بهترین انیمه های ترسناک که حتماً باید تماشا کنید و لذت ببرید

آیا تا به حال فکر می‌کردید انیمه فقط برای بچه‌هاست؟ اگر اینطور است باید انیمه های ترسناک را تماشا کنید. اگر به ژانر ترسناک علاقه دارید در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های ترسناک را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. یامیشیبای: داستان‌های شبح ژاپنی – Yamishibai: Japanese Ghost Stories – 2013-2019

یکی از بهترین انیمه های ترسناک که هر قسمت آن چند دقیقه است و براساس افسانه‌های ژاپنی ساخته شد. در آغاز هر قسمت راوی بچه‌ها را دور خودش جمع کرده و با استفاده از تصاویر ترسناکی در عقب موتورش داستان سرایی می‌کند. این انیمه یادآور کارتون‌های اولیه است و براساس همان سبک ساخته شده که در دوران رکود بزرگ محبوب بودند. در حال حاضر 7 فصل از آن پخش شده و از آنجاییکه قسمت‌ها کوتاه می‌توانید سریع آنها را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2020 که باید تماشا کنید و لذت ببرید


2. دیگری – Another – 2012

سال 1998 است و در مدرسه راهنمایی یومیاما مرگ‌های ترسناک و خشنی رخ می‌دهد. کویچی دانش آموز جدید مدرسه با این شرایط روبرو می‌شود و ظاهراً دختری یک چشم به نام می میزاکی از ماجرا خبر دارد. این انیمه به خاطر صحنه‌ای ترسناکش شهرت دارد. یک انیمه ترسناک و تریلر با صحنه‌های ترسناک و ماورایی.


3. پوئلا مگی مادوکا مجیکا – Puella Magi Madoka Magica – 2011

یکی از بهترین انیمه های ترسناک درباره چند دختر دبیرستانی که با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ می‌خواهند گروه دختران جادویی را تشکیل دهند و با جادوگران مبارزه کنند. اما وقتی شاهد مرگ‌های ترسناک به دست جادوگران هستند متوجه می‌شوند همه چیز آنطور رنگارنگ که تصور می‌کردند نیستند، بلکه باید شاهد غم و ناراحتی باشند. این انیمه به خاطر استفاده از مضمون دختران جادویی که در “ملوان ماه” (Sailor Moon – 1992) هم دیدیم، محبوب شده است و به خاطر جلوه‌های بصری و تاریک خود شناخته می‌شود. بنابراین اگر این ژانر را دوست دارید حتماً این انیمه را تماشا کنید.


4. شیکی – Shiki – 2010

در سوتوبا مرگ‌های هولناکی رخ می‌دهد و این مرگ‌ها با رسیدن خانواده عجیب کریشیکی همزمان شده است. این خانواده در قصری بیرون شهر ساکن شده‌اند. رئیس بیمارستان محلی هم طی تحقیقاتش متوجه می‌شود مرده‌های شهر مرده نمی‌مانند. بلکه از قبر بلند می‌شوند. این امر عجیبی است اما نباید آن را با ژانر خون آشام یکی بدانید چون در اینجا شخصیت‌ها آنقدر باورپذیر هستند که با آنها همدردی می‌کنید.


5. جسد پارتی: ارواح شکنجه شده – Corpse Party: Tortured Souls – 2013

یکی از بهترین انیمه های ترسناکی درباره چند دانش آموز که از همکلاسی‌شان خداحافظی می‌کنند چون قرار است به مدرسه دیگری برود. آن‌ها می‌خواهند مراسمی انجام دهند که گفته می‌شود با این کار تا ابد باهم می‌مانند. اما با انجام این مراسم همه‌شان از دنیا می‌روند. بعد از بیدار شدن متوجه می‌شوند مشکلی وجود دارد. همه آنها به جهنمی رفته‌اند که مردگان و ارواح مرگبار در آنجا به چشم می‌خورند. حالا که از هم جدا افتاده‌اند باید برای فرار از مدرسه راهی پیدا کنند، وگرنه تا ابد در آنجا می‌مانند. این انیه از بازی ویدیویی معروفی به همین نام اقتباس شده و پر از مرگ‌های ترسناک است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر روانشناختی و ترسناک که حتما باید تماشا کنید


6. بلاد-سی – Blood-C – 2011

سایای مهربان و دوست داشتنی با پدرش زندگی می‌کند. روزها دختری معمولی است که با دوستانش در روستا پرسه می زند. اما شب‌ها هویتش را نشان می‌دهد و در حقیقت مدافع شهر است و باید اهریمن‌هایی را از بین ببرد. زمانی که اهریمن‌های دیگری ظاهر شده و سایا دیگر نمی‌تواند عزیزانش را نجات دهد، تلاش می‌کند تا درباره اهریمن‌ها، شهر و خودش به حقیقت دست یابد. تک تک مرگ‌های این سریال ترسناک و دلهره آور است. به همین دلیل این انیمه در ژاپن سانسور شد و در چین هم اجازه پخش نداشت. پس با دیدن این فیلم حتماً وحشت می‌کنید.


7. سرزمین عجایب مرد مرده – Deadman Wonderland – 2011

داستان در دنیایی مجازی رخ می‌دهد که در آن زندانی‌ها در جایی زندان ماندن در نبردهای گلادیاتوری قرار می‌گیرند. گانتا و دوستانش قرار است به این سرزمین سفر کنند اما موجودی خونین از پنجره به کلاس وارد می‌شود. در عرض چند ثانیه همه غیر از گانتا کشته می‌شوند. مرد خونین کریستال شکسته‌ای را در سینه گانتا فرو می‌کند. حالا گانتا به عنوان تنها بازمانده قاتل معرفی می‌شود و باید به سرزمین عجایب مرد مرده برود. او که نمی‌تواند بی گناهی‌اش را ثابت کند باید به عنوان مرد مرده بازدیدکنندگان را سرگرم کند. بعد از اینکه در سانحه‌ای نزدیک است کشته شود، متوجه می‌شود به خاطر آن کریستال شکسته قدرت مرگبار به دست آورده. حالا باید نگهبانان را کنار بزند و فرار کند.


8. هلسینگ – Hellsing Ultimate – 2006

سازمان هلسینگ در برابر تهدیدهای مرگبار از انگلستان محافظت می‌کند و موجوداتی که شب‌ها به شهر حمله می‌کنند را از بین می‌برد. آلوکارد، قوی‌ترین خون آشام، بعد از شکست در نبردی مقابل رهبر اصلی، خدمتکار وفادار سازمان شده. حالا این انیمه به عنوان یکی از بهترین انیمه های ترسناک به ماجرای سازمان و آلوکارد در مبارزه با مردگان می‌پردازد تا نقشه نازی‌ها را بهم بزند. چون قرار بود با ارتش خون آشام ها حکومت تازه‌ای راه اندازی کنند. این نسخه از هلسینگ برای نمایش خانگی ساخته شد و به همین دلیل هم کیفیت بالاتری دارد و هم به مانگا وفادارتر است.


9. دختر جهنمی – Hell Girl – 2005-2017

چه می‌شد اگر می‌توانستیم برای انتقام از کسی او را تا جهنم بکشیم و ببریم؟ “دختر جهنمی” درباره وبسایتی است که به شما سرویس دختر جهنمی را ارائه می‌دهد. این سریال آنتولوژی درباره شخصیت‌هایی است که زجر کشیده و حاضرند برای انتقام هرکاری کنند. بنابراین از این وبسایت کمک می‌گیرند. وقتی اسم کسی در وبسایت قرار می‌گیرد دختر جهنمی با عروسکی پوشالی ظاهر می‌شود که رشته‌ای دور گردنش است. عروسک همچون کلید تاییدی است که مشتری با کشیدن آن هدف را به جهنم می‌فرستد. اما به این شرط که خودش هم بعد از مرگ به جهنم برود. این انیمه فقط یک انیمه ترسناک نیست بلکه مضامینی همچون بی عدالتی، نفرت و انتقام را نشان می‌دهد و به موضوعاتی مانند زورگیری، خشونت، شکنجه، ظلم علیه حیوانات، جنون و مضامین اجتماعی-روانشناسی می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک توقیف شده که باید تماشا کنید


10. شکار روح – Ghost Hunt – 2006-2007

یکی از بهترین انیمه های ترسناک درباره مرکز تحقیقاتی شیبویا و جستجوی آنها درباره پدیده‌های ماورایی سراسر ژاپن. کازویای نوجوان رهبر این گروه است و به همراه مای، دانش آموز سال اولی به عنوان دستیارش، کارها را پیش می‌برد. اعضای دیگر تیم عبارتند از یک راهب، یک دختر معبد و یک کشیش کاتولیک استرالیایی. این انیمه تریلر کلاسیک از لایت ناولی که از سال 1994 نصف کاره رها شده، اقتباس شد. شاید این انیمه ترسناک‌ترین انیمه ممکن نباشد، اما لحظات دیدنی در اختیارتان می‌گذارد.


11. کیسیجو – Parasyte: The Maxim – 2014-2015

انسان دیگر در رأس هرم غذایی نیست چون موجودات دیگری آمده و بر انسان غلبه کرده‌اند. ایزومی 17 ساله پسری مهربان است که نصف شب بیدار شده و متوجه می‌شود موجودی کرم مانند دستش را تسخیر کرده و به سمت مغزش می‌رود. او سعی می‌کند مانع این کرم شود اما سپس می‌فهمد دست راستش خورده شده و به جایش موجودی باهوش نشسته است. او این موجود را “راست” می‌نامد. ظاهراً این موجودات جایگزین سر انسان شده و با این میزبان انسان‌های دیگر را می‌خورند. از آنجاییکه راحت تغییر شکل می‌دهند شناسایی‌شان سخت است. همچنین بسیار مرگبار بوده و راحت کشته نمی‌شوند. حالا این دو برای زنده ماندن باهم همراه می‌شوند اما هیولاهای دیگر متوجه همکاری‌شان شده و دنبال آنها هستند. وقتی عزیزان ایزومی طعمه این هیولاها می‌شوند، آن‌ها باید این هیولاها را متوقف کنند.

این انیمه ترسناک علمی تخیلی براساس مانگایی ساخته شده که از سال‌های 1989 تا 1995 چاپ می‌شود. صحنه‌های آدم خواری این انیمه را ترسناک می‌کند. همچنین به عنوان یک اثر روانشناسانه به ماهیت انسان و تأثیر طبیعت بر انسان هم می‌پردازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Soheil

    اردیبهشت 24, 1402

    انیمه yamashibai واقعا خواب رو حرام میکنه بقیشون الکین

    پاسخ

  2. آرش

    اردیبهشت 14, 1400

    مقاله بسیار خوبی بود. به شخصه به جز چند مورد، بقیه واقعا شاهکار هستند. فقط در مورد ۵، انیمه را انیه نوشتید. با تشکر

    پاسخ

  3. 0024

    اردیبهشت 14, 1400

    لیست ترسناکی که توش وقتی آنها گریستند نباشه لیست خوبی نیست

    پاسخ