فیلم‌های کمتر دیده‌شده از بازیگران آثار “کوئنتین تارانتینو” که باید آنها را تماشا کنید

یکی از بزرگترین دارایی‌های آثار ساخته‌شده توسط کوئنتین تارانتینو، کارکترهای غنی و جذابی است که او در فیلم‌هایش به تصویر کشیده‌است. این کارگردان توانا، شخصیت‌هایی را در آثار مختلف خود خلق کرده که در دیالوگ‌ها و دیدگاهشان نسبت به زندگی، امضای خاص خود تارانتینو دیده می‌شود. بسیاری از این شخصیت‌ها تاکنون جایزه اسکار را برای بازیگری که آن نقش را برعهده داشته به ارمغان آورده‌اند.

از آنجایی که تارانتینو اغلب از بازیگران کمتر شناخته‌شده‌ی سینما برای بازی در فیلم‌هایش استفاده کرده، فیلم‌های بسیار خوب دیگری نیز از این بازیگران و حتی بازیگران سرشناس آثار وی وجود دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است. ما در این لیست به 10 مورد از این فیلم‌ها اشاره کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. لئوناردو دیکاپریو: سریع و مرده – 1995 – The Quick And The Dead

سال‌ها پیش از اینکه لئوناردو دیکاپریو به ستاره‌ی بزرگی تبدیل شود و نقش‌های کالوین کندی در فیلم Django Unchained و ریک دالتون در فیلم Once Upon A Time In Hollywood را در فیلم‌های تارانتینو ایفا کند، در این فیلم وسترن کمتر دیده‌شده از سم ریمی حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌است.

شارون استون در این فیلم همبازی دیکاپریو بوده و نقش زنی خلافکار را ایفا می‌کند که برای دستگیری رهبر یک گروه به شهری کوچکی می‌آید و ایتدا باید تعدادی متحد برای خودش دست و پا کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) براساس امتیاز متاکریتیک


9. هاروی کایتل: سرزمین پلیس – 1997 – Cop Land

هاروی کایتل از همان ابتدا یکی از بازیگران دنیای فیلم‌های تارانتینو بوده‌است؛ این بازیگر در اولین اثر مشهور تارانتینو یعنی فیلم “سگ‌های انباری” (Reservoir Dogs) نقش آقای وایت را ایفا کرد و بعد از آن نیز در فیلم محبوب “داستان عامه پسند” (Pulp Fiction) یک نقش مکمل را برعهده داشت.

این بازیگر در طول سال‌های فعالیت خود در عرصه‌ی سینما، در آثار تحسین‌شده‌‌ای مانند “خیابان‌های پایین شهر” (Mean Streets) و “ستوان بد” (Bad Lieutenant) حضور داشته‌است. در فیلم کمتر دیده‌شده‌ي Cop Land نیز او را درکنار ستارگان بزرگی مانند سیلوستر استالونه و رابرت دنیرو می‌بینیم.


8. استیو بوشمی: جوانی در شورش – 2009 – Youth In Revolt

داستان این فیلم درباره یک نوجوان پسر است که می‌خواهد یاد بگیرد چگونه اقتدار لازم برای پیشنهاد دادن به دختری که عاشقش شده را به‌دست بیاورد. استیو بوشمی که در فیلم‌ “سگ‌های انباری” نقش آقای پینک را ایفا کرده و در فیلم “داستان عامه پسند” هم در نقش کوتاهی ظاهر شد، در این فیلم یک نقش مکمل را برعهده داشته‌است. یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده در ژانر نوجوان که تماشای آن خالی از لطف نیست.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم با موضوع گذر از کودکی به نوجوانی که احتمالا تاکنون ندیده‌اید


7. ساموئل ال. جکسون: بوسه طولانی شب بخیر – 1996 – The Long Kiss Goodnight

این فیلم یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده “شین بلک” (Shane Black) است که آثار اکشن و کمدی معروفی مانند فیلم Kiss Kiss Bang Bang و The Nice Guys را در کارنامه‌اش دارد.

فیلم بوسه طولانی شب‌بخیر یکی از ثابت‌ترین بازیگران آثار تارانتینو یعنی “ساموئل ال. جکسون” را در خود دارد. این فیلم داستان مادری است که بعد از عبور از یک سری مشکلات، خاطرات فراموش‌شده‌اش را به‌یادمی‌آورد و در دام بازی خطرناکی می‌افتد.


6. کرت راسل: تاماهاوک استخوانی – Bone Tomahawk – 2015

این فیلم “کریگ زاهلر” (Craig Zahler) را به عنوان کارگردان به سینما معرفی کرد. فیلمی که نیمه‌ی ابتدایی‌اش یک وسترن ساده درباره فردی است که برای جستجو به صحرایی فرستاده شده‌است اما نیمه‌ی دوم آن به اثری ترسناک، وحشیانه و هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود و یک فرقه‌ی آدم‌خوار را به تصویر می‌کشد. کرت راسل که در فیلم “هشت نفرت‌انگیز” (The Hateful Eight) تارانتینو حضور داشت، در این فیلم نقش اصلی را ایفا می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر وسترن در این دهه (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹)


5. کریستوف والتس: قتل عام – 2011 – Carnage

کریستوف والتس به یمن حضور در آثار تارانتینو موفق به کسب دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم‌های “حرامزاده‌های لعنتی” (Inglourious Basterds) و “جانگوی زنجیر گسسته” (Django Unchained) در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

درسال 2011 رومن پولانسکی فیلم کشتار را بر اساس یک نمایشنامه فرانسوی به تولید رساند. این فیلم داستان والدین دو پسربچه را روایت می‌کند که بعد از دعوایی که فرزندانشان با یکدیگر داشتند، برای حل و فصل ماجرا در خانه‌ای دورهم جمع شده‌اند.


4. بروس ویلیس: قلمرو طلوع ماه – 2012 – Moonrise Kingdom

کوئنتین تارانتینو تنها کارگردان مشهوری نیست که بروس ویلیس با او همکاری داشته‌است. این بازیگر همچنین با وس اندرسن در این فیلم کمدی و نوجوانانه همکاری کرده‌است؛ این فیلم در سال 2012 توسط جشنواره‌های بزرگ فیلم و سینما نادیده گرفته‌شد.

داستان این فیلم درباره دختر و پسر نوجوانی است که عاشق هم می‌شوند و از خانه فرار می‌کنند؛ ویلیس در این فیلم نقش پلیسی را ایفا می‌کند که مامور می‌شود تمام جزیره را دنبال این دو نفر بگردد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های “بروس ویلیس” (Bruce Willis) براساس امتیاز متاکریتیک


3. مایکل فاسبندر: غرب آهسته – 2015 – Slow West

مایکل فاسبندر از زمان حضورش در فیلم “حرامزاده‌های لعنتی” در نقش یک مامور مخفی انگلیسی، به یکی از ستارگان مشهور سینما تبدیل شد. فیلم غرب آهسته یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده این بازیگر است که در سال 2015 اکران شد.

این فیلم در قرن نوزده میلادی جریان دارد و فاسبندر در آن نقش شکارچی‌ای را ایفا می‌کند که وظیفه‌ی محافظت از نوجوانی که درحال جستجوی منطقه برای یافتن دختری که عاشقش بوده را برعهده می‌گیرد.


2. اوما تورمن: گاتاکا – 1997 – Gattaca

از “داستان عامه پسند” تا “بیل را بکش”، اکثر نقش‌های به‌یادماندنی تورمن در فیلم‌های کوئنتین تارانتینو بوده‌است. این بازیگر بعد از بازی در فیلم “داستان عامه پسند” به ستاره‌ای موفق در سینمای هالیوود تبدیل شد.

فیلم گاتاکا یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده این بازیگر می‌باشد که داستان آن علمی‌تخیلی و هیجان‌انگیز بوده و در دنیایی آینده‌نگرانه می‌گذرد.

همچنین بخوانید: خشن‌ترین شخصیت‌های زن فیلم‌های “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)


1. برد پیت: قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل – 2007 – The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford

تولید فیلم‌های وسترن با نگاهی مدرن که برای بینندگان امروزی جذاب باشد کار ساده‌ای نیست؛ با اینکه تارانتینو تاکنون دوبار چنین فیلمی ساخته و موردتوجه هم قرار گرفته‌است، بسیاری از آثار این ژانر چندان خوب از آب درنیامده و فراموش شده‌اند. اما فیلم “قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل” یک وسترن مدرن دیدنی و فوق‌العاده است که با عنوان منفی و پیش‌بینی‌ شده‌اش تاثیر بسیار مثبتی بر تحریک بیننده برای تماشای آن داشته‌است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم