معرفی بهترین انیمه های کاراگاهی که باید تماشا کنید و لذت ببرید

انیمه های کارآگاهی به خاطر فضای پررمز و راز خود طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم بهترین انیمه های کاراگاهی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. یادداشت پدری بهشت – Heaven’s Memo Pad – 2011

آلیس دختری باهوش و عاشق فناوری است که به یک آژانس کاراگاهی برمی خورد. از سوی دیگر نارومی هم فردی منزوی است که بعد از حوادث مختلف به این آژانس ملحق می‌شود. او به تدریج به دنیای جرائم و تحقیقات وارد می‌شود و هرچه بیشتر در این دنیا فرو می‌رود به جنبه تاریک جامعه و جرائم بیشتر پی می‌برد.

ژانر: رازآلود

طول: 1 فصل، 12 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های فانتزی که از تماشای آن لذت می‌برید


11. کاراگاه ارواح یاکومو – Psychic Detective Yakumo – 2010

با وقوع حوادث ماورایی و عجیب زندگی یاکومو و هاروکا بهم ریخته و به وحشت می افتند. قدرت ذاتی یاکومو برای ارتباط با دنیای ماورایی و کمک هاروکا آن‌ها را به ماجراجویی‌های عجیب وارد می‌کند. این انیمه یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی است.

ژانر: رازآلود، وحشت، ماورایی

طول: 1 فصل، 13 قسمت


10. آن-گو – UN-GO – 2011

یوکی کاراگاهی است که حقیقت برایش مهم است و اینگا، همکار او، هم اهریمنی است که باعث می‌شود مردم فقط حقیقت را بگویند. در جهانی که سانسور و کنترل مرطوب آنها را وادار به خیلی کارها می‌کند، هنوز مجرمانی وجود دارند. یوکی می‌خواهد همه مجرمین را به چنگال قانون بیندازد. با این حال رینروکو که بر تبادل اطلاعات ژاپن دست دارد، بر سر راه یوکی مانده و نمی‌خواهد حقیقت فاش شود. بنابراین این دو شخصیت دائم در مقابل هم قرار دارند. بنابراین با تماشای این انیمه با یوکی همراه می‌شویم تا حقیقت را فاش کند.

ژانر: رازآلود، ماورایی

طول: 1 فصل، 11 قسمت، 1 فیلم


9. هیوکا – Hyouka – 12

یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی درباره 4 دانش آموز که انجمن ادبیات را تشکیل می‌دهند. به زودی از انجمن آنها ماجراهای رازآلود بسیار آغاز می‌شود. اورکی آدمی است که همیشه برای انجام کارهایش راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کند. ارو عاشق ماجراهای رازآلود است و دوست دارد همه گره‌ها را باز کند، بنابراین اورکی را هم با خود همراه می‌کند. این چهار نفر با مهارت‌های خود درباره ماجراهای مختلف مدرسه تحقیق می‌کنند.

ژانر: رازآلود، مدرسه‌ای، برشی از زندگی

طول: 1 فصل، 22 قسمت، 1 ویدیو

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های آخرالزمانی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


8. مدرسه کاراگاهی کیو – Detective School Q – 2003-2004

کیو یک کاراگاه جوان است که در یکی از بهترین مدرسه‌های کاراگاهی درست می خوند. او به همراه 4 دانش آموز نخبه دیگر در حل پرونده‌ها فعالیت می‌کنند. آن‌ها برای تبدیل شدن به بهترین کاراگاه ممکن مهارت‌های تحقیق و مبارزه را دنبال می‌کنند. یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی که باید تماشا کنید.

ژانر: کمدی، درام، رازآلود، پلیسی، شونن

طول: 1 فصل، 45 قسمت


7. پرونده‌های کیندایچی جوان – The Files of Young Kindaichi – 1997-2000

کیندایچی 17 ساله یکی از باهوش‌ترین کاراگاه های ژاپنی است که ظاهر خشنی دارد. او می‌تواند پیچیده‌ترین پرونده‌ها را حل کند و بنابراین برای حل جرائم پیچیده به سراسر ژاپن سفر می‌کند. این انیمه به خاطر پرداختن به پرونده‌های قتل مرتبط با روان انسان، شهرت دارد. یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی که به خاطر پیچیده بودن و پرونده‌های قتل دیدنی است.

ژانر: رازآلود، شونن

طول: 2 فصل، 148 قسمت، 2 فیلم، 6 ویدیو


6. موازنه کارآگاه میلیونر: نامحدود – The Millionaire Detective Balance: Unlimited – 2020

یک کمدی کاراگاهی درباره 2 همکار متفاوت که با وجود اخلاقیات و شخصیت‌های متفاوتشان پرونده‌های مشترک دارند. دایسوکه به ثروتش می‌بالد و از آن برای رفع نیازهایش استفاده می‌کند. هارو فردی بااخلاق است که دوست دارد با رعایت اخلاقیات به هدفش برسد. بنابراین این دو از بودن کنار هم اجتناب می‌کنند و همین موضوع انیمه را دیدنی و خنده دار می‌کند.

ژانر: رازآلود، کمدی، پلیسی

طول: 1 فصل، 11 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمه درباره نبرد و پیروزی که باید آنها تماشا کنید


5. آ: آغاز – B: The Beginning – 2018

انیمه ای درباره اشتباهات، عدالت، دولت فاسد و اخلاقیات. کیت فالیک یک کاراگاه خبره با گذشته‌ای پنهان است که با دنیای رازآلود و فاسد مبارزه می‌کند. همین مضامین این انیمه را به یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی تبدیل می‌کند.

ژانر: اکشن، رازآلود، پلیسی، روانشناسی، ماورایی، تریلر

طول: 1 فصل، 12 قسمت


4. ترور در رزونانس – Terror in Resonance – 2014

دو پسر نوجوان به نام‌های نه و دوازده که هردو یتیم بوده و به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شده‌اند. آن‌ها با دزدیدن بمب اتم در قالب گروه تروریستی پلیس را تهدید می‌کنند تا معمای آنها را حل کند. وگرنه نابودی به بار می‌آورند. این انیمه متفاوت از نگاه تروریست‌ها و ناامیدی آنها از جهان و ظلم‌های آن روایت می‌شود.

ژانر: رازآلود، روانشناسانه، تریلر

طول: 1 فصل، 11 قسمت


3.  مارپیچ: پیوندهای استدلال – Spiral: The Bonds of Reasoning – 2002-2003

پس از ناپدید شدن کیوتاکا، برادر بزرگ‌تر آیومو، او برای یافتن برادرش به دنیای کاراگاهی وارد می‌شود. آخرین کلمه‌های کیوتاکا “بچه‌های شمشیر” است. بنابراین آیومو درباره هویت، انگیره و ارتباط بچه‌های شمشیر با ناپدید شدن برادرش تحقیق می‌کند. برای درک بهتر انیمه و شخصیت‌هایش می‌توانید اول مانگا را بخوانید. وگرنه کمی گیج می‌شوید.

ژانر: درام، رازآلود، شونن

طول: 1 فصل، 25 قسمت

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مشابه پنج قلوهای باکلاس (The Quintessential Quintuplets)


2. گوسیک – Gosick – 2011

کازویا یک دانش آموز انتقالی مومشکی و ویکتوریک یک دختر اروپایی موطلایی بعد از روبرو شدن باهم در کتابخانه مدرسه باهم آشنا می‌شوند. آن‌ها به زودی به دنیای رازآلود و خطرناکی وارد می‌شوند. آن‌ها باید با مهارت و هوش خود زنده مانده و پرونده‌های جنایی را حل کنند. با غرق شدن آنها در این دنیا، گذشته، پیشینه خانوادگی و قدرت پیشگویی ویکتوریک هم خود را نشان می‌دهد.

ژانر: رازآلود، تاریخی، درام، عاشقانه

طول: 1 فصل، 24 قسمت


1. سگ‌های ولگرد بانگو – Bungou Stray Dogs – 2016-2019

آتسوشی به یک آژانس کاراگاهی با مردمی که توانایی ماورایی دارند، وارد می‌شود. آن‌ها با مهارت‌ها و قدرت‌های خود پرونده‌های پیچیده را حل می‌کنند. همچنین باید با سازمان‌های خطرناک و مخوف مبارزه کنند. یکی از بهترین انیمه های کاراگاهی که از تماشای آن لذت می‌برید.

ژانر: اکشن، رازآلود، کمدی، ماورایی، ابرقهرمانی

طول: 3 فصل 12 قسمتی، 1 ویدیو، 1 فیلم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. kosar

    مرداد 9, 1400

    پس کلوپ کاراگاهی پسران زیبا چی!؟!؟

    پاسخ

  2. صادق

    اردیبهشت 10, 1400

    لیست هاتون عالیه
    معمولا انیمه های کمتر دیده شده رو هم میذاریدش که باعث میشه لیستاتون متنوع باشن
    مثلاً برعکس خیلیا از انیمه های مشهوری مثل روان گذر دفتر مرگ…. اسم نبردید و منم اینکار رو تحسین میکنم چون مردیم اینقدر انیمه تکراری معرفی کردن://

    پاسخ

  3. علی

    اردیبهشت 6, 1400

    موریارتی وطن پرست کارآگاهی نیست؟

    پاسخ

    • M.m در پاسخ به علی

      اردیبهشت 23, 1400

      چرا هست واقعا هم عالیه

      پاسخ

  4. نیما

    اردیبهشت 6, 1400

    کارگاه کونان کو پس؟

    پاسخ

    • ووووووووووووو در پاسخ به نیما

      مهر 1, 1401

      کاراگاه کونان واقعا هم یکی از بهترینا و طولانی ترین هاس
      هیچ انیمه کاراگاهی به نظر من ازش بهتر نیست

      پاسخ