15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک)

بروژ یکی از شهرهای قدیمی متعلق به دوره میانه در بلژیک است. خیابان‌های سنگفرش و کانال‌هایی که میدان‌ها را به هم وصل می‌کنند آن‌قدر زیبا طراحی شده‌اند که به‌سختی می‌توان از آن‌ها چشم برداشت. اگر عاشق معماری باشید از این شهر لذت خواهید برد زیرا معماری اروپایی، گوتیک و باروک، در این شهر دیده می‌شوند. مشخص است که با این حجم از جذابیت این شهر توریست‌های زیادی خواهد داشت، به‌خصوص در ماه‌های تابستان.

بنابراین باید برای نادیده گرفتن جمعیت کاری کنید، مثلاً می‌توانید در اواسط هفته سفر کنید. بهار یک فصل زیبا برای سفر است که می‌توانید از شهر، غنچه‌های قصر لاپم (Loppem) و نرگس‌های زرد زمین‌های بجینهف (Begijnhof) دیدن کنید. در فصل زمستان هم شهر پوشیده از برف است و به‌جز ایام کریسمس، تقریباً توریستی دیده نمی‌شود. در اینجا جاذبه‌های گردشگری برتر بروژ را به شما معرفی می‌کنیم.

1. بازدید از بیمارستان

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): موزه بیمارستان

این یک بیمارستان معمولی نیست بلکه یک بیمارستان قرن دوازدهی است که امروز به موزه بیمارستان سنت جانز (the Museum St Janshospital) تبدیل شده و سقف‌های چوبی و آثار هنری آن به قرن 15 بازمی‌گردد. جعبه بلوطی ساخته شده توسط هانس مملینگ (Hans Memling) معروف‌ترین اثر این موزه است. این اثر نماد نامزدی سنت اورسولا با یک شاهزاده مشرک است. اورسولا در هنگان بازگشت به روم به همراه 11000 دختر باکره، توسط شاه هانس به قتل رسید. بهای ورود به این موزه 8 یورو است و می‌توانید از داروخانه قرن هفدهمی هم دیدن کنید.

2. بازدید از بازار بروژ

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): بازار میدان

بازار تاریخی بروژ همانند بازارهای دیگر اروپایی است. این بازار زیبا در یک میدان سر باز قرار گرفته که در اطراف آن رستوران، کافه و معماری زیبایی قرار دارد. عمارت های اطراف این میدان اگرچه قدیمی نیستند اما بر اساس معماری قدیمی ساخته شده‌اند. ازجمله سازه‌های مهم این میدان عبارت‌اند از ساختمان نیوگوتیک Provincaal Hof و کافه کراننبرگ (Craenenberg) که به دوران زندانی شدن ماکسیمیلیان در سال 1488 تعلق دارد.

3. بازدید از موزه گروئنینگ (Groeningemuseum)

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): موزه گرونئینگ

اگر عاشق هنر هستید حتماً باید از این موزه دیدن کنید، مخصوصاً اگر می‌خواهید از هنر و آثار قرون گذشته فنلاندی دیدن کنید. در این موزه آثار بسیار زیبایی وجود دارد اما اگر واقعاً عاشق هنر هستید باید بدانید که در این گالری آثار مخوفی مانند یک نقاشی از سال 1498 از مردی که زنده‌زنده پوست کنده شد و یک نقاشی از به صلیب کشیدن سنت جورج، وجود دارد. اگر از آثار هنری دیدن کردید می‌توانید ازآنجا منظره میدان بازار را تماشا کنید.

4. خون مسیح

15 جاذبه گردشگری بروژ  (بلژیک): خون مسیح

Heilig-Bloedbasiliek یک کلیسای کوچک است که زمان جام حاوی خون مسیح در آنجا قرار داشت. به همین دلیل سالانه توریست‌های زیادی از آن دیدن می‌کنند. هرروزه در ساعت 2 بعدازظهر این جام تزئین شده را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. موزه این کلیسا نیز حاوی آثاری است مانند تاج پادشاهی ماری بورگوندی. ساختمان کلیسا به قرن 12 بازمی‌گردد و زمانی اقامت گاه کنت فلاندرز محسوب می‌شد.

5. دیدن از بلفورت (Belfort)

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): بلفورت

ساختمان بلفورت 83 متر است. این ساختمان نمای زیبایی دارد و مطمئناً در سفر خود از آن عکس بگیرید. برای رسیدن به بالای این برج باید از تمام پله‌های آن بالا بروید. در بالای این برج می‌توانید شهر را زیر پای خود ببینید، اما هر بار تنها 70 نفر در بالای برج قرار می‌گیرند، بنابراین در فصل تابستان شاهد صف‌های طولانی خواهید بود. با مطالعه بورد اطلاعات این برج می‌توانید بدانید که چه زمانی می‌توانید 47 زنگ این ساختمان را بشنوید.

6. کلیسای بانوی ما

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی ما یا Onze-Lieve-Vrouwekerk به قرن 13 تعلق دارد و ازآنجاکه مجسمه مدونا و کودک میکل‌آنژ در آنجا قرار داشت، از سرتاسر جهان گردشگران بسیاری دارد. این تنها اثر میکل‌آنژ بود که در زمان حیات این هنرمند از ایتالیا خارج شد. در این کلیسا آثار دیگری هم وجود دارد که به قرن 15 بازمی‌گردد. مقبره‌های چارلز مارتین و دخترش به‌صورت برنز و سنگ ساخته شده و ارزش دیدن دارند.

7. موزه هنری Brugse Vrije

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): موزه هنری

این ساختمان در زمان آزادی بروژ در قرن 12 ساختمان اداری شهر بود و امروز هم به‌عنوان یک ساختمان اداری استفاده می‌شود. نمای ساختمان هم بسیار زیبا و حکاکی شده است که به قرن 15 بازمی‌گردد و ازجمله سازه‌های زیبای شهر است. همچنین در این موزه یک تصویر حکاکی شده بلوطی وجود دارد که چارلز پنجم و اجدادش را نشان می‌دهد.

8. صحنه‌های فیلم “در بروژ”

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): صحنه های فیلم در بروژ

فیلم “در بروژ” با نقش‌آفرینی کولین فارل و برندان گلیسون، در این شهر فیلم‌برداری شد. در مراکز توریستی می‌توانید بروشورهای راهنما را دریافت کنید و به صحنه‌های این فیلم بروید. با این کار نه‌تنها از صحنه‌های موجود در فیلم دیدن می‌کنید بلکه از جاذبه‌های شهر مانند بلفورت و میدان بازار هم دیدن خواهید کرد.

9. خوردن شکلات و نوشیدن آبجو

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): خوردن شکلات و نوشیدن آبجو

اگرچه می‌توان شکلات و آبجو را در دیگر شهرهای بلژیک هم میل کرد اما بروژ مرکز شکلات و آبجو محسوب می‌شود. Sukerbuyc یک شکلات فروشی و کافه خانوادگی است که در آنجا می‌توان بهترین شکلات‌های شهر/ کشور/ جهان را پیدا کرد. اگر در آنجا یک قهوه سفارش دهید آن را به همراه بهترین شکلات‌هایی که در کافه تولید شده‌اند، برایتان سرو خواهند کرد. تنها کارخانه آبجوسازی شهر De Halve Maan که روزانه باز است و در آنجا می‌توان بهترین آبجوی شهر را خریداری نمود.

10. بازدید از پارک آبی

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): پارک آبی

پارک آبی Boudewijn یک مکان زیبا است که می‌توانید به همراه خانواده خود به آنجا بروید. در این پارک آبی دلفین‌ها، شیرهای دریایی و دیگر جانداران دریایی نمایش اجرا می‌کنند. ازجمله جاذبه‌های دیگر آن ترن هوایی اورکا است. این پارک هرروزه باز است و آکواریوم دلفین‌ها نیز سرپوشیده است، به این معنا که در هر آب و هوایی می‌توان از آنها دیدن نمود.

11. موزه Historium

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): موزه Historium

موزه Historium نیمی موزه و نیمی دیگر یک فیلم قرون‌وسطایی است. این موزه که در یک ساختمان زیبای نئوگوتیک در نزدیکی میدان بازار قرار دارد، با یک فیلم یک‌ساعته گردشگران را به قرون‌وسطی می‌برد. آگاهی تاریخی (یا کمبود آن) و عدم وجود حقیقت، به‌جای اطلاع‌رسانی درباره تاریخ قرون‌وسطی شهر به بچه‌ها و خانواده‌ها، بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

12. میدان دیگر بروژ

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): میدان بروژ

در طول سفر خود باید از میدان برگ (Burg) که در نزدیکی میدان بازار قرار دارد، نیز دیدن کنید. قصر موجود در این میدان برای سال‌ها اقامت گاه کنت فلاندر بود. همچنین در این میدان یک کلیسای جامع قرار داشت که در قرن 18 تخریب شد. ازآنجایی‌که در اطراف میدان ساختمان‌های بسیار زیبایی وجود دارد بنابراین اگر عاشق معماری هستید حتماً از آن دیدن کنید.

13. دیدن از Jeruzalemkerk

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): کلیسای Jeruzalemkerk

این کلیسا در سنت آنا عجیب‌ترین کلیسای شهر است. این کلیسا که در قرن 15 توسط خاندان آدورنز ساخته شد، بر اساس معبد مقدس اورشلیم طراحی شده است. در معبد این کلیسا که از جمجمه پوشیده شده تمثالی از جسد عیسی مسیح و مقبره آنسلم آدورنز قرار گرفته که پس از قتل آدورنز از اسکاتلند آورده شده است. باید گفت که این کلیسا یکی از عجیب‌ترین کلیساهای شهر بروژ است.

14. ساختمان شهرداری

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): ساختمان شهرداری

ساختمان شهرداری بروژ، Stadhuis، یک ساختمان بسیار زیباست که به اوایل قرن 15 بازمی‌گردد. برج‌ها و پنجره‌های این ساختمان به سبک گوتیک ساخته شده‌اند. همچنین مجسمه‌های کنت و کنتس های قبلی فلاندرز هم در این ساختمان دیده می‌شود. راهنماهای صوتی موجود در ساختمان به‌خوبی گردشگران را راهنمایی می‌کنند تا به سالن گوتیک ساختمان برسند. اگر تصور می‌کنید نمای بیرونی ساختمان زیباتر است، از سقف و نقاشی دیواری سالن گوتیک دیدن کنید، تا از زیبایی آن متعجب شوید.

15. سفر به قصر لوپم (Loppem)

15 جاذبه گردشگری بروژ (بلژیک): قصر لوپم

با سفر به قصر لوپم می‌توانید از حومه بروژ دیدن کنید. این ساختمان که در خارج شهر قرار دارد بیشتر یک عمارت مسکونی است تا یک قصر. این عمارت که در قرن 19 ساخته شد برای مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی اول اقامت گاه شاه بلژیک محسوب می‌شد. در این مدت این ساختمان مرکز فرماندهید ارتش بلژیک هم محسوب می‌شد. پارک اطراف قصر هم پر از حوضچه و باغچه است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم