لیست بهترین فیلم های کمدی و حال خوب کن قرن 21 که خنده را به لبانتان می آورند

کمدی یک ژانر گسترده است که فیلم‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. حتی فیلم “مرد پرنده” (Birdman) هم یک فیلم کمدی محسوب می‌شود. علاوه بر این، کمدی می‌تواند با ژانرهای دیگر هم ترکیب شود، مانند کمدی رمانتیک، دراماتیک و غیره. در این لیست بر فیلم‌های کمدی و خنده‌دار تأکید می‌کنیم. فیلم هایی که طی سال های اخیر اکران شده و ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند. با پروشات همراه باشید.


1. در حلقه – 2009 – IN THE LOOP

این فیلم یک کمدی سیاسی است که با شوخی با دنیای سیاست صحنه‌های خنده‌داری به وجود می‌آورد. این فیلم درباره رهبری آمریکا و انگلستان در جنگ خاورمیانه است. دراین‌بین افرادی هم وجود دارند که با این جنگ مخالف هستند. یکی از نقاط قوت این فیلم درخشش بازیگران آن است. هرکدام از آن‌ها اوج قریحه کمدی خود را نشان دادند. زبان و دیالوگ این فیلم هم خنده‌دار و کمدی است.


2. فریب کاری – ۲۰۱۹ – The Hustle

اگر دوست دارید اوقات خوشی را تجربه کنید حتما این فیلم را ببینید. داستان فیلم “فریب کاری” درباره ی دو زن کلاهبردار است که هر کدام به شیوه ی مخصوص به خودشان از دیگران و به خصوص مردان پول می دزدند. در ادامه و با اتفاقاتی که رخ می دهد، این دو نفر با یکدیگر همکار شده و به رقابت با هم می پردازند. این فیلم از طنز خوب و داستانی غیر قابل پیش بینی برخوردار است.


3. بورات – 2006 – BORAT

بورات (نام کامل: «بورات: یادگیری‌های فرهنگی آمریکا برای انجام منفعت ملت پرشکوه قزاقستان») یک کمدی خنده‌دار درباره بورات است. بورات یک روزنامه‌نگار قزاقستانی است که موقعیت سفر به ایالات‌متحده و تهیه یک گزارش نصیبش می‌شود. در حقیقت او زاده و بزرگ شده قزاقستان است و درباره فرهنگ آمریکا چیزی نمی‌داند. درنتیجه برخوردش با مردم آمریکا صحنه‌های جالبی را به وجود می‌آورد. سادگی و بی‌تجربگی بورات موضوع اصلی فیلم است. این فیلم ناآگاهی فرهنگی بورات را دست‌مایه قرار داده و از شوخی‌های توهین‌آمیز نیز هراسی ندارد.


4. خیابان جامپ شماره 21 – 2012 – 21 JUMP STREET

این فیلم ازآنجایی‌که بازسازی یک سریال قدیمی تلویزیونی بود باعث شد که بسیاری از مردم درباره موفقیت آن به شک بیفتند اما اشتباه می‌کردند. این فیلم پر از طنز، احساسات و نیش و کنایه است. دو افسر پلیس به‌طور مخفی وارد یک دبیرستان می‌شوند تا یک باند مواد مخدر را دستگیر کنند. چنینگ تیتوم و جونا هیل بازی درخشانی را ارائه می‌دهند. فضای دبیرستانی این فیلم حس نوستالژیک و خنده‌داری را ایجاد می‌کند. علاوه براین، این فیلم کمدی فیزیکی موفقی را به وجود می‌آورد.


5. هشت یار اوشن – ۲۰۱۸ – Ocean’s ۸

“هشت یار اوشن” فیلمی کمدی و جنایی است که داستان آن مربوط به شخصیتی به نام “دبی اوشن” است که برای سرقتی بزرگ، شروع به پیدا کردن تیمی حرفه ای می کند. فیلمی با حضور ستارگانی مثل ساندرا بولاک، کیت بلانشت، هلنا بونهام کارتر و ان هتوی که اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. داستان، شخصیت پردازی و طنز به کار رفته شده در این فیلم از نقاط مثبت آن به شمار می آید.


6. باکره چهل ساله – 2005 – THE 40-YEAR-OLD VIRGIN

استیو کارل (Steve Carell) در این فیلم به‌خوبی نقش یک مرد باکره چهل‌ساله را ایفا می‌کند. دوستان او که متوجه شرایط او می‌شوند تصمیم می‌گیرند او را با زنانی آشنا کنند. این فیلم بسیار گرم و جذاب است. و نقطه قوت آن ادغام معصومیت و موضوع اصلی فیلم است.


7. مردان خوب – ۲۰۱۶ – The Nice Guy

فیلمی که ما را سرگرم می کند و می خنداند انتخاب خوبی برای تماشا کردن است. بازی متفاوت زوج “رایان گاسلینگ” و “راسل کرو” برگ برنده این فیلم است. داستان فیلم در ظاهر داستانی جنایی و رازآلود است که در دهه ۷۰ میلادی اتفاق می افتد اما با تلاش ها و کنجکاوی دو کارآگاه، داستان پرده از راز های بزرگتر و فساد سیستماتیک در دولت برمیدارد.


8. شان می‌میرد – 2004 – SHAUN OF THE DEAD

این فیلم در 90 دقیقه طنز، شوخی و خشونت را به نمایش می‌گذارد. سایمون پگ (Simon Pegg) نقش فردی را ایفا می‌کند که در زندگی شخصی خود دچار مشکل شده و می‌خواهد عشق قبلی خود را بازگرداند. در همین شرایط مردم شهرش به زامبی تبدیل شده‌اند و مردم زنده را می‌خورند. شوخی‌های خنده‌دار، شرایط پیچیده و خشونت‌های موجود، این فیلم را به یک فیلم سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.


9. لیدی برد – ۲۰۱۷ – Lady Bird

فیلم هایی که درباره ی بزرگ شدن و وارد شدن به دوران بزرگسالی اند عموما کمی سخت و غیر قابل فهم اند، اما فیلم “لیدی برد” با ظرافت تمام، موضوعات و مشکلات دختری که آرزو دارد در یک دانشگاه بزرگ تحصیل کند را به تصویر می کشد. بازی سورشا رونان در این فیلم بسیار جذاب و دیدنی است.


10. با عشق، سایمون -۲۰۱۸- Love, Simon

سایمون یک نوجوان معمولی است که خانواده دوست داشتنی و دوستان مهربان دارد، به مدرسه می رود و از خوشگذرانی خوشش می آید. یک روز که تمایلات جنسی خود را بروز می دهد، با فرد دیگری آشنا خواهد شد که تمایلات مشابه دارد. این دو باهم صحبت کرده و به هم علاقه مند می شوند. اطرافیان او در مقابل این رابطه عجیب چه واکنشی نشان می دهند. این فیلم یک فیلم زیباست. کاترین لانگفورد با وجود دلشکستگی ها به رابطه اش ادامه داده و به دنبال یافتن نیمه گمشده اش هست. به جای آن در شادی سایمون عشق واقعی را یافته و دیگر تنها نیست. اگر می خواهید معنی واقعی عشق و دوستی را بدانید، این فیلم را تماشا کنید. یک کمدی انقلابی مخصوص نوجوانان که از تماشای آن لذت خواهید برد.


11. قاپ‌زنی – 2000 – SNATCH

این فیلم مشابه فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels است که در سال 1998 تولید شد، و هم توسط گای ریچی کارگردانی شد و هم بسیاری از بازیگران همین فیلم در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. پس از دزدیده شدن یک الماس باارزش، داستان‌های مختلف چندین گانگستر، بوکسور، دلال، دزد و جواهرساز، باهم گره می‌خورد. در هر قدم داستان اتفاق‌های مختلفی روی می‌دهد. در صحنه‌های مختلف حرکت دوربین تند می‌شود و به همان نوبه ریتم داستان هم افزایش می‌گیرد. نقطه جالب داستان تقاطع داستان‌های مختلف است. نقش‌آفرینی بازیگران هم بسیار قوی است، بخصوص برد پیت (Brad Pitt) با آن لهجه عجیب و خنده‌دارش.


12. کوکو – ۲۰۱۷ – Coco

با دیدن انیمیشن “کوکو” احساس سر زندگی، امیدواری و هیجان را تجربه می کنیم و در پایان داستان همراه با شخصیت ها اشک در چشمانمان حلقه می زند!

داستان این انیمیشن درباره ی پسری به نام “میگل” است که به دنبال رسیدن به رویای خود یعنی خواننده شدن، با خانواده اش که سخت با این کار مخالف اند درگیر می شود و بعد از اتفاقاتی که رخ می دهد، به دنیای مردگان می رود و در آنجا با اجدادش ملاقات می کند و در ادامه داستان فیلم طوری رقم می خورد که مخاطب را شوکه می کند.


13. ملاقات با والدین – 2000 – MEET THE PARENTS

ملاقات با والدین یکی از فیلم‌هایی است که بدون تلاش بیش‌ازحد صحنه‌های خنده‌داری را به وجود آورده است. اتفاقات این فیلم به‌سادگی و پشت‌هم رخ می‌دهند. فیلم درباره یک پرستار مرد (Ben Stiller) است که برای آشنایی با خانواده ‌دوست دخترش به خانه آن‌ها می‌رود. واکنش و رفتار خشن پدر خانواده (Robert De Niro) لحظات طنز بسیاری را به وجود می‌آورد. رفتارهای شخصیت مرد هم حس همدردی بیننده را برانگیخته و هم طنز فیزیکی و احساسی به وجود می‌آورد.


14. ددپول – ۲۰۱۶ – Deadpool

با دیدن این فیلم احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد؛ اتفاقات و حوادث در فیلم “ددپول” به گونه ای رقم می خورند که مخاطب حین خندیدن به دیالوگ های کنایه آمیز و کمدی بازیگران، شاهد صحنه های خشن هم خواهد بود! “رایان رینولدر” (در نقش “ددپول”)، بازی جذاب و دیدنی ای را به عنوان یک ابر قهرمان و یک کمدین به نمایش می گذارد.

در طول فیلم شاهد روایت داستان زندگی شخصیت “ددپول” هستیم. این شخصیت که قبلا یک فرد عادی بوده است با اشتباهی که مرتکب می شود، باعث از دست دادن چهره ی عادی و به دست آوردن قدرت های خارق العاده می شود. “ددپول” بعد از مدتی تصمیم می گیرد با استفاده از قدرت هایش، فردی را که عامل این امر بوده است را پیدا کند و از او انتقام بگیرد.


15. سوپر بد – 2007 – SUPERBAD

سوپر بد که توسط سث روگن و ایوان گلدبرگ نوشته شده (بر اساس تجربیات خودشان) یک طنز بسیار موفق از آب درآمده که بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فیلم درباره دو پسر جوان است که از دبیرستان باهم دوست هستند و اکنون‌که در کالج‌های مختلفی پذیرفته شده‌اند از هم جدا می‌شوند. ورود یک شخص سوم یک مثلث دوستی به وجود آورده و سپس تجربیات آن‌ها درکنار هم وقایع خنده‌داری را به وجود می‌آورد. سوپر بد درباره پیچیدگی و مشکلات دوستی است.


16. شزم – ۲۰۱۹ – Shazam

داستان فیلم “شزم” درباره ی پسر دردسر ساز چهارده ساله ای به نام “بیلی” است که به طور اتفاقی با یک جادوگر باستانی ملاقات می کند و او با استفاده از سحر و جادو، قابلیت تبدیل شدن به یک ابر قهرمان بزرگسال و خوش قیافه را به “بیلی” می دهد و این اتفاق زندگی و سرنوشت “بیلی” را به کلی تغییر می دهد. یک فیلم کمدی و اکشن که طرفداران ژانر ابر قهرمانی را راضی می کند.


17. از تو خوشم می‌آید – 2009 – I LOVE YOU, MAN

نقطه قوت این فیلم نقش‌آفرینی جیسون سیگل و پائول راد است. فیلم درباره مردی (Paul Rudd) است که دوستان مؤنث زیادی دارد اما هیچ یکی از دوستانش مذکر نیستند. برای مراسم ازدواجش مجبور است یک ساقدوش مذکر انتخاب کند و به همین دلیل به دنبال یک دوست مذکر می‌گردد. در حقیقت این فیلم نشان می‌دهد که یک مرد بدون داشتن یک دوست مذکر بسیار تنها است. او سرانجام یک دوست (Jason Segel) پیدا می‌کند که با او فرق دارد اما بسیار خوب باهم کنار می‌آیند. اما این دوستی بر رابطه او با نامزدش تأثیر می‌گذارد. این فیلم واقعاً تأثیرگذار است و نشان می‌دهد که اگرچه روابط با یکدیگر متفاوت‌اند اما از بسیاری جهات به هم شبیه هستند.


18. بیمار بزرگ – ۲۰۱۷ – The Big Sick

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. “کمیل نانجیانی” پسری پاکستانی است که از بچگی در شیکاگو بزرگ شده است و به عنوان یک استند آپ کمدین مشغول به کار است. خانواده ی کمیل اصرار دارند که او با دختری پاکستانی ازدواج کند ولی او عاشق  دختری آمریکایی به نام “امیلی” می شود. بعد از مدتی “امیلی” دچار بیماری سختی می شود و این اتفاق، مسیر زندگی این دو نفر را متحول می کند.


19. کلاس هشتم – ۲۰۱۸ – Eighth Grade

“کلاس هشتم” یک درام زیبا و تماشایی است که در آن احساس بلاتکلیفی و سردرگمی نوجوانان به خوبی نشان داده می شود. احساسی که مختص به سن بلوغ است و حتی پیشرفت تکنولوژی هم نتوانسه آن را از بین ببرد.

این فیلم توسط انجمن فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.


20. کتاب سبز – ۲۰۱۸ – Green Book

اگر می خواهید یک روز را با یک فیلم حال خوب کن سپری کنید، فیلم “کتاب سبز” انتخاب مناسبی خواهد بود. این فیلم که برنده ی اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم را در کارنامه ی خود دارد، داستان نوازنده ای به نام “دکتر شیرلی” است که برای رفتن به کنسرت های متعدد خود در جنوب کشور راننده ای به نام “تونی” را استخدام می کند. شخصیت های این دو نفر که در سفری طولانی همراه هستند بسیار متفاوت است و همین باعث ایجاد طنزی لطیف و لذت بخش در داستان شده است. ویگو مورتنسن(در نقش تونی) نقش آفرینی بی عیب و نقصی در این فیلم دارد. ترکیب رنگ و تدوین این فیلم نیز از دیگر نقاط قوت آن هستند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (255)

بستن فرم

  1. دکتر منهتن

    مرداد 5, 1400

    دارکنایت کو؟

    پاسخ

  2. علی

    تیر 21, 1400

    سلام امیدوارم حال و روزتون خوش باشه و ممنونم از دوستانی که در قسمت نظرات فیلم های کمدی و تجربشون رو در این ژانر به اشتراک گذاشتن american pie واقعا خیلی خنده دار بود و لذت بردم اما در بین فیلم هایی که معرفی کردید جای 2001 rat race (رانندگان دیوانه) اسطوره فیلم های کمدی خالیه فیلم های آقای جک بلک مثل ناچوی قهرمان (فیلم واقعا کمیاب و فوق العاده خنده داریه) و جومانجی کلا اکثر فیلم های جک بلک خنده داره و توصیه میکنم فیلماش رو ببینید از بین انیمیشن ها angry birds 1 , 2 ,و دانشگاه هیولاها 1 و 2 واقعا خنده داره و حتما توصیه میکنم

    پاسخ

  3. شین شین

    اردیبهشت 9, 1400

    سلام پروشات عزیز ، اینارو همرو دیدم ، یه لیست دیگه مثل این که همینقدر عایل باشه معرفی کنید ، یه قسمت هم معرفی کنید که فیلمای طنز و کمدی که دارای صحنه های جنسی و …. هستند رو معرفی کنید مثل دیکتاتور و هنگ اور و این چیزا ممنون.

    پاسخ

  4. ملیکا

    اسفند 26, 1399

    سلام دوستان من چند وقته دنبال یک فیلمی میکردم ولی اسمش یادم نیست اگه کسی می دونه بهم بگه ، داستانش اینطوری بود که مادر و پدر بچهه میرن بیرون و بچه خونه تنها میمونه بعد دوتا خنگ میان بچه رو اذیت کنن که نمیتونن هر کاری میکنن به سر خودشون میاد
    اگه کسی می دونه بگه خیلی دنبالش هستم

    پاسخ

  5. سینا

    اسفند 16, 1399

    دو ستان اسم ی فیلمی رو میخوام که چند وقت پیش دیده بودم اینجوریه که ی مرد که نگهبان ی بانک بود با ی زن اشنا میشه و زنه گولش میزنه بعد با ی نفر میرن بانک رو خالی میکنن بعد زنه با ی مرد دیگه پولارو بر میداره و فرار میکنه و پلیس میوفته دنبال این نگهبان بانکه که این نگهبان هم متواری میشه و به خارج از کشور میره

    پاسخ

  6. مانی

    اسفند 4, 1399

    سلام من دنبال یه فیلم هستم که چند خواهر مادرشون میمیره و وصیت می‌کنه که پراشون رو پیدا کنم و هر پدر داستان خیلی🔞داره اگه کسی میدون (شماره حذف شد) واتساپ بهم بگید دستتون درد نکنه

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به مانی

      اسفند 5, 1399

      داش شما فکر نمی کنید داستان فیلم رو زیاد خلاصه کردی

      پاسخ

  7. مسعود

    بهمن 29, 1399

    اگر فقط جنبه کمدی فیلم مدنظره من hangover و horrible bosses رو پیشنهاد میکنم. فیلمهای موفق دیگری هم هست که بیشتر ژانرهای دیگه حساب میشه تا کمدی. مثلا یه فیلم تام کروز با کامرون دیاز بود که ژانر اکشن بود ولی کلی خندیدیم.

    پاسخ

  8. محمد رضا

    بهمن 24, 1399

    سلام کسی سایت برای دانلودفیلم بدون سانسور و به روز سراغ داره مثل دوستی ها قبلا ممنون

    پاسخ

    • mb در پاسخ به محمد رضا

      بهمن 25, 1399

      سلام
      انیمه لیست فیلم و سریال هم میذاره ولی نمیدونم بروز میذاره یا نه و اینکه بدون سانسور هم هستن
      ولی سایتش فیلتره
      https://www.anime-list9.site/

      پاسخ

  9. وحید

    آذر 30, 1399

    فیلم کمدی ۱۹۶۸بنام seven times seven که ماجرای اعتبارنامه ریزی شده یک عده زنده از زندان انگلستان در حین کل لندن در حال تماشای بازی فوتبال بودند لاله با ساخت پولهای تقلبی در یک جا مخفی می کنند سپس به زندان برمی گردند و……متاسفانه لینک دوبله فارسی فیلم رو ندارم لطفا دوستان کمکی بنمایند تشکر

    پاسخ

  10. حسین

    آذر 9, 1399

    خوب نایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

    پاسخ

  11. شریف زاده

    آذر 6, 1399

    سلام به همه دوستان

    دنبال اسم فیلمی هستم که یه زنی(فکر کنم نیکول کیدمن بود) شوهرش در جریان بازدید از یک کارخونه متروکه کشته میشه و خود زنه هم حافظه اش پاک میشه. یه وکیل میاد به کمکش و نیکول چون هر روز حافظه اش پاک میشه مجبوره صحبت ها رو ضبط کنه. اگه کسی از عزیزان می دونه لطفا نام فیلم رو بگه. ممنون.

    پاسخ

  12. حامد

    آبان 7, 1399

    سلام
    من خیلی توی فیلم های کمدی سختگیر هستم
    من با فیلم هایی مثل بورات و 21جامپ استریت اصلا نخندیدم
    میتونید فیلمی پیشنهاد کنید که شما رو از خنده به دلدرد انداخته؟
    هر جوری هم باشه مشکل نداره چه قدیمی چه جدید چه سانسور چه بی سانسور و…

    پاسخ

    • عارف در پاسخ به حامد

      آبان 20, 1399

      دیکتاتور اینترویو لانگ شات

      پاسخ

    • جعفر در پاسخ به حامد

      آبان 22, 1399

      فیلمهای جیم کری رو دانلود کن

      پاسخ

    • هانیه در پاسخ به حامد

      آذر 26, 1399

      مجموعه خماری رو ببین منم خودم رو کمدی سختگیرم ولی با این فیلم های خماری مردم

      پاسخ

    • bi nam در پاسخ به حامد

      دی 15, 1399

      سری فیلم هی hangower

      پاسخ

    • sanator در پاسخ به حامد

      دی 19, 1399

      فیلم تدی رو ببین حاجی

      پاسخ

  13. majid

    مهر 21, 1399

    فیلم کمدی میخوای جک و جیل خداییش یه سال جوون شدم وقتی دیدمش پیشنهاد میکنم حتما ببینید

    پاسخ