آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 125)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مالکوم ایکس – 1992 – Malcolm X

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: اسپایک لی (Spike Lee)

بازیگران: دنزل واشینگتن، آنجلا باست، آلبر هال

تریلر فیلم

این فیلم با جزئیات و شخصیت‌های پر ظرافت خود درباره مردی است که در صدد است تا غرور سیاهپوستان را احیا کند هر طور که شده. نه شبیه به سبک ستایشی “هوفا” و نه سبک نمایشی “جی اف کی”، این فیلم بیوگرافی به طرزی متوهرانه قدیمی و به طرزی چند وجهی تاثیرگذار است. و “دنزل واشنگتن” در نقش اصلی به عنوان یکی از بازیگران بزرگ خود را ثابت کرد.


2. صدای متال – 2019 – Sound of Metal

ژانر: درام، موزیک

کارگردان: داریوس ماردر (Darius Marder)

بازیگران: ریز احمد، اولیویا کوک، لورن ریدلاف

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک موزیسین ناشنوا است که برای رویارویی با آشوب ناگهانی اطرافش دوران سختی را می‌گذراند. این فیلم به خاطر اجرای زیبای ریز احمد تحسین می‌شود. اجرای او آنقدر درخشان است که نمی‌توانید نادیده بگیرید. فیلم از لحاظ تکنیکی هم درخشان است. طراحی صدا و تدوین تأثیر فیلمنامه را دوچندان می‌کند. این فیلم در شش رشته نامزد اسکار شد و در نهایت موفق به کسب اسکار بهترین صداگذاری و بهترین تدوین گردید.


3. نابودگر – 2018 – Destroyer

ژانر: درام، اکشن، جنایی

کارگردان: کارین کوساما (Karyn Kusama)

بازیگران: نیکول کیدمن، سباستین استن، توبی کبل

تریلر فیلم

فیلم نابودگر داستان زندگی و ماجراجویی یک کاراگاه اداره پلیس لس آنجلس به نام ارین بل (با بازی نیکول کیدمن) را حکایت می‌کند. زمانی که او تنها یک پلیس جوان محسوب می‌شد، به عنوان یک فرد نفوذی و مامور مخفی، وارد یک باند شد و در نهایت در کویر کالیفرنیا، اتفاقات غم‌انگیزی برای او رخ داد. زمانی که سال‌ها بعد، رئیس این باند دوباره ظاهر شد و فعالیت‌های خود را از سر گرفت، ارین بل وظیفه‌ی خود دانست تا کاری انجام دهد. به همین دلیل تصمیم گرفت که دوباره به همان اعضای باقی‌مانده‌ی باند نفوذ کند و گذشته‌ی خود را ورق بزند.


4. اسپلینتر – 2008 – Splinter

ژانر: ترسناک، علمی-تخیلی

کارگردان: توبی ویلکینز (Toby Wilkins)

بازیگران: جیل واگنر، پائولو کستانزو، شیا ویگهام

تریلر فیلم

گروهی از بازماندگان که در یک پمپ بنزین گرفتار شده‌اند، باید با انگلی مرگبار مبارزه کنند. جالب اینجاست این موجود پس از کشتن انسان، بدنش را به موجودی وحشی پر از خار در اطرافش تبدیل می‌کند، مانند یک جوجه تیغی بزرگ عصبانی.  این فیلم که یک اثر کم بودجه است تمام وحشت‌های دهه ۸۰ را به خوبی به تصویر کشیده و تکه‌ها داستان را به زیبایی کنار هم می‌چیند. در حالی که ساخت چنین هیولایی کار بسیار سختی است، “اسپلینتر” تمام فکرها را به سمت انسان‌ها معطوف می‌کند.


5. انجمن ادبی و پای پوست سیب زمینی گرنزی – The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society – 2018

ژانر: درام، جنگی، عاشقانه

کارگردان: مایک نول (Mike Newell)

بازیگران: لی‌لی جیمز، جسیکا بروان، میخیل هایسمان

تریلر فیلم

ژولیت اشتون یک نویسنده موفق است و از طرف طرفدارهایش ایمیل های بسیاری دریافت می کند. اما یکی از این ایمیل ها بیش از سایرین توجهش را جلب می کند. این ایمیل از سمت مردی است که در جزیره گرنزی زندگی می کند. این مرد از بابت کتاب زن تشکر می کند، زیرا آن کتاب را در کلوپش نقد کرده و معتقد است که این اثر زندگی او و دوستانش را نجات داده است. جولیت که جذب سخنان او شده تصمیم می گیرد از این جزیره دیدن کرده و تصورات خود را حقیقی کند.


6. اونا – 2016 – Una

ژانر: درام

کارگردان: بندیکت اندروز (Benedict Andrews)

بازیگران: رونی مارا، بن مندلسون، ریز احمد

تریلر فیلم

یک زن جوان به طور غیرمنتظره به محل کار یک مرد مسن که قبلا همسایه‌اش بوده می‌رود و از او می‌خواهد پاسخگو باشد که چرا پس از اینکه در سن 13 سالگی با هم رابطه داشته‌اند، یکباره او را ترک کرده است. رویارویی این دو اسرار، خاطرات دفن شده و خواسته‌های غیرقابل توصیفی را برملا می‌سازد که هردوی آنها را شوکه می‌کند. یک درام تماشایی و غم‌انگیز که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.


7. غریبه‌های تمام‌عیار – 2016 – Perfect Strangers

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: پائولو ژنووزه (Paolo Genovese)

بازیگران: جوزپه باتیسون، آنا فولیه‌تا، مارکو جالینی، ادواردو لئو، والریو ماستاندرئا، آلبا رورواکر، کاسیا اسموتنیاک

تریلر فیلم

 هفت دوست خانوادگی (سه زوج و یک مرد مجرد) برای شام دور هم جمع شده و دست به بازی دیوانه‌واری می‌زنند. آن‌ها در دفاع از اینکه هیچ چیز برای مخفی کردن از همسران و دوستان خود ندارند، قبول می‌کنند که در طول شام، تلفن‌های همراه خود را روی میز بگذارند و هر تماس دریافتی، پیام و ایمیل را برای دیگر افراد جمع بخوانند. این تصمیم درست مانند راه رفتن بر لبه‌ی پرتگاهی حساس و خطرناک است؛ چراکه قبول کردن و نکردنش هر کدام به‌نوعی به رابطه‌های این افراد آسیب می‌زند و حالا آنها باید خود را برای یک شب حیاتی آماده کنند.


8. الماس بدون پیرایه – 2019 – A Diamond in the Rough

ژانر: درام

کارگردان: جی-ایون کانگ (Ji-eun Kang)

بازیگران: سون هو-جین، کانگ کی-دونگ، نام بو-را

“الماسی بدون پیرایه” درباره مردی است که از زمانی که چشم باز کرد خلافکار بود. اما تنها وقتی که به زندان می‌رود، متوجه می‌شود در این بین چقدر مادرش را آزار داد. او مدام فکر می‌کند یعنی مادرش هنوز مثل قبل او را دوست دارد، آن هم وقتی خود از خودش متنفر است. یکی از آثار برتر سینمای کره‌جنوبی که درامی تمام‌عیار است.


9. برفی – 2012 – Barfi

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: انوراگ باسو (Anurag Basu)

بازیگران: رانبیر کاپور، پریانکا چوپرا، ایلیانا دی‌کروز

تریلر فیلم

برفی داستان یک مرد لال است که عاشق یک زن زیباست اما دوستی او با یک دختر اوتیسم باعث می‌شود تا با معنی واقعی زندگی آشنا شود. اگرچه این فیلم می‌توانست یک درام سیاه و جدی باشد اما کارگردان آن توانسته به‌خوبی از آن یک درام کمدی موفق بسازد. بسیاری از صحنه‌های این فیلم از فیلم‌های چارلی چاپلین، مستربین و تام و جری الهام گرفته‌اند. شاید موسیقی متن آن شما را به یاد فیلم فرانسوی برنده جایزه آکادمی یعنی امیلی بیندازد اما این فیلم هم شیرینی خودش را دارد. مطمئن باشید با تماشای این فیلم از موسیقی آن لذت خواهید برد.


10. لک‌لک‌ها – 2016 – Storks

ژانر: کمدی، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: نیکلاس استولر (Nicholas Stoller)

صداپیشگان: اندی سمبرگ، جنیفر آنیستون، کلسی گرمر

تریلر فیلم

یک انیمیشن بسیار جذاب و دیدنی که در دنیایی متفاوت اتفاق می‌افتد؛ جایی که لک‌لک‌ها مامور رساندن بچه‌ها به والدینشان هستند و اکنون از این کار خسته شده‌اند و سیستم پست معمولی را برای این کار راه‌اندازی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا یکی از نوزادان به آدرس اشتباهی پست شود و این فاجعه یک ماجراجویی جدید را برای شخصیت‌های داستان رقم می‌زند.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم