بهترین صحنه‌های سرباز زمستان در دنیای کمیک که از خواندنش لذت می برید

سرباز زمستان (باکی) یا کهنه سرباز جنگ جهانی دوم در تاریخ مارول ماجراجویی‌های مختلف داشته است. او به عنوان یک ابرسرباز پیش از همکاری با انتقام جویان توسط هیدرا شستشوی مغزی شده است. یک سرباز مرگبار حالا مرد شوخی است که در “فالکون و سرباز زمستان” (The Falcon And The Winter Soldier) با “سام ویلسون” همکاری می‌کند. او در کمیک ماجراجویی‌های جالبی را پشت سر می‌گذارد. از لحظات تاریکش در ترور گرفته تا کشتن معشوق ولورین. همه اینها زمانی رخ داد که او درست فکر نمی‌کرد. باکی یا سرباز زمستان در کمیک لحظات درخشانی دارد که در اینجا با شما درمیان می‌گذاریم. با پروشات همراه باشید.


10. رابطه با بیوه سیاه

باکی بعد از احیا شدن برای اولین بار در جلد 5 “کاپیتان آمریکا” رابطه‌اش با ناتاشا را شروع می‌کند. آن هم وقتی ناتاشا در برنامه Black Widow Ops حضور داشت. او مهارت‌های مبارزه را به ناتاشا آموزش می‌دهد چون او در آکادمی اتاق قرمز شرکت می‌کند. در این دوران باکی دائم به اتاق ناتاشا رفته و باهم وقت گذرانی می‌کند. تا اینکه ناتاشا به مأمور دیگری نزدیک می‌شود. باکی بعد از نافرمانی از قوانین بی ثبات‌تر می‌شود و هروقت مأموریت نباشد در cryostasis قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی فیلم‌های اقتباس‌شده از کمیک‌ها در سال 2020


9. کمک به مجریمن برای بازگشت به زندگی

باکی که حالا به زندگی برگشته به خاطر کارهایی که در دوران شستشوی مغزی انجام داده پشیمان است. او در “سرباز زمستان: شانس‌های دوم” (The Winter Soldier: Second Chances) تصمیم می‌گیرد به مجرمین دیگر کمک کند تا به زندگی برگردند. باکی نه تنها مانع از جنایت‌های آنها شده بلکه آنها را تحت درمان می‌گذارد. این کار برای اغلب مجرمین نتیجه می‌دهد. اما به زودی مزدور نوجوان او هیدرا برای کشتن او فرستاده می‌شود. حالا باکی باید برای اصلاح کردن این نوجوان هرکاری کند.


8. تبدیل شدن باکی به کاپیتان آمریکا

بعد از مرگ استیو راجرز شخصیت‌های مختلفی نامزد این نقش هستند، از جمله فالکون، هاکای و باکی. با این حال هیچکس دراین باره مطمئن نیست. بعد از خاکسپاری استیو، باکی سپر را برمی دارد تا مانع از گم شدن یک انسان ارزشمند شود. به زودی متوجه می‌شود استیو او را کاپیتان آمریکا می‌دانست. باکی در “کاپیتان آمریکا: بار سنگین رویاها” (Captain America: The Burden Of Dreams) تلاش می‌کند با این شخصیت خو بگیرد. خوشبختانه او دوست‌های خوبی مثل فالکون دارد که در این امر به او کمک می‌کنند. گرچه نسبت به استیو خشونت دارد، اما به عنوان کاپیتان آمریکا انتخاب می‌شود.


7. شناخته شدن به عنوان یک قهرمان

در جلد 5 “کاپیتان آمریکا” دولت آمریکا و مردم او را قهرمان درنظر می‌گیرند. مخصوصاً بعد از اینکه مانع از انجام ترور کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود. سین، دختر کله سرخ، نقشه این ترور را چیده. باکی را یک قهرمان آمریکایی می‌دانند که دولت هم از او حمایت می‌کند و به پرونده‌های قانونی دسترسی دارد.


6. زندگی عادی باکی

گرچه باکی زندگی طولانی داشته و ظاهرش زیاد تغییر نکرده، اما زندگی ثابتی نداشت. او در زمانی که شستشوی مغزی شده بود، کارهای بدی انجام داده و بارها مرده. حتی نسخه‌ای از او اصلاً مزدور یا قهرمان نمی‌شود. گرچه باکی محبوب در داستان “زمین-616” زندگی می‌کند، اما باکی داستان “زمین-1610” بعد از مبارزه در جنگ جهانی دوم زندگی معمولی دارد. او ازدواج می‌کند، صاحب فرزند می‌شود و به پیری می‌رسد.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت درباره سوپرمن که فقط طرفداران کمیک از آن خبر دارند


5. متوقف کردن فرار از پلیزنت هیل

گرچه شخصیت بارون زیمو در سریال‌های دیزنی محبوب است، اما در کمیک شرورتر است. او در “کاپیتان آمریکا: سام ویلسون” یک فرار از زندان در پلیزنت هیل را طراحی می‌کند. اما این زندان اصلاً معمولی نیست بلکه برخی از مرگبارترین سوپرویلن ها آنجا هستند. بنابراین باکی با همدستی سام ویلسون و کوبیک می‌خواهد زندگی را به وضع عادی برگرداند. این نقشه سخت تا حدی موفق است اما این سه تن موفق می‌شوند و از حمله ویلن‌های فراری جلوگیری می‌کنند.


4. باکی همدست

وقتی باکی اولین بار معرفی می‌شود جایگاه او برای استیو راجرز مثل جایگاه رابین برای بروس وین است. او نوجوانی است که لوازم سربازان را تأمین می‌کند و بعد با راجرز دیدن کرده و با او دوست می‌شود. باکی در ابتدا با جایگاه استیو به عنوان کاپیتان آمریکا آشنا نیست اما بعد او را در حال پوشیدن لباسش در چادر می‌بیند. بنابراین راجرز او را اذیت می‌کند. وقتی حس می‌کند باکی آماده است، او را به ماموریتی مرگبر می‌برد که زندانی‌های نازی را از شر کله سرخ نجات دهد. مأموریت موفق بوده و باکی بیشتر به دنیای قهرمان‌ها نزدیک می‌شود.


3. باکی به “مرد روی دیوار” تبدیل می‌شود

به گفته نیک فیوری “مرد روی دیوار” فردی است که ترتیب داستان “زمین-616” را حفظ کرده و بدون اینکه کسی نامش را بداند تهدیدهای مختلف ایجاد می‌کند. وقتی فیوری متوجه می‌شود در حال مرگ است، با نامزدهای احتمالی “مرد روی دیوار” مصاحبه می‌کند. از جمله دکتر استرنج، پلنگ سیاه، مرد مورچه‌ای، گامورا، اما فراست و سرباز زمستانی. فرایند جانشینی پیچیده بوده و مشکلات زیاد ایجاد می‌کند. در “باکی بارنز: سرباز زمستان” (2014) باکی جانشین می‌شود. اما دیزی جانسون را می‌آورد تا تنها کار نکند. این دو در کنار هم درخشان ظاهر می‌شوند.


2. برگرداندن استیو راجرز واقعی

در کمیک یک استیو راجرز شرور هم وجود دارد که فاشیست و مأمور هیدراست. او حتی بیشتر اعضای انتقام جویان را می‌کشد. باکی و اعضای باقیمانده می‌خواهند استیو واقعی را برگردانند. در “امپراتوری سری 10″، مرد مورچه‌ای باکی را تا حدی کوچک می‌کند که در مکعب کیهانی جای بگیرد. باکی به مایند اسکیپ کوبیک که استیو راجرز واقعی آنجاست می‌رود و او را برمی گرداند. استیو راجرز واقعی هم استیو راجرز فاشیست را شکست می‌دهد.


1. راجرز سپر را بار دیگر به باکی می‌دهد

در “کاپیتان آمریکا: تولد دیگر1″، دلیل تغییر مرگ استیو فاش می‌شود. شارون کارتر به باکی می‌گوید که استیو واقعاً نمرده بلکه در یک دوره زمانی ثابت در فضا گیر افتاده. باکی و ناتاشا در تلاش برای دزدیدن ماشین زمان و برگرداندن استیو دستگیر می‌شوند. خوشبختانه باکی توسط مرد مورچه‌ای و فالکون آزاد شده و استیو راجرز هم دوباره متولد می‌شود. راجرز بعد از دیدن درخشش او معتقد است که باکی کاپیتان آمریکای بهتری است. بنابراین سپر را به او داده و برایش آرزوی موفقیت می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست 50 تایی بهترین کاراکترهایی که در کتاب‌های کمیک خلق شده‌اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم