بهترین فیلم‌های تریلر مشابه “زنی پشت پنجره” (The Woman in the Window)

یک زن روانی حین تماشای مخفیانه همسایه‌ها به راز قتل پی می‌برد. این تریلر روان شناسانه از “جو رایت” (Joe Wright) بسیاری از کلیشه‌های این ژانر را نشان می‌دهد. از همسایه‌های عجیب گرفته تا قهرمانی غیرقابل اعتماد و قاتلی مرموز، با این حال آنها را طوری کنار هم قرار می‌دهد که نتیجه کار دیدنی است. اجرای زیبای “ایمی آدامز” (Amy Adams)، “جولیان مور” (Julianne Moore) و “گری الدمن” (Gary Oldman) فیلم را دیدنی کرده است. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های تریلر را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. میمون صفت – Copycat – 1995

دکتر هلن هادسون روانشناسی است که روزی یک روانی به سراغش می‌آید. داستان آشنایی است، مگر نه؟ از “سون” (Seven) ساخته “دیوید فینچر” (David Fincher) تا “بوسه پروانه” (Butterfly Kiss) ساخته “مایکل وینترباتم” (Michael Winterbottom) به این داستان مشابه پرداختند. اما این فیلم آنقدر خوب بود که “دانیل مالوری” از آن الهام گرفت و کتابی را نوشت که “زنی پشت پنجره” از آن اقتباس شد. اگر اجرای “ایمی آدامز” در نقش دکتر آنا فاکس را دوست داشتید، پس از اجرای “سیگورنی ویور” (Sigourney Weaver) در نقش روان شناس این فیلم خوشتان می‌آید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تریلر اخیر که حتماً باید تماشا کنید


6. کفاره – Atonement – 2007

“جو رایت” فیلمساز بریتانیایی اغلب در فیلم‌هایش از راوی غیرقابل اعتماد استفاده می‌کند و این درام جنگی هم همینطور است. یکی از بهترین فیلم‌های تریلر با داستانی از عشق و حسادت بین دو خواهر که مضامین روان شناسی کودک، تماشاگری جنسی، راوی غیرقابل اعتماد و شات های دیدنی را نشان می‌دهد.این فیلم علاوه بر حضور “کیرا نایتلی” (Keira Knightley)، “جیمز مک آووی” (James McAvoy) و “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) چشم‌های آبی “سورشا رونان” (Saoirse Ronan) را به ما معرفی کرد. اگر تریلرهای روان شناسانه را دوست دارید این اثر را هم تماشا کنید.


5. ماشین چی – The Machinist – 2004

ترور یک ماشین چی بیکار است که از عذاب وجدان و بی خوابی رنج می‌برد. درحالی که او سعی می‌کند گذشته‌اش را کنار هم بگذارد یک تریلر روان شناسانه شکل می‌گیرد. این فیلم به کارگردانی “برد اندرسون” (Brad Anderson) و با حضور “کریستین بیل” (Christian Bale) یک راوی غیرقابل اعتماد را به بیننده معرفی می‌کند که مرز میان رؤیا و حقیقت را اشتباه گرفته. درحالی که کلی فیلم تریلر روان شناسانه دارید اما تعداد کمی از آنها در ذهنمان می‌مانند. یکی از بهترین فیلم‌های تریلر که باید تماشا کنید.


4. ذهن زیبا – A Beautiful Mind – 2001

راویان غیرقابل اعتماد فقط به تریلرهای جنایی محدود نمی‌شوند. این فیلم زندگی نامه‌ای از “ران هاوارد” (Ron Howard) به زندگی برنده نوبل “جان نش” می‌پردازد و از دوران فارغ التحصیلی تا غلبه بر شیزوفرنی را نشان می‌دهد. اجرای “راسل کرو” (Russell Crowe) ر نقش نش برای او موفقیت زیادی به همراه داشت. داستان طوری پیش می‌رود که حس می‌کنیم شاید همه چیز توهم شخصیت بوده است. اگر “زنی پشت پنجره” را دوست داشتید حتماً این فیلم را هم دوست خواهید داشت.

همچنین بخوانید: بهترین تریلرهای انتقام‌جویانه به رهبری شخصیت‌های اصلی زن که باید تماشا کنید


3. ام – M – 1931

شاید درخشش فیلمساز آلمانی، “فریتس لانگ” (Fritz Lang) به گذشته تعلق داشته باشد اما موفقیت هنری و نوآوری‌های او فراموش نمی‌شود. داستان درباره قاتل سریالی بچه‌هاست که دنبال طعمه بعدی خود است و کل شهر دنبال او هستند. نقد اجتماعی و نمایش یک قاتل سریالی این فیلم را دیدنی می‌کند.


2. دختر گمشده – Gone Girl – 2014

فیلمی اقتباسی از رمان پرفروش “دختر گمشده” نوشته “گیلین فلین” ساخته “دیوید فینچر”. نیک دان (بن افلک “Ben Affleck”) پس از گم شدن همسرش مظنون اصلی است. با توجه بیشتر رسانه‌ها به زندگی او تصور می‌کند ماجراهای بیشتری وجود دارد. یکی از بهترین فیلم‌های تریلر که باید تماشا کنید.


1. پنجره عقبی – Rear Window – 1954

عکاسی به نام جف (جیمز استوارت “James Stewart”) بعد از تصادف در آپارتمانش حبس می‌شود. در هنگام تماشای همسایه‌ها به حقایق مختلف پی می‌برد. یکی از بهترین فیلم‌های “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) که شما را به هزارتویی تماشایی وارد می‌کند و یکی از آثار کلاسیک جذاب و دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم