معرفی ۱۰ انیمه‌ی سریالی متفاوت و جذاب در ژانر معمایی و رازآلود

انیمه‌های سریالی در سبک معمایی و رازآلود با تعریف داستان‌های جنایی و یا ایجاد و حل معماهایی جالب ذهن بیننده را به چالش کشیده و بسیار هیجان‌انگیز هستند؛ لیست زیر معرفی ۱۰ انیمه‌ی بسیار زیبا در سبک معمایی و رازآلود است. با پروشات همراه باشید.


۱.پیشخدمت سیاه-۲۰۰۸-Kuroshitsuji

Kuroshitsujiانیمه‌‌‌ رازآلود

انیمه‌ی kuroshitsuji برگرفته از مانگایی با همین نام است. خاندان فانتوم‌هایو (phantomhaive) که از قدیمی‌ترین و پرقدرت‌ترین خانواده‌های انگلستان‌اند با آتش سوزی عمارتشان تصور می‌شد که برای همیشه از بین رفته‌اند؛ اما سه سال پس از این اتفاق پسربچه‌ی ۱۳ساله‌ای به همراه یک خدمتکار برمی‌گردد و با ادعای اینکه شیل (Ciel) فانتوم‌هایو است، مقام خود را به عنوان بازمانده‌ی خاندان فانتوم‌هایو پس می‌گیرد و تصمیم دارد با قدرتی که این نام و خدمتکارش به او می‌دهند معمای قتل خانواده‌اش را حل کند.

ژانر: کمدی، ماوراءالطبیعه، رازآلود، معمایی

طول: ۳فصل، ۴۸قسمت به همراه ۲ سینمایی


۲.دورارارا-۲۰۱۰-Durarara

Durarara انیمه‌ای است براساس سری لایت ناولی با همین نام. میکادو ریوگامینه (Mikado Ryugamine) برای تجربه‌ی زندگی پراز هیجان به ikebukuro  که محله‌ای در توکیو است می‌آید و با دوست دوران کودکیش ماسااومی کیدا (Masaomi Kida) ملاقات می‌کند؛ کیدا که در ikebukuro زندگی می‌کند درباره‌ی شایعات و افرادی به میکادو هشدار می‌دهد. اما شایعاتی که در ikebukuro جریان دارند تا چه حد واقعیت دارند و چگونه زندگی دبیرستانی میکادو را باهر دانش‌آموز دیگری تغییر می‌دهند؟

ژانر: اکشن، رازآلود، هیجان‌انگیز

طول: ۲فصل، ۶۵ قسمت


۳.گوسیک-۲۰۱۱-Gosick

Gosickانیمه‌‌‌ رازآلود

انیمه‌ی Gosick براساس سری لایت‌ ناولی با همین نام است. کازویا کوجو (Kazuya Kujo) پسر یک افسر ژاپنی است که برای ادامه‌ی تحصیل به آکادمی سنت ماگریت در کشور سوویل منتقل می‌شود. او به خواسته‌ی معلمش برای تحویل دادن بسته‌ای به همکلاسی‌اش که همیشه غایب است به طبقه‌ی آخر برج کتابخانه می‌رود؛ اما با صحنه‌ای روبه‌رو می‌شود که روز‌های او را در آکادمی برای همیشه تغییر می‌دهد!!

ژانر: رازآلود، تاریخی، درام، عاشقانه

طول: ۱فصل، ۲۴ قسمت


۴.سایکو-پاس-۲۰۱۲-Psycho-pass

Psycho-passانیمه‌‌‌ رازآلود

Psycho-pass: آکانه تسونموری (Akane Tsunemori) به تازگی بازرس بخش یک وزرات امنیت عمومی و رفاه شده‌است. وظیفه‌ی او این است که با کمک سیستم شیبیل (Sybil) جنایات و حوادثی را که در ژاپن اتفاق می‌افتد حل کند. اما مسیر او با پدیدار شدن یک نام از پرونده‌‌ای بدون جواب که طی آن یک بازرس کشته شد، تغییر می‌کند. ماکیشیما شوگو (Makishima Shogo) کیست و رئیس تسونموری چه حقایقی را در رابطه با سیستم شیبیل مخفی کرده‌است؟

ژانر: اکشن، سایبرپانک، هیجان‌انگیز، جنایی، معمایی

طول: ۳فصل، ۴۱ قسمت، ۶ ویدیو به همراه ۱ سینمایی

همچنین بخوانید:معرفی انیمه Psycho-pass ؛ هیجان مبارزه در دنیای آینده


۵.سگ‌های ولگرد بانگو-۲۰۱۶-Bungou stray dogs

Bungou stray dogsانیمه‌‌‌ رازآلود

انیمه‌ی Bungo stray dogs براساس سری مانگایی با همین نام است. ناکاجیما آتسوشی (Nakajima Atsushi) یتیمی است که از یتیمخانه طرد شده‌است و پس از نجات دادن فردی به نام دازای از غرق شدن، با آژانس کاراگاهی مسلح آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد در آنجا کار کند؛ اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک‌روز که به آژانس می‌رود با یک بمب در وسط سالن مواجه می‌شود؟

ژانر: اکشن، رازآلود، کمدی، ماورایی، ابرقهرمانی

طول: ۳ فصل ۱۲ قسمتی، ۱ ویدیو به همراه ۱ سینمایی


۶.آککا۱۳-۲۰۱۷-Acca:13 kansatsu-ka

Acca:13 kansatsu-kaانیمه‌‌‌ رازآلود

انیمه‌ی رازآلود Acca:13 kansatsu-ka براساس مانگایی با همین نام است. جین اوتاس (Jean Otas) بازرس آککا است و وظیفه دارد که از ۱۳ استان کشور Dowa بازدید کند و نتیجه‌ی بازرسی خود را به رئیس بخش اعلام کند. وقتی که او برای چندمین بار سفر خود را آغاز می‌کند درهر منطقه یک سیگار دریافت می‌کند؛ در کشوری که سیگار بسیار کمیاب است جمع شدن این سیگارها نشانه‌ی چیست و چه اتفاقاتی را در زندگی این بازرس رقم می‌زنند؟

ژانر: درام، رازآلود

طول: ۱فصل، ۱۲ قسمت


۷.آی‌دی:مورد حمله-۲۰۲۰-ID:invaded

ID:invadedانیمه‌‌‌ رازآلود

ID invaded: آکیهیتو ناریهیساگو (Akihito Narihisago) کاراگاهی بود که حالا به عنوان یک زندانی با استفاده از دستگاهی وارد چاه شناسه‌ی قاتلان و مجرمان می‌شود و با حل معمای قتلی که دستگاه به او می‌دهد به پلیس در دستگیری آن‌ها کمک می‌کند. اما و چه اتفاقی در زندگی ناریهیساگو باعث شد به زندان بیفتد و چه بلایی برسر مجرمانی که با ناریهیساگو زندانی می‌شوند می‌آید؟

ژانر: علمی-تخیلی، جنایی، معمایی

طول: ۱فصل، ۱۳ قسمت


۸.برج خدا-۲۰۲۰-Tower of God

Tower of Godانیمه‌‌‌ رازآلود

انیمه‌ی Tower of god براساس مانهوای کره‌ای با همین نام است. بم (درانیمه با نام یورو) پسری است که تمام عمر خود را در غاری به تنهایی گذرانده و حالا برای پیدا کردن تنها دوستش، دختری به نام ریچل که با گفتن اینکه آرزو دارد ستاره‌ها را ببیند به برج رفته، دروازه‌های برج را باز می‌کند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی بدون داشتن هیچ سلاح یا قدرت خاصی با تستی مواجه می‌شود که بدون کشتن هیولای آن نمی‌تواند به طبقه‌ی بعدی برج صعود کند؟

ٰژانر: اکشن، فانتزی، معمایی

طول: ۱فصل، ۱۳ قسمت


۹.موازنه کارآگاه میلیونر: نامحدود -Fugou Keiji Balance Unlimited-۲۰۲۰

Fugou Keiji Balance Unlimitedانیمه‌‌‌ رازآلود

Fugou Keiji Balance Unlimited : دایسوکه کامبه (Daisuke Kambe) کاراگاه میلیونری که به تازگی وارد بخش جنایات مدرن می‌شود با هارو کاتو (Haru Kato) همکار می‌شود. هارو کاتو که به‌خاطر حس عدالت‌خواهی قوی‌ای که دارد به پلیس پیوسته، برخلاف کامبه که باور دارد همه چیز یک قیمتی دارد، فکر نمی‌کند که می‌توان همه‌ی مشکلات را با پول حل کرد و حالا این دو باید با کمک هم حوادثی را که در ژاپن رخ می‌دهد حل کنند.

ژانر: کمدی، رازآلود، کارآگاهی

طول: ۱فصل، ۱۱ قسمت


۱۰.موری‌آرتی مهین‌پرست-۲۰۲۰-Yukoku no Moriarty

انیمه درازآلود‌‌‌yukoku no moriarty

انیمه‌ی Yukoku no Moriarty براساس مانگایی با همین نام است. همه داستان کاراگاه معروف، شرلوک هولمز را می‌دانند اما کمتر کسی ریاضیدان نابغه، مشاور جنایی و رقیب شرلوک، ویلیام جیمز موریارتی می‌شناسد. این انیمه ی رازآلود روایتگر داستان تبدیل یک پسر یتیم به بزرگ‌ترین خطری که جامعه‌ی اشرافی انگلستان را تهدید می‌کند، است که با نقشه‌های منحصر به فرد خود قصد دارد انگلستان را تغییر بدهد. از جدید‌ترین انیمه‌های سریالی معمایی و رازآلود با گرافیکی عالی بیننده را جذب خود می‌کند.

ژانر: جنایی، رازآلود

طول: ۲فصل، تعداد قسمت نامعلوم

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های کاراگاهی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Aboli

    بهمن 21, 1401

    ادمین داری اشتب میزنی آخه عزیز من مگه میشه اسم انیمه راز آلود وسط باشه بعد death note تو اون لیست نباشه

    پاسخ