10 فیلم فوق‌العاده که جزء 250 فیلم برتر IMDb نیستند

وبسایت IMDb یکی از بهترین مکان‌ها برای ارزیابی ارزش یک اثر سینمایی است. این وبسایت با امکان امتیاز دادن به هر فیلم توسط مخاطبان، فیلم‌های مختلف را برای هر سلیقه‌ای طبقه‌بندی کرده‌است. باوجود هزاران فیلم دیدنی‌ای که تاکنون عرضه شده‌اند، در این وبسایت لیستی وجود دارد که تنها 250 فیلم را به عنوان بهترین فیلم‌های تاریخ سینما معرفی می‌کند و جای تعجب است که برخی از برترین عناوین سینمایی در این لیست وجود ندارند.

ما در ادامه‌ی این مقاله به 10 فیلم برتر سینما که در لیست 250 فیلم برتر آی‌ام‌دی‌بی حضور ندارند اشاره کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. رانندگی – 2011 – Drive

با اینکه برخی از منتقدان فیلمنامه این فیلم را سطحی دانستند، رانندگی به‌خاطر شات‌های زیبایی که از شهر لس‌آنجلس گرفته‌بود مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

ایسن فیلم نه تنها یکی از پرامتیازترین فیلم‌های دهه اخیر بود، بلکه به‌عنوان اثری شاخص و توانا در قرن بیست و یک نیز شناخته می‌شود. اثری دیدنی که سرشار از لحظات جذاب و شات‌های دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی این دهه (۲۰۱۹ تا ۲۰۱۰)


9. انتقام جویان – 2012 – The Avengers

فیلم انتقام‌جویان زمانی در لیست 250 فیلم برتر قرار داشت و حتی جایگاه بسیار بالایی هم داشت. اما بعد از اینکه مارول گسترش یافت و فیلم‌های بسیار متنوعی را در طول دهه گذشته منتشر کرد، باعث شد طرفداران کمی متفاوت به اولین انتقام‌جویان نگاه کنند.

اما جدا از هیجانی که دو فیلم جنگ بی‌نهایت و پایان بازی برای هواداران رقم زدند، این فیلم اولین اثری بود که همه‌ی ابرقهرمانان را دور هم جمع کرد و اتفاق بزرگی را برای دنیای سینمایی مارول رقم زد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی محبوب‌ترین شخصیت‌های “انتقامجویان” (The Avengers)


8. تایتانیک – 1997 – Titanic

مسلماً یکی از نمادین‌ترین عاشقانه‌های محکوم به نابودی در فیلم‌ها، داستان عاشقانه جک و رز است که در یک فیلم حادثه‌ای با ابعاد حماسی پیچیده یکی از هوشمندانه‌ترین آثار سینمایی تاریخ سینما را به تصویر می‌کشد.

این فیم تا زمان اکران فیلم آواتار در سال 2009، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود و حتی بعد از اکران در سینما هم با فروش نسخه‌های دیجیتال درآمد بالایی را برای کمپانی رقم زد. شاید تایتانیک بهترین فیلم تاریخی سینما نباشد، اما نباید فراموش کرد که این فیلم 11 جایزه اسکار را برای عوامل سازنده‌اش به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: معرفی ۶ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “تایتانیک” (Titanic)


7. مرد ایرلندی – 2019 – The Irishman

بدون شک فیلم مرد ایرلندی یکی از بهترین فیلم‌های گانگستری 15سال اخیر است. این فیلم اولین اثر اسکورسیزی در ژانر گانگستری بعد از فیلم The Departed در سال 2006 بود و علاوه‌بر این، بعد از سالها او و رابرت دنیرو را دوباره در یک فیلم کنار هم قرار داد.

این فیلم که با بودجه میلیونی ساخته شد، با مدت زمان سه یاعت و نیم، داستانی حماسی و واقعی را به‌تصویر می‌کشد که سرگذشت شخصیت‌هایش در چندین دهه است. مرد ایرلندی موفق شد امتیاز 96 را در سایت راتن تومیتوز به خود اختصاص دهد و مخاطبان هم آن را دوست داشتند.

همچنین بخوانید: معرفی ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “مرد ایرلندی” (The Irishman) که باید تماشا کنید


6. راشمور – 1998 – Rushmore

وس اندرسن با فیلم “هتل بزرگ بوداپست” در رتبه 189 لیست imdb قرار دارد؛ اما فیلم کمدی-رمانتیک راشمور که از سری فیلم‌های برتر دهه نود میلادی است در این لیست قرار نگرفته‌است. این فیلم اغلب به‌عنوان بهترین فیلم اندرسن درنظرگرفته می‌شود.

دو بازیگر نقش اصلی این فیلم اجرای دیدنی‌ای از خود نشان داده‌اند و فیلم هم با موسیقی متن نوستالژیک و تصویرسازی خاص اندرسن داستان جذاب یک پسر نابغه و دوست بزرگسالش را دنبال می‌کند که هر دو عاشق یک معلم ابتدایی شده‌اند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم نوجوان‌محور و رمانتیک مشابه فیلم Call Me By Your Name که باید تماشا کنید


5. بلید رانر – 1982 – Blade Runner

فیلم بلید رانر در زمان اکرانش چه در گیشه و چه در نظر منتقدان با شکست مواجه شد. اما طی 38سال بعد از اکران اولیه‌اش، به پروژه عظیمی تبدیل شد که حتی دنباله‌ای پرهزینه هم برایش ساخته‌شد.

بلید رانر فیلمی تکرارنشدنی است که به واسطه تغییری که در ژانر کلاسیک ایجاد کرده محبوب بوده و یکی از بهترین پایان‌بندی‌ها را نیز دارد.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بلید رانر” (Blade Runner) که باید تماشا کنید


4. مرخصی فریس بولر – 1986 – Ferris Bueller’s Day Off

فیلم‌های نوجوان‌محور زیادی وجود دارند که از راهیابی به 250 فیلم برتر imdb بازمانده‌اند. اکثر این فیلم‌ها آثار دهه هشتاد میلادی هستند که در میان آنها این فیلم از جان هیوز لایق قرار داشتن در این لیست بوده‌است.

شاید ضعف‌هایی در فیلم مرخصی فریس بولر وجود داشته باشد، اما این فیلم اثری تمام عیار از زمان خودش است و هنوز هم پیام های بامعنی و ارزشمندی برای نوجوانان دارد. این فیلم سرشار از صحنه‌های نبوغ‌آمیز و شوخی‌های جذاب است.

همچنین بخوانید: ۹ فیلم کمدی-رمانتیک کمتر دیده‌شده که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. لالا لند – 2016 – La La Land

فیلم عاشقانه لالا لند تنها اثر موزیکال موفقی است که توسط والت دیزنی ساخته و اکران نشده و پایان غم‌انگیزی هم دارد. این فیلم با اجرای تاثیرگذار رایان گاسلینگ و اما استون همراه بوده و یکی از بهترین عاشقانه‌های دهه اخیر محسوب می‌شود. فیلمی با موسیقی گیرنده، داستانی خیره‌کننده که با احساسات مخاطبش بازی می‌کند. این فیلم در imdb امتیاز 8 را به‌دست آورد و تعجب‌آور است که در 250 فیلم برتر سینما حضور ندارد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لالالند” (La La Land)


2. مگنولیا – 1999 – Magnolia

مگنولیا یکی از شاهکارهای پل توماس اندرسن است که بعد از دیگر اثر موفق او یعنی فیلم Boogie Nights ساخته‌شد. مگنولیا درامی حماسی و خیره‌کننده است که در مدت زمان سه ساعت و پانزده دقیقه‌ای خود داستانی استاندارد و جذاب را به‌تصویر می‌کشد. تام کروز در این فیلم نقش شخصیت فرانک مکی را ایفا کرد و برای اجرایش نامزد اسکار هم شد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های “پل توماس اندرسن” برای فیلمسازان


1. کار درست را بکن – 1989 – Do The Right Thing

این فیلم یکی از آثار ارزشمند سینمایی است که هرکسی باید در زندگی‌اش تماشا کند. با اینکه فیلم کار درست را بکن در زمان اکرانش موفق ظاهر نشد و حتی در اسکار هم شکست خورد، اما بعد از گذشت چند سال ارزش خود را به همگان ثابت کرد. این فیلم نگاهی جالب و حتی روشنگرانه‌ای نه فقط به مسئله‌ی نژادپرستی بلکه به تعصبات اجتماعی دارد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی برترین فیلم‌های “اسپایک لی” (Spike Lee) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    خرداد 1, 1400

    بلیدرانر هستش تو 250 تا.دنبالش بلیدرانر 2049 نیستش.اونو باید به جاش میزاشتین

    پاسخ