بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز– این بازیگر بعد از اجرای دیدنی خود در فیلم اسپانیایی و کمدی-رمانتیک “خامون خامون” (Jamón Jamón) در سال 1992، کم‌کم به یکی از ستارگان بزرگ سینما تبدیل شد. این بازیگر در دهه نود میلادی با کارگردان‌ هموطنش یعنی پدرو آلمادوار چند همکاری داشت و بعد از اینکه این دهه را هم با موفقیت پشت‌سر گذاشت، با فیلم “آسمان وانیلی” (Vanilla Sky) در سال 2001 وارد سینمای هالیوود شد.

کروز در سال 2008 و با بازی در فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا” اولین و تنها جایزه اسکارش را به‌دست آورد و پس از آن در آثار مهم دیگری به ایفای نقش پرداخت که در لیست زیر به 10 مورد برتر آن که بیشترین امتیاز راتن تومیتوز را دارند اشاره کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. مرثیه – 2008 – 75% – Elegy

پنه لوپه کروز در این فیلم اقتباسی، با بازیگر برنده اسکار، بن کینگزلی، همبازی شده و نقش یک دانشجوی ادبیات 24ساله را ایفا می‌کند که با استاد میانسالش رابطه صمیمی و نزدیکی برقرار کرده‌است. دیوید کپش (با بازی کینگزلی) بعد از اینکه مدتی را با این دختر می‌گذراند، به گذشته‌ی مرموز او پی می‌برد. با این حال، وقتی همه‌چیز بین آنها جدی می‌شود، دیوید باید تصمیم بگیرد که آیا باید به دنبال عشق واقعی باشد یا نه.


9. همه می‌دانند – 2018 – 78٪ – Everybody Knows

یکی از بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز در دهه اخیر؛ او در این فیلم همراه با همسرش خاویر باردم به نقش‌آفرینی پرداخته‌است. فیلم همه می‌دانند به کارگردنی اصغر فرهادی، یک تریلر جنایی و رازآلود است که در روستای کوچکی در اسپانیا جریان دارد. کروز در این فیلم نقش زنی به‌نام لورا را بازی می‌کند که برای شرکت در عروسی خواهرش بعد از چندسال زندگی در آرژانتین به روستای محل زندگی‌اش که در نزدیکی مادرید است می‌آید اما دزدیده شدن دختر نوجوانش در شب عروسی، همه‌چیز را برای او و خانواده‌اش دشوار می‌کند.


8. جسم زنده – 1997 – 81٪ – Live Flesh

فیلم جسم زنده یکی از بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز و پدرو آلمودوار است که باز هم خاویر باردم را در میان بازیگرانش دارد. داستان این فیلم درباره مردی به‌نام ویکتور است که بعد از تیراندازی به یک بازیکن بسکتبال برای اینکه عشق زندگی‌اش با او رابطه داشته‌است، به زندان می‌افتد و بعد از اینکه ویکتور مسئولیت این تیراندازی را قبول می‌کند، اوضاع زندگی‌اش به‌هم می‌ریزد و خطرناک می‌شود. کروز در این فیلم نقش مادر ویکتور را ایفا می‌کند.


7. ویکی کریستینا بارسلونا – 2008 – 81٪ – Vicky Christina Barcelona

پنه لوپه کروز در این فیلم به کارگردانی وودی آلن، بار دیگر با خاویر باردم همبازی شد و جایزه اسکار را هم کسب کرد. باردم در این فیلم نقش نقاشی پراشتیاق را ایفا می‌کند که میان رابطه‌ی پرشور خود با همسرش (کروز) و دو توریست آمریکایی کشیده می‌شود. رابطه‌ی این مرد با هرکدام از این زنها متفاوت بوده و به شکل منحصر به فردی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


6. آغوش‌های گسسته – 2009 – 82٪ – Broken Embraces

اثر دیگری از پدرو آلمودوار که داستان آن حول یک فیلمنامه‌نویس نابینا به‌نام هری کین می‌چرخد. فیلم داستان زندگی این شخصیت درحالی که او در تلاش برای یادآوری عشق گذشته‌اش، زنی به‌نام لنا (با بازی کروز)، هست را دنبال می‌کند. روایت فیلم با فلش‌بک‌هایی به زمانی که هری به‌عنوان کارگردان فعالیت داشته و لنا را برای یکی از فیلم‌هایش برگزیده آغاز می‌شود، جایی که او برای اولین‌بار عاشق لنا شده‌ و با دخالت‌های جوان دیگری که عاشق لنا بوده‌است، اوضاع پیچیده‌ای رقم خورده‌است.


5. چشمانت را باز کن – 1997 – 85٪ – Open Your Eyes

این فیلم به کارگردانی آلخاندرو آمنابار چهار سال پس از اکرانش، با عنوان آسمان وانیلی و به کارگردانی کامرون کرو بازسازی شد و پنه لوپه کروز در هر دو نسخه‌ی این فیلم نقش کارکتر سوفیا را ایفا کرد.

داستان این فیلم علمی-تخیلی زندگی سزار، مردی که دچار یک تصادف اتومبیل وحشتناک شده و نیاز به جراحی صورت دارد را دنبال می‌کند. سزار در زندان به روزهای خوش زندگی‌اش با عشق واقعی خود،سوفیا، را مرور می‌کند و بعدها که با درمانگرش در این باره صحبت می‌کند، تلاش می‌کند تا با نبود عشقش در زندگی کنار آید.


4. بازگشت – 2006 – 91٪ – Volver

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز که اولین نامزدی اسکار را برایش رقم شد. این فیلم نیز به کارگردانی پدرو آلمودوار ساخته شده و داستان زنی به‌نام ریموندا (با بازی کروز) را روایت می‌کند که بعد از درگیری در یک ماجرای جنایی میان همسر و تنها دخترش، اتفاقات خانوادگی عجیبی برایش رخ می‌دهد و خود او نیز برای به‌دست آوردن پول دست به کارهای عجیبی می‌زند.


3. روزگار خوش – 1992 – 95٪ – Belle Epoque

فیلم روزگار خوش دومین اثری است که پنه لوپه کروز در آن به نقش‌آفرینی پرداخته. او در این فیلم رمانتیک، نقش دختری به‌نام لوز را ایفا می‌کند که عاشق سربازی به‌نام فرناندو می‌شود. اما فرناندو زمانی که با چهار دختر زیبای یک مزرعه‌دار روبرو می‌شود، به عشق و رابطه‌ی خودش و لوز شک می‌کند و به هر چهار دختر علاقه نشان می‌دهد.


2. درد و شکوه – 2019 – 96٪ – Pain And Glory

اخیرترین اثر آلمودوار، درد و شکوه، یک داستان نیمه زندگینامه‌ای است که در آن آنتونیو باندراس در حالی که بر سر دوراهی از زندگی حرفه‌ای خود قرار دارد، نسخه‌ای از یک نویسنده اسپانیایی را بازی می‌کند. سالوادور مالو یک کارگردان سالخورده سینما است که شروع به ارزیابی زندگی و موفقیت‌های شغلی خود می‌کند. همانطور که او با چندین نفر از گذشته ارتباط برقرار می‌کند، افکار و احساساتش درباره گذشته، منجر به بحرانی در میانسالی او می‌شود؛ زیرا او مادر خود (با بازی کروز)، کودکی پر دردسر و سایر رویدادهای مهم را به یاد می‌آورد که او را به نسخه فعلی‌اش تبدیل کرده‌است.


1. همه‌چیز درباره مادرم – 1999 – 98٪ – All About My Mother

درام عاشقانه و پرفروش پدرو آلمودوار، همه‌چیز درباره مادرم، یک اجرایی عالی توسط سسیلیا راث در نقش مانوئلا را به نمایش گذاشته‌است؛ زنی که به دنبال یک حادثه هولناک زندگی‌اش زیر و رو شده‌است. مانوئلا سفری را آغاز کرده و با غریبه‌های زیادی که یکی از آنها کاهن هرمانا (با بازی کروز) است ملاقات می‌کند. همه‌ی این افراد تا جایی که می‌توانند به او کمک می‌کنند. مانوئلا در این سفر معنای جدیدی به زندگی‌اش می‌دهد و اراده‌ی تازه‌ای پیدا می‌کند تا اوضاع زندگی‌اش را سر و سامان دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم