آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 121)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تازه‌وارد – 1990 – The Rookie

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

بازیگران: کلینت ایستوود، چارلی شین، رائول هولیا

تریلر فیلم

یکی از آثار کمتر دیده شده‌ی ایستوود که البته به دلیل ضعف فیلمنامه و داستان‌پردازی‌اش مورد استقبال قرار نگرفت. این فیلم که چندان با سبک فیلم‌های جنایی دوره خودش و همچنین دیگر آثار این کارگردان همخوانی ندارد، داستان پلیس مسنی (با بازی کلینت ایستوود) است که با یک پسر جوان و ثروتمند که رویای پلیس شدن دارد همراه می‌شود.


2. پدر – 2020 – The Father

ژانر: درام

کارگردان: فلوریان زلر (Florian Zeller)

بازیگران: آنتونی هاپکینز، الیویا کلمن، مارک گیتیس

تریلر فیلم

این فیلم داستان پدر سالمندی است که باوجود ضعف و ناتوانی‌هایی که دارد، با هیچ پرستاری کنار نیامده و اجازه نمی‌دهد کسی از او مراقبت کند. روایت فیم درست از اخراج آخرین پرستار وی شروع می‌شود، زمانی که دخترش قصد نقل مکان از لندن به پاریس را داشته و حالا نگهداری از پدر پیرش مشکل دردسرساز بزرگی برایش شده‌است. آنتونی هاپکینز برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد.


3. بعد از زمین – 2013 – After Earth

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan)

بازیگران: ویل اسمیت، جیدن اسمیت، سوفی اوکوندو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره یک ژنرال در سپاه رنجرهای متحده به نام سایفر ریج به همراه پسر نوجوانش کیتای ریج است که بسیار علاقه دارد همانند پدرش تبدیل به یک رنجر شود. او در تمرینات نظامی موفق است اما به علت عدم آمادگی در امتحان پایانی رد می‌شود. پس از بازگشت پدرش از مأموریت سایفر تصمیم می‌گیرد کیتای را همراه خود ببرد اما سفینهٔ آن‌ها درگیر طوفانی فضایی شده و در سیاره زمین سقوط می‌کند. داستان فیلم در دنیای آینده جریان داشته و فضای جالبی را نمایش می‌دهد.


4. اولین پاکسازی – 2018 – The First Purge

ژانر: ترسناک، اکشن

کارگردان: جرارد مک‌موری (Gerard McMurray)

بازیگران: جویان وید، لورین ولز، لکس اسکات

تریلر فیلم

فیلمی با فضایی وحشیانه و تاریک که خوی وحشی‌گری انسان را هدف قرار داده‌است. داستان این فیلم در مکانی رخ می‌دهد که دولت به همراه عده‌ای از جامعه‌شناسان برای انجام آزمایشی روی شهروندان یک جزیره، به آنها اجازه می‌دهند که به مدت 12ساعت هرگونه رفتار خشن و غیرقانونی‌ای را انجام دهند؛ آنها در بدن همه‌ی افراد ردیاب کار می‌گذارند تا متوجه شوند چه کسانی بعد از اجرای این طرح از جزیره فرار می‌کنند.


5. یک لطف ساده – 2018 – A Simple Favor

ژانر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: پال فیگ (Paul Feig)

بازیگران: آنا کندریک، بلیک لایولی، اندرو رنلز

تریلر فیلم

“یک لطف ساده” داستان یک مادر بلاگر به نام استفانی است که قصد دارد بفهمد چرا دوستش، امیلی، ناگهان ناپدید شده است. شوهر امیلی، “شان”، با او همراه می‌شود تا در این مسیر با خیانت‌ها و رسوایی‌ها روبرو شوند. در نهایت پرسش این است که چه کسی با عشق، وفاداری، قتل و انتقام چه کسی را گول می‌زند. “یک لطف ساده” ترکیبی از تریلر کمدی و جنایی و یک اثر زیباست.


6. ستاره فروزان – 2009 – Bright Star

ژانر: درام، عاشقانه، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: جین کمپیون (Jane Campion)

بازیگران: بن ویشاو، ابی کورنیش، پل اشنایدر

تریلر فیلم

داستان این فیلم در سال 1818 در لندن اتفاق می افتد. جایی که جان کیت، شاعر جوان انگلیسی، عاشق دختری به‌نام فانی براون می شود. اما مشکلاتی نيز در این بین وجود دارد و آن بیماری لاعلاجی است که شاعر جوان به آن مبتلا است و درمانی ندارد و به زودی خواهد مرد. این بیماری موجب می‌شود تا خانواده‌ی دختر نگران آینده‌ی دخترشان باشند و از او می‌خواهند که به عشقش با جان خاتمه دهد. اما رابطه‌ی بین این دو بسیار عمیق است.


7. تد – 2012 – Ted

ژانر: کمدی

کارگردان: ست مک‌فارلن (Seth MacFarlane)

بازیگران: مارک والبرگ، میلا کونیس، ست مک‌فارلن

تریلر فیلم

داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که آرزوی یک بچه برای زنده شدن خرسش به حقیقت بدل شده و مشکلات زمانی آغاز می‌شود که این دو باهم بزرگ می‌شوند. اکنون باید میان تبدیل شدن به یک بزرگسال با مسئولیت و انجام وظایف کودکانه یکی را انتخاب کند. پایان فیلم پیچیده است، اما صداپیشگی زیبای ست مک‌فارلن جذابیت فیلم را دوچندان می کند و اجرای زیبای مارک والبرگ هم بر زیبایی فیلم می‌افزاید.


8. توکیو سوناتا – 2008 – Tokyo Sonata

ژانر: درام

کارگردان: کیوشی کوروساوا (Kiyoshi Kurosawa)

بازیگران: کای اینوواکی، کیوکو کیوزومی، کوجی یاکوشو

تریلر فیلم

یک فیلم زیبا و تأثیرگذار از سینمای ژاپن که شاید در ابتدا زیبایی آن را درک نکنید اما با پایان زیبا و نمادین آن که یک کودک در حال نواختن پیانو است، زیبایی آن را درک خواهید نمود. فیلم درباره یک خانواده فروپاشیده و چهار فرزندشان است که به دلیل مشکلات از هم جدا هستند. هرکدام از آن‌ها زندگی خود را آغاز نموده و موجودیت و دلیل خود برای زندگی را زیرسوال می‌برند.


9. اوه خدای من – 2012 – Oh My God

ژانر: کمدی، فانتزی

کارگردان: یومش شوکلا (Umesh Shukla)

بازیگران: آکشی کومار، پارش راوال، ماهش منجرکار

تریلر فیلم

این فیلم به مسئله مذهب در هند یک نگاه طنزپردازانه می‌اندازد. یک فروشنده که مغازه‌اش در اثر زلزله از بین رفته به مقابله با خدا برمی‌خیزد، منطقش هم این است که تنها مغازه او خراب شده، پس حتماً این کار خدا بوده‌است. فیلمی خوش‌ساخت که با شیوه‌ی خودش جلو رفته و لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.


10. آواز – 2016 – Sing

ژانر: کمدی، موزیکال، خانوادگی

کارگردان: گارث جنینگز (Garth Jennings)

صداپیشگان: متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون، اسکارلت جوهانسون، ست مک‌فالن

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن در دنیای حیوانات انسان نما رخ می‌دهد؛ جایی که یک کوالا به‌نام باستر مون (متیو مک کانهی) صاحب یک سالن اجرای موسیقی است و آرزو دارد که از این طریق به درآمد برسد. او از بچگی عاشق موسیقی و آواز بوده‌است. باستر تصمیم می‌گیرد مسابقه‌ی آوازی را در سالنش اجرا کند اما مشکلات خنده‌داری در این راه پیش می‌آید و داستانی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی این انیمیشن ادامه پیدا می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم