آمازون با قراردادی 8.45 میلیارد دلاری کمپانی MGM را خریداری کرد

سرانجام آمازون موفق شد با قراردادی به ارزش 8.45 میلیارد دلار، کمپانی MGM را که شامل مجموعه “جیمز باند”، 4 هزار فیلم و 17 هزار ساعت محتوای تلویزیونی است را خریداری کند.

با بسته شدن چنین قراردادی، اکنون آمازون بعد از دو شبکه نتفلیکس و دیزنی، سومین سرویس استریمینگ بزرگ صنعت سرگرمی خواهد بود. این درحالی است که سال گذشته ارزش دارایی‌های کمپانی MGM رقمی حدود 5.5 میلیارد دلار برآورد شده‌بود که با درنظر گرفتن سه‌برابر هزینه‌ی بیشتر آمازون برای خرید آن، می‌توان به اهمیت دارایی‌های MGM برای این شبکه پی برد.

آمازون پرایم در حال حاضر بیش از 175 میلیون مشترک جهانی دارد و در تلاش است تا مشترکین جهانی بیشتری را نیز به‌خود جذب کند. دارایی‌های کمپانی ام‌جی‌ام که شامل فیلم‌هایی مانند “جیمز باند” (James Bond)، “راکی»” (Rocky) و “هابیت” (The Hobbit) و سریال‌هایی مثل “سرگذشت ندیمه” (The Handmaid’s Tale) و “وایکینگ‌ها” (Vikings) می‌شود، منبع جذب مخاطب ارزشمندی برای شبکه آمازون به حساب می‌آیند.

فیلم مورد انتظار “زمانی برای مردن نیست” (No Time to Die) یکی از موردانتظارترین فیلم‌های این کمپانی بود که درحال حاضر سرنوست آن در دستان آمازون پرایم قرار گرفته‌است. مدتی پیش شبکه اپل قصد داشت با 600 میلیون دلار حق پخش این فیلم را به‌دست بیاورد. این فیلم درحال حاضر برای پخش در پاییز 2021 برنامه‌ریزی شده‌است.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم