15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یک کشور کوچک است که با حدود نیم میلیون جمعیت، اقتصاد رو به رشدی دارد، به صورتی که چندین سازمان اتحادیه اروپا از شهر  لوکزامبورگ کار خود را آغاز کرده‌اند. این کشور با آلمان، فرانسه و بلژیک هم‌مرز است و توسط دوک اعظم اداره می‌شود و آخرین کشوری است که توسط نظام دوکی اداره می‌شود. لوکزامبورگ سه زبان رسمی دارد (لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی) و فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ آلمان و رومی است. این کشور ثروتمند دارای تاریخ غنی است. مرکز این کشور جز میراث یونسکو محسوب شده و جاذبه‌های آن سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند. در اینجا 15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ را به شما معرفی خواهیم نمود:

1. اشترناخ

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: اشترناخ

اشترناخ (Echternach) یک شهر کوچک در مرز آلمان است که قدیمی‌ترین شهر کشور به شمار می‌رود. به دلیل فضای آرام این شهر به‌راحتی می‌توانید در آنجا گردش کنید. با سفر به این شهر می‌توانید در مولرتال (Mullertal) پیاده‌روی کرده و در کنار رود سور (River Sure) دوچرخه‌سواری کنید. در 500 سال اخیر در روزهای سه‌شنبه مقدس مسافران به این شهر آمده و به‌افتخار مؤسس این شهر یعنی سنت ویلی بورد، می‌رقصند. در ماه‌های مه و ژوئن نیز می‌توانید از فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی لذت برده و از موزه ماقبل تاریخ، کلیسا و عمارت رومی، دیدن کنید.

2. ویاندن

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: ویاندن

این شهر (Vianden) یک شهر کوچک کوهپایه‌ای در مرز آلمان و رودخانه Our است. دو جاذبه درخشان این شهر آثار تاریخی و قصر ویاندن است که در بالای رودخانه قرار دارد. این قصر که بین قرن‌های 11 و 14 ساخته شد برای صدها سال اقامت گاه خاندان سلطنتی بود و مدت‌هاست که به خرابه تبدیل شده است. از سال 1970 این قصر را بازسازی کرده‌اند، به همین دلیل دوباره شکوه و جلال گذشته را بازیافته و یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. در بالای این قصر یک رستوران وجود دارد که از طریق سی یژ می‌توانید به آنجا رفته و نمای زیبای ویاندن را ببینید. ویکتورهوگو که زمانی در این شهر می‌زیسته خانه‌اش به موزه تبدیل شده است.

3. دیه کیرچ

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: دیه کیرچ

نام این شهر (Diekirch) از آبجوی معروف آن گرفته شده که توریست‌ها مزه آن را دوست دارند. این شهر در شمال کشور و در کنار رودخانه سور قرار گرفته و کوه‌های اطراف آن منظره زیبایی را به وجود آورده‌اند. می‌توانید در شهر پیاده‌روی و خرید کرده و از کافه و کنسرت‌های عمومی دیدن کنید و یا به قسمت قدیمی شهر رفته و از کلیسای سنت لارنتیوس و خانه‌های قدیمی دیدن کنید. سه موزه برتر این شهر عبارت‌اند از موزه ملی وسایل نقلیه تاریخی، موزه آبجو و موزه تاریخ نظامی که جنگ Bulge را به نمایش می‌گذارد. همچنین اگر می‌خواهید در تعطیلات خود از طبیعت دیدن کنید می‌توانید به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری و ماهیگیری بروید.

4. بوفورت

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: بوفورت

شهرت عمده این شهر (Beaufort) به دلیل قلعه‌های قدیمی آن است. این قلعه که به‌عنوان یک اردوگاه رومی ساخته شده بود برای سال‌ها برجا بود تا اینکه در نبرد آردنس جنگ جهانی دوم تخریب شد. گردشگران می‌توانند از نمای داخلی قلعه دیدن کنند. سپس می‌توانند در مسیرهای اطراف آن دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کنند.

5. شهر لوکزامبورگ

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: شهر لوکزامبورگ

این شهر به‌عنوان مرکز کشور جز میراث یونسکو بوده و مرکز اقتصادی اروپا محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید از قسمت قدیمی شهر، قصر دوکال (Ducal)، کلیسای جامع نوتردام، دآرمس، پل آدولف و پناهگاه‌های قدیمی دیدن کنید. اما این شهر تاریخی ازلحاظ اقتصادی هم پیشرفت کرده و یک شهر مدرن محسوب می‌شود. حتماً از قلعه لوکزامبورگ هم که قرن‌ها قدمت دارد و اکنون نماد فرهنگ اروپایی است، دیدن کنید.

6. دره موسل

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: دره موسل

این دره با وسعت 42 کیلومتر از واسربیلیگ تا شینگن گسترده شده و در این دره و رودخانه میان آن، روستاهای کوچک، مزارع و کارخانه‌های شراب، دیده می‌شود. شینگن به دلیل توافقنامه شینگن شهرت فراوانی دارد و قرن‌هاست که افراد علاقه‌مند به شراب را به‌سوی خود جذب می‌کند. هرکدام از روستاهای این دره دارای زیبایی منحصربه‌فرد بوده و رستوران‌های مختلفی در آنجا ساخته شده‌اند. ازجمله روستاهای این منطقه عبارت‌اند از رمرچن، رمیش، گریولدانگ، ایهن و ماختوم. در این دره باغ‌های سیب، مسیرهای پیاده‌روی، ورزش‌های آبی، قایق‌های تفریحی و تاریخ غنی، موجود است.

7. مولرتال

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: مولرتال

این منطقه لوکزامبورگ به دلیل سرسبزی سوئیس کوچک نامیده می‌شود. در اولین نگاه صخره‌های سنگی آن نظر شما را جلب می‌کند. این صخره‌ها قابل توصیف نیستند اما پس از دیدن به‌راحتی آن‌ها را فراموش نخواهید کرد. اشترناخ شهر مهم این منطقه است. رستوران‌های این منطقه، بخصوص در دره سور، غذاهای خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند و ازجمله محصولات این منطقه می‌توان لیکور، عسل و پنیر را نام برد. اگر کوه‌نورد هستید می‌توانید در زمین‌ها، جنگل‌ها و صخره‌های این منطقه که 112 کیلومتر وسعت دارد، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی کنید. اگر در این زمینه تجربه ندارید می‌توانید از مناطق هموارتر آن دیدن کنید.

8. آردنز

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: آردنز

برای کسب یک طبیعت‌گردی متفاوت به آردنز (Ardennes) بروید. در این منطقه می‌توانید از دره و تپه‌ها دیدن کنید، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید و از پارک و جنگل‌های آن دیدن کنید. بخش اعظم خرابه‌های قرون‌وسطی در این منطقه قرار دارند. می‌توانید از خرابه‌های قرون‌وسطی، بازارهای قدیمی و اجراهای فضای باز، لذت ببرید. در آردنز دو پارک وجود دارد که هردو خصوصیات منحصربه‌فردی دارند، پارک طبیعت Öewersauer و Our. اگر به دنبال ماجراجویی هستید در نواحی سور یا آلزت، پیاده‌روی کنید.

9. پارک طبیعت Our

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: پارک طبیعت Our

این پارک که در سال 2005 در منطقه آردنز تأسیس شد، یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود. این پارک با وسعت 309 کیلومترمربع در کنار رودخانه Our و در میان دره‌های عمیق و فلات‌های مرتفع قرار گرفته است. هدف احداث این پارک این بود که در کنار استفاده از طبیعت زیبا و فرهنگ منطقه، پیشرفت‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را به نمایش بگذارد. با سفر به این منطقه از قصر کلرواکس، موزه معدن کاری استولزمبورگ یا فستیوال “Jardins à suivre” دیدن کنید. گردشگران می‌توانند به‌طور مستقیم محصولات کشاورزان را خریداری کرده و به اقتصاد محلی و منطقه‌ای کمک کنند.

10. لارشت

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: لارشت

لارشت (Larochette) که دقیقاً در مرکز لوکزامبورگ قرار دارد می‌توانید اقامت گاه اصلی شما در طول سفر باشد. این شهر که بین دو رودخانه قرار گرفته دارای خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی است که در پایین یک قلعه قرون‌وسطایی به نام Maison de Crehange قرار دارند. اگر در این شهر اقامت داشتید از کافه و رستوران‌های آن دیدن کنید. پس از دیدن از مناطق مختلف دوباره به این منطقه بازخواهید گشت.

11. بورگلینستر

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: بورگلینستر

در هنگام رفتن به لارشت می‌توانید در این شهر (Bourglinster) توقف نموده، از قصر آن دیدن کرده و شام یا یک اسپرسو، میل کنید. این قصر در یک قلعه قدیمی متعلق به قرن 12 قرار دارد. در این مکان نمایش‌هایی اجرا خواهد شد. در هر طرف این قلعه دو رستوران قرار دارد، La Distillerie و Brasserie Côté Cour که طراحی زیبایشان با قلعه هماهنگ بوده و غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

12. صخره‌های قرمز

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: صخره های قرمز

این منطقه نام خود را از صخره‌های قرمز گرفته‌اند که باعث شکوفایی صنعتی لوکزامبورگ شده است. این منطقه که افراد محلی آن را Terres Rouges می‌نامند، در حال حاضر تکنولوژی جدید را با تکنولوژی سنتی ادغام می‌کند تا نیازهای صنعتی کشور را فراهم آورد. این منطقه دارای سه شهر مهم است: دیفردانگ، اشور آلزت و دودلانگ. هرکدام از این شهرها دارای فرهنگ غنی بوده و فستیوال‌های صخره‌ای، تئاترهای خیابانی و کنسرت‌های مختلف در آنجا اجرا می‌شود. با مراجعه به مرکز توریستی Rockhal می‌توانید درباره تغییرات اعمال شده به این منطقه اطلاعاتی کسب نمایید. اگر به همراه خانواده به این نقطه سفر می‌کنید از پارک مرویلوکس در بتمبورگ دیدن کنید. فرزندان شما مطمئناً از دیدن میمون‌ها، کروکودیل ها، طوطی و زیبایی‌های پارک، لذت خواهند برد.

13. روملانگ

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: روملانگ

این شهر قدیمی معدنی (Rumelange) در منطقه صخره‌های قرمز قرار گرفته است. جاذبه اصلی این منطقه موزه ملی معدن کاری است که یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود. این موزه به شما اجازه می‌دهد که در تونل‌های قدیمی معدن راه رفته و یک قطار قدیمی معدن را برانید. این شهر در جنگل دره کایل قرار گرفته و مسیرهای مختلفی در آن وجود دارد که می‌توان در آن پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری نمود.

14. پارک طبیعت Upper Sûre

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: پارک طبیعت Upper Sûre

این منطقه که “منطقه آبی” لوکزامبورگ نامیده می‌شود با داشتن یک دریاچه 360 درجه نمونه‌ای از گردشگری پایدار محسوب می‌شود. این پارک به دلیل توسعه گردشگری، فرهنگ، محافظت از محیط‌زیست و پیشرفت‌های اجتماعی اقتصادی، در سال 2010 جایزه EDEN را دریافت نمود. اگر می‌خواهید ریلکس کنید، حتماً به این منطقه بکر بروید. می‌توانید از تور استفاده کنید و یا خودتان در آنجا گردش کنید. بیشتر تفریحات این منطقه به تاریخ، فرهنگ و جنبه‌های طبیعی این منطقه مربوط هستند.

15. لوکزامبورگ غربی

15 جاذبه گردشگری لوکزامبورگ: لوکزامبورگ غربی

اگر در این سفر خودتان رانندگی می‌کنید و می‌خواهید مسیرهای لوکزامبورگ را بشناسید می‌توانید از مسیر دره Eisch در لوکزامبورگ غربی دیدن کنید. این مسیر که به جنگل منتهی می‌شود از دو طرف توسط شهرهای آرلون و ایتلبروک، احاطه شده است. در این مسیر از چندین قلعه عبور می‌کنید که برخی خرابه‌های قصرهای قدیمی و برخی عمارت های زیبا هستند. می‌توانید در آنسمبورگ توقف نموده و در میان باغ‌های زیبای آنجا از قصر آن دیدن کنید. همچنین اگر می‌خواهید یک خندق ببینید می‌توانید از قصر قرون‌وسطایی هالنفلز دیدن کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم