بهترین فیلم‌های ژانر تریلر که کامل و بی‌نقص هستند

بهترین فیلم‌های ژانر تریلر را نمی‌توان تنها در فیلم‌هایی خلاصه کرد که شامل داستان‌هایی حماسی، روایتی پیچیده و ستارگان بزرگ سینما می‌شوند. برخی از آثار این ژانر با بازیگران گمنام و لوکیشن‌های محدود، داستان‌هایی را به‌تصویر کشیده‌اند که فراموش‌نشدنی و قابل ستایش‌اند.

برای مثال، فیلم سگ‌ها انباری به کارگردانی کوئنتین تارانتینو یکی از همین فیلم‌هاست که بیشتر آن در یک انباری فیلمبرداری شده‌است؛ این فیلم اثری کم‌بودجه است اما داستان و شرایطی را پدید آورده‌است که تماشای آن برای همه هیجان‌انگیز است. در لیست زیر 10 مورد از بهترین فیلم‌های ژانر تریلر که کامل و بی‌نقص هستند را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. سگ‌های انباری – 1992 – Reservoir Dogs

فیلمسازی مانند تارانتینو درنهایت موفق به ساخت فیلم‌های موفقی مانند جانگوی زنجیر گسسته یا روزی روزگاری در هالیوود می‌شد، اما این اثر او فیلمی بود که او را به‌عنوان یک کارگردان توانا به سینما معرفی کرد. اثری هیجان‌انگیز و بی‌نقص که بعد از گذشت تقریبا سه دهه همچنان جذاب است.

سگ‌های انباری یک فیلم دزدی است که دزدی واقعی را نشان نمی‌دهد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این سرقت به طرز وحشتناکی اشتباه انجام شده‌است، شخصی میان این دزدها پلیس مخفی است و آنها باید قبل از رسیدن پشتیبان خود متوجه شوند که این شخص چه کسی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم‌های “کوئنتین تارانتینو” را دوست دارید این ۱۰ فیلم را تماشا کنید


9. اره – 2004 – Saw

جیمز وان با این فیلم قاتلی به‌نام جیگسا را به سینمادوستان معرفی کرد. داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که دو غریبه در حمام مروموزی بیدار می‌شوند درحالی که به لوله‌های حمام بسته شده‌اند، جسد فرد مرده‌ای میانشان قرار دارد و یک عروسک خیمه‌شب‌بازی آنها را به بازی‌های سادیستیک ترغیب می‌کند.

آنها تلاش می‌کنند علت حضورشان در چنین مکانی را متوجه شوند و بفهمند که چه‌کسی پشت این ماجرا قرار دارد. در این بین دو کاراگاه برای دستگیری جیگسا وارد داستان می‌شوند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی مجموعه فیلم‌های “اره” (Saw)


8. میزری – 1990 – Misery

این فیلم از داستان استیون کینگ اقتباس شده و داستان یک طرفدار روانی را روایت می‌کند که کارگردان آن موفق شده چنین داستانی را به‌زیبایی در قالب یک فیلم بازسازی کند. جیمز کن و کیتی بیتس نیز در این فیلم به‌عنوان نقش اصلی حضور دارند و اجرای خیره‌کننده‌ای داشته‌اند. داستان فیلم درباره نویسنده‌ی مشهوری به‌نام پاول شلدون است که توسط یکی از طرفدارانش از یک تصادف نجات می‌یابد اما بعد از سپری شدن دوران بیماری‌اش زندگی او توسط این طرفدار به جهنم تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر روانشناختی و ترسناک که حتما باید تماشا کنید


7. اتاق پناهگاه – 2002 – Panic Room

اکثر فیلم‌های دیوید فینچر از فیلم‌های کارگردان نامی سینما یعنی آلفرد هیچکاک تاثیر گرفته‌اند. فیلم اتاق پناهگاه او نیز یکی از همین فیلم‌های هیچکاکی اوست که داستان مادر مجردی (با بازی جودی فاستر) را روایت می‌کند که به خانه‌ای با یک اتاق امن نقل مکان کرده‌است و خیلی زود مجبور می‌شود همراه با دخترش (با بازی کریستن استوارت) از این اتاق استفاده کند؛ چراکه گروهی از سارقان خطرناک به خانه‌ی آنها حمله‌ور شده‌اند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۵ فیلم ترسناک که در یک لوکیشن ضبط شده‌اند


6. تا تاریکی صبر کن – 1967 – Wait Until Dark

داستان این فیلم درباره زنی است که بعد از نابینایی، با سه متجاوز که فکر می‌کنند یک عروسک پر از هروئین در جایی از آپارتمان او وجود دارد مبارزه می‌کند.

آدری هپبورن برای بازی در نقش اصلی تا تاریکی صبر کن نامزد جایزه اسکار شد. این فیلم به کارگردانی ترنس یانگ ساخته شد؛ کسی که شان کانری را به‌عنوان جیمز باند به سینما معرفی کرد.

همچنین بخوانید: لیست دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌ها با موضوع قاتلین سریالی که باید تماشا کنید


5. مدفون – 2010 – Buried

فیلم مدفون به کارگردانی رودریگو کورتس به‌طور کامل در یک تابوت فیملبرداری شده‌است؛ رایان رینولدز در این فیلم نقش یک راننده کامیون مشغول به‌کار در عراق را ایفا می‌کند که توسط تروریست‌ها ربوده شده و زنده دفن می‌شود درحالی که چیزی جز فندک زیپو و تلفن بلک بری ندارد. او با وزارت امور خارجه تماس می‌گیرد اما آنها به دلیل محدودیت‌های مذاکره با تروریست‌ها از پرداخت دیه به او خودداری می‌کنند اما قول می‌دهند که او را به‌زودی پیدا کرده و نجات می‌دهند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم زیبا و دیدنی که تنها یک بازیگر دارند


4. بعد از ظهر سگی – 1975 – Dog Day Afternoon

آل پاچینو یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های خود را در فیلم بعدازظهر سگی در نقش سانی وورتزیک ارائه داده‌است؛ شخصی که تصمیم دارد برای پرداخت هزینه جراحی تغییر جنسیت معشوق خود، از یک بانک سرقت کند. این انگیزه سانی را انسان و شخصیتی منعطف می‌کند. همانطور که بانک توسط پلیس احاطه شده و گزینه‌های او رو به کاهش است، سانی متوجه می شود که به پایان مسیرش نزدیک می‌شود. سیدنی لومت، کارگردان فیلم، این اثر را با اقتباس از یک داستان واقعی ساخته‌است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که داستان آنها در یک روز اتفاق می افتد


3. انگل – 2019 – Parasite

در فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون-هو، یک خانواده مبارز طبقه کارگر به نام کیم به‌آرامی به خانه خانواده ثروتمند پارک نفوذ می‌کنند و بعد از مدت کوتاهی مادر، پدر، پسر و دختر همه کارهایی را برای خانواده انجام می‌دهند. مانند همه‌ی فیلم‌های دیگر بونگ، انگل اعتراضی به سرمایه‌داری است که با نشان دادن سه سطح از زنجیره اقتصادی، با شخصیت‌های اصلی درگیر در داستان، شکاف طبقاتی را برجسته می‌کند.

در نقطه اوج فیلم، خانواده سوم با وضعیت مالی حتی وخیم‌تری نسبت به خانواده کیم به این مخلوط معرفی می‌شوند. انگل یک داستان پیچیده و خوش‌ساخت است که یکی از بهترین فیلم‌های ژانر تریلر در دهه اخیر بوده و بیشتر داستان آن در یک خانه می‌گذرد.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “انگل” (Parasite)


2. پنجره عقبی – 1954 – Rear Window

آلفرد هیچکاک کارگردانی است که بیشتر با ژانر هیجان‌انگیز در ارتباط است. بسیاری از ترفندهای رایج در ساخت تعلیق که در تریلرهای مدرن استفاده می‌شوند، اولین‌بار توسط هیچکاک به سینما عرضه شد. الهام‌گیری از تریلرهای معروف او مانند Psycho و The Birds هنوز هم ادامه دارد.

فیلم پنجره عقبی او جیمز استوارت را در نقش عکاسی که به دلیل شکستگی پا به صندلی چرخدار محصور شده است نشان می‌دهد. او از خستگی عادت می‌کند از طریق یکی از لنزهایش از همسایگان خود جاسوسی کند و در این بین مطمئن می‌شود که یکی از آنها قاتل است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره جاسوسی از اشخاص


1. هشت نفرت‌انگیز – 2015 – The Hateful Eight

کوئنتین تارانتینو با هشتمین فیلم سینمایی خود یعنی هشت نفرت‌انگیز، یک وسترن انتقام‌جویانه که بیشتر در یک اتاق محدود می‌شود را به نمایش گذاشت. این فیلم درواقع درباره گروهی است که نمی‌دانند آیا می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند یا نه.

در ابتدای فیلم شخصیت اصلی را می‌بینیم که در یک کولاک زمستانی گرفتار شده و طولی نمی‌کشد که توسط شخصیت دیگری به یک رستوران بین‌راهی می‌رود تا شب را در آنجا سپری کند. اما این مهمانی کم‌کم جای خود را به مجادله‌ای خونین و وحشیانه می‌دهد.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “هشت نفرت‌انگیز” (The Hateful Eight) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. علی

    خرداد 19, 1400

    جالبه توجه کردین تو بیشتر لیستاتون فیلم هشت پلشت هست؟اتفاقیه؟

    پاسخ

  2. hamed

    خرداد 17, 1400

    تنوع لیست عالیه ممنون

    پاسخ