آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 122)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. لبه تیغ – 1997 – The Edge

ژانر: درام، مهیج، ماجراجویی

کارگردان: لی تاماهوری (Lee Tamahori)

بازیگران: آنتونی هاپکینز، الک بالدوین، الی مک‌فرسن

تریلر فیلم

داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که هواپیمای یک میلیاردر خوره کتاب (با بازی آنتونی هاپکینز) و یک عکاس چرب زبان (با بازی الک بالدوین) در هوای نامطلوب سقوط می‌کند و سپس رقابت موجود بین این دو به اوج خود رسیده و موجب رخ دادن زنجیره‌ای بلند بالا از اتفاقات می‌شود. حالا وضعیت از این قرار است: مرد در برابر مرد، مرد در برابر طبیعت، و مرد در برابر زن خیانت‌کارش. یک فیلم تماشایی و هیجان‌انگیز با حال و هوای دهه 90 میلادی که می توانید در آخر هفته از تماشای آن لذت ببرید.


2. بلک باتم ما رینی – 2020 – Black Bottom

ژانر: درام، موزیک

کارگردان: جورج سی ولف (George C. Wolfe)

بازیگران: وایولا دیویس، چادوک بوزمن، گلین ترمن

تریلر فیلم

“بلک باتم ما رینی” فیلمی درباره سال‌های 1920 و نژادپرستی علیه آفریقایی-امریکایی‌هاست. داستان از جایی آغاز می‌شود که ما رینی دیر به استودیوی ضبط موسیقی می‌رسد. اما گروه به موقع رسیده‌اند و باید منتظر او باشند. به تدریج تنش شدت گرفته و خواننده با مدیربرنامه و تهیه کننده به مشکل برمی‌خورد. اعضای گروه نیز با شوخی‌ها فضا را متشنج می‌کنند. این فیلم در سال 2020 موردتوجه مخاطبان و منتقدان زیادی قرار گرفت و علاوه‌بر جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد باری بوزمن، جایزه اسکار بهترین طراحی لیاس و گریم وآرایش مو را هم به‌دست آورد.


3. اسمارت را بگیر – 2008 – Get Smart

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: پیتر سگال (Peter Segal)

بازیگران: آن هاتاوی، استیو کارل، آلن آرکین، دواین جانسون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره جاسوسی به نام مکسول اسمارت (با بازی استیو کارل) است که به همراه مأمور ۹۹ (با بازی آن هاتاوی) باید از پیشروی نقشه یک سازمان تروریستی جلوگیری کند. فیلمی اکشن و کمدی با حضور دو بازیگر سرشناس سینمای هالیوود که یکی در نقش کمدی و دیگری در نقشی جدی در این فیلم ظاهر شده‌اند. آخر هفته فرصت خوبی برای تماشای این فیلم و لذت بردن از داستان سرگرم‌کننده‌اش است.


4. ضد مسیح – 2009 – Antichrist

ژانر: درام، ترسناک

کارگردان: لارس فون تریر (Lars von Trier)

بازیگران: ویلم دفو، شارلوت گنسبور

تریلر فیلم

یک زوج برای احیای رابطه و عشق خود به یک کلبه جنگلی می‌روند. اما طبیعت ماهیت خود را نشان داده و اوضاع بهم می‌ریزد. این فیلم یکی از مشهورترین و آزاردهنده‌ترین آثار فون‌تریه است که باوجود موردتوجه قرار گرفتن، اکرانش در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شد. اثری عجیب و غریب و ترسناک که با تماشای آن به ابعاد مختلفی از داستان‌پردازی و فیلمسازی پی خواهید برد.


5. یکی را دوست دارم – 2014 – The One I Love

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

کارگردان: چارلی مکداول (Charlie McDowell)

بازیگران: مارک دوپلاس، الیزابت ماس، تد دنسن

تریلر فیلم

این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی است که ناگهان زوج داستان و بینندگان را غافلگیر می‌کند. داستان از جایی آغاز می‌شود که اوضاع برای زوجی که سعی دارند رابطه از هم پاشیده خود را نجات دهند، سورئال می‌شود. این فیلم سراسر غافلگیری برای بیننده است و تماشای آن مطمئنا حالتان را تغییر داده و از فضای زندگی روزمره فاصله‌تان می‌دهد.


6. اهتراز آخرین پرچم – 2017 – Last Flag Flying

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)

بازیگران: استیو کارل، برایان کرانستون، لارنس فیشبرن

تریلر فیلم

با کشته شدن پسر یک سرباز اسبق، سه تن از آنها با هم متحد می‌شوند تا جسد او را یافته و خاکسپاری کنند، در این بین به یاد روزهای گذشته‌شان می‌افتند. این اثر لینکلیتر از آثار دیگر او متفاوت است و با وجود ستاره‌هایش توانسته بر بیننده تاثیر بگذارد. این فیلم یکی از فیلم‌های عمیق و احساسات‌برانگیزی است که تجربه‌ی متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد.


7. خباثت ذاتی – 2014 – Inherent Vice

ژانر: درام، جنایی، رازآلود

کارگردان: پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson)

بازیگران: بنسیو دل‌تورو، واکین فینیکس، جینی برلین، جاش برولین

تریلر فیلم

این فیلم یکی دیگر از کارهای بی‌نظیر اندرسن است که داستان لری اسپورتلو ملقب به داک را تعریف می‌کند که یک کارآگاه خصوصی در سال ۱۹۷۰ است که در حال تحقیق درباره‌ی پرونده‌ی ناپدید شدن کسی، غرق دنیای خلاف‌کاری لس آنجلس می‌شود. تیم بازیگران این فیلم در کنار داستان‌پردازی و فضاسازی خاص کارگردان باعث شده تا شاهد اثری تماشایی باشیم. اندرسن برای نگارش فیلمنامه‌ی این فیلم نامزد جایزه اسکار شد.


8. عشق و افتخار – 2006 – Love and Honor

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: یوجی یامادا (Yôji Yamada)

بازیگران: تاکویا کیمورا، ری دان، تاکاشی ساسانو

تریلر فیلم

 داستان این فیلم درباره یک سامورایی فقیر است که جان فدای اربابش است و پس از مزه کردن یکی از غذاهای ارباب کور می‌شود. برای اینکه آن‌ها بتوانند در قصر بمانند زنش مجبور است بدون اطلاع شوهر به یک سامورایی ثروتمند خدمت کند. عشق و افتخار انتظارات ما از یک فیلم سامورایی را برآورده نموده و بدون اینکه بیننده را خسته و دل‌زده کند او را با روایت داستان همراه می‌کند.


9. جودها اکبر – Jodhaa Akbar – 2008

ژانر: درام، اکشن، تاریخی

کارگردان: آشوتوش گواریکر (Ashutosh Gowariker)

بازیگران: هریتک روشن، آیشواریا رای، سنوس سود

تریلر فیلم

این فیلم داستان یک زن نترس را به زیبایی روایت می‌کند. امپراتور مغول، اکبر (با بازی هریتک روشن) به دلیل مسائل سیاسی با جودها (با بازی آیشواریا رای)، پرنسس راجپوت ازدواج می‌کند. راجپوت یک زن ضعیف نیست که با تن دادن به این ازدواج اکبر را فریفته خود کند، با این حال با مخالفت با پدر به دنبال رسیدن به خواسته‌های سیاسی خویش است. جودها عاشق یک پادشاه راجپوت بود و پیش از اکبر نامزد او محسوب می‌شد. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که اکبر برای نزدیکی به راجپوت‌ها در عشق خود تلاش به خرج می‌دهد. این فیلم یکی از بهترین و مشهورترین درام‌های سینمای بالیوود است که از تماشای آن لذت خواهید برد.


10. زوتوپیا – 2016 – Zootopia

ژانر: کمدی، رازآلود، ماجراجویی

کارگردان: بایرون هاوارد (Byron Howard)

صداپیشگان: جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا، شکیرا

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن در دنیایی می‌گذرد که همه اعضایش حیوانات هستند و رفتارهایی مشابه رفتارهای انسان‌ها دارند. ساکنان این دنیا به دقت طراحی شده و بامزه و خنده‌دار هستند. انیمیشن زوتوپیا بسیار عمیق‌تر و جالب‌تر از چیزی است که در ابتدا نشان می‌دهد. پیام اصلی فیلم راجع به تبعیض و موانع فرهنگی است که در داستان بامزه فیلم به آنها پرداخته می‌شود. زوتوپیا مثالی عالی از فیلم‌هایی است که در عین سرگرم کننده بودن، پیام‌های سیاسی و اجتماعی مهمی را بدون اینکه به ورطه شعار دادن بیفتد به تماشاگران سراسر دنیا منتقل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم