15 جاذبه گردشگری ژاپن

ژاپن یکی از مقصدهای گردشگری است که هرکسی در آن احساس راحتی می‌کند. ژاپن یک کشور زیباست که زندگی مدرن را با سنت‌های قدیمی ادغام می‌کند و در آنجا معبدهای قدیمی، مسیرهای گردشگری و دامنه‌های اسکی یافت می‌شود. سفر به ژاپن یک سفر هیجان‌انگیز، الهام‌بخش و سودمند خواهد بود. در اینجا 15 جاذبه گردشگری ژاپن را به شما معرفی خواهیم نمود.

1. کیوتو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: کیوتو

کیوتو (Kyoto) یکی از برترین شهرهای موردعلاقه گردشگران است که معابد زیبا، زیارتگاه، قصر، باغ و جنگل‌های بامبو، در دل آن قرار گرفته است. در این شهر فرهنگ سنتی با زندگی روزانه مردم آمیخته شده است. اگرچه بازدید از کیوتو ممکن است ماه‌ها طول بکشد اما می‌توانید از معابد Kinkaku-ji, Kyyomiza-dera, Ginkaku-ji و جنگل بامبوی آراشیاما دیدن کنید.

2. توکیو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: توکیو

توکیو (Tokyo) به‌عنوان پایتخت ژاپن یک شهر زنده و پرجمعیت است. یک گردشگر می‌تواند چند روز در توکیو بماند و در این مدت غذای دریایی بخورد، در موزه‌های شهر بچرخد، از آسمان‌خراش‌های شهر دیدن کند و از فرهنگ و زندگی مدرن این منطقه لذت ببرد. برای اینکه بدانید این شهر 13 میلیونی چقدر شلوغ است، تنها کافی است بدانید که تقاطع Shibuya، “هیاهو” نامیده می‌شود.

رسوم ژاپنی در جای‌جای این شهر دیده می‌شود. در خیابان Harajuku می‌توانید لباس‌های ژاپنی خریداری کنید، از نمایش‌های ژاپنی دیدن کنید و از انبوه رنگ‌ها لذت ببرید. برای خوردن غذاهای دریایی به بازار Tsukiji بروید، روزانه هزاران تن غذای دریایی در آنجا خریدوفروش می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید در یک جای آرام باشید به ده‌ها زیارتگاه، معبد و قصرهای این شهر بروید.

3. اوزاکا

15 جاذبه گردشگری ژاپن: اوزاکا

اوزاکا (Osaca) به‌عنوان یک شهر بندری جاذبه‌های بسیار زیادی دارد. استودیوی جهانی ژاپن، آکواریوم Kaiyukan اوزاکا و پارک قصر اوزاکا، در این شهر قرار دارد. دوتون بری قلب شهر توکیو است که پر از بیلبورد، رستوران و مرکز خرید است. خانواده‌ها می‌توانند از Kids Plaza دیدن کنند، جایی که بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت بازی کنند، آزمایش‌های علمی انجام دهند و از فضای اطراف لذت ببرند.

4. هاکونه

15 جاذبه گردشگری ژاپن: هاکونه

هاکونه (Hakone) یک روستای کوهستانی بسیار زیبا با چشمه‌های آب گرم است که در نزدیکی کوه فوجی قرار دارد. در این قسمت کشور می‌توانید در حمام عمومی و یا کاروانسرا، حمام سنتی اونسن را امتحان کنید. گردشگران می‌توانند از معبد هاکونه که در انتهای دریاچه آشینوکو قرار دارد نیز دیدن کنند.

همچنین می‌توانید در مسیرهای مختلف پارک ملی Fuji-Hakone-Izu پیاده‌روی کرده و به چشمه‌های آب گرم بروید. بیشتر افراد محلی دوست دارند در مسیر Owakudani تا دریاچه آشینوکو پیاده‌روی کرده و از منظره کوه فوجی لذت ببرند.

5. کوب

15 جاذبه گردشگری ژاپن: کوب

کوب (Kobe) یک شهر بندری است که در آنجا می‌توانید از فعالیت‌های مختلف، ماجراجویی‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها لذت ببرید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در Arima Onsen که یک چشمه آب گرم در وسط کوب است ریلکس کنید، در طول راه‌آهن کوب گردش کنید، در موزه زلزله درباره سیاره زمین اطلاعاتی کسب نمایید و از باغ Sorakuen لذت ببرید.

افرادی که به غذا، بخصوص غذاهای گوشتی علاقه دارند از تنوع غذایی ژاپن لذت خواهند برد. در این شهر گوشت کوب بسیار معروف است و تقریباً در تمام منوها دیده می‌شود، همچنین می‌توانید در آب‌جوفروشی‌های منطقه نادا، نوشیدنی خریداری کنید.

6. نارا

15 جاذبه گردشگری ژاپن: نارا

نارا (Nara) یک شهر زیبا و آرام و با جمعیت بودایی است که روزانه در معابد آن دیده می‌شوند. در این شهر آثار هنری و فرهنگی قدیمی وجود دارد که به قرن هشتم بازمی‌گردد و این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور تبدیل می‌کنند. ازجمله مناطق دیدنی آن عبارت‌اند از Todai-ji با مجسمه عظیم‌الجثه بودا، معبد Kasuga-taisha، و پارک نارا که می‌توانید در میان معابد، موزه و حیات‌وحش آن گردش کنید. اگر به دنبال یک منطقه آرام، زیبا و خلوت هستید که از معابد ژاپنی دیدن کنید، نارا بهترین گزینه است.

7. ساپورو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: ساپورو

ساپورور (Sapporo) به‌عنوان یک منطقه کوهستانی با آب‌وهوای سرد برای افراد ماجراجو و عاشق هیجان یک مقصد جذاب است. در این منطقه فستیوال‌های یخ و مسابقات اسنوبرد برگزارشده و ورزشکاران می‌توانند در آنجا ورزش کنند. در موزه آبجو می‌توانید درباره تولید آبجو اطلاعاتی کسب نموده و در باغ آبجو، آبجوی واقعی را امتحان کنید.

8. کاماکورا

15 جاذبه گردشگری ژاپن: کاماکورا

کاماکورا (Kamakura) یک شهر آرام با چندین معبد بودایی، معابد شینتو و یک مجسمه بزرگ بوداست که در معبد Kotoku قرار دارد. در میان معابد مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد که به جنگل‌های بامبو و تپه‌های زیبا منتهی می‌شوند. برای فارغ شدن از پیاده‌روی می‌توانید یک قطار برقی به نام Enoden سوار شوید که شما را در بین ایستگاه‌های فوجیساوا و کاماکورا می‌چرخاند. این قطار بسیار پرسروصدا، لرزان و کند است اما تجربه خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. کاماکورا سواحل خوبی دارد که می‌توانید در آنجا موج‌سواری کنید، مانند ساحل Yuigahama.

9. یوکوهاما

15 جاذبه گردشگری ژاپن: یوکاماها

با گرش در خیابان‌های یوکوهاما (Yokohama) تصور می‌کنید که به چین رفته‌اید. باوجود هزاران رستوران و فروشگاه چینی و همچنین محله چینی‌ها، تأثیر فرهنگ چینی در آنجا به‌شدت احساس می‌شود. این شهر باوجود 3.7 میلیون نفر جمعیت رقیب توکیو بوده و آسمان‌خراش و امکانات مدرن در آنجا دیده می‌شود. با شرکت در بازی BayStars می‌توانید تشابه یوکوهاما به توکیو را احساس کنید. باغ Sankeien، یک باغ موردعلاقه بومیان شهر است که می‌توانید در آنجا بگردید و از ساختمان‌های قدیمی دیدن کنید.

10. شبه‌جزیره ایزو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: شبه جزیره ایزو

شبه‌جزیره ایزو (Izu Hanto) یک مکان آرام با تفریحات و ماجراجویی‌های مختلف است. در این منطقه چشمه‌های آب گرم، مکان‌های لوکس، سواحل آرام و خط ساحلی ناهموار برای پیاده‌روی، وجود دارد. فستیوال درخت Kawazu Cherry در این مکان برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند از شکوفه‌های آن لذت ببرند.

11. هیروشیما

15 جاذبه گردشگری ژاپن: هیروشیما

بمب هسته‌ای جنگ جهانی دوم در هیروشیما (Hiroshima)، بیش از 100000 نفر را از بین برده و صدها ساختمان شهر را ویران نمود. امروزه گردشگران می‌توانند با بازدید پارک یادبود صلح و موزه، یاد و خاطره آن افراد را زنده نگه دارند. امروزه صنعت گردشگری باعث رشد این شهر شده است. گردشگران می‌توانند از دو مکانی که جز میراث یونسکو است دیدن کنند: معبد Itsukushima و یادمان صلح هیروشیما در پارک یادبود، در Fudenosato-kobo درباره آثار سنتی اطلاعاتی کسب کنند و حتی از جزایر Seto Inland Sea دیدن نمایند. علاوه بر این، در این منطقه چندین فروشگاه و رستوران وجود دارد.

12. شیکوکو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: شیکوگو

این جزیره (Shikoku) که کوچک‌ترین جزیره مهم ژاپن است، به دلیل اهمیت مذهبی، “جزیره معنوی” نامیده می‌شود. بسیاری از افراد مذهبی یک مسیر 1200 کیلومتری را پیاده طی می‌کنند تا از 88 معبد آنجا و حتی دیگر مکان‌های مذهبی آن، دیدن کنند. گردشگران هم می‌توانند مسیر میان معابد را پیاده طی کنند و یا مستقیماً به معبد موردنظر بروند.

گردشگران ماجراجو می‌توانند از پل بزرگ‌راه Shimanami Kaido در اطراف امیشیما و ایمباری دیدن کرده و سپس در آب گرم‌های دوگو استراحت کنند. همچنین می‌توانید از موزه Towel Museum ICHIHIRO، قصر ماتاسویاما و تئاتر Uchiko-za Kabuki دیدن کنید.

13. نیکو

15 جاذبه گردشگری ژاپن: نیکو

نیکو (Nikko) شهری است که در ورودی پارک ملی نیکو که معبد زیبای توشوگو در آن دیده می‌شود، قرار دارد. پس از بازدید از این معبد به پارک ملی رفته و از آبشارهای Kegon Falls، Ryuzu Falls و کوه نانتای، دیدن کنید. اگر به تفریحات فضای باز علاقه دارید می‌توانید در اطراف دریاچه Chuzenji پیاده‌روی کنید. این دریاچه در دامنه پارک ملی قرار دارد. اگر سفرتان به ژاپن کوتاه است می‌تواند یک سفر یک‌روزه از توکیو به نیکو، داشته باشید.

14. تاکایاما

15 جاذبه گردشگری ژاپن: تاکایاما

تاکایاما (Takayama) یکی از معدود شهرهای ژاپن است که به‌شدت به ریشه‌های سنتی خود وابسته است. این شهر در حفاظت از گذشته خود بسیار موفق عمل کرده و محله شهر قدیمی با ساختمان‌های رنگارنگش هنوز پابرجاست. در دوره فئودالی هنرمندان و نجاران این شهر با غرور فعالیت می‌کردند و به همین دلیل در این شهر سازه‌های قدیمی بسیار زیبایی وجود دارد. برای تجربه بهتر، در طول فستیوال تاکایاما که دو بار در سال برگزار می‌شود و فرارسیدن بهار و پاییز را جشن می‌گیرند، به آنجا سفر کنید. در این فستیوال نمایش‌های مختلفی اجراشده و جمعیت سراسر ژاپن به آنجا رهسپار می‌شوند.

می‌توانید چند روز در معابد Higashiyama گردش کرده، از موزه Matsuri no Mori بازدید کنید، و به نمایشگاه Yatai Kaikan که دیدنی‌های بسیاری دارد، بروید.

15. چیچیجیما

15 جاذبه گردشگری ژاپن: چیچیجیما

جزیره چیچیجیما (Chichijima) در جنوبی‌ترین نقطه آسیا یک جزیره گمشده گرمسیری است. اگر به ورزش‌های دریایی علاقه دارید می‌توانید در آنجا به موج‌سواری، غواصی، شنا، تماشای وال‌ها، و غیره، بپردازید. برای سفر به این جزیره باید حدود 20 ساعت با قایق سفر کنید، به همین دلیل است که این جزیره از چشم گردشگران دور مانده و به یک مکان جادویی تبدیل شده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم