بهترین سریال‌ها درباره تاریخ بردگی مشابه “راه آهن زیرزمینی”

“راه آهن زیرزمینی” (The Underground Railroad) یک سریال تاریخی درباره زنی است که می‌خواهد از بردگی فرار کند. داستان راز مخفی راه آهن زیرزمینی در سال‌های 1800 را نشان می‌دهد. این راه آهن نماد حامیان فرار برده‌ها به سرزمین‌های آزاد و کاناداست. گرچه داستان تخیلی است اما درد و رنج تاریخ بردگی را نشان می‌دهد. اگر سریال‌های مربوط به تاریخ دردناک آفریقایی آمریکایی‌ها را دوست دارید در اینجا بهترین سریال‌ها درباره تاریخ بردگی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. خودساخته –  Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker – 2020

یک سریال تاریخی براساس زندگی “سی.جی.واکر” اولین میلیونر زن خودساخته در آمریکا که چند سال بعد از اعلامیه آزادی بردگان متولد شد و اولین بچه آزاد خانواده بود. داستان مبارزه او برای موفقیت و تبدیل شدن به یک کارآفرین بخشی از تاریخ زندگی سیاهپوستان است.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر تاریخ درباره بردگی


5. آواز بلند – The Long Song – 2018

یک سریال س بخشی براساس رمان تاریخی به همین نام نوشته “آندریا لوی”. داستان در اوایل قرن 19 در جامائیکا رخ می‌دهد و زندگی زن برده‌ای در مزارع پنبه را نشان می‌دهد. سریال با نمایش آن دوره سخت مضامینی مثل نژادپرستی، بردگی و مبارزه برای آزادی را نشان می‌دهد و یکی از بهترین سریال‌ها درباره تاریخ بردگی است.


4. ریشه‌ها – Roots – 1977

یک مینی سریال برنده جایزه درباره تاریخ بردگی که قهرمان آن کونتا کینته در غرب آفریقا به دنیا آمده، برده شده و به آمریکا برده می‌شود تا به فروش برسد. بنابراین داستان بردگی او آغاز می‌شود. این سریال با نمایش شخصیت کونتا بردگی آفریقایی و سرکوب آنها را نشان می‌دهد. درحالی که “راه آهن زیرزمینی” قرن 19 را نشان می‌دهد، این سریال در قرن 18 در جریان است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌ها درباره طبقه کارگر که حتما باید تماشا کنید


3. آمریکایی‌های آفریقایی تبار: بسیاری از رودخانه‌ها عبور می‌کنند – The African Americans: Many Rivers to Cross – 2013

هرکس که درباره تاریخ آفریقایی آمریکایی‌ها کنجکاو است باید این سریال را تماشا کند. یک سریال شش بخشی درباره خاستگاه بردگی در آفریقا که تا دوره ریاست جمهوری “باراک اوباما” را شامل می‌شود. “هنری لوئیز گیتس جونیور” نویسنده و مجری برنامه با بیش از 30 تاریخ نویس مصاحبه کرد تا مهم‌ترین اتفاق‌های تاریخ آفریقایی آمریکایی را نشان دهد. این سریال یکی از مهم‌ترین مستندهای تاریخی درباره این موضوع است.


2. کتاب سیاهپوستان – The Book of Negroes – 2015

یک مینی سریال تلویزیونی براساس رمانی به همین نام که دوران انقلاب آمریکا را نشان می‌دهد و بردگانی را نشان می‌دهد که برای آزادی در جنگ مدافع بریتانیا هستند. قهرمان سریال سیاهپوستانی هستند که می‌خواهند به اردوگاه بریتانیا وارد شده و به کانادا فرستاده شوند. این سریال تاریخی یکی از بهترین سریال‌ها درباره تاریخ بردگی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که صحت تاریخی داشتند


1. آن‌ها – Them – 2021

وقتی از نمایش استعاری وحشت از نژادپرستی و بردگی صحبت می‌شود کمتر سریال‌هایی می‌توانند با “آن‌ها” مقایسه شوند. این اثر ترسناک درباره تلاش‌های یک خانواده آفریقایی آمریکایی است که در سال‌های 1950 در یک محله سفیدپوست زندگی می‌کنند. آن‌ها نه تنها با همسایه‌ها بلکه با ارواحی مبارزه می‌کنند که نشانه وحشت آنها از نژادپرستی است. گرچه این اثر تاریخ نزدیک‌تری را نشان می‌دهد اما نمایش خوبی از وحشت است. گرچه بیشتر نژادپرستی را نشان می‌دهد تا بردگی، اما در نمایش تاریخ زندگی آفریقایی آمریکایی‌ها اثر مهمی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم