بهترین انیمه‌های سفر در زمان که باید تماشا کنید و لذت ببرید

با وجود حلقه‌های زمانی و دنیاهای موازی تنها دو نوع انیمه سفر در زمان داریم. سفر از حال به گذشته یا آینده و سفر از گذشته یا آینده به زمان حال. این دو نوع انیمه هم از لحاظ داستان در گروه‌های دیگری قرار می‌گیرند. انیمه‌هایی که هر عمل عواقب زیاد داشته و انیمه‌هایی که سفر در زمان تنها وسیله‌ای برای نقد دوره‌ای است که قهرمان در آن زندگی می‌کند. به طور کلی انیمه‌های سفر در زمان زیاد پیچیده نیستند و کاری نمی‌کنند تا بیننده بعد از تماشای انیمه گیج باشد. از سوی دیگر به خاطر روایت جذاب خود دیدنی هستند. در اینجا بهترین انیمه‌های سفر در زمان را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. آکادمی مخفی – Occult Academy – 2010

انیمه ای درباره سفر در زمان و دختران جادویی آن هم در یک دنیای آخرالزمانی. در سال 2012 بیگانه‌ها زمین را تصاحب کرده‌اند. حالا که بشر در آستانه نابودی است مسافرین زمان به سال 1999 می‌روند تا چیزی به نام کلید نوستراداموس را نابود کنند. فومیکای و مایا، رهبران آکادمی مخفی، برای رسیدن به مقصد باید با خطرات بزرگ مقابله کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم درباره سفر در زمان که قبل از فیلم Tenet از کریستوفر نولان باید ببینید


14. نارنجی – Orange – 2016

یک انیمه کمدی رمانتیک که نگاه متفاوتی به سفر در زمان می‌اندازد. در اینجا با وقایع آخرالزمانی یا شیطانی سروکار نداریم. چون داستان درباره بچه‌های دبیرستانی است. ناهو از خود آینده‌اش نامه‌ای دریافت می‌کند. گرچه اولش مردد است اما بعد متوجه می‌شود نامه واقعی است. خود بیست و چند ساله‌اش از آینده نصیحتش کرده و درباره یک دانش آموز جدید به او هشدار می‌دهد.


13. زیپانگ – Zipang – 2004

کتاب‌ها و فیلم‌های بسیاری سربازان امروزی را به گذشته بردند. درام “شمارش معکوس نهایی” (The Final Countdown) گروهی از سربازان آمریکایی را به یک روز قبل از اتفاق پرل هاربر در اقیانوس آرام برد. انیمه “زیپانگ” هم سربازان قرن 21 را به جنگ جهانی دوم می‌برد، اما این بار به عنوان ناجی. آن‌ها به اوایل سال‌های 1940 در ژاپن می‌روند که مکان متفاوتی است. اما این بار می‌دانند چطور دشمن را شکست دهند. همچنین می‌دانند این دوره جدید چگونه است. بنابراین هدفشان این است که از هرچه تجهیزات جنگی است دوری کنند.


12. بادی کامپلکس – Buddy Complex – 2014

انیمه ای از خانواده “گاندام” (Gundam) البته با فضایی متفاوت. قهرمان به جای مبارزه برای آزادی در زمان حال می‌خواهد در نبرد آینده میان نیروهای مکا وارد شود. قهرمان آن واتاسه توسط یک ربان غول پیکر کشته می‌شود. اما نه تنها نجات یافته بلکه به 70 سال بعد در آینده فرستاده می‌شود. همانجا می‌ماند تا درباره گاندام ها همه چیز را یاد بگیرد و مانع مرگش شود.


11. طوفان تابستانی – Summer Storm – 2009

از زمانی که “اسکار وایلد” داستان “تصویر دوریان گری” را نوشت، درباره شخصیت‌های جاودانه یا جوانتر از سنشان داستان سرایی کردند. در اینجا جوانی به نام هاجیمه دختری جوان و زیبا به نام سایوکو را می‌بیند. زمانی که باهم دوست می‌شوند هاجیمه عکسی از سایوکو را می‌بیند که انگار در دهه 60 میلادی است. بنابراین تصمیم می‌گیرد راز سن و سال دوستش را کشف کند.


10. دروازه اشتاینز – Steins;Gate – 2011

یکی از بهترین انیمه‌های سفر در زمان که اگر قرار باشد فقط یک انیمه را تماشا کنید همین انیمه است. این انیمه نه تنها عناصر لازم سفر در زمان (حلقه زمانی/جهان‌های موازی) را داراست، بلکه شخصیت پردازی جالبی دارد. قهرمان داستان که صداپیشه نسخه ژاپنی آن “مامورو میانو” (Mamoru Miyano) و نسخه انگلیسی آن “جِی. مایکل تاتوم” (J. Michael Tatum) است، شخصیتی سست می‌باشد. هردو صداپیشه در کار خود موفق ظاهر شدند و توانستند انیمه ای جذاب را خلق کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های سینما با موضوع سفر در زمان


9. نوئین: به سوی خودت دیگر – Noein: To Your Other Self – 2005

این سریال را می‌توان “فیزیک کوانتوم 101” هم نامید. جهانی بین دو جناح گیر افتاده: شانگری لا که می‌خواهد کوانتوم زمان-فضا را نابود کند و لاکریما که می‌خواهد مانع از این اتفاق شود. کلید نجات قهرمان داستان هاروکا است. نویسندگان برای پیشبرد داستان از تئوری کوانتوم استفاده کردند. این انیمه با ترکیب عناصر برش زندگی و نبردهای حماسی فضایی و دختران جادویی ژانرها مختلف را ترکیب کرده است.


8. ساکورادا ریست – Sagrada Reset – 2017

نگذارید ظاهر یک انیمه مدرسه‌ای برشی از زندگی گولتان بزند چون پر از دیالوگ‌های فلسفی است. شخصیت اصلی آن کی در ساکورادا زندگی می‌کند و حافظه خوبی دارد. دوستش میسورا می‌تواند زمان را تا سه روز قبل بگرداند. آن‌ها برای کمک به مردم به کلوپ سرویس ملحق می‌شوند. با این حال پایان اپیزود اول مضمون برش زندگی را عوض می‌کند. تماشاگران به زودی متوجه می‌شوند قدرت‌های دیگری در این روستای کوجک نقش دارد. یکی از بهترین انیمه‌های سفر در زمان که به فیلم‌های “دیوید لینچ” (David Lynch) شباهت دارد.


7. ناپدید شدن هاروهی سوزومیا – The Disappearance Of Haruhi Suzumiya – 2010

اگر “نوئین” یک انیمه کوانتوم باشد، این انیمه با زمان بازی می‌کند. در این انیمه زمان خط ثابتی با پارادوکس‌های گهگاه و زمین لرزه‌های نادر است (جایی که همه چیز می‌تواند نابود شود اما خب نه به این سادگی‌ها). به علاوه بیننده به حقایق موازی و شکاف‌های زمانی برده می‌شود، و در پایان روایت همه چیز به نتیجه می‌رسد.

برای هاروهی همه چیز فرمولی دارد، بنابراین به “شلدون کوپر” شباهت پیدا می‌کند. در این انیمه می‌بینیم که تفاوت میان درک انسان از دستکاری زمان و درک یک هوش مصنوعی از آن چیست. هوش مصنوعی محدودیت فیزیکی ما را ندارد و با فضای حافظه بی نهایت خود با این موانع دست و پنجه نرم می‌کند.


6. میرای نیکی – Future Diary – 2011

یوکی نوجوان معمولی است که بای خدا شدن به نبردی وارد می‌شود. تنها سلاح او تلفن همراهی است که از خود آینده‌اش پیام دریافت می‌کند. بنابراین تا حدی از آینده باخبر است. اما مبارزین دیگر هم تلفن همراه دارند. آن‌ها براساس شخصیت و نقاط ضعف خود از این دستگاه یاد می‌گیرند. هر اپیزود این انیمه مبارزه میان یوکی ضعیف و نامزدهای دیگر برای جایگاه خدا بودن را نشان می‌دهد. اما نکته جالب این انیمه خط زمان‌های بی ثبات است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم آخرالزمانی جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید


5. شهری که تنها من در آن گمشده‌ام – Erased – 2016

نمی‌توان بدون اشاره به “اثر پروانه‌ای” (The Butterfly Effect) و بازی “Life Is Strange” درباره این انیمه صحبت کرد. چون داستان و مضمون هردو اثر به این انیمه شباهت دارد. ساتو شخصیت اصلی می‌تواند چند دقیقه به گذشته برگردد و از فجایع جلوگیری کند، اما روی آن کنترل ندارد.

اما وقتی به قتل مادرش متهم می‌شود، با این قدرتش به 18 سال قبل و روزهای مدرسه برمی گردد، یعنی درست زمانی که یکی از همکلاسی‌هایش توسط یک قاتل سریالی کشته شد. ساتو می‌خواهد همه اطرافیانش را نجات دهد. افرادی که “اثر پروانه‌ای” را دیده‌اند می‌دانند این کار اصلاً آسان نیست. حتی برای کسی که توانایی سفر در زمان دارد. موسیقی متن این انیمه هم آن را تریلر می‌کند و اگر فیلم را با هدفون تماشا کنید عالی است.


4. دختری که در زمان پرش می‌کرد – The Girl Who Leapt Through Time – 2006

ماکوتو دختری دبیرستانی است کهشی گردویی مانند پیدا کرده و توانایی پرش در زمان را به دست می‌آورد. این معجزه‌ای است که با آن زندگی‌اش را بهتر و بهتر می‌کند. سپس متوجه می‌شود روی دستش خالکوبی هایی دارد که تعداد پرش‌هایش را نشان می‌دهد. این انیمه با این که حماسی نیست اما داستان پیچیده‌ای دارد. چون شبیه داستان غول چراغ جادوست. یکی از بهترین انیمه‌های سفر در زمان که باید تماشا کنید.


3. کهکشان تاتامی – Tatami Galaxy – 2010

انیمه ای شبیه فیلم “روز گراندهاگ” (Groundhog Day) که یک روز تکرار می‌شود. واتاشی اولین روز کالج را دائم تکرار می‌کند تا از زندگی دوران کالج لذت ببرد. اما خودش هم نمی‌داند معنی این کارها چیست. گرچه اپیزودها شبیه هم هستند اما موسیقی متن و سبک بدیع این انیمه را به یکی از بهترین انیمه‌های سفر در زمان شبیه می‌کند. پایان داستان هم جالب است. چون نشان می‌دهد مهم بودن تصمیم اهمیت ندارد، بلکه لذت بردن از آن مهم است.


2. ترمائه رومائه – Thermae Romae – 2012

یک انیمه زیبا که در یک قسمت داستان یک فیلم دهه هشتادی را نشان می‌دهد. وقتی معمار ترمائه باستانی (حمام رومی) اخراج می‌شود، تصمیم می‌گیرد از طریق حمام رومی به ژاپن مدرن بیاید. اینجاست که با دیدن تکنولوژی توالت ژاپنی و سودا متعجب می‌شود. یکی از بهترین انیمه‌های سفر در زمان با مفاهیم خاص که بعد از اتمام این انیمه سه قسمتی می‌توانید فیلم لایو-اکشن را تماشا کنید.


1. کنسرت نوبوناگا – Nobunaga Concerto – 2014

یک پسر دبیرستانی به دوره سنگوکای ژاپن می‌رود و به خاطر شباهتش جای اودا نوبوناگا را می‌گیرد. این انیمه بیشتر جزئیات واقعی مربوط به شخصیت‌ها را نشان می‌دهد. یک انیمه ده قسمتی با پایانی زیبا که یکی از بهترین انیمه‌ها درباره سفر در زمان است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های دهه 90 که باید تماشا کنید و از دیدنشان لذت ببرید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آزاده

    بهمن 8, 1401

    ببین توکیو رنجر و ری زیرو رو یادت رفت . البته شاید ری زیرو سفر در زمان نباشه مطمئن نیستم

    پاسخ