آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 129)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. برد دشوار – 1996 – Hard Eight

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson)

بازیگران: فیل بیکر هال، جان سی ریلی، گوئیت پالترو، ساموئل ال. جکسون

تریلر فیلم

داستان فیلم برد دشوار با یک سکانس مرموز آغاز می‌شود؛ مردی با بازی جان سی ریلی، در کنار کافه‌ای نشسته است و مرد دیگری او را به یک قهوه و سیگار دعوت می‌کند. فردی کاملا غریبه که واقعا قصد کمک به او را دارد. بعد از دیالوگ‌هایی که بین این دو شخصیت رد و بدل می‌شود متوجه می‌شویم که جان به‌تازگی ورشکست شده و زندگی‌اش با بحرانی جدی روبرو شده‌است. مرد غریبه که نامش سندی است، به او پیشنهادی می‌دهد که بین او و جان دوستی عمیقی را شکل می‌دهد.


2. یک دور دیگر – 2020 – Another Round

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: توماس وینتربرگ (Thomas Vinterberg)

بازیگران: مدس میکلسن، توماس بو لارسن، لارش رانته

تریلر فیلم

یک فیلم دانمارکی که موفق شد اولین جایزه اسکار را برای سینمای این کشور به ارمغان آورد. داستان این فیلم درباره چهار دوست دانمارکی است که زندگی خود را می‌گذرانند تا اینکه یک نظریه می‌گوید الکل خون ۰,۵ می‌تواند زندگی لذت‌بخش‌تری ایجاد کند و آنها هم می‌خواهند این موضوع را آزمایش کنند. اثری دیدنی و به‌یادماندنی برای اینکه در آخر از تماشای آن لذت ببرید.


3. هفت‌تیر – 2005 – Revolver

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: گای ریچی (Guy Ritchie)

بازیگران: جیسون استاتهام، ری لیوتا، وینسنت ریوتا

تریلر فیلم

جیک گرین (با بازی جیسون استاتهام) بعد از هفت سال، از زندان آزاد می‌شود. او طی دو سال از راه قمار پول زیادی به‌دست می‌آورد و اکنون آماده است تا از کسی که او را به زندان انداخته بود، انتقام بگیرد. یک اکشن تمام‌عیار که با موضوع انتقام جذاب‌تر هم شده و یکی از بهترین اجراهای استاتهام را در خود دارد. کارگردانی ریچی نیز بی‌عیب و نقص بوده و فیلم را به تجربه‌ی لذت‌بخشی تبدیل کرده‌است.


4. لوز – 2018 – Luz

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: تیلمان سینگر (Tilman Singer)

بازیگران: لوآنا ولیس، جولیا ریدلر، جان لادارث

تریلر فیلم

زنی به یک بار می‌رود، با یک روان‌شناس جذاب گفتگو کرده، او را به دستشویی برده و روحی شیطانی را به دهان او فرو می‌کند.این فیلم در اصل پروژه دانشجویی کارگردان و نویسنده آلمانی “تیلمان سینگر” است که به عنوان یک فیلم ترسناک-مذهبی روانشناسی-جنسی آغاز شده، و سپس به یک اثر خیره کننده بدل می‌شود. سایه‌ها و فضای مه آلود فیلم را دیدنی‌تر می‌کند.


5. نیمه جادویی – 2018 – Half Magic

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: هیثر گراهام (Heather Graham)

بازیگران: استفانی بیتریز، آنجلا کینسی، هیثر گراهام

تریلر فیلم

فیلم داستان گروهی از زنان است که با جستجو در عرصه‌های کار، دوستی و رابطه جنسی می خواهند در جامعه مرد سالار به قدرت برسند. بنابراین مضمون اصلی آن زنان و داستان‌های زنانه است. جوک‌هایی درباره برتری زنان، بازیگرانی که سعی می‌کنند در مقابل مردان ایستادگی کنند و صحنه‌های احساسی از جمله دلایل جذابیت این فیلم هستند.


6. مولن روژ! – 2001 – Moulin Rouge

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه

کارگردان: باز لورمن (Baz Luhrmann)

بازیگران: ایوان مک‌گرگور، نیکول کیدمن، جیم برودبنت

تریلر فیلم

کریستین یک شاعر جوان انگلیسی است که به پاریس آمده تا انقلاب بوهمین را دنبال کند. به زودی با اعضای بوهمین آشنا شده که از او می خواهند یک شعر موزیکال بسازد تا در مولن روژ، معروف ترین کلوپ زیرزمینی پاریس اجرا شود. در آنجا با زن زیبایی به نام ساتین آشنا می شود که می خواهد بازیگر شود و این دو عاشق هم می شوند. با این حال زندگی هرگز آسان نیست و آینده‌ی مولن‌روژ به ازدواج ساتین بستگی دارد.


7. تروبردز – 2017 – Thoroughbreds

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: کوری فینلی (Cory Finley)

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، اولیویا کوک، پاول اسپارکس

تریلر فیلم

یک کمدی نوجوانانه که به داستان جالب تبدیل شده است. در حقیقت یک فیلم کمدی می تواند به موضوعات مختلفی مانند شهرت، والدین، خشم و یا احساسات دیگر بپردازد. اما احساسات نشان داده شده در این فیلم بسیار معصومانه هستند. لیلی (آنیا تیلور-جوی) و آماندا (الیویا کوک) از ناپدری لیلی، مارک، متنفرند و برای قتل او نقشه می‌کشند.


8. طعم چای – 2004 – The Taste of Tea

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: کاتسوهیتو ایشی (Katsuhito Ishii)

بازیگران: مایا بونو، ساتومی تزوکا، تاکاهیرو ساتو

یک داستان سورئال از زندگی دو کودک و خانواده‌شان که می‌تواند به یک داستان کمدی تبدیل شود. در این فیلم لحظات زیبایی دیده می‌شود بااین‌حال پایان نوستالژیک و دراماتیکی دارد. این فیلم سورئال به امیدهای یک دختر کوچک و خانواده‌اش می‌پردازد که در کنار هم می‌توانند شرایط هم را درک کرده و امید و آرزوهای یکدیگر را تقویت کنند. در این فیلم درام و احساسی صحنه‌های کمدی هم دیده می‌شود اما به‌طورکلی یک فیلم فانتزی، امیدبخش و الهام برانگیز، باقی می‌ماند.


9. گجینی – 2008 – Ghajini

ژانر: درام، اکشن، رازآلود

کارگردان: ای. آر موروگادوس (A.R. Murugadoss)

بازیگران: عامرخان، جیا خان، آسین

تریلر فیلم

فردی با ظاهر عجیب و یک خط عمیق بر روی سرش (با بازی عامر خان) در خیابان‌های شهر مرتکب قتل می‌شود، یک پلیس او را تعقیب می‌کند اما پس از درگیری با مرد عجیب در خانه او گرفتار می‌شود. دختری به نام سونیتا (با بازی جیا خان) که دانشجوی پزشکی است به پرونده پزشکی این مرد علاقه‌مند می‌شود با او دوست می‌شود و می‌فهمد او هر 15 دقیقه یک بار همه چیز را فراموش می‌کند و برای همین از افراد عکس می‌گیرد تا آن‌ها را به خاطر بسپارد.


10. لوکا – 2021 – Luca

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: انریکو کاساروسا (Enrico Casarosa)

صداپیشگان: جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، اما برمن

تریلر فیلم

جدیدترین انیمیشن دیزنی و پیکسار، داستان یک پسر جوان در ایتالیا را دنبال می‌کند که با بهترین دوست جدید خود در ریویرا ایتالیا آشنا می‌شود. اما یک راز تاریک در مورد هویت واقعی این شخص وجود دارد که این دوستی را تهدید می‌کند. او ظاهرا یک هیولای دریایی از دنیای دیگر است که دقیقا در زیر سطح آب قرار دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم