طرز تهیه 3 مدل سالاد ماکارونی، الویه و سزار خوشمزه و مجلسی

سالاد یکی از پایه ثابت ترین پیش غذاها یا غذاهای اصلی یک مهمانی می باشد که در تاریخ ایران دو هزار سال پیش سالادها تهیه می شدند و به روی سبزیجات روغن و سرکه می ریختند و سرو می کردند. سالاد که واژه آن از زبان فرانسوی پدید آمده است از معنی شور یا نمک اندوه شده ریشه می گیرد. سالادها با توجه به نوع آنها به شکل گرم و سرد سرو می شوند و بیشتر اوقات مواد تشکیل دهنده آن انواع سبزیجات با پروتئین می باشد که بسیار مقوی و کالری کمی دارد و بنا به سلیقه سس های مختلفی برای تهیه آن استفاده می شود. اما امروز قصد داریم سه نوع از بهترین سالادها و یا می توان گفت پر طرفدارترین سالادها را به شما معرفی و آموزش دهیم این سالاد ها عبارت است از سالاد الویه، سالاد ماکارونی و سالاد سزار که می توانید برای مهمانی یا انواع وعده های غذایی آنها را تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد الویه فوری و مجلسی با مرغ

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • خیارشور نصف پیمانه
  • نخود فرنگی نصف پیمانه
  • سینه مرغ کامل ۱ عدد
  • سس مایونز به اندازه کافی
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • آب لیمو ترش تازه به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت سالاد الویه خوشمزه و مجلسی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و به همراه تخم مرغ ها داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید ، سپس چند لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها و تخم مرغ ها آبپز شوند.

در مرحله بعدی سینه مرغ را به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سینه مرغ نیز آبپز شود.

پس از اینکه تخم مرغ ها و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را رنده کنید و داخل یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. مرغ را هم پس از اینکه به طور کامل پخت از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

خیار شور را به صورت جداگانه رنده کنید سپس پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتید به کاسه مواد اضافه کنید. برای سالاد الویه باید از نخود فرنگی آبپز استفاده کنید ، در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنید.

نخود فرنگی را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس طعم سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در پایان سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان سرو کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

  • ژامبون ۳۰۰ گرم
  • خیارشور ۶ عدد
  • هویج کوچک ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
  • ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
  • سس مایونز به اندازه کافی
  • شوید خشک ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت سالاد ماکارونی مجلسی با کالباس

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا  سیب زمینی ها و هویج ها را می شوییم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیرگ مواد سالاد له نشوند.

بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.

نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک و فلفل سیاه و کمی نمک و سس مایونز به مواد سالاد ماکارانی اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا خوب سس مایونز با مواد مخلوط شود.

(دقت کنید که با عجله و پیاپی مواد را مخلوط نکنید چون ممکن است مواد خرد یا له شوند پس به آرامی سالاد را مخلوط می کنیم) در آخر سالاد ماکارانی را در ظرف مورد نظر می ریزید و با ذرت،خیارشور و گوجه فرنگی تزئین می کنیم و روی آن را سلفون می کشیم

و در یخچال می گذاریم تا خوب فرم بگیرد و بعد از ۱الی۲ ساعت آماده سرو است.نوش جان ، نکته اینکه اگر در ساعات طولانی قصد دارید سالاد را در یخچال بگذارید بهتر است سس آن را ۱الی ۲ ساعت قبل از مصرفتان به سالاد اضافه کنید تا سالاد تازگی خود را حفظ کرده باشد.

طرز تهیه سالاد سزار اصل رستورانی همراه با تهیه سس مخصوص سزار

سالاد سزار یکی از سالادهای معروف و بسیار خوشمزه ایتالیایی است که مثل دیگر غذاهای ایتالیایی ( پاستا و پیتزا ) تقریبا در کل جهان شناخته شده است. این سالاد با مواد مختلفی تهیه می شود ، که شما هم می توانید به سلیقه خود برخی مواد را حذف و با مواد دیگری جایگزین کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

  • سیر ۲ عدد
  • کاهو یک بوته
  • فیله مرغ ۸ عدد
  • نان تست ۲ عدد
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • روغن زیتون ¼ فنجان
  • سس مایونز ¾ فنجان
  • پودر گردو ۱ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری
  • سس خردل ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد سزار رستورانی خوشمزه با سس سزار

ابتدا فیله های مرغ را در قابلمه ای می گذاریم و تا چهار انگشت روی آنها آب می ریزیم سپس یک عدد پیاز متوسط را پوست می گیریم ، می شوییم و به صورت چهار قاچ خرد می کنیم و در قابلمه می ریزیم و کمی زرد چوبه نیز روی آن می پاشیم

(اضافه کردم پیاز و زردچوبه برای گرفتن بوی گوشت مرغ است)و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا فیله ها بپزند.(شما می توانید مرغ را با تابه های رژیمی گریل کنید تا بپزد)پس از پخت فیله ها را روی تخته آشپزخانه مکعبی خرد می کنیم.

تا پخت کامل فیله ها سس سالاد را آماده می کنیم۱ عدد از سیر ها را پوست می گیریم و می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و سس مایونز،سس خردل و ۲ قاشق از پنیر پارمیزان را به آن می افزاییم

و لیمو را از وسط نصف می کنیم و آب آن را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و روی مواد سس نمک،فلفل سیاه می ریزیم و مواد را با قاشق یا هم زن خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و فیله های خرد شده را اضافه می کنیم

و مجددا مواد رو زیر و رو می کنیم تا فیله ها کاملا با سس آغشته شوند ، پس از اینکه مواد کاملا به سس آغشته شدند کاسه سس را در یخچال قرار می دهیم. نان تست ها را روی تخته آشپزخانه با چاقو به صورت مربع های کوچک برش می زنیم.

روغن زیتون را داخل تابه ای می ریزیم و حرارت شعله را کم می کنیم تا روغن داغ شود.باقیمانده سیر را پوست می گیریم و رنده می کنیم ودر تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ سیر طلایی شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم

و نان تست های برش زده را در تابه با سیر و روغن زیتون تفت می دهیم تا هم طعم دار شوند و هم کمی برشته شود و تغییر رنگ بدهد.کاهو ها را می شوییم و روی تخته به تکه های بزرگ خرد می کنیم(کاملا سلیقه ای است می توانید ریز خرد کنید)

ظرف مورد نظر تان را انتخاب می کنید و ابتدا کمی از کاهو های خرد شده را کف ظرف می ریزیم و کاسه سس را از یخچال بیرون می آوریم و باقی کاهو های خرد شده را داخل سس می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم

و سس را روی کاهو های داخل ظرف سرو می ریزیم و نان تست های تفت داده را نیز روی سس می ریزیم و باقی پنیر پارمیزان را روی نان تست ها می ریزیم و پودر گردو را روی تمام سطح سالاد می پاشیم و از این ترکیب رنگی و طعم بی نظیر لذت ببرید.نوش جان

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ممد

    اردیبهشت 28, 1400

    یهو چی شد!؟
    سایت مگه در مورد فیلم و انیمه و … نبود؟!
    یهو شد آشپزی؟!

    پاسخ