پایان مانگای “حمله به تایتان” و 10 حقیقت غیرمنتظره درباره آن که باید بدانید

حمله به تایتان از جمله انیمه‌هایی است که تا آخرین قسمت‌هایش به شکل پیوسته مخاطبینش را به حدس و گمان وامی دارد. به دلایل بسیار متفاوتی می‌توان قسمت آخر انیمه حمله به تایتان را شادی‌آور و آزاردهنده دانست. در انتها شاهد هستیم که سفر پسر جوان به نقطه‌ای ختم شد که توانست انتقام خود را از جهانی که او و مردمش را نابود کرده بود پس بگیرد. صرف‌نظر از اهداف پشت پرده انتخاب‌های ارن، این رامبلینگ است که در نهایت تمدن بشری را دوباره از نو شکل می‌دهد. این مسئله را می‌توان به نوعی هولناک و درعین‌حال وحشتناک دانست. همان‌طور که گفته شد حمله به تایتان از ابتدا تا به انتها به اصل غیرقابل‌پیش‌بینی بودن خود پایبند مانده است. دراینجا می‌خواهیم 10 حقیقت غیرمنتظره درباره پایان مانگای “حمله به تایتان” را به در اختیارتان بگذاریم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. اندازه بزرگ تایتان

قد تایتان موردنظر که به کمک یوری و فریدا رایس کنترل می‌شود به چند متر می‌رسد و تقریباً شانه‌به‌شانه حمله به تایتان ایستاده است. بااین‌حال ، یمیر با دسترسی کامل به مختصات به ارن  اجازه می‌دهد جسمی عظیم ایجاد کند که هر تایتان شناخته شده دیگری را در این مجموعه قرار دهد. این تایتان ویژه در حداقل چند صد متر طول دارد و دارای صدها دنده است که اندام‌های مزاحم را دو برابر می‌کند.

همچنین بخوانید: حقیقت‌های مهم درباره “حمله به تایتان” و شباهت آن به دنیای واقعی


9. ارن  در واقع 80٪ از رامبلینگ را کامل می‌کند

ارن برای مدت طولانی در مورد رامبلینگ صحبت کرده است به طوری که اکثر مردم، حتی متحدان او، تا حدودی گمان می‌کنند که این‌ها از آسیب‌های کودکی‌اش ناشی می‌شود؛ بنابراین، وقتی او تایتان های دیوار را آزاد می‌کند تا بشریت را لگدمال کنند، با یک صحنه بسیار تکان‌دهنده مواجه می‌شویم.

چالشی که ارن دوستان خود را به آن دعوت می‌کند بسیار سخت است. او می‌گوید که رامبلینگ تنها در صورت کشته‌شدن خود او متوقف می‌شود و این امر در نهایت انجام می‌پذیرد. آن هم در حالی که 80 درصد جمعیت جهان به طرز وحشیانه‌ای نابود شد.


8. فالکو گریس نسخه پرنده‌ای از تایتان آرواره را نشان می‌دهد

تایتان آرواره به خاطر فک پایین فوق‌العاده قوی‌اش شناخته شده است. او قادر است به‌سادگی مواد سخت را به کمک فک قدرتمند خود خرد کند. تمام وارثان این نژاد خصوصیات مشابهی داشته‌اند، اما هیچ‌کدام از آنها در دو هزارسال گذشته توانایی پرواز نداشته‌اند، تا اینکه نوبت به فالکو گریس رسید.

یکی از اهالی جوان مارلی موفق به کشف برخی از رموز و اسرار تایتان‌ها می‌شود که از زمان پیدایش آن هم ناشناخته بوده است. یکی از این اسرار این است که امکان انتقال ویژگی‌ها در بین 9 تایتان وجود دارد. همین مسئله باعث می‌شود که تایتان فک، خودش را به صورت موجودی پرنده نشان دهد.


7. نبردهای نهایی در پشت اسکلتی ارن انجام می‌شود

تا زمانی که قهرمانان به تایتان ارن برسند؛ او از پیش به مارلی رسیده است. او قصد دارد تا قلعه سالتا را در هم بشکند. در این بین می‌بینیم که برخی از اهالی مارلی از جمله والدین راینر، پیک و انی از دیدن توقف رامبلینگ دمی احساس آسودگی می‌کنند. با توجه به اینکه ستون فقرات تایتان از بزرگراه‌های بین ایالتی گسترده‌تر است، در واقع مکان بسیار مناسب و در عین حال ترسناکی برای آخرین نبردهای تعیین‌کننده در حمله به تایتان است.


6. رسیدن تمامی دارندگان تایتان از زمان باستان

از آنجایی که نسل فعلی 9 تایتان، به جز کسانی که ارن در اختیار آنها قرار دارد، در برابر بنیان‌گذار قرار می‌گیرند، یمیر فریتز به طور موقت ده‌ها مبارز را که به عنوان دارندگان باستانی 9 تایتان شناخته می‌شوند، دوباره تربیت می‌کند.

تنوع این تایتان ها و هیولاها بسیار باورنکردنی است. برای مثال هیولاها، تایتان زره‌پوش، چکش جنگی و تایتان‌های کلوسوس.اما این‌ها تنها برخی از پیچیدگی‌های وجودی تایتان ها بر روی زمین را مشخص می‌کنند.

همچنین بخوانید: حمله به تایتان (Attack on Titan): معرفی اپیزود 10 از فصل چهار


5. چندین قهرمان تبدیل به تایتان می‌شوند

پس از جدایی هزارپای درخشان از تایتان، قهرمانان به دنبال دور نگه داشتن آن از ارن هستند، زیرا این تنها راه پیروزی در جنگ بدون متحمل شدن خسارات زیاد است. در طی این روند، این موجود بخارهای عجیبی را تولید و دفع می‌کند که در نهایت انسان‌هایی را که در بالای قلعه سالتا پناه گرفته‌اند فرومی‌برد.

لوی یکی از اولین کسانی است که به این مسئله پی می‌برد. او فالکو، پیک و میکاسا را از صحنه دور می‌کند. در عرض چند ثانیه، کانی، ژان، گابی و بسیاری دیگر به تایتان های ناب تبدیل می‌شوند. خوشبختانه، بااین‌حال، در پایان آنها دوباره به شکل انسانی بازگردانده می‌شوند.


4. ارن انگیزه‌های واقعی خود را برای همه آشکار می‌کند

ارن به تدریج دلیل تصمیمات شنیع خود را برای همه عزیزانش توضیح می‌دهد. برای مثال، او به کانی می‌گوید که مادر تایتان خالص پس از پایان همه چیز، دوباره به فرم اصلی خود برخواهد گشت.

طولانی‌ترین مکالمات او با آرمین است که او صریحاً عشق خود را به میکاسا و همچنین نفرت از خود را برای شروع فعالیت اعلام می‌کند و میکاسا ، که می‌تواند جدول زمانی بالقوه‌ای را ببیند که او و ارن با هم زندگی مشترک دارند. این برای همه افراد درگیر کاملاً غیرمنتظره است، خصوصاً به این دلیل که خاطرات آنها از مکالمه با ارن تنها پس از مرگ او دوباره برایشان زنده می‌شود. این نکته در پایان مانگای “حمله به تایتان” می‌تواند برای طرفداران جالب باشد.


3. میکاسا برگزیده است

با توجه به اینکه ارن کسی است که رامبلینگ را تحریک می‌کند، کاملاً شوکه می‌شود که معلوم شود گزینه نهایی در دستان میکاسا است. ارن به آرمین می‌گوید که همه چیز به تصمیمی که میکاسا می‌خواهد اتخاذ کند برمی‌گردد، بدین معنی که او برای متوقف کردن دائمی رامبلنگ و پاک‌کردن “ژنوم” تایتان از جهان نیاز به کشتن او دارد. شک و تردیدهای ارن به‌سرعت برطرف می‌شود وقتی عشق زندگی او، علی‌رغم شیطنت‌ها، آنچه را که از او انتظار می‌رود انجام دهد.


2. بوسه بسیار عجیب ارن و میکاسا

هواداران ممکن است امیدوار باشند تا در نهایت یک پایان عاشقانه برای ارن و میکاسا رخ بدهد. اما آنچه در واقع اتفاق می‌افتد به طور قابل‌توجهی عجیب‌تر است. بعد از ترکیدن دهان تایتان عظیم‌الجثه، میکاسا متوجه می‌شود که ارن از طریق ستون فقرات در پشت حلق موجود قرار دارد.

او در حالی که برای اولین‌بار ارن را می‌بوسد، سر او را قطع می‌کند. این صحنه به دلیل حضور شبح خندان یمیر فریتس در پس‌زمینه، بیشتر فریبنده می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 نکته موردانتظار در فصل 4 انیمه حمله به تایتان (Attack On Titan)


1. آیا جهان حقیقتاً از دست رامبلینگ نجات می‌یابد؟

حضور میلیون‌ها تایتان عظیم‌الجثه و غیرقابل شکست در سراسر دنیا به طرز فجیعی جامعه را فلج می‌کند. این نوع نسل‌کشی در مقیاس بزرگ به پایان یافتن تمدن می‌رسد. بازگشت به حالت عادی حداقل برای چند دهه اگر نخواهیم آن را امری غیرممکن بدانیم؛ بی شک بسیار سخت خواهد بود.

بااین‌حال، مانگا سه سال پس از نبرد آسمان و زمین پایان می‌یابد و به نظر می‌رسد که زندگی مردم حتی در خارج از پارادیس به حالت عادی برگشته است. شاید ارن گمان می‌کرد که خرابی‌ها بیشتر از این‌ها باشد. این را می‌توان عجیب‌ترین حقیقت درباره پایان مانگای “حمله به تایتان” دانست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. محمدحسین

    تیر 29, 1402

    دوستان مانگا عوض شده و ارن قرار نیست کشته بشه

    پاسخ

  2. مهدی

    دی 26, 1401

    سلام آخرش خراب شد به شرطی که داستانو درست تعریف کرده باشی یه سوال چرا میکاسا بعد از اینکه ارن را بوسید سرشو قطع کرد .خلاصه این داستان از فصل اول یک عالمه ایراد داشت مثلا تایتان های ارن که از دیوار ها در اومد باید کوچک تر از قد تایتان آرمین میشد چون دیوار ها کوچک تر از تایتان 60 متری بودو دومی در فصل اول تایتانی که ارن را خورد و دست ارن هم قطع کرد باید به انسان تبدیل میشد و تایتان ارن هم به اون میرفت

    پاسخ

    • مبین در پاسخ به مهدی

      دی 28, 1401

      سلام منم با ایراد اولت موافقم ولی ایراد دومت نه.اگه دقت کرده باشی تو فصل ۳ راد ریش به هیستوریا میگه برای اینکه به یه تایتان شیفتر تبدیل شی باید کسی که تایتان شیفترو داره کامل بجویی د مایع نخاییش رو بخوری ولی اون موقع اون تایتان فقط دست ارنو برید و اصلا سمت نخاش نرفتو یه راست قورطش داد.

      پاسخ

  3. مهدی

    مهر 10, 1401

    واقعا انیمه مضخرفی بود همش کارگردان داستانو کش میداد هی ورق رو یهو برمیگردوند از این شخصیت به اون شخصیت آخرشم که ارن میخواد دنیارو نابود کنه حداقل این همه زحمت کشیدن اینو ساختن هشتادو خورده ای قسمت اخرشم یکم خوب میکرد دیگ مثلا ارن همه ی غولا رو میبرد یجای دیگ و تبدیل به سنگشون میکرد و با میکاسا ازدواج میکرد😂

    پاسخ

  4. Soheil

    خرداد 17, 1401

    پایانش واقعا مضخرف بود
    ارن دنبال آزادی بود ولی برده آزادی شد…

    پاسخ

  5. یه نفر

    مرداد 28, 1400

    خود هاجیمه ایسایاما هم گفته که از پایان بندی که در نظر گرفته راضی نیست و یه جورایی فقط سر و تهشو هم آورده

    پاسخ

  6. مهدی رزاقی راد

    تیر 10, 1400

    دوست عزیز می شود عکس مقاله را عوض کنی چون اگر کسی اتفاقی با عکس مقاله مواجهشود و سریال را ندیده باشد تا قسمت 8 سریال برای او اسپول(لو رفتن)می شود.ممنون

    پاسخ

  7. ممد

    تیر 8, 1400

    بدترین اشغال ترین و بی سناریو ترین و نا لایق ترین اندینگ واسه شاهکاره aot

    پاسخ

    • sunset در پاسخ به ممد

      آبان 15, 1402

      **** قشنگا اگر میخواد شروع به دیدن اتک کنید تا پایان قسمت28 فصل اخر نگاه کنید تا براتون شاهکار باقی بمونه یا کلا نبینید8_8****

      × حاوی اسپویل ×
      نویسنده با این پایان بولشت فقط اندینگو خراب نکرد کل انیمه رو زیر سوال برد شخصیت ارنو بی اراده و و بازنده ی احمق جلوه داد که کلی با ارن فصل 4 تناقض داشت ارن با اراده و قوی تبدیل شد به ی ادم بی دست و پا که بدون هیچ دلیل منطقی ای منتطره میکاسا بیاد بکشتش دیالوگای ضعیف و متقاعد کردن مخاطب فقط با ی جمله که من یک احمقم ارمین؟ ها ها ها
      نویسنده خودش باید ی دور فصل 4 رو ببینه و متوجه بشه این پایان خودش رو متقاعد میکنه ایا ؟ این اندینگ حتی واسه ی انیمه ها و فیلم های دسته ی C و بی محتوا و بدون خط داستانی غیرقابل قبول هستش اندینگ بی سرو تهی ک حتی ارزش وقت گذاشتن رو نداره . ما انتظار ی پایان شاهکار داشتیم نه پایان شاد پرطرفدار ترین و بهترین پایان میتونست برای اتک نابودی کل مردم جهان باشه و یا حداقل ارنی که تا اخرین لحطه پای ارماناش وایستاده حالا به چه قیمت میتونه باشه ؟به قیمت از دست دادن جونش به دست یمیر و حتی میکاسا ولی نه طوریکه هدف و ارماناش از بین برن و به ارن بازنده ی ضعیف تبدیل بشه تا حداقلل جای ممکن ارنو خوب و مهربون و فداکار برای دوستاش جلوه بدن .
      در قسمت اخر خط داستانی به سمت بدی پیش رفت و این حس رو به روشنی که سرو تهش و به زور هم اوردن .
      و این انیمه ی خاطره انگیز و شاهکار رو برامون خراب کردن طوریکه حتی دلم نمیاد بهش بگم شاهکار .
      با ارزوی عشق و سلامتی :))))

      پاسخ

    • sunset در پاسخ به ممد

      آبان 15, 1402

      انقد حق نگید نمیتونم لایک کنمم

      پاسخ

  8. اوتاکو ـ چان

    تیر 6, 1400

    چیییی من که قبول ندارم 😐

    پاسخ