بهترین کمدی‌های سال‌های 2010 که کمتر دیده‌شده‌اند

بهترین کمدی‌های سال‌های 2010 نه فقط شامل آثار بلاک باستری و مشهور، که شامل فیلم‌هایی هم می‌شوند که لابه‌لای این آثار شناخته‌شده قرار گرفته و درطول زمان توجه کمتری به آنها شده‌است.

در طول دهه‌ی گذشته آثار کمدی خیلی زیادی به سینما عرضه شد که برخی از آنها مانند فیلم “ددپول” (Deadpool) به پروژه‌های عظیمی تبدیل شدند و مورد استقبال گسترده‌ای نیز قرار گرفتند. اما در این بین، تعداد زیادی فیلم کمدی وجود دارند که از داستان‌هایی هوشمندانه و روایتی دوست‌داشتنی برخوردار بوده، اما آنچنان که لایقش بوده‌اند موردتوجه قرار نگرفته‌اند.

در لیست زیر 10 مورد از بهترین فیلم‌های کمدی و کمتر دیده‌شده‌ی سال‌های 2010 را برایتان آماده کرده‌ایم که از تماشا آنها لذت خواهید برد؛ با پروشات همراه باشید.


10. کودن – 2011 – Goon

جای تعجبی نیست که یک فیلم ورزشی با موضوع هاکی، در باکس آفیس موفق ظاهر نشود؛ اما فیلم کودن اثری است که بالاخره روزی مخاطب خودش را پیدا خواهد کرد. در این فیلم شان ویلیام اسکات نقش مردی ساده و صمیمی را بازی می‌کند که به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که در ضرب و شتم مهارت دارد. این امر او را به سمت حرفه‌ای غیرمنتظره به‌عنوان مجری در یک تیم هاکی کانادا سوق می‌دهد.

این فیلم با وجود صحنه‌های خون و خونریزی که دارد، یک فیلم جذاب و سرگرم کننده و پر از لحظات خنده‌دار است. اسکات یک قهرمان دوست‌داشتنی را می سازد و یک سرگرمی عالی و دنبال‌کننده را برای طرفداران هاکی رقم می‌زند.


9. درود بر سزار! – 2016 – Hail, Caesar

برادران کوئن قادر به ساختن فیلم‌های بسیار تاریک هستند و فیلم درود بر سزار! حتی اگر مخاطبان هم مانند دیگر فیلم‌های آنها از آن استقبال نکنند، یکی دیگر از آثار بزرگ این دو به‌حساب می‌آید.

این فیلم پرستاره، هالیوود 1950 را به تصویر کشیده‌است؛ جاش برولین در این فیلم نقش یک مدیر استودیوی فیلمسازی را بازی می‌کند که با مشکلات متعددی مانند باردار شدن یکی از ستاره‌هایش و ربوده شدن یکی از بازیگران برجسته‌اش درگیر است. یکی از خنده‌دارترین صحنه‌های این فیلم، صحنه‌ی بین آلدن ارنرایچ و رالف فاینس است که از بهترین لحظات کمدی فیلم‌های دهه اخیر محسوب می‌شود.


8. بازدارندگان – Blockers – 2018

بازدارندگان فیلمی با داستان غیرمنتظره است که ممکن است در ابتدا بیننده را کمی دلسرد کند، اما در ادامه با داستان شیرین و اجرای دیدنی بازیگرانش، به یک کمدی لذت‌بخش تبدیل می‌شود. داستان فیلم درباره والدینی است که تلاش می‌کنند دخترانشان را از برقراری رابطه جنسی در شب جشن پرایم دبیرستان منع کنند.

سه بازیگر نقش اصلی این فیلم به طرز شگفت‌انگیزی نقش والدین پرتوقع را ایفا کرده‌اند و ماجراجویی‌های آنها در شب خنده‌دار است. این فیلم همچنین به روشی تازه و هوشمندانه به این موضوع پرداخته و بخش‌هایی از آن دلگرم‌کننده می‌باشد. بازدارندگان بدون‌شک یکی از بهترین کمدی‌های سال‌های 2010 می‌باشد که نیاید از دست بدهید.


7. جاده آذرخش – 2018 – Thunder Road

جاده آذرخش یک کمدی مستقل و احتمالاً کوچکترین فیلم در این لیست است؛ اما ارزش یک بار دیدن را دارد. در این فیلم جیم کامینگز، که نویسنده و کارگردان پروژه نیز بود، به‌عنوان یک افسر پلیس و پدری طلاق گرفته که پس از مرگ مادرش به کار خود ادامه می دهد بازی می‌کند.

اگرچه این پیش‌فرض از داستان فیلم باعث می‌شود تا آن را اثری دلسردکننده بدانیم، کامینگز داستان را با انرژی عجیب و غریب و طنز‌آمیز خود به مخاطبش ارائه می‌دهد. از صحنه افتتاحیه فراموش‌نشدنی فیلم که زمان تشییع جنازه مادر شخصیت اصلی را نشان می‌دهد، مشخص است که این یک فیلم غیرمعمولی است. کامینگز یکی از بهترین بازی‌های کمدی بدون وقفه این دهه را در این فیلم ارائه داده‌است.


6. بیارش گریک – 2010 – Get Him To The Greek

بیارش گریک یک فیلم اسپین‌آف از فیلم “فراموش کردن سارا مارشال” (Forgetting Sarah Marshall) است. اما علی‌رغم موفقیت آن فیلم، این فیلم چندان مورد توجه قرار نگرفت. در این فیلم جونا هیل به‌عنوان یک مدیر سابق و بی‌تجربه بازی می‌کند که وظیفه همراهی ستاره راک وحشی را برای نمایش بازگشت خود برعهده دارد.

این فیلم یک فیلم جاده‌ای و وحشی است که در کل انرژی زیادی دارد. بخش‌های مختلف این فیلم فوق‌العاده خنده‌دار هستند و این دو ستاره در کنار هم اجرای بی‌نظیری دارند. فیلم هم از غافلگیری‌هایی برخوردار بوده و مخاطبش را ناامید نمی‌کند. یکی از بهترین کمدی‌های سال‌های 2010 که باید تماشا کنید.


5. چهار شیر – 2010 – Four Lions

اگر افراد بیشتری فیلم چهار شیر را دیده بودند، احتمالاً بحث و جدال بیشتری هم بر سر آن ایجاد شده‌بود. اما این کمدی کوچک انگلیسی با وجود موضوع بحث‌برانگیز، به کار خودش ادامه داد و طی این سالها همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفت. این فیلم داستان گروهی از تروریست‌های بی‌لیاقت را دنبال می‌کند که قصد انجام عملی وحشتناک را دارند.

اگرچه ممکن است خندیدن به این موضوع غیرممکن به‌نظر برسد، اما فیلم با درخشش عالی‌تر از اکثر فیلم‌های دیگر به تروریسم می‌پردازد. این فیلم با به تصویر کشیدن رادیکالهای خشن از هر نوع جنبش، آنها را احمقانه توصیف می‌کند و به ما اجازه می‌دهد که ضمن از بین بردن ترس از آنها، به آنها بخندیم.


4. بوک‌اسمارت – 2019 – Booksmart

بوک‌اسمارت فیلم دیگری است که استعداد هیجان‌انگیز جدیدی در ساخت فیلم‌های کمدی را معرفی می‌کند. اولیویا وایلد که البته بازیگر شناخته شده‌ای است، در اولین کارگردانی‌اش ثابت کرد که آینده درخشانی نیز در پشت دوربین دارد.

این فیلم داستان دو دانش‌آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که تصمیم دارند سرانجام شب قبل از فارغ‌التحصیلی آزادانه تفریح کنند. این فیلم اگرچه با استقبال خوبی روبرو شد، اما درمیان فیلم‌های بزرگ تابستانی تا حدودی نادیده گرفته‌شد. با این حال، بازی‌های شگفت‌انگیز، فیلمنامه هوشمندانه و لحظات زیبایی که توسط وایلد ثبت شده‌است، آن را به یک فیلم بسیار خاص تبدیل کرده که ارزش دیدن دارد.


3. پسر – 2010 – Boy

تایکا وایتیتی به لطف فیلم‌هایی مانند ثور: راگناروک و جوجو خرگوشه یکی از پرمخاطب‌ترین فیلمسازان در حال حاضر است. با این حال، فیلم‌های درخشان قبلی او، به‌خصوص فیلم پسر، ارزش یک بار دیدن را دارد.

این فیلم کمدی بزرگسالان، در نیوزلند جریان دارد و داستان دو پسر جوان را دنبال می‌کند که با حضور پدرشان (با بازی وایتیتی) که تازه از زندان آزاد شده سر و کار دارند. اجراهای این فیلم درخشان هستند و در کنار همه‌ی صحنه‌های خنده‌‌داری که از وایتیتی انتظار دارید، دلگرمی و امید نیز در روایت آن وجود دارد و آن را به یکی از بهترین کمدی‌های سال‌های 2010 تبدیل کرده‌است.


2. نگهبان – 2011 – The Guard

نگهبان فیلم کوچک دیگری است که هنوز توسط مخاطبان بیشتری کشف نشده‌است. این فیلم کمدی-جنایی ایرلندی، برندان گلیسن را در نقش یک افسر پلیس غیرمتعارف نشان می‌دهد که به اجبار توسط یک مامور جاه‌طلب FBI برای تحقیقات موادمخدر انتخاب می‌شود.

گلیسن ب‌عنوان یک پلیس بی‌سر و صدا، تنبل و کودکانه، عملکرد خارق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و کاراکترش را به یک قهرمان آسان و در عین حال غیرمتعارف تبدیل می‌کند. اجرای لیام کانینگام و مارک استرانگ نیز به‌عنوان یک جفت جنایتکار غیرمعمول به‌یاد ماندنی و دیدنی است. گفتگوی تند و گزنده همچنین خنده‌های بزرگی را در طول ماجراجویی‌های فیلم رقم می‌زند.


1. ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند – 2016 – Popstar: Never Stop Never Stopping

تهیه یک مستند موثر می‌تواند دشوار باشد، اما پسران جزیره تنهایی این کار را با کمدی خنده‌دار و موزیکال انجام دادند. اندی سامبرگ در این فیلم نقش یک سوپراستار پاپ در حال فعالیت را بازی می‌کند درحال تبلیغ آلبوم جدید خود در یک تور است.

این فیلم پر از حضور افتخاری مشاهیر و آهنگ‌های خنده‌دار و در عین حال گیرا است. متأسفانه این فیلم با وجود نقدهای خوب، هنگام اکران مورد استقبال قرار نگرفت. اما مطمئناً روزی مخاطبان خود را پیدا خواهد کرد و احتمالاً به‌عنوان یکی از کمدی‌های بزرگ تمام دوران‌ها در نظر گرفته خواهد شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم