انیمه های توقیف شده در چین و دلیل توقیف شدن آنها که شاید برایتان جالب باشد

در چند دهه اخیر انیمه های زیادی محبوب شده یا از یادها رفته‌اند. برخی از آنها موفق بودند و برخی نتوانستند انتظار مخاطب را برآورده کنند. برخی دیگر هم توقیف شده‌اند. معمولاً کشورها قسمت‌های ممنوعه سریال را سانسور می‌کنند. با این حال در چند سال اخیر چین برخی  از انیمه ها را کلاً ممنوع کرده است. در اینجا می‌خواهیم انیمه های توقیف شده در چین را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “حمله به تایتان” بیش از حد خشن و خشونت آمیز است

“حمله به تایتان” (Attack On Titan) داستان ارن و تلاش او برای از بین بردن تایتان هاست. تایتان ها انسان‌ها را کشته و از بین می‌برند. این مضامین باعث می‌شود خشونت سریال زیاد باشد. به همین دلیل نمایش آن در چین ممنوع است.

همچنین بخوانید: حقیقت‌های مهم درباره حمله به تایتان و شباهت آن به دنیای واقعی


9. “جسد پارتی” محتوای ترسناک دارد

“جسد پارتی” (Corpse Party) یک انیمه پررمز و راز است که صحنه ماورایی و خشن زیاد دارد. در این سریال دانش آموزان برای خداحافظی از همکلاسی خود در دبیرستان جمع می‌شوند. اما این مراسم آنها به یک مدرسه شیطانی مربوط است که به خاطر قتل‌های زیاد در آن بسته شد. ظاهراً خرابه‌های آن مدرسه در زیر مدرسه این بچه‌هاست. بنابراین به دنیای دیگری با موجودات ماورایی فرستاده می‌شوند. این انیمه یکی از انیمه های توقیف شده در کشور چین است، چون دولت آن را بیش از حد خشونت آمیز می‌داند.


8. “سورت آرت آنلاین 2” استفاده از اسلحه و محتوای توهین آمیز را نشان می‌دهد

“سورت آرت آنلاین 2” (Sword Art Online) شخصیت کیریتو را در حال یک بازی آنلاین نشان می‌دهد که با از بین بردن آواتار شخصیت‌ها، آن‌ها را در زندگی واقعی هم می‌کشد. با این که این انیمه برای گروه سنی 13 سال به بالا ساخته شده اما در چین ممنوع است. دلیلش چندان مشخص نیست چون خشونت این انیمه به پای انیمه های مشابه دیگر نمی‌رسد. برخی دلیلش را استفاده از اسلحه می‌دانند.


7. “انگل” به خاطر خشونت گرافیکی و محتوای ترسناک خود ممنوع شد

“انگل” (Parasyte) یک انیمه درباره بیگانه‌های انگلی است که به زمین آمده و انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آن‌ها می‌توانند میزبان را کنترل کرده و توسط آنها به اهداف خود برسند. این انیمه ترسناک و روانشناسانه گرافیک ترسناکی دارد و به خاطر نمایش جزئیات قتل و خونریزی در چین اجازه پخش ندارد.


6. “دفتر مرگ” باعث شد دانش آموزان دفترچه‌های مرگ برای خود بسازند

یکی دیگر از انیمه های توقیف شده در چین. این ترلر روانی و ماورایی به خاطر خشونت خود ممنوع شد، چون دولت آن را بی اندازه خشونت آمیز می‌داند. اما دلیل اصلی‌اش این بود که دانش آموزان برای خود دفتر مرگ می‌ساختند و اسم کسانی را که دوست ندارند توی آن می‌نوشتند. دولت هم از ترس این که این بچه‌ها در آینده قاتل شوند انیمه را توقیف کرد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


5. “سرزمین عجایب مرد مرده” حاوی محتوای آزاردهنده است

انیمه دیگری مخصوص گروه سنی بزرگسال که در چین توقیف شد. گاتا و همکلاسی‌هایش به یک زندان پارک تفریحی می‌روند که در آنجا قربانی‌ها برای سرگرمی بازدیدکنندگان به کارهای خطرناکی دست می‌زنند. وقتی کل همکلاسی‌ها سلاخی می‌شوند، گانتا قاتل شناخته می‌شود و به همان زندان می افتد. این انیمه به خاطر صحنه‌های خشن خود شناخته می‌شود، اما مانگای آن گرافیکی و خارق العاده است. با این حال هردو محتوای آزاردهنده دارند.


4. “سایکو-پاس” خشونت را نشان داده و شورش را تشویق می‌کند

“سایکو-پاس” (Psycho-Pass) انیمه ای است که با اجرای عدالت سر و کار دارد. سیستم کامپیوتری آن تهدید هر شخصیت و میزان مجرم بودن شخصیت او را نشان می‌دهد. بنابراین هرکسی که برای سیستم کشور تهدید محسوب شده قبل از وقوع جنایت متهم می‌شود. یک انیمه پر از فساد و خشونت که شورش را هم تشویق می‌کند. به همین دلیل در چین توقیف شد.


3. “توکیو غول” به خاطر خودآزاری شخصیت‌ها ممنوع شده است

در این انیمه شهروندان توکیو از موجودات خونخواری به نام غول‌ها می‌ترسند. آن‌ها در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند و ظاهر خود را پنهان کرده‌اند. این انیمه تریلر و روانشناسانه نه تنها به خاطر خشونت بالای خود بلکه به خاطر ترند ماسک‌های مخصوص توقیف شد. چون این ماسک‌ها به کشور وارد شده و حتی فروخته می‌شوند. همین محتوای منفی باعث توقیف شدن انیمه شد.


2. “ترانه پریان” محتوای خشونت آمیز و طغیان آمیز دارد

“ترانه پریان” به آزمایشات علمی روی انسان می‌پردازد. این آزمایش‌ها انسان را شکنجه می‌کند، به همین دلیل یکی از آن‌ها می‌خواهد فرار کند. این انیمه هم به خاطر خشونت سنگین و خونین خود ممنوع است. نمایش طغیان و شورش باعث شده این انیمه در چین توقیف شود.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های فرعی انیمه با قدرت‌های پنهان که آنها را آشکار نمی‌کنند


1. “کوروشیتسوجی” هم محتوای ترسناک و خشونت آمیز دارد

یکی دیگر از انیمه های توقیف شده در چین درباره حوادث رخ داده در انگلستان و شورش علیه ملکه. در اینجا اهریمن را هم می‌بینیم. انیمه به خاطر مضامین سیاه و ترسناک خود توقیف شده است. در حقیقت هم مانگای آن توقیف شده هم انیمه آن.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. abtinZIRO

    خرداد 9, 1401

    همشون یا ساخته شدن یا دارن ساخته میشن

    پاسخ

  2. ردگولیت

    تیر 6, 1400

    همشون که یا ساخته شدن یا دارن ساخته میشن اتک ان تایتان که بهترین انیمه ست توکیو غول و دث نوت هم خیلی خفن بود به خصوص توکیو غول راس میگه ماسک هاش خیلی باحال بود مخصوصا ماسک کانکی

    پاسخ

  3. یک نفر

    تیر 2, 1400

    واقعا دث نوت توی چین ممنوعه شده چون دولت چین میترسه آدم ها خلافکار و قاتل بشن ؟ آخه یکی نیست بگه اگر این دانش آموزان شما جرئت آدم کشتن داشتند، که هرگز دفترچه مرگ نمیساختند و اسم توش نمینوشتند تا طرف بمیره. با روش های دیگه اقدام به قتل میکردند. اتفاقا خوبه که، آدم ها جای اینکه بیان چاقو روی هم بکشن، میومدن فقط اسم طرف مقابل رو مینوشتند تا شاید طرف بمیره. اینطوری که بهتره. واقعا درک نمیکنم دولت چین رو.

    پاسخ

    • ایران در پاسخ به یک نفر

      تیر 2, 1400

      همه شون انیمه های عالی ای هستن و دلایل همشون هم جالبه

      پاسخ