آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 120)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1.میزری – 1990 – Misery

ژانر: درام، تریلر

کارگردان: راب رینر (Rob Reiner)

بازیگران: جیمز کان، کتی بیتس، لورن باکال

تریلر فیلم

این فیلم داستان نویسنده‌ی مشهوری است که از یک تصادف رانندگی با یکی از طرفدارانش جان سالم به‌در می‌برد اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود این طرفدار یک روانی است که دیگر به او اجازه‌ی ترک خانه‌اش را نمی‌دهد. کتی بیتس برای ایفای نقش در این فیلم برنده جایزه اسکار شد؛ نقشی که برای همیشه یکی از ترسناک‌ترین ویلن‌های تاریخ سینما خواهد بود.


2. یک مرد مجرد – 2009 – A Single Man

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: تام فورد (Tom Ford)

بازیگران: کالین فرث، جولیان مور، متیو گود

تریلر فیلم

فیلمی با اجرای دیدنی کالین فرث و جولیان مور درباره‌ی عشق، خودکشی و پیدا کردن معنای زندگی. فارث در این فیلم نقش استاد دانشگاهی را ایفا می‌کند که به‌تازگی عشق زندگی‌اش را در یک سانحه رانندگی از دست داده و تمام وقتش را به سوگواری سپری می‌کند. او یک همجنسگرا است و در زمانی زندگی می‌کند که با این موضوع به‌دشت مخالفت می‌شود او نمی‌تواند اندوهش را با کسی درمیان بگذارد. این فیلم به‌خوبی توانسته روزنه‌های امید و پیدا کردن عشق واقعی در زندگی را به تصویر بکشد. کالین فارث برای این فیلم نامزد اسکار شد و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز به‌دست آورد.


3. زن شگفت‌انگیز 1984 – 2020 – Wonder Woman 1984

ژانر: اکشن، ابرقهرمانی

کارگردان: پتی جنکینز (Patty Jenkins)

بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ

تریلر فیلم

درباره زندگی زندگی در سال‌های ۱۹۸۰ که پرنس دایانا (با بازی گل گدوت) در میان مردمی که تشنه قدرت و موفقیت هستند به عرصه وارد می‌شود. او در ظاهر فقط وظایفش را انجام می‌دهد اما در باطن زن شگفت انگیز است و با جرائم مبارزه می‌کند. با ورود مکسول لرد و چیتا شخصیت قهرمانانه او را بیشتر می‌بینیم. این فیلم با صحنه‌های اکشن خیره کننده بوده و حضور معشوقه دایانا، استیو ترور هم داستان را جذاب می‌کند. ضعف دایانا به قدرتی منجر می‌شود که خیره کننده است.


4. دروغ – 2018 – The Lie

ژانر: ترسناک

کارگردان: وینا ساد (Veena Sud)

بازیگران: جویی کینگ، پیتر سارسگارد، نیکولاس لی

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره والدین از هم جدا شده‌ای است که از تنها فرزند خود با نام کایلا مراقبت می‌کنند. در روزی که کایلا به همراه دوستش بریتنی و پدرش جی (با بازی پیتر سارسگارد) به مسابقه رقص باله می‌روند، ناگهان در یک توقف کوتاه‌مدت، بریتنی در نزدیک یک رودخانه گم می‌شود و این آغاز یک تراژدی برای این خانواده و حوادث وحشتناک بعدی آن است.


5. بازگشت – Volver – 2006

ژانر: درام-کمدی

کارگردان: پدرو آلمودوار (Pedro Almodóvar)

بازیگران: پنه لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئنیاس

تریلر فیلم

 یک فیلم اسپانیایی زبان دیدنی که روایتی عجیب اما واقعی از خانواده، مرگ، عشق و تراژدی است. این فیلم با اجرای دیدنی پنه لوپه کروز در نقش زنی آسیب‌دیده که سعی می‌کند از تنها دختر نوجوانش محافظت کند، نگاهی متفاوت به نظام خانوادگی اسپانیا داشته و ماجرایش را در فضایی کمدی و ملودرام جلو می‌برد. اگر به فیلمی با حال و هوای کتفاوت و دوست‌داشتنی احتیاج دارید این فیلم گزینه مناسبی برای تماشا است.


6. صید ماهی آزاد در یمن – Salmon Fishing in the Yemen – 2011

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: لاسه هالستروم (Lasse Hallström)

بازیگران: امیلی بلانت، یوان مک‌گرگور، عمرو واکد

تریلر فیلم

یک شیخ عرب می‌خواهد در کشور یمن ماهی قزل آلا پرورش دهد و از همین رو با دولت انگلستان مکاتباتی انجام می‌دهد و تحقیقات به دکتر آلفرد جونز (با بازی یوان مک‌گرگور) محول می‌شود او این کار را غیرممکن می‌داند اما با فشار دولت مجبور به قبول این پروژه می‌شود در این راه زنی به نام هریت چتوود تالبوت (با بازی امیلی بلانت) هم او را همراهی می‌کند، هریت نماینده شیخ محمد است.

فیلمی کمدی-رمانتیک که شاید داستان منحصر به فردی نداشته باشد، اما دیدنی و حال‌خوب‌کن است و می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن لذت ببرید.


7. حیوانات آمریکایی – 2018 – American Animals

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: بارت لایتون (Bart Layton)

بازیگران: ایوان پیترز، بری کیوگن، بلیک جنر

تریلر فیلم

 داستان فیلم “حیوانات آمریکایی” درباره ی چهار دوست است که تصمیم به دزدیدن چند کتاب نایاب به ارزش چند میلیون دلار می‎گیرند،  این دزدی آنها یکی از شگفت ‏‎انگیز ترین سرقت‎های تاریخ کشورشان می‎شود. این فیلم که بر اساس یک ماجرای واقعی در سال 2004 ساخته شده است، پیش از هر چیز سعی دارد تا تغییرات منفی جوانان به علت نیاز شدیدشان به پول را به تصویر بکشد. این فیلم از آن فیلم‌هایی است که در همان ابتدا به مخاطب نشان می‌دهد که ممکن است در ادامه‌ی داستان، همه چیز سر جای خودش نباشد و اتفاقات آن طور که انتظار می‌رود رقم نخورند.


8. پیتا – 2012 – Pietà

ژانر: درام، مهیج

کارگردان: کیم کی-دوک (Kim Ki-duk)

بازیگران: لی جانگ-جین، جو سو-مین، وو گی-هانگ

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره یک مرد جوان شرخر است که از این طریق روزگار می‌گذراند و ناگهان یک زن وارد زندگی‌اش شده و به او می‌گوید که مادرش است. اما پیش از آنکه این زن را به‌عنوان مادرش بپذیرد، در صحنه‌های که خاص فیلم‌های کیم کی دوک است، به او تجاوز می‌کند، اما سپس به هم نزدیک می‌شوند به‌طوری‌که بدون او نمی‌تواند به کارهایش رسیدگی کند. اما زمانی که این زن ربوده می‌شود او برای یافتنش هر کاری می‌کند.


9. میلیونر زاغه‌نشین – 2008 – Slumdog Millionaire

ژانر: درام

کارگردان: دنی بویل (Danny Boyle)

بازیگران: عرفان‌خان، آنیل کاپور، دو پاتل

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پسر ۱۸سالهٔ یتیم فقیری ساکن بمبئی به‌نام جمال ملک است که در مسابقه «چه‌کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شرکت کرده و موفق شده تا مرحله پایانی پیش برود؛ همین باعث مظنون شدن پلیس به تقلب در مسابقه و دستگیریش می‌شود. بازرس پلیس به او می‌گوید به‌شرطی آزادش می‌کند که بگوید چگونه به جواب سؤال‌ها دست پیدا کرده و جمال داستان زندگیش را برای مأمور بازجویی تعریف می‌کند.


10. فرنکن وینی – Frankenweenie – 2012

ژانر: کمدی، ترسناک، خانوادگی

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

صداپیشگان: چارلی تاهان، وایونا رایدر، کاترین اوهارا

تریلر فیلم

یک کمدی-ترسناک استاپ-موشن باز هم از “تیم برتون” که براساس فیلم کوتاهی از این کارگردان ساخته شد. داستان درباره پسری است که سگ بول تریرش اسپارکی را دوباره زنده می‌کند. پس از این کار حالا باید شیوه کارش را افشا کند. یکی دیگر از شاهکارهای برتون که حتی اگر تماشا کرده‌اید هم می توانید یک بار دیگر در کنار خانواده یا دوستانتان آن را تماشا کنید و لذت ببرید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم