بود می‌خواست قهرمان‌ها را شکست دهد. بنابراین در مقایسه با سایتاما یک شخصیت شرور است. اما او هرگز قهرمان‌ها را نکشته و حتی بیشتر از قهرمان‌ها هیولاها را از بین برده. سرانجام دشمنی‌اش را با قهرمان‌ها کم کرده و از غیرنظامی‌ها چشم پوشی می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین ضدشرورهای تاریخ انیمه سازی است.

همچنین بخوانید: لیست 25 تایی بهترین سوپر ویلن های کیهانی در دنیای مارول


1. ال با عقده خدایی به دنبال قاتل است (دفتر مرگ – Death Note)

ال یکی از بهترین کارگاه‌های سریال است که به خاطر توانایی در حل پرونده‌های سخت برای پرونده کیرا هم استخدام می‌شود. با این که برای دستگیری قاتل تلاش می‌کند اما خودش هم نمی‌داند چکار کند و بنابراین با کش دادن پرونده جان عده بیشتری را به خطر می‌اندازد. او حتی حاضر است برای رسیدن به دشمن به آدم ربایی و شکنجه هم دست بزند. به همین دلیل یکی از بهترین ضدشرورهای تاریخ انیمه سازی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. علی

    تیر 20, 1400

    اول باید مفاهیم شرور،قهرمان،ضد قهرمان،ضدشرور و…..رو تعریف کنین بعد مثال بزنین ، نصف کاربرا تشخیص درست ندارن سر این مفاهیم.

    پاسخ

  2. Sam Faris

    تیر 8, 1400

    بنظرم شما کالا یجور دیگه دارید به مقوله ضد قهرمان یا شرور نگاه میکنید ! ضد قهرمان شخصیتی خاکستری داره ، ینی درسته در ضد با قهرمانِ داستان هست ، ولی شرور نیست ، مثلِ شخصیت لایت یاگامی در انیمه دفترچه مرگ ، مستر فریز در کمیک بوک های بتمن یا دکستر مورگان در سریال دکستر ، ۹۰٪ شخصیت های بالا قهرمان هستند نه ضد شرور

    پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به Sam Faris

      تیر 8, 1400

      دوست عزیز تعریف شما از ضدقهرمان کاملا درسته. ما در این مقاله درباره ضدشرور یا ضدویلن صحبت کردیم.

      پاسخ

      • علی در پاسخ به خاطره باقری

        تیر 8, 1400

        یه چند شخصیتی که می شناختم درست بود ضد شروریشون ولی ال خداییش ضدشرور حساب نمیاد.البته توصیف شخصیتش سخته ‌ولی ضدشرور؟

        پاسخ

  3. ایران

    تیر 7, 1400

    عالی بود و به نظرم رتبه بندی هم درست بود ال حتمی باید اول میبود چون واقعا بهترین ضد قهرمانه

    پاسخ

    • تینا در پاسخ به ایران

      تیر 21, 1400

      ضد شرور نه ضد قهرمان:/

      پاسخ