بهترین فیلم‌های مشابه “بدون پشیمانی” (Without Remorse) که باید تماشا کنید

“بدون پشیمانی” یک تریلر اکشن به کارگردانی “استفانو سولیما” (Stefano Sollima) است و به داستان مأمور نیروی دریایی می‌پردازد که می‌خواهد انتقام مرگ همسر باردارش را بگیرد. با این حال به توطئه بزرگتری وارد می‌شود که ملت را تهدید می‌کند. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته “تام کلانسی” ساخته شد و اسپین آف سری فیلم‌های “جک رایان” است. در این فیلم “مایکل بی.جردن” (Michael B. Jordan) در نقش جان کلارک حضور دارد. این تریلر ارتشی بسیار جذاب و دیدنی است و اگر از آن خوشتان آمده باید بگوییم در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه “بدون پشیمانی” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. جک ریچر – Jack Reacher – 2012

یک تریلر اکشن براساس رمان “وان شات” نوشته “لی چایلد” درباره یک ارتشی سابق که بر روی پرونده قتل کار می‌کند. بنابراین خود شخصیت با پیشینه‌ای پیچیده درباره یک توطئه تحقیق می‌کند. یکی از بهترین فیلم‌های تریلر در ژانر جنگی و وطن پرستی که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های لایواکشن ژاپنی که با اقتباس از مانگا ساخته شدند و باید تماشا کنید


6. ذره‌ای آرامش – Quantum of Solace – 2008

دومین فیلم با حضور “دنیل کریگ” (Daniel Craig) در نقش جیمز باند به کارگردانی “مارک فارستر” (Marc Forster). این بار جیمز باند برای گرفتن انتقام مرگ عزیزش ماموریتی مرگبار را آغاز می‌کند. این بار هم به توطئه‌ای مخوف پی می‌برد. شاید این فیلم با آثار دیگر “جیمز باند” قابل مقایسه نباشد اما حتماً دیدنی است و یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “بدون پشیمانی” می‌باشد.


5. هویت بورن – The Bourne Identity – 2002

فیلمی به کارگردانی “داگ لیمان” (Doug Liman) درباره مردی که گذشته را فراموش کرده و برای بازیابی هویت واقعی‌اش سفری مرگبار را آغاز می‌کند. فیلم براساس رمانی به این نام از “رابرت لودلوم” ساخته شده. گرچه داستان با “بدون پشیمانی” فرق دارد اما همه کلیشه‌های ژانر تریلر را داراست. مثلاً قهرمانی با مشکلات شخصی، توطئه دولتی، شخصیت‌های سیاه و صحنه‌های اکشن.


4. جمع تمام ترس‌ها – The Sum of All Fears – 2002

یک فیلم اقتباسی از رمانی نوشته “تام کلانسی” به همین نام در سال 1991. “بن افلک” (Ben Affleck) نقش جک رایان مأمور سیا را برعهده دارد که می‌خواهد جلوی فعالیت یک گروه تروریستی را که به دنبال حمله هسته‌ای هستند، بگیرد. در این فیلم شخصیت جان کلارک بسیار مهم است و با شخصیت او در فیلم “بدون پشیمانی” فرق دارد. با این حال فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “بدون پشیمانی” است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تریلر اخیر که حتماً باید تماشا کنید


3. مزدور آمریکایی – American Assassin – 2017

میچ رپ یک آدم معمولی است که دوست دخترش در یک حمله تروریستی کشته شده و از آن موقع زندگی‌اش عوض می‌شود. حالا او می‌خواهد انتقام بگیرد و توسط سیا به کار گرفته می‌شود تا عاملان مرگ دوست دخترش را نابود کند. فیلم براساس رمان پرفروشی به همین نام نوشته “ونس فلین” ساخته و توسط “مایکل کوئستا” (Michael Cuesta) کارگردانی شده است. در اینجا هم قهرمان یک مأموریت شخصی را آغاز می‌کند که رفته رفته سنگین‌تر می‌شود. فضا و عناصر اکشن فیلم یادآور آثار “تام کلانسی” است.


2. مرد نوامبر – The November Man – 2014

فیلمی به کارگردانی “راجر دونالدسون” (Roger Donaldson) درباره مأمور سابق سیا که می‌خواهد دوست دختر سابقش را از شر یک سیاستمدار روسی فاسد محافظت کند. وقتی مأموریت بد پیش رفته و دوست دختر سابقش کشته می‌شود، حالا می‌خواهد انتقام بگیرد. این فیلم از کتاب There Are No Spies نوشته “بیل گرینجر” اقتباس شد. برخلاف “بدون پشیمانی” داستان این درباره وطن پرستی است که بعداً به یک تریلر انتقام جویانه تبدیل می‌شود. بنابراین دو فیلم دو روی یک سکه هستند. تنش میان آمریکا و روسیه هم داستان مشترک آنهاست.


1. جک رایان: سرباز سایه – Jack Ryan: Shadow Recruit – 2014

بازسازی فیلم “جک رایان” با نمای تازه از شخصیت “تام کلانسی”. کارگردانی فیلم را “کنت برانا” (Kenneth Branagh) برعهده داشته و با نمایش رایان به عنوان یک مأمور رقابت طلب او را به کلارک شبیه می‌کند. این فیلم با اقتباس از یک رمان خاص کلانسی ساخته نشده و تم کلی داستان‌های او را نشان می‌دهد. شخصیت و فضاسازی با نیاز تماشاگر مدرن سازگار شده‌اند. یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “بدون پشیمانی” که اگر دنیای پراز توطئه و تریلرهای نظامی را دوست داشته باشید از این فیلم هم خوشتان می‌آید.

همچنین بخوانید: لیست 50 تایی بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما برای فیلمسازان – بخش پنجم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم