10 فیلم کمدی-رمانتیک تماشایی که نباید از دست بدهید

ژانر‌های کمی مانند ژانر کمدی-رمانتیک وجود دارند که می‌توانند در عین محبوبیت، آثار بد زیادی را هم شامل شوند. طی سالها، کمدی-رمانتیک‌های بی‌شماری وجود داشتند که با انبوهی از موضوعات مختلف زندگی به سراغ مخاطب رفته‌اند و برخی از آنها به مسائل سطحی و بیهوده‌ای پرداخته‌اند.

با این وجود، درحالی که تعداد زیادی از آثار بی‌ارزش در این ژانر وجود دارد، آثار طلایی و دیدنی بسیاری هم در ژانر کمدی-رمانتیک دیده می‌شود که چه در زمان خود و چه بعد از آن برای مخاطبان دیدنی بوده‌اند. در لیست زیر تعدادی از بهترین فیلم‌های مدرن و کلاسیک این ژانر را برایتان آماده کرده‌ایم که نباید تماشای آنها را از دست بدهید. با پروشات همراه باشید.


10. کودک آشکار – 2014 – Obvious Child

فیلم کودک آشکار یکی از فیلم‌های کمتر شناخته‌شده‌ی ژانر خودش است که در واقع اثری است که هرکسی باید در زندگی‌اش تماشا کند. این فیلم داستان دونا، زنی جوان و طنزپرداز و داستان بارداری ناخواسته‌اش را روایت می‌کند. این فیلم پر از شوخی و صحنه‌های خنده‌دار است و با ظرافت خاصی به موضوع اصلی‌اش که بحث حساسی هم هست می‌پردازد.


9. آسیایی‌های خرپول – 2018 – Crazy Rich Asians

یکی از بزرگترین پروژه‌های فیلمسازی آمریکایی با بازیگرانی آسیایی که فیلمی سرگرم‌کننده و باکیفیت محسوب می‌شود. این فیلم داستان پروفسوری به‌نام ریچل است که با پسری به‌نام نیک وارد رابطه می‌شود؛ زمانی که برای شرکت در عروسی بهترین دوست نیک به چین می‌روند، ریچل متوجه می‌شود که خانواده‌ی دوست‌پسرش ثروتمندترین خانواده‌ی این کشورند.


8. درباره یک پسر – 2002 – About A Boy

نیمه اول دهه 2000 درخشان‌ترین کمید-رمانتیک‌ها را در خود جای داده که فیلم درباره یک پسر با بازی هیو گرانت یکی از همین فیلم‌ها است. هیو گرانت در این فیلم نقش یک فرد تحصیل‌کرده‌ی پولدار و بی‌دغدغه به‌نام ویل را بازی می‌کند که یک کودک خیالی برای حضور در جلسات والدین مدرسه برای ضربه زدن به والدین تنها ایجاد می‌کند. از طریق یکی از این والدین، او با مارکوس جوان آشنا می‌شود که در مدرسه با مسائلی درگیر است؛ این دو رابطه صمیمی و قوی را با یکدیگر شکل می‌دهند.


7. عروسی بهترین دوستم – 1997 – My Best Friend’s Wedding

دهه نود میلادی نیز یکی از درخشان‌ترین دوره‌ها برای ژانر کمدی-رمانتیک بود و فیلم عروسی بهترین دوستم جولیا رابرتز را در یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را نمایش می‌دهد. او در این فیلم نقش زنی به‌نام جولیان را بازی می‌کند که بعد از اینکه بهترین دوستش تصمیمش برای ازدواج را به او اعلام می‌کند شوکه می‌شود و ایده‌هایی برای خراب کردن جشن عروسی او به ذهنش می‌رسد. این فیلم کمتر از چیزی که به‌نظر می‌رسد قابل پیش‌بینی است و شخصیت رابرتز به پیچیده شدن داستان آن کمک کرده‌است.


6. دفترچه امیدبخش – 2012 – Silver Linings Playbook

فیلم دفترچه امیدبخش که اولین و تنها جایزه اسکار را برای جنیفر لارنس به همراه داشت، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی-رمانتیک تاریخ سینما است که ارزش آن تنها در اجرای بازیگرانش نهفته و نمایش بی‌نظیری از عشق و روابط انسانی است. این فیلم داستان مردی به نام پت (با بازی بردلی کوپر) را روایت می‌کند که به‌تازگی از بیمارستان روانی آزاد شده و قصد دارد با همسر سابقش ارتباط برقرار کند، اما همه‌چیز با ورود تیفانی (لارنس)، زنی که خودش با مسائل روحی عمیقی درگیر است، تغییر می‌کند.


5. آپارتمان – 1960 – The Apartment

فیلم آپارتمان یک اثر دیدنی و کلاسیک است که برای همه‌ی زمان‌هاست. این فیلم یک کمدی-رمانتیک دوست‌داشتنی است و زمانی ساخته شده که این ژانر به معنای امروزی‌اش در سینما وجود نداشت. داستان این فیلم درباره مردی است که عاشق معشوقه‌ی رئیسش که زنی به‌نام فرن است می‌شود. بعد از مدتی فرن او را تحت فشار قرار می‌دهد که بین او و شغلش یکی را انتخاب کند. آپارتمان یک فیلم فوق‌العاده است که به‌زیبایی ساخته شده و تماشای آن بر هر فیلمبازی واجب است.


4. بیماری بزرگ – 2017 – The Big Sick

بیماری بزرگ یکی از بهترین فیلم‌های کمدی-رمانتیک و یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های سال 2017 است که بر اساس داستان عاشقانه‌ی واقعی میان شخصیت نقش اول داستان، کمیل نانجیانی، و همسرش امیلی ساخته شده‌است.

داستان فیلم درباره رابطه کمیل و امیلی است؛ کمیل پسری پاکستانی با خانواده‌ای سنتی است که او را برای ازدواج تحت فشار گذاشته‌اند درحالی که او دوست دارد با دختری آمریکایی ازدواج کند. رابطه‌ی او با امیلی زمانی به مشکل می‌خورد که امیلی مریض شده و در بیمارستان تحت مراقبت است و کمیل با والدین او چند روزی را تنها سپری می‌کند. این فیلم از فیلمنامه فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و سرشار از لحظات دلگرم‌کننده و احساساتی است.


3. بی‌سرنخ – 1995 – Clueless

فیلم بی‌سرنخ یکی از بهترین فیلم‌های کمدی-رمانتیک دهه نود میلادی است که هنوز هم یک قصه‌ی خوب و بی‌نهایت قابل بازنگری با اقتباس از داستان Emma به نویسندگی جین آستین محسوب می‌شود. بخش قابل‌توجهی از فیلم یک کمدی نوجوان‌محور است که داستان نوجوانی که به دنبال دختر ثروتمندی به‌نام شر است را روایت می‌کند. این فیلم تلاش می‌کند تا به مسائل مربوط به دوران بلوغ بپردازد.


2. با عشق، سایمون – 2018 – Love, Simon

اینکه بگوییم نمایش بیشتری برای نژادها، فرهنگ‌ها، جنسیت‌ها و گرایش‌های جنسی مختلف در هالیوود لازم است کم لطفی است. فیلم با عشق، سایمون در برجسته کردن کیفیت این داستان‌ها کار زیبایی انجام می‌دهد و چنین مسائلی را به‌خوبی در داستانش جای داده‌است و بارها آن را در طول فیلم به تصویر کشیده‌است.

این فیلم داستان سایمون را دنبال می‌کند؛ پسری همجنسگرا که گرایش خود را از همه مخفی نگه داشته‌است. اما او تصمیم می‌گیرد که این رازش را کم‌کم بروز دهد و بعد از رابطه‌ی آنلاینی که با یک همکلاسی مرموز ایجاد می‌کند احساساتش درگیر و خدشه‌دار می‌شود. این فیلم اثری درخشان در ژانر کمدی-رمانتیک است که دلیلی برای ستایش و تحسین به مخاطب خود می‌دهد.


1. وقتی هری سالی را ملاقات کرد – 1989 – When Harry Met Sally

وقتی صحبت از بهترین کمدی-رمانتیک‌های ساخته‌شده می‌شود، کافی است به فیلم وقتی هری سالی را ملاقات کرد که یکی از بهترین و شاید بهترین گزینه برای وارد شدن به این ژانر باشد نگاهی بیندازید.

این فیلم یک برخورد تصادفی بین هری (با بازی بیلی کریستال) و سالی (با بازی مگ رایان) را روایت می‌کند که به دوستی کوتاه و جدایی می‌انجامد، قبل از اینکه سالها بعد دوباره با هم ملاقات کنند. هر دو آنها سعی می‌کنند دوستی بدون حاشیه‌ای داشته باشند درحالی که این احتمال وجود دارد که اولین ملاقات آنها مورد بحث قرار گیرد. نویسندگی عالی این فیلم، کمدی داستان و احساسات‌برانگیز بودن آن باعث شده تا اثری پدید آید که هیچکس قادر به فراموش کردن آن نیست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم