بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده که باید تماشا کنید و لذت ببرید

سالانه فیلم‌های مختلفی تولید می‌شوند. با این حال تنها فیلم‌هایی که بودجه زیادی دارند یا پرستاره هستند موردتوجه قرار گرفته‌اند. در این میان فیلم‌های بسیاری از آن دست کم گرفته شده‌اند و تماشاگران زیادی به سراغ آن نمی‌روند. به همین دلیل در اینجا بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده از کشورهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. همه چیز خوب است – ALLES IST GUT – 2018

یک فیلم دیدنی با تدوین عالی و اجرای حرفه‌ای ساخته “اوا تروبیش” (Eva Trobisch) که به عنوان یک اثر پیچیده و روانشناسانه بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اجرای “اِن شوارتس” (Aenne Schwarz) در نقش یک شخصیت پیچیده بیننده را به وجد می‌آورد. او به زیر پوست و لایه‌های شخصیت رفته و با زبان بصری آن را نشان می‌دهد. سبک ساده کارگردان در نمایش یک موضوع پیجیده یک اثر عمیق خلق می‌کند که اثری تماشایی از کشور آلمان است.

همچنین بخوانیدلیست بهترین فیلم‌های جنایی درباره مردم عادی که باید تماشا کنید


8. بیماری یکشنبه – SUNDAY’S ILLNESS – 2018

یکی از بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده ساخته اسپانیا که به عنوان یک اثر روان شناسانه رابطه مادر و دختری را نشان می‌دهد و “رامون سالاسار” (Ramon Salazar) کارگردانی آن را برعهده دارد. جلوه‌های بصری بدر گنار روایت جذاب داستان را عمیق‌تر می‌کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌هایی است که باید تماشا کنید.


7. بازجویی – VISARANAI – 2015

در یک صحنه از این فیلم ماموران پلیس به یک مرده برمی خورند و این صحنه ترسناک در پس زمینه داستان است. همین جزئیات رئال امضای فیلم محسوب می‌شود. “بازجویی” یک فیلم دیدنی هندی با صحنه‌های دراماتیک است که بی عدالتی روا شده به انسان را نشان می‌دهد. به همین دلیل می‌توان آن را به آثاری مثل “دادگاه” (Court) شبیه دانست. چنین فیلم‌هایی خود سینما را نقد می‌کنند. بنابراین یک اثر ترسناک، بی رحم و صادقه در دنیای سینماست. فیلمنامه جذاب با بار زیاد کنایه و استعاره شما را غافلگیر می‌کند. در پایان فیلم متوجه می‌شوید مفهوم نیروی پلیس برای محافظت از جان انسان به افسانه‌ها پیوسته است.


6. برج دلو – AQUARIUS – 2016

کلارا یک معلوم موسیقی بازنشسته عاطفی و لجوج است که “سونیا براگا” (Sonia Braga) نقش او را برعهده دارد. او در آپارتمانی جلوی دریا زندگی می‌کند و هنوز به موسیقی گوش می‌دهد. داستان از جایی شروع می‌شود که یک دلال ملک تمام واحدهای آنجا غیر از واحد کلارا را می‌خرد. حتی زمانی که تهدیدش می‌کنند هم لجاجت می‌کند. او با تماشا کردن کلارا رابطه او با خانواده‌اش، احساساتش و ترس‌هایش را می‌شناسد. کارگردان این فیلم برزیلی نوعی تمثیل سیاسی خلق کرده تا افرادی را نشان دهد که برای رسیدن به خواسته‌های خود هرکاری می‌کنند.

همچنین بخوانید38 فیلم برتر اسپانیایی زبان که نباید از دست بدهید


5. خشم مردی صبور – THE FURY OF PATIENT MAN – 2016

یکی از بهترین فیلم‌های جنایی که غافلگیری‌های زیادی به همراه دارد، چیزی که در این ژانر کمتر دیده می‌شود. روایت خشک و یکدست داستان به هر شخصیت این اجازه را می‌دهد تا در پیشبرد داستان نقش داشته باشد. بازیگران دیالوگ‌های کمی داشته و نهایت استفاده از آن را برده‌اند. صحنه‌های خاموش در خود تنشی داشتند که به صحنه‌های غیرمنتظره ختم می‌شدند.


4. زیر سایه – UNDER THE SHADOW – 2016

در فیلم ترسناک کنایی “بابک انوری” (Babak Anvari) لابلای تنش جنگ ایران و عراق داستانی عامیانه از جن‌ها را نشان می‌دهد. ترس و اضطراب این داستان فقط به صدای باز و بسته شدن درها، زیرزمین‌های تاریک و سایه‌ها بسنده نمی‌کند، بلکه به همه جا سرک می‌کشد. ترس از موجودات ماورایی یا واقعی آنقدر جهان شمول است که ذهن انسان همه چیز را زیرسوال می‌برد. “زیرسایه” به شما ثابت می‌کند که در اشتباه هستید و همین موضوع فیلم را به یک اثر درخشان تبدیل می‌کند. بنابراین یک تریلر هوشمندانه و دیدنی خلق می‌شود که از هر نظر شما را میخکوب می‌کند.


3. گل‌ها – LOREAK – 2014

نمایش عشق یک زن میانسال و متأهل به هرکسی غیر از شوهرش کار سختی است. اما عشق همیشه با شهوت یکی نیست. متاسفانه بیشتر فیلم‌ها برای نمایش عشق یک زن میانسال از روابط جنسی کمک می گرند. این فیلم مینیمال از “خوزه ماریا گوئناگا” (Jose Mari Goenaga) و “جان گارانیو” (Jon Garano) جز معدود فیلم‌هایی است که خاصیت واقعی عشق را نشان می‌دهد. فیلم نشان می‌دهد که عشق چگونه از چیزهای عجیب نشات گرفته و تصور ما از دیگران را تغییر می‌دهد.

“گل‌ها” اثر یپیچیده و جذاب از تنهایی، عشق و فراق است. نبود عناصر درام و وجود ایده‌های مبهم اثری دیدنی خلق می‌کند که در عین حال یکی از بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده است.

همچنین بخوانیدلیست بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر درام


2. شبی دوازده‌ساله – A 12-YEAR NIGHT – 2018

فیلمی برگرفته از اتفاقات واقعی و کتاب Memorias del Calaشbozo نوشته “موریسیو روزنکوف” درباره دو شخصیت‌ها دائم در حرکت بودند و در دوران دیکتاتوری نظامی در اوروگوئه که از سال 1973 شروع شد، 12 سال در زندان گذراندند. فیلم شبیه داستان زندان است که ترس‌های زندگی در اسارت را نشان می‌دهد. اما توجه به عناصر زیبایی شناسانه ذهن انسان در چنین شرایطی و فروپاشی جسمی اوست که این فیلم را از سایر آثار کلیشه دور می‌کند.


1. مرد هزارچهره  – SMOKE AND MIRRORS – 2016

“آلبرتو رودریگز” (Alberto Rodriguez) بعد از فیلم “لجن زار” (Marshland) با این تریلر جذاب و دیدنی بازگشت. او روایت زیبا را با موسیقی ترکیب کرد. داستان براساس رسوایی فساد سیاسی سال‌های 1990 در اسپانیا که دولت سوسیالیست کشور را در سال 1996 فرپاشید، ساخته شد.

داستان درباره یک مأمور مخفی و تاجر سابق و ارتباط او با دولت است. شخصیت‌های مختلف و اجرای دیدنی “ادوآرد فرناندس” (Eduard Fernández) در نقش یک جاسوس زرنگ و باهوش این فیلم را دیدنی می‌کند. این فیلم با وجود ترکیب عناصر هنری و تجاری یکی از بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده در تاریخ سینماست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. یک نفر

    خرداد 25, 1400

    مورد یک احیانا اشتباه ترجمه نشده ؟smoke and mirrors که میشه دود و شیشه ها؟ مرد هزار چهره اینجا چیکار میکنه ؟

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به یک نفر

      خرداد 26, 1400

      سلام دوست عزیز،
      ترجمه رسمی عنوان فیلم در سایت ویکی‌پدیا مرد هزار چهره هستش. البته عنوان فیلم به زبان اسپانیایی (El hombre de las mil caras) هم معنی مرد هزار چهره رو میده.

      پاسخ