25 جاذبه دیدنی اتریش

ممکن است بسیاری از افراد ندانند که اتریش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری اروپا به شمار می‌رود. به همین دلیل هر زمان که به اتریش سفر کنید تفریحات مختلفی پیش روی شماست و جالب اینجاست که در فصل زمستان هم به اندازه تابستان تفریحات مختلفی وجود دارد.

در اتریش جاذبه‌های طبیعی مختلفی وجود دارد. اگر به فرهنگ علاقه داشته باشید می‌توانید از موزه‌های تاریخی و فرهنگی, کلیساها و قلعه‌های تاریخی دیدن کنید.

اتریش یکی از شهرهای کوچک اروپا است بااین‌حال اگر به آنجا سفر کنید می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی دیدن کنید, مانند دامنه‌های شرقی آلپ, جنگل‌های شمالی و کرانه رودخانه دانوب.

در اینجا 25 تفریح رایج در اتریش را به شما معرفی می‌کنیم:

1. بازدید از هافبورگ

25 جاذبه دیدنی اتریش: هافبورگ

هافبورگ یک قصر استعماری در وین, مرکز اتریش است. در گذشته این قصر خانه خاندان سلطنتی هاسبورگ بود. امروزه این قصر توسط رئیس‌جمهور. جمهور استفاده می‌شود اما قسمتی از آن برای بازدیدهای عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این قسمت اتاق‌هایی را شامل می‌شود که در سال 1275 ساخته شدند, همان سالی که قصر ساخته شد و معماری گوتیک, کلاسیک, باروک و رنسانس را به نمایش می‌گذارد.

در این قصر حدود 2600 اتاق وجود دارد بنابراین در حین بازدید از کلکسیون‌های استعماری از کلکسیون نقره و کلکسیون آپارتمان‌های سلطنتی که توسط امپراتور فرانز جوزف (Franz Joseph) استفاده می‌شد نیز دیدن کنید.

2. آبشار کیریملک اک (Krimmler Ache)

25 جاذبه دیدنی اتریش: آبشار کیریملیک اک

کریملک اک با ارتفاع 380 متر بلندترین آبشار اتریش است. برای رفتن به این آبشار ابتدا باید به شهر کیریمل بروید که حدود 1076 متر از سطح دریا فاصله دارد. در مسیر این شهر به آبشار مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

3. کتابخانه کلیسای ادمونت (Admont Abbey)

25 جاذبه دیدنی اتریش: کتابخانه کلیسای ادمونت

کتابخانه ادمونت در صومعه‌ای قرارگرفته که راهب‌های بندیکتین (Benedictine) را در خود جای داده است. این صومعه که در کنار رود انز جای گرفته به قرن 18 بازمی‌گردد. همچنین این کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه جهان است که در صومعه قرار گرفته و به همین دلیل باید حتماً از آن دیدن کنید. علاوه بر کتابخانه و کتاب‌های موجود در آن می‌توانید از معماری و نقاشی سقف آن نیز لذت ببرید.

4. مدرسه اسب‌سواری اسپانیایی

25 جاذبه دیدنی اتریش: مدرسه اسب سواری اسپانیایی

این مدرسه اسب‌سواری در زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم ساخته شد که با آوردن اسب‌های لیپیزانر به اتریش, در قرن 16 به شهرت رسید.

امروزه در این مدرسه مسابقات اسب‌دوانی برگزار می‌شود که مشابه مسابقات عصر چارلز ششم است. مسیری که مسابقات در آن انجام می‌شود در سال 1735 ساخته شد, بنابراین اگر به آنجا بروید از مسیری دیدن می‌کنید که توسط نجبا و اشراف استفاده می‌شد. ازآنجایی‌که این مکان یکی از مکان‌های معروف وین است پس بهتر است که برای تماشای مسابقات از قبل یک صندلی رزرو کنید.

5 .موتزارت در زالتسبورگ

25 جاذبه دیدنی اتریش: موتزارت در زالتسبورگ

ولفگانگ آمادیوس موتزارت در سال 1756 در زالتسبورگ اتریش به دنیا آمد. خانه موتزارت امروز به یک موزه تبدیل شده و محل تولد او نامیده می‌شود که در آنجا می‌توانید از یادگاری‌های خانوادگی, نقاشی‌ها و آلات موسیقی او دیدن کنید.

همچنین محل زندگی موتزارت در زالتسبورگ که از سال 1773 در آن زندگی می‌کرد نیز به موزه تبدیل شده و می‌توانید برخی لوازم او را در آنجا ببینید.

آخرین مکان میدان موتزارت که به یاد این آهنگساز معروف مجسمه‌ای از او نصب شده است.

6. بازدید از غار Eisriesenwelt

25 جاذبه دیدنی اتریش: بازدید از غار

Eisriesenwelt در زبان آلمانی به معنای “دنیای غارهای یخی” بوده و بزرگ‌ترین غار یخی جهان است که در خارج از شهر زالتسبورگ قرار گرفته است. اگر به این منطقه رفتید حتماً از این غار دیدن کنید. این غار 42 کیلومتری در کوه Hochkogel رشته‌های آلپ واقع شده است. می‌توانید به این غار بروید و با کمک راهنماهای موجود از داخل غار نیز دیدن کنید.

7. بازدید از مقبره امپراتور ماکسیمیلیان اول

25 جاذبه دیدنی اتریش: مقبره ماکسیمیلیان اول

امپراتور ماکسیمیلیان در سال 1519 از دنیا رفت و طبق رسومات در Hofkirche (که Court Church هم نامیده می‌شود) اینسبروک به خاک سپرده شد. بر روی این مقبره سنگ‌هایی از مرمر سیاه قرار گرفته که بر روی آن مجسمه برنزی امپراتور قرار گرفته است. در اطراف مقبره 24 تصویر حک شده روی مرمر وجود دارد که زندگی ماکسیمیلیان اول را نشان می‌دهد و 28 مجسمه برنزی وجود دارد که نزدیکان شاه را نشان می‌دهد، مانند شاه آرتور. همچنین 23 مجسمه برنزی قدیسان و 20 مجسمه امپراتورهای مشهور رومی در آنجا وجود دارد.

8. دریاچه Schlegeis

25 جاذبه دیدنی اتریش: دریاچه Schlegeis

دریاچه Schlegeis در دره زیبای زیلرتال در تیرول (Tyrol) قرار گرفته است. این دریاچه یک دریاچه مصنوعی است که حتی در ماه‌های زمستانی هم می‌درخشد. زیبایی این دریاچه باوجود کوه‌های اطراف آن دوچندان شده به همین دلیل برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی در رشته‌کوه‌های آلپ بهترین مکان است. همچنین مسیر رفتن به این دریاچه جاده آلپین است که از میان مسیرهای زیبای روستایی می‌گذرد.

9. موزه تاریخی Landeszeughaus

25 جاذبه دیدنی اتریش: موزه Landeszeughaus

در شهر گراتس که پس از وین بزرگ‌ترین شهر اتریش است، موزه‌ای به نام Landeszeughaus وجود دارد که Styrian Armory نیز نامیده می‌شود. ساختمان این موزه به سال 1644 بازمی‌گردد و در آن می‌توانید سلاح‌های قرن 17 را که می‌توانست بیش از 32000 نفر را مسلح کند را ببینید. اگر به تاریخ علاقه دارید حتماً از این موزه زیبا دیدن کنید.

10. کلیسای ملک (Melk)

25 جاذبه دیدنی اتریش: کلیسای ملک

کلیسای ملک یکی از شناخته‌شده‌ترین کلیساهای بندیکتین جهان است که می‌توانید زیباترین معماری مذهبی اتریش را در آن ببینید. ساختمان‌های مختلف این کلیسا در هفت حیاط مختلف کلیسا گسترده شده‌اند و ساختمان اصلی آن 325 متر است. نکته جالب این است که این کلیسا بر روی یک تپه در بالای دانوب ساخته شده، به همین دلیل در آنجا می‌توان دیدنی‌های تاریخی بسیاری را مشاهده نمود، مانند: مقبره اعضای خانواده بابنبرگ، اولین خانواده اتریش و همچنین مقبره کلومان قدیس لز استوکرا. همچنین گالری‌های پرتره و مجسمه حاکمان دیگر اتریشی هم در آنجا وجود دارد.

11. کوه‌پیمایی در کوه Kitzbüheler Horn

25 جاذبه دیدنی اتریش: کوه پیمایی در کوه Kitzbüheler Horn

ارتفاع این کوه 2000 متر است. این قله یکی از قله‌های زیبای اتریش است که هم می‌توانید با تله کابین به آنجا بروید و هم از طریق روستای Kitzbühel پیاده به آنجا بروید. بر فراز این قله می‌توانید به‌راحتی از مناظر اطراف دره دیدن کنید.

12. تله کابین سواری در Hornköpfli

25 جاذبه دیدنی اتریش: تله کابین سواری در Hornköpfli

Hornköpfli در جنوب کوه Kitzbüheler Horn قرار گرفته و 1772 متر ارتفاع دارد. می‌توانید با تله کابین از کوه عبور کنید اما ایستادن بر فراز قله می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در بالای این کوه یک ساختمان سنتی محلی، یک کلیسا، یک باغچه اتریشی و یک رستوران محلی، وجود دارد.

13. بازدید از قلعه Hochosterwitz

25 جاذبه دیدنی اتریش: قلعه Hochosterwitz

این قلعه که در نزدیکی کلیسای ویت (Veit) قرار دارد بر فراز یک تپه ساخته شده که 160 متر از دره فاصله دارد. این قلعه که به عصر میانه تعلق دارد یکی از معروف‌ترین قلعه‌های اتریش است. این قلعه به سال 860 میلادی تعلق دارد اما چندین بار بازسازی شد، ازجمله در سال 1570، و در گذشته خاندان Khevenhüllers در آنجا زندگی می‌کردند. این قلعه 14 درب ورودی مجزا، یک حیاط آفتاب‌گیر و یک کلیسا دارد، که به قرن 16 بازمی‌گردد.

14. گردش در هال اشتات (Hallstatt)

25 جاذبه دیدنی اتریش: هال اشتات

هال اشتات یکی از زیباترین شهرهای آلپی اتریش است که می‌توانید در آن گردش کرده و از مناظر اطراف دیدن کنید. ازجمله دیدنی‌های آن عبارت‌اند از غار زیرزمینی و منطقه دیدنی 5 Fingers که در ارتفاع 400 متری کوه‌های آلپ قرار گرفته و شاید برای کسانی که به سرگیجه دچار هستند مناسب نباشد.

دیدنی دیگر هال اشتات عبارت است از دریاچه هال اشتاتر که در فصل زمستان می‌توان در آن قایق‌سواری کرد و در فصل تابستان هم برای شنا مناسب است.

15. تماشای اجرا در تئاتر ملی

25 جاذبه دیدنی اتریش: تئاتر ملی

تئاتر ملی که تئاتر برگ هم نامیده می‌شود در وین پایتخت اتریش واقع شده و در قرن 18 توسط امپراتور جوزف دوم ساخته شد. این تئاتر مشهورترین تئاتر اتریش است که 4 صحنه دارد و مشاهیر اروپا در آن اجرا داشته‌اند. علاوه بر اجراهای صورت گرفته در این تئاتر، داخل آن‌هم یک موزه قرار دارد که پر از نقاشی، مجسمه و آثار قدیمی ساختمان است و به دوران باروک بازمی‌گردد. حتماً به گچ‌بری‌های راه‌پله‌های مرکزی دقت کنید.

16. کلیسای ماریا سال

25 جاذبه دیدنی اتریش: کلیسای ماریا سال

کلیسای ماریا سال بر فراز تپه مشرف بر شهر زولفلد قرار گرفته است. این مکان درعین‌حال که ساده است اما از زیباترین مناطق دیدنی اتریش محسوب می‌شود. کلیسای ماریا سال که به سال 750 میلادی بازمی‌گردد، معماری گوتیک، باروک و رنسانس را نشان می‌دهد. از نمای حکاکی شده این کلیسا و مقبره Keutschach که به قرن 16 بازمی‌گردد و تاج‌گذاری ملکه را نشان می‌دهد، نیز دیدن کنید.

17. سفر در جاده Grossglockner

25 جاذبه دیدنی اتریش: جاده Grossglockner

جاده مشهور Grossglockner که از شهرهای بروک و هیلیگنبلوت می‌گذرد به سال 1935 بازمی‌گردد. ازآنجایی‌که این جاده یکی از زیباترین جاده‌های کوهستانی نه‌تنها اتریش بلکه اروپاست، بنابراین باید حتماً از آن دیدن کنید. این جاده از Hohe Tauren که یکی از بلندترین رشته‌های اتریشی آلپ است و یکی از مهم‌ترین مناظر دیدنی است، عبور می‌کند و مسافت زیادی دارد.

18. کلیسای Klosterneuburg

25 جاذبه دیدنی اتریش: کلیسا Klosterneuburg

صومعه Klosterneuburg کلیسای سنت لیوپولد را در خود جای داده و مامن آرامش لیوپولد سوم است. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این صومعه محراب وردون است که میناکاری شده و به عصر میانه بازمی‌گردد. همچنین در آنجا 51 تصویر حکاکی شده را می‌بینید که به قرن 12 بازمی‌گردند و داستان‌های کتاب مقدس را نشان می‌دهد.

19. کلیسای جامع تور گورک (Tour Gurk)

25 جاذبه دیدنی اتریش: کلیسای جامع تور گورک

کلیسای جامع تور گورک به سال 1200 بازمی‌گردد و آرامگاه سنت هما (Hemma) است که برای فقرا پول جمع می‌کرد. این کلیسا معماری بسیار زیبایی دارد که دو برج بزرگ به همراه گنبدهای زیبا در بالای آن دیده می‌شود. در این کلیسا شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده و نقاشی‌های رنگ‌روغن، پرتره مشهور سنت کریستوفر و مرگ مادر باکره، وجود دارد. همچنین حتماً از تصاویر چوبی حکاکی شده که داستان سنت هما را نشان می‌دهد نیز دیدن کنید.

20. بازدید از مناظر Franz-Josefs-Höhe

25 جاذبه دیدنی اتریش: مناظرFranz-Josefs-Höhe

در بالای کوه Hohe Tauern، Franz-Josefs-Höhe قرار دارد که در ارتفاع 2422 متری قرارگرفته و ازآنجا می‌توانید نمای زیبای اتریش را ببینید. ازآنجا می‌توانید قله Grossglockner که بلندترین نقطه کشور است را ببینید. همچنین در این نقطه یک مرکز توریستی وجود دارد که درباره منطقه و یخچال‌های طبیعی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

21. جنگل‌های شمالی بوهمی

25 جاذبه دیدنی اتریش: جنگل های شمالی

جنگل‌های شمالی بوهمی از یک‌سو مرز طبیعی میان اتریش و آلمان و از سوی دیگر جمهوری چک است. در این منطقه زیبایی‌های طبیعی آلپ، مانند دریاچه‌های یخ‌زده، کلبه‌های چوبی و مسیرهای پیاده‌روی که شما را به بهترین مناظر می‌برد، دیده می‌شود. این جنگل کوهستانی در منطقه برفی شمال اتریش قرار دارد که در عین زیبایی منطقه خلوتی به شمار می‌رود.

22. کوه‌نوردی در Grossglockner

25 جاذبه دیدنی اتریش: کوه نوردی در Grossglockner

Grossglockner بلندترین قله اتریش است که 3798 متر ارتفاع دارد. این کوه به شکل هرم است و به همین دلیل از دور قابل‌تشخیص است، علاوه براین، این کوه یکی از آسان‌ترین کوه‌های اتریش برای کوه‌نوردی است. تنها مسیر رسیدن به قله دشوار است. بنابراین حتی اگر حرفه‌ای نباشید هم می‌توانید تا قسمتی از کوه را صعود کنید.

23. باغ‌وحش اینسبروک – تیرول

25 جاذبه دیدنی اتریش: باغ وحش اینسبروک – ترول

این باغ‌وحش که در نزدیکی شهر قدیمی اینسبروک است دارای 2000 حیوان مختلف و 150 گونه جانوری است که اغلب جانوران مختلف منطقه می‌باشند، مانند پستانداران، پرندگان و خزندگان. همچنین بزرگ‌ترین آکواریوم آب سرد جهان در این باغ‌وحش قرار دارد.

24. گردش در قصر لینز (Linz)

25 جاذبه دیدنی اتریش: قصر لینز

قصر لینز در شهر لینز قرار گرفته و به قرن نهم بازمی‌گردد. البته این قصر در طول سال‌ها بازسازی‌شده و بیشتر قسمت‌های قصر امروزی در قرن 16 ساخته‌شده است. علاوه بر گردش در این قصر می‌توانید از موزه اشلوس دیدن کنید. این موزه پر از آثار تاریخی، مانند سلاح‌های رومی و آثار دوران میانه، است.

25. اسکی در آرلبرگ (Arlberg)

25 جاذبه دیدنی اتریش: آرلبرگ

کشور اتریش به دلیل داشتن پیست‌های اسکی معروف است که مهم‌ترین آن آرلبرگ می‌باشد. در این منطقه پنج روستا وجود دارد که یکی از آن‌ها سنت آنتون نام دارد و اولین منطقه اتریش است که از تله کابین‌های زمستانی استفاده نمود. این مکان موردعلاقه اسکی‌بازان آماتور و حرفه‌ای است زیرا افراد با توانایی‌های مختلف می‌توانند در آنجا اسکی کرده و لوازم و کلاس‌های اسکی نیز در آنجا ارائه می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم