حقیقت‌های مهم درباره “حمله به تایتان” و شباهت آن به دنیای واقعی

دنیای “حمله به تایتان” (The Attack On Titan) دنیای شگفت انگیزی است. دنیایی از گذشته و آینده با هیولاهای آدم خواری به نام تایتان ها. شخصیت‌های رنگارنگ هرکدام رمز و رازهای خود را دارند. در این دنیا انسان به مدت 100 سال پشت دیوارها زندگی کرده و حالا می‌خواهد زندگی‌اش را پس بگیرد. با این که دنیای این انیمه تخیلی است، اما با دنیای واقعاً ما شباهت‌هایی دارد. به خاطر همین در اینجا حقیقت‌های مهم درباره “حمله به تایتان” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. طبقات اجتماعی

در بالای هرم جامعه این انیمه شاه و ساکنین دیوار قرار دارند. مردم آن طرف دیوارها از طبقه پایین‌تر هستند و کارهای ثروتمندان را انجام می‌دهند. عده‌ای به دنبال غذا هستند. نظامی‌ها فقط به خاطر جنگ برای پادشاه کمی منزلت اجتماعی دارند. همه به شاه فریتس احترام می‌گذارند، و خود او کار زیادی نمی‌کند. آیا این‌ها برایتان آشناست؟ روی زمین هم ثروتمندان و فقرا وجود دارند. شاه، رئیس جمهور یا نخست وزیر هم اداره کشور را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: 10 نکته موردانتظار در فصل 4 انیمه حمله به تایتان (Attack On Titan)


9. مشکلات نظامی

ارتش این انیمه مثل ارتش واقعی است و مثل آن زیرشاخه‌های مختلف دارد. ما چه نقشی داریم؟ چه تلاش‌هایی می‌کنیم؟ رهبران انیمه “حمله به تایتان” اغلب چنین سوالاتی می‌پرسند و امیدوارند انتخاب‌های درست داشته باشند. در دنیای واقعی هم جنگ و مشکلات نظامی وجود دارند.


8. اهمیت دوستی

سه شخصیت اصلی “حمله به تایتان” دوستان دوران کودکی هستند. آرمین و ارن بهترین دوستان هم بودند و بعد خانواده ارن میکاسا را هم آورند. این شخصیت‌ها از کودکی با هم نشان داده شدند. پس علاقه بینشان زیاد است. آن‌ها به همدیگر و اطرافیانشان زیاد اعتماد دارند. این گروه تیم خوبی هستند و همین علاقه زیاد داستان را تا انتها جذاب می‌کند. در دنیای واقعی هم دوستان نقش مهمی در زندگی هم دارند.


7. ترس و وحشت

دنیای انیمه “حمله به تایتان” دنیای ترسناکی است. یکی از پیام‌های آن شکننده بودن زندگی است. در این دنیای ترسناک بسیاری در ترس و وحشت زندگی می‌کنند. فقط افراد شجاع از دیوار عبور می‌کنند. شهروندان هم به خاطر امنیتشان زندگی پشت دیوارها را انتخاب کرده‌اند. این یکی از حقیقت‌های مهم درباره “حمله به تایتان” است که در دنیای واقعی می‌بینیم. گرچه در دنیای ما تایتان ها وجود ندارند، اما دنیای ما هم جای ترسناکی است. بعضی از مردم ریسک می‌کنند و عده‌ای به زندگی در آرامش رضایت می‌دهند.


6. مسائل سیاسی

داستان “حمله به تایتان” به جنگ هیولاها می‌پردازد. در نیمه داستان ماجرا سیاسی می‌شود و به جای تایتان ها مردم عادی هم دشمن می‌شوند. بنابراین داستان رویه سیاسی می‌گیرد. انگیزه‌ها آشکار می‌شود. بین مردم مشکل ایجاد شده و سازوکار این دنیا به هم می‌ریزد. در دنیای واقعی هم بیشتر مسائل بی اهمیت سیاسی می‌شوند. مردم به حزب‌های سیاسی نزدیک شده یا به دلایل سیاسی به بقیه صدمه می‌زنند. مسائل سیاسی آنقدر زیاد شده که همه سر و کارشان با سیاست است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین قسمت های انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)


5. فقدان‌های زیاد

انیمه “حمله به تایتان” شخصیت‌های مهم را از بین می‌برد. در این داستان درباره ارتش و هیولای آدم خوار چنین چیزی اصلاً غیرعادی نیست. بسیاری از آدم‌ها دوستان و خانواده و همکاران خود را از دست می‌دهند. ارن، آرمین، لوی، رینر و تقریباً تمام شخصیت‌ها یک نفر را از دست داده و عزاداری می‌کنند. در دنیای واقعی هم مردم فقدان‌های زیادی را تجربه می‌کنند. در کارشان شکست می‌خورند، یا عشق و عزیزان خود را از دست می‌دهند. بنابراین هرکسی فقدان را تجربه می‌کند.


4. سخت به دست آمدن موفقیت

ارن می‌خواهد همه تایتان ها را از بین ببرد. در ابتدای انیمه به ارتش پیوسته و متوجه می‌شود این شرایط چقدر سخت است. او زیاد شکست می‌خورد و زیاد هم کتکش می‌زنند. اما هیچ چیز او را متوقف نمی‌کند. این نکته یکی از حقیقت‌های مهم درباره “حمله به تایتان” است که بسیاری با آن همدردی می‌کند. چون در دنیای واقعی هم موفقیت آسان به دست نمی‌آید.


3. دنیای زیبا و متنوع

دنیای انیمه “حمله به تایتان” با دنیای ما چندان فرق ندارد. کوهستان، زمین، رودخانه و مناظر زیبا که حتی در صحنه‌های اکشن هم آنها را می‌بینیم. شخصیت‌ها هم بسیار متنوع و متفاوت از هم هستند. آن‌ها هدف‌های مختلفی دارند. بعضی‌ها شخصیت‌های بزرگی دارند، بعضی‌ها عاشق خوراکی هستند و بعضی‌ها زیاد گریه می‌کنند.


2. کتک کاری

از همان قسمت اول سریال معلوم است که همه شخصیت‌ها خوب نیستند. آرمین کتک می‌خورد و ارن و میکاسا به نجاتش می‌روند. اما بازهم در سریال می‌بینیم که شخصیت‌ها کارهای بد انجام می‌دهند. تقریباً می‌توان گفت اغلب شخصیت‌های سریال یک بار هم که شده کتک می‌خورند. چه در محل کار چه در مدرسه، همیشه یک نفر هست که دیگران را کتک بزند. گرچه کتک کاری مضمون اصلی سریال نیست اما زیاد آن را می‌بینیم.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های شونن در سبک سینن مانگا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. تغییر آدم‌ها

می‌توان گفت شخصیت‌های سریال از ابتدا تا انتها دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند. ارن مثال بارز این قضیه است. او در ابتدای سریال قهرمان است. روان زخم‌ها روح و روانش را بهم می‌ریزند. شخصیت‌های دیگری مثل آرمین، رینر و جین هم زیاد تغییر می‌کنند. در دنیای واقعی تغییر مردم تدریجی است. همه مردم افرادی را می‌شناسند که در گذشته جور دیگری بودند و حالا فرق کرده‌اند. از سوی دیگر بعضی از مردم اولش بد هستند و به تدریج خوب‌تر می‌شوند. این یکی از حقیقت‌های مهم درباره انیمه “حمله به تایتان” است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. یاس

    آذر 23, 1400

    جان نه جین (눈_눈)

    پاسخ