بهترین فیلم‌های انیمیشن شبیه “لوکا” (Luca) که باید تماشا کنید و لذت ببرید

“لوکا” یک فیلم انیمیشن دیدنی از کمپانی دیزنی است که “انریکو کازاروزا” (Enrico Casarosa) آن را ساخته و براساس خاطرات دوران کودکی او در ایتالیا خلق شده است. داستان درباره دوستی میان لوکا و آلبرتو است که در تابستان خوشگذرانی می‌کنند، اما لوکا متوجه می‌شود آلبرتو رازی را از او پنهان می‌کند. صداپیشگی “جیکوب ترمبلی” (Jacob Tremblay) و “جک دیلن” (Jack Dylan) در نقش‌های لوکا و آلبرتو روایت فیلم را جذابی کند. اگر این انیمیشن دیزنی را دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های انیمیشن مشابه “لوکا” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مدرسه من در دریا غرق می‌شود – My Entire High School Sinking into the Sea – 2016

یک انیمیشن فاجعه‌ای ساخته “دش شاو” (Dash Shaw) و با صداپیشگی “جیسون شوارتزمن” (Jason Schwartzman) که بسیار دیدنی است. داستان درباره دو دانش آموز دبیرستانی است که روزنامه دبیرستان را مدیریت می‌کنند. این دو دوست از هم جدا افتاده و زلزله‌ای ساختمان را ویران می‌کند. درحالی که مدرسه در حال نابودی است دانش آموزان شرور برای خود حکمرانی ایجاد می‌کنند. اگر از فانتزی رئال “لوکا” خوشتان آمد، این فیلم را هم تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های کمپانی دیزنی در سال‌های 2000 (بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)


6. چروکیده‌ها – Wrinkles – 2011

دیزنی تخیلی خوبی دارد، اما گاهی اوقات داستان‌هایی خلق می‌کند که شما را به حیرت می‌اندازد. این فیلم ساخته “ایگناسیو فرراس” (Ignacio Ferreras) و براساس رمان گرافیکی “پاکو روکا” یک درام انیمیشن روانشناسانه درباره خاطرات و دوستی است. امیلیو بیمار جدید آسایشگاه است که به آلزایمر مبتلاست و دوستانی دست و پا می‌کند. بعد به همراه بیمارهای دیگر نقشه فرار می‌کشد. اگر مضمون دوستی را در “لوکا” دوست داشتید حتماً این انیمیشن را هم دوست خواهید داشت.


5. گیسوکمند – Tangled –  2010

نسخه مدرن دیزنی از داستان راپونزل ساخته “بایرون هاوارد” (Byron Howard). دختری ساده با موهای بلند در سرزمین پریان در برجی گیر افتاده. سارقی به نام فلین پرنسس را از زندان بیرون آورده و با کمک ماکسیموس به دنیای واقعی می‌برد. گرچه این داستان سبک و سیاق کلاسیک خود را حفظ کرده اما شخصیت فلین شما را به خنده می‌اندازد. یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن که باید تماشا کنید.


4. راتاتویی – Ratatouille – 2007

دیزنی همیشه از مبارزه رقبا خوشش می‌آمد و درنتیجه “راتاتویی” یک انیمیشن فانتزی ساخته “برد برد” (Brad Bird) مضمونی مشابه دارد. رمی همیشه آرزو داشت آشپز شود، اما متاسفانه آدم‌ها از موش‌ها نفرت دارند. رمی با آلفردو که توی زباله‌ها زندگی می‌کند دوست شده و این دوستی زندگی هردو را عوض می‌کند. آن دو بهترین آشپزخانه‌های جهان می‌شوند. اگر فضای انیمیشن “لوکا” را دوست داشتید این انیمیشن هم شما را حیرت زده می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی شخصیت‌های منفی دیزنی براساس سبک و ظاهر


3. مولان – Mulan – 1998

در سال‌های اخیر دیزنی نژادها و فرهنگ‌های مختلف را نمایش داده که “مولان” نمونه بارز آن است. نسخه لایواکشن 2020 آن هم خوب است، اما نسخه اصلی 1998 چیز دیگری است. این انیمیشن ساخه “تونی بنکرافت” (Tony Bancroft) براساس داستانی از “رابرت دی. سان سوچی” ساخته شده است. آنچه این فیلم را دیدنی می‌کند تبدیل کردن پرنسس دیزنی به یک قهرمان اکشن است. در عین حال استانداردهای روایی دنیای دیزنی هم در آن به چشم می‌خورد. شخصیت‌ها شجاعت و قدرت به خرج داده و در حین حال عناصر طنز هم در آن دیده می‌شود. اگر این اثر کلاسیک دیزنی را تماشا نکرده‌اید بهتر است هرچه زودتر تماشا کنید.


2. پسر و دنیا – Boy and The World – 2014

یک انیمیشن برزیلی بسیار جذاب و دیدنی که یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن است. این انیمیشن مینیمال درباره پسری کوچک و ماجراجویی سورئال او در دنیای جنگ زده است، تا پدر گمشده‌اش را پیدا کند. این فیلم با عناصر امپرسیونیست زندگی را به زیبایی نشان می‌دهد. رنگ‌ها و موسیقی متن شنیدنی این اثر را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند.


1. لاپوتا قلعه‌ای در آسمان – Castle in the Sky – 1986

طرفداران دنیای انیمه و انیمیشن حتماً با “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) آشنا هستند. “لاپوتا قلعه‌ای در آسمان” یکی از اولین انیمیشن‌های موفق اوست که به عنوان یک اثر فانتزی ماجراجویانه قلمروی شگفت انگیزی را پیش روی شما باز می‌کند. شیتا برای بودن با پسری یتیم به نام پازو همه چیز را پشت سر می‌گذارد. آن دو با هم به شهر اساطیری لاپوتا می‌روند که پر از شگفتی‌های تکنولوژی است. پیش از این که دنیای شیتا ویران شود او به زندگی گذشته خود نگاهی می‌اندازد. یک اثر کلاسیک در ژانر استیم پانک که باید تماشا کنید، چون یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینمایی از ژاپن که جوایز مختلف دریافت کرده‌اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم