بهترین فیلم‌های اورجینال آمازون به ترتیب رتبه بندی که باید تماشا کنید

استودیو فیلمسازی آمازون از سال 2015 به ساخت فیلم روی آورد. از آن موقع تا به امروز چند سالی گذشته و این استودیو کارنامه درخشانی دارد. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های اورجینال آمازون به ترتیب رتبه بندی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اهتزاز آخرین پرچم – LAST FLAG FLYING – 2017

“ریچارد لینکلیتر” (Richard Linklater) می‌تواند نفس را در سینه‌مان حبس کند. او در این فیلم به سربازان جنگ ویتنام می‌پردازد: دکتر شپرد (استیو کارل ” Steve Carell”)، سال (برایان کرانستون ” Bryan Cranston”) و ریچارد موئلر (لارنس فیشبرن ” Lawrence Fishburne”). همه آنها اسیر گذشته‌شان هستند. آسیب‌های روانی هم دست از سرشان برنمی دارد. لینکلیتر در اینجا بین نقد اجتماعی و سیاسی خط باریکی کشیده و سه شخصیت را روبروی هم قرار می‌دهد. یک فیلم جذاب و دیدنی که تماشای آن خالی از لطف نیست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تریلر اکشن مشابه کسانی که آرزو دارند من بمیرم


9. یک شب در میامی – ONE NIGHT IN MIAMI… – 2020

اثر اقتباسی “رجینا کینگ” (Regina King) از یک نمایشنامه تخیلی درباره چهار چهره مطرح سیاهپوست که با هم گفتگو می‌کنند. به همین دلیل فیلم به یک نمایشنامه هم شباهت دارد که هر دقیقه آن تماشایی است. گرچه بازیگران با اجرای دیدنی خود فیلم را جذاب می‌کنند اما کینگ است که اجرایشان را به خوبی مدیریت کرده و اثر باورپذیری خلق می‌کند.


8. زمان – TIME – 2020

فاکس ریچ، زنی که دو دهه برای آزادی همسرش از زندان انتظار کشیده می‌گوید: “آدم‌های درمانده از روی درمانده کارهای مختلفی انجام می‌دهند.” منظورش سرقتی است که هردویشان در اواخر دهه 90 انجام دادند. این لحظات ضبط شده‌اند تا همسرش بعد از آزادی از زندان تماشا کند. این زن هم کارآفرین است هم مادر 6 پسر. کارگردان فیلم “گرت بردلی” (Garrett Bradley) با استفاده از فیلم‌های ضبط شده نسخه نهایی را ساخته است.


7. پسر زیبا – BEAUTIFUL BOY – 2018

یکی از بهترین فیلم‌های اورجینال آمازون که تصویر واقعی از اعتیاد را نشان می‌دهد. “تیموتی شالامی” (Timothée Chalamet) و “استیو کارل” (Steve Carrel) در این فیلم حضور دارند و اجرای خوبی ارائه می‌دهند. کارگردانی خوب “فیلیکس ون گرینینگن” (Felix Van Groeningen) اعتیاد و ارتباط پدر و پسری را به نمایش می‌گذارد. بنابراین هرکسی که به این دام گرفتار شده با فیلم ارتباط برقرار می‌کند.


6. گزارش – THE REPORT – 2019

نمی‌توان انکار کرد که سال 2019 سال “آدام درایور” (Adam Driver) بود. این بازیگر آمریکایی در “داستان ازدواج” (Marriage Story) ساخته “نوآ بامباک” (Noah Baumbach) و “گزارش” اجرای خوبی ارائه داد. این درام سیاسی از “اسکات زد. برنس” (Scott Z. Burns) یک اثر دیدنی درباره زندگی دنیل جونز (بازرس سابق ایالات متحده) است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های ژاپنی رازآلود که از تماشای آنها لذت می‌برید


5. مرد را غرق کن – BLOW THE MAN DOWN – 2020

چه کسی از تماشای یک معمای قتل خوشش نمی‌آید؟ مخصوصاً وقتی به خوبی نمایش داده شود. “دانیل کرودی” (Danielle Krudy) و “بریجیت ساوج کول” (Bridget Savage Cole) در این فیلم برگرفته از آثار فارگو کارگردانی را برعهده گرفته‌اند. داستان درباره دو خواهر است که به دردسر افتاده‌اند. این فیلم نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های اورجینال آمازون در سال 2020 بلکه یک اثر تماشایی با فضا، طنز و شخصیت‌های خیره کننده است.


4. صدای متال – SOUND OF METAL – 2020

“ریز احمد” (Riz Ahmed) صدا، نگاه و روح “صدای متال” است. چشم‌های او به اندازه کافی حرف برای گفتن دارند. داستان درباره یک درامر است که به تدریج شنوایی‌اش را از دست می‌دهد. این فیلم از “داریوس ماردر” (Darius Marder) به شوق و اعتیاد نگاه پچیده ای می‌اندازد. بنابراین فیلم بیشتر بر شخصیت تمرکز می‌کند. بنابراین یکی از آثار درباره ناشنوایان خلق می‌شود.


3. عکس – PHOTOGRAPH – 2019

شاید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم اما کو گوش شنوا؟ در این فیلم هندی ساخته “ریتش باترا” (Ritesh Batra) میلونی آنقدر درگیر درس شده که نمی‌داند با مردم چطور ارتباط برقرار کند. خانواده‌اش هم هرگز از زیبایی‌اش حرف نزدند و به اعتماد به نفس نداده‌اند. اینجاست که یک عکاس ناگهان از او عکس گرفته و زندگی‌اش عوض می‌شود. بنابراین زیبایی واقعی در سکوت و خلوت است که مثل شعر اغلب کسی به سراغش نمی‌آید.


2. من زن تو هستم – I’M YOUR WOMAN – 2020

یک فیلم هوشمندانه و گانگستری با حضور “ریچل بروزناهان” (Rachel Brosnahan) در نقش جین زنی که شوهر گانگسترش فراری است و او هم باید فرار کند. “جولیا هارت” (Julia Hart) کارگردان فیلم ما را از انگیزه‌های جین آگاه می‌کند. او به تدریج خود را بیشتر شناخته و دنیایش به هم می‌ریزد. بازیگر توانسته دگرگونی شخصیت او را به خوبی نشان دهد. به همین دلیل این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اورجینال آمازون است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس در سال 2018


1. شگفت‌زده – WONDERSTRUCK – 2017

این فیلم از “تاد هینز” (Todd Haynes) اولین بار در فستیوال کن پخش شد و بعد برای دریافت نخل طلا رقابت کرد. فیلم درباره غمی است که آدم را شکل می‌دهد. سفری به ناشناخته‌ها که عشق واقعی را به ما نشان می‌دهد. داستان از نگاه دو کودک ناشنوا روایت می‌شود و بزرگسالی و تعلق خاطر را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم