15 جاذبه گردشگری صربستان

صربستان همه‌چیز را در کنار هم دارد، از جاذبه‌های شهری تا شهر و روستاهای آرام که منظره زیبایی دارند. این کشور یکی از ارزان‌ترین مقصدهای گردشگری بالکان است، بنابراین اگر قصد سفر دارید می‌توانید از این کشور دیدن کنید. در این کشور علاوه بر آثار تاریخی و فرهنگی، کافه، بار، رستوران و فستیوال‌های موسیقی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید از تاریخ متفاوت آن متعجب نشوید و از آن دیدن کنید. در اینجا 15 جاذبه گردشگری صربستان را خواهید دید:

1. بلگراد

15 جاذبه گردشگری صربستان: بلگراد

پایتخت صربستان، بلگراد (Belgrade) در بین رودخانه‌های دانوب و ساوا قرار گرفته و ترکیبی از معماری قدیم و جدید است که معماری‌های قرن 19 تا معماری جدید در آنجا دیده می‌شود. در این شهر همه‌چیز دیده می‌شود از قلعه کالمگدان در پارک Kalemegdan، که خرابه‌های آن تا امروز باقی مانده است. همچنین در این پارک یک موزه نظامی قرار دارد که بقایای هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی در آن قرار داده شده و با مراجعه به آن می‌توانید درباره تاریخ نظامی منطقه اطلاعاتی کسب کنید.

علاوه بر قلعه، کلیساهای ارتدکس، نماهای رنگارنگ و میدان‌های زیبایی وجود دارد، همچنین می‌توانید به جزایر آدا سینگانیلیا یا جیپسی در جنوب کشور بروید. در این منطقه می‌توانید به سواحل ساوا رفته و شنا یا اسکی روی آب انجام دهید. و یا اینکه به پارک آنجا رفته و از طبیعت و حیات‌وحش آن دیدن کنید.

2. کوه فراسکاگورا و پارک ملی

15 جاذبه گردشگری صربستان: کوه فراسکا گورا و پارک ملی

کوه فراسکاگورا (Fruška Gora) در منطقه سیرمیا، در مرز کرواسی قرار گرفته و جواهر صربستان نامیده می‌شود. در این منطقه حفاظت‌شده پارک فراسکاگورا قرار دارد و در اطراف آن‌هم مزارع انگور و کارخانه‌های شراب سازی دیده می‌شود. در آنجا می‌توانید پیاده‌روی کنید، کوه‌نوردی کنید و یا در اطراف آنجا به پیک‌نیک بروید، اما بهترین کار این است که از کلیساهای ارتدکس که به قرن 12 بازمی‌گردند و اکنون حفاظت‌شده هستند، بازدید کنید. منظره این قسمت از کشور بسیار زیبا و دیدنی است بنابراین باید از آنجا دیدن کنید.

3. سوکوبانجا

15 جاذبه گردشگری صربستان: سوکوبانجا

صربستان به دلیل داشتن چشمه‌های آب گرم شهرت دارد و به همین دلیل امپراتورهای رومی به آنجا سفر می‌کردند، این شهر (Sokobanja) در شرق کشور قرار دارد. افراد محلی و افراد مشهور به دلیل این آب‌های گرم به آنجا می‌آیند تا از خاصیت درمانی آن استفاده کنند و علاوه بر آن از حمام عمومی یا حمام بخار قرن هفدهمی دیدن کنید. علاوه بر بهارهای گرم، مردم در هوای سرد هم به آنجا سفر می‌کنند که یون‌های منفی هوا زیاد و آلودگی آن کمتر است و تنفس هوای پاک خاصیت درمانی ایجاد می‌کند.

4. وینکا

15 جاذبه گردشگری صربستان: وینکا

منطقه وینکا (Vinca) در خارج از بلگراد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی صربستان است که یک مکان باستانی به نام بلو بردو به معنای “تپه سفید” در آنجا قرار دارد. یافته‌های باستانی حفرشده در وینکا، مانند مجسمه، زیورآلات و جام‌های نوشیدنی که از سنگ یا استخوان هستند، باعث شهرت این منطقه شده‌اند و گردشگران می‌توانند از این مکان و موزه این منطقه که آثار فرهنگ نئولیتیک که به 5000 تا 4000 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد، دیدن کنند. وینکا در کنار رودخانه دانوب قرار گرفته و در اسکله‌های محلی رستوران‌های دریایی راه‌اندازی شده که برای سرو غذای دریایی می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

5. کوپاونیک

15 جاذبه گردشگری صربستان: کوپاونیک

اگر ورزش‌های زمستانی را دوست دارید و می‌خواهید در فصل زمستان و از ماه‌های دسامبر تا آوریل به صربستان بروید، به کوه‌های کوپاونیک رفته و با هر تجربه و توانایی که دارید، از تفریحات آنجا لذت ببرید. حدود بیست‌وچهار بالابر اسکی در این منطقه وجود دارد و در دامنه این کوه شیب‌های مختلفی تعیین شده که بر اساس توانایی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، در این پیست می‌توانید اسکی و اسنوبورد سواری کنید. اگر در فصل‌های گرم به این کوه سفر می‌کنید می‌توانید به کوه‌نوردی، پیاده‌روی و تماشای پرندگان، بپردازید. علاوه براین، در این منطقه کلبه‌های چوبی، کلیسا و زیارتگاه هم وجود دارد.

6. لپنسکی ویر

15 جاذبه گردشگری صربستان: لپنسکی ویر

لپنسکی ویر (Lepenski Vir) یک مکان معروف در شبه‌جزیره بالکان است که به 6000 تا 9000 سال پیش از میلاد تعلق دارد و باستان شناسان آثار باستانی فراوانی را در آنجا حفر کرده‌اند. بسیاری از مجسمه‌ها و ساختمان‌های این مکان حفاظت‌شده هستند و با توجه به موضوع ماهی و موجودات دریایی ساخته شده‌اند، زیارت گاه‌ها و سنگ‌های رودخانه هم نماد خدا هستند. همچنین در اینجا اشکالی وجود دارد که به 7000 سال قبل بازمی‌گردد و به شیوه اکسپرسیونیست مردان و زنان ماقبل تاریخ را نشان می‌دهد.

7. نیش

15 جاذبه گردشگری صربستان: نیش

نیش (Niš) سومین شهر بزرگ صربستان در جنوب این کشور قرار دارد و به‌عنوان یک شهر دانشگاهی و محل تولد امپراتور رومی کنستانتین، شناخته می‌شود. این شهر دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد، مانند یادبود کنستانتین کبیر که در مرکز شهر قرار گرفته است. قلعه نیش که در قرن 18 ساخته شد یک جاذبه تاریخی است و درست روبه روی آن پر از کافه و رستوران است که جمعیت جوان و دانشجو برای استراحت به آنجا می‌آیند.

8. زلاتار

15 جاذبه گردشگری صربستان: زلاتار

محدوده کوهستانی زلاتار (Zlatar) که قله آن گلوبردو (Golo brdo) نام دارد، یک منطقه شناخته شده در صربستان است که افراد محلی برای تفریح به آنجا می‌روند. این منطقه پر از چمنزار، دریاچه و جنگل است و هوای پاک و منظره زیبای آن باعث می‌شود که یک منطقه بکر برای تفریح باشد. در فصل‌های سرد می‌توانید با بالابر آسانسور به پیست‌های آن بروید و درعین‌حال که از مناظر آن دیدن می‌کنید، از اسکی لذت ببرید. در این کوهستان سه دریاچه مصنوعی وجود دارد که برای قایقرانی و ماهیگیری مناسب هستند، به‌علاوه کلیساهای چوبی و صومعه‌هایی که در اطراف این منطقه پراکنده‌اند.

9. لسکواک

15 جاذبه گردشگری صربستان: لسکواک

بیشتر گردشگران فقط برای تهیه گوشت به لسکواک (Leskovac) که یک شهر جنوبی است سفر می‌کنند. این شهر در ماه سپتامبر یک فستیوال یک‌هفته‌ای باربکیو برپا می‌کند که در طی 5 روز گوشت کباب می‌کنند. در این چند روز قسمت اصلی شهر تعطیل شده تا مردم بتوانند باهم رقابت کنند و موسیقی و نمایش هم اجرا شود.

10. اوپلناک

15 جاذبه گردشگری صربستان: اوپلناک

اوپلناک (Oplenac) در صربستان غربی جاذبه تاریخی و فرهنگی صربستان است که کلیسای سنت جرج و مقبره اوپلناک در آنجا قرار دارد. این کلیسا که کلیسای اوپلناک نیز نامیده می‌شود در سال‌های 1900 ساخته شد و شاه پتر اول در آنجا آرمیده است. همچنین 26 تن از اعضای خاندان سلطنتی کارادورویک (Karadordevic) در مقبره دفن شده‌اند. گفته می‌شود که این مقبره و کلیسا به دلیل موزاییک‌کاری زیبای داخلی، ازجمله زیباترین ساختمان‌های صربستان محسوب می‌شوند.

11. نوی ساد

15 جاذبه گردشگری صربستان: نوی ساد

نوی ساد (Novi Sad) به‌عنوان دومین شهر بزرگ صربستان، پایتخت استان وویوودینا و یک مرکز گردشگری مهم است. عمده شهرت این شهر به دلیل جاذبه‌های آن است، قلعه پترووارادین، یک ساختمان حفاظت شده که به قرن 17 بازمی‌گردد و شهر در زیر پایش قرار گرفته و فستیوال موسیقی EXIT که سالانه در ماه جولای برگزار شده و یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی تابستانی اروپا است. پل وارادین که بر روی دانوب قرار گرفته یکی دیگر از مناظر زیبای این شهر است که از روی آن می‌توانید از رودخانه دانوب دیدن کنید. اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید می‌توانید از منطقه Stari Grad دیدن کنید، از یادبودهای جنگ، موزه، گالری هنری، بار و کافه بازدید کنید و در کوچه‌های و خیابان‌های آن بگردید.

12. موکرا گورا

15 جاذبه گردشگری صربستان: موکرا گورا

موکرا گورا (Mokra Gora) یک دره با چشم‌انداز زیباست که یک روستا با همین نام در داخل آن قرار دارد و شهرت آن به دلیل وجود راه‌آهن آن است. این روستا به شکلی بازسازی‌شده که یادآور تاریخ گذشته آن باشد و با سفر به آنجا می‌توانید از ایستگاه راه‌آهن دیدن کرده و سوار قطار شده و از دره موکرا گورا دیدن کنید. مسیر قطار همانند شکل 8 انگلیسی است و دوباره به موکرا گورا بازمی‌گردد.

13. درونگارد

15 جاذبه گردشگری صربستان: درونگارد

اگر می‌خواهید در صربستان کار متفاوتی انجام دهید می‌توانید از جاذبه دیگر دره موکرا گورا دیدن کنید که درونگارد (Drvengrad) یا شهر تیمبر نامیده می‌شود. این روستا در اصل توسط یک کارگردان محلی به نام امیر کوستوریکا به‌عنوان صحنه فیلم‌برداری فیلم “زندگی یک معجزه است” ساخته شد و از آن زمان به بعد پابرجاست و به‌عنوان یک موزه فضای باز در نظر گرفته می‌شود. در این روستای هنری سالانه فستیوال‌های فیلم، کنسرت موسیقی، کلاس‌های هنری و کارگاه، برگزار می‌شود.

14. سیروژینو

15 جاذبه گردشگری صربستان: سیروژینو

روستای سیروژینو (Sirogojno) که در نزدیکی روستای موکرا گورا قرار دارد هم یک موزه فضای باز در نظر گرفته می‌شود که سازه‌های سنتی را به نمایش می‌گذارد، مانند یک لبنیاتی صربستانی، یک کاروان‌سرا و یک نانوایی. افراد محلی هم محصولات و صنایع محلی را به نمایش می‌گذارند، همچنین گفته می‌شود که سیروژینو یک مکان خوب برای خوردن و نوشیدن است زیرا غذاهای سنتی صربستانی به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد. راکیجا یکی از مشروب‌های صربستانی است که در این منطقه تولید می‌شود.

15. رودخانه درینا

15 جاذبه گردشگری صربستان: رودخانه درینا

اگر می‌خواهید آدرنالین خون خود را افزایش دهید به غرب صربستان بروید و از مناظر زیبا و ورزش‌های مفرح لذت ببرید. اگر می‌خواهید قایقرانی کنید می‌توانید به رودخانه درینا بروید و یا اینکه از تورهای داخلی استفاده کنید زیرا با یک راهنما شما را به رودخانه برده تا قایقرانی کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم