معرفی انیمه هایی درباره آشپزی و غذا که باید تماشا کنید و لذت ببرید

علاقه مندان به آشپزی و خوراکی از تماشای داستان‌های مرتبط در فیلم و انیمه لذت می‌برند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم انیمه هایی درباره آشپزی و غذا را به شما معرفی کنیم. آن‌ها را تماشا کرده و لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. یاکیتاته! ژاپن – Yakitate!! Japan – 2004-2006

شاید زندگی در دوران قرنطینه باعث شود به آشپزی و نان پزی در خانه روی بیاورید. اما کازوما از وقتی شش سالش بود نان می‌پخت. او با علاقه بیشتر به آشپزی و نان پزی تصمیم می‌گیرد نان ملی ژاپن را بپزد. او دست‌های گرمی دارد که به پخت نان کمک می‌کند، به همین دلیل دست‌های او را دست خورشید می‌نامند. پس از روستایش به توکیو می‌رود تا رویای خود را عملی کند. علاوه بر تبحر و دانایی این شخصیت، طنز داستان و واکنش‌های جالب شخصیت‌ها هم این انیمه را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های ژاپنی که باید در دوران قرنطینه تماشا کنید


9. رویای رنگی شیرینی – Yumeiro Patissiere – 2009-2010

انیمه ای شیرین درباره قهرمان جوان و رویاهای او برای تبدیل شدن به یک قناد. برخلاف خواهرش که یک پیانیست است و برنامه مشخصی دارد، ایچیگو آدم بلندپروازی نیست و هدفی ندارد. تا اینکه قناد معروفی به نام هنری را می‌بیند. هنری استعداد او در شیرینی پزی را دیده و از او می‌خواهد به آکادمی آشپزی سنت ماری برود.

گرچه ایچیگو آغاز خوبی ندارد اما به تدریج مهارت و استعداد خود را در پخت و چشیدن غذا نشان می‌دهد. او به همراه سه تن دیگر سخت تلاش می‌کند تا به یک قناد خوب تبدیل شود. این انیمه زیبا و دیدنی دنیای شیرینی پزی و قنادی را خوب به تصویر می‌کشد. تماشای صحنه‌های آشپزی و قنادی دیدنی است، پس می‌توان این انیمه را یکی از انیمه هایی درباره آشپزی دانست.


8. جنگ غذاها: شوکوگکی نو سوما – Food Wars!: Shokugeki no Sōma – 2015-2020

این لیست بدون وجود محبوب‌ترین انیمه مربوط به آشپزی در سال‌های اخیر کامل نمی‌شود. انیمه ای درباره آشپزی و غذاهای خوشمزه. سوما یک نابغه آشپزی است که به مدرسه آشپزی محبوبیدر ژاپن رفته و با بقیه رقابت می‌کند. سوما اصلاً خود را به قوانین آشپزی محدود نمی‌کند و همه مرزها را کنار می زند. همچنین در این انیمه ابزار آشپزی و پیشینه غذاها معرفی می‌شوند.

البته یادتان باشد این انیمه را در مکان‌های عمومی یا جلوی دیگران تماشا نکنید و حین دیدن آن هدفون بزنید. چون صحنه‌های مناسب فیلم بزرگسالان در آن زیاد دیده می‌شود.


7. اوشینیبو – Oishinbo – 1988-1992

یک اثر کلاسیک دست کم گرفته شده و مهم صنعت انیمه. این انیمه به عنوان یکی از انیمه هایی درباره آشپزی از اواخر سال‌های 1980 تا اوایل 1990 پخش شد و به نام آشنایی تبدیل شده است. با این حال در سطح جهانی چندان شناخته شده نیست. داستان درباره ماجراجویی‌های یک روزنامه نگار خوراک شناس به نام شیرو و همکارش یوکو است. آن‌ها باید برای بخش آشپزی روزنامه دستور پخت تهیه کنند.

هر قسمت این انیمه بر یک غذا تمرکز می‌کند. اغلب غذاهای معرفی شده در این انیمه ژاپنی هستند. بنابراین اگر دوست دارید با غذاهای آشپزی آشنا شوید این انیمه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های ماورایی که از تماشای آنها لذت می‌برید


6. خانم کویزومی نودل رامن دوست دارد – Ms. Koizumi Loves Ramen Noodles – 2018

کویزومی دانش آموز سرسختی است، درحالی که حتی همکلاسی‌ها چیزی درباره‌اش نمی‌دانند. اما همکلاسی‌اش یو تصادفاً به راز او پی می‌برد. او در پخت نودل رامن تخصص دارد و از خوردن غذاهای رامن سراسر ژاپن لذت می‌برد. پس اگر می‌خواهید درباره غذاهای رامن و نودل آن بیشتر بدانید این انیمه را تماشا کنید.

همه رستوران‌های این انیمه واقعی هستند، پس می‌توانید از این انیمه به عنوان وسیله‌ای برای یادگیری درباره بهترین رستوران‌های ژاپن استفاده کنید.


5. ایسکای ایزاکایا: غذای ژاپنی از دنیای دیگر – Isekai Izakaya: Japanese Food From Another World – 2018

شاید توریست‌ها همه سوراخ سنبه‌های کیوتو را بشناسند اما در این شهر نقاط پنهانی هستند که شاید همه از آن خبر نداشته باشند. این انیمه همان نقاط پنهان را نشان می‌دهد. با این حال انیمه به همینجا بسنده نکرده و شما را به یک سرزمین رازآلود به نام “آیتریا” می‌برد. شخصیت پردازی و غذاهای نشان داده شده در این انیمه هم جالب هستند. در پایان هر قسمت هم طرز تهیه غذاهای معرفی شده در آن قسمت معرفی می‌شود.


4. نقاشی دیواری – Gourmet Girl Graffiti – 2015

یکی از انیمه هایی درباره آشپزی درباره یک دانش آموز به نام ریو که آشپز خبره‌ای است. او آشپزی را از مادربزرگش یاد گرفته و مادربزرگ همیشه از غذاهای ریو تعریف می‌کرد. با این حال خودش غذاهایش را دوست ندارد. اما وقتی با دوستانش زندگی می‌کند همه چیز عوض می‌شود. انگار هربار برای دوستانش آشپزی می‌کند مزه غذایش بهتر می‌شود. انیمه ای درباره غذا و شخصیت‌های مؤنث که از آن لذت می‌برید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های مکا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. منوی امروز برای خانواده امیا – Today’s Menu For The Emiya Family – 2018-2019

داستان این انیمه در دنیای “سرنوشت/شب ماندن” (Fate/stay night) رخ می‌دهد تا شخصیت‌های آشنا را ببینیم. اما این بار آنها به جای مبارزه غذا می‌پزند، درباره غذا حرف می‌زنند و از خوراکی‌های خوشمزه‌شان لذت می‌برند. حتی اگر طرفدار انیمه “سرنوشت/شب ماندن” نباشید بازهم از این انیمه لذت می‌برید. چون به آن انیمه ارجاع خاصی ندارد

قهرمان داستان، شیرو، هرروز برای خرید مواد تازه به بازار می‌رود. سپس صحنه‌های پخت غذا را می‌بینید. سرانجام غذاهای آماده به تصویر کشیده می‌شوند و دهانتان آب می افتد.


2. قاشق نقره‌ای – Silver Spoon – 2013-2014

اغلب ما وقتی از زندگی شهری خسته می‌شویم به طبیعت پناه می‌بریم. اگر این کار برایتان سخت است می‌توانید این انیمه را تماشا کنید. هاچیکن پسری شهری است که در آغاز این انیمه در مدرسه کشاورزی ثبتنام کرده است. او برخلاف بیشتر همکلاسی‌ها که یا خودتان مزرعه دارند یا می‌خواهند دامپزشک شوند، هیچ تجربه‌ای ندارد. بلکه فقط می‌خواهد از خانواده‌اش دور شود و با تحصیل در این مدرسه درباره کشاورزی بیشتر بداند. اما نمی‌داند زندگی در مزرعه سخت است.

بیدار شدن صبح زود، کشاورزی و مراقبت از حیوانات کار هرکسی نیست. این انیمه را اثری می‌دانند که توانسته زندگی کشاورزی در ژاپن را خوب نشان دهد. گرچه موضوع اصلی انیمه کشاورزی است، اما غذاهای خوشمزه و آشپزی هم در آن نمایش داده می‌شود. همچنین درباره اخلاقیات کشاورزی و رفتار با حیوانات و احشام هم سؤالات مهمی پرسیده می‌شود.


1. متصدی بار – Bartender – 2006

فراموش کردن مشکلات هیچوقت راه حل خوبی نیست، اما درد و دل کردن با متصدی بار هم می‌تواند به شما کمک کند. این انیمه رباره یک متصدی بار به نام ریو است که بار عجیبی به نام “ادن هال” را اداره می‌کند. در آغاز هر قسمت مشتری جدیدی برای نوشیدن به بار دعوت می‌شود. درحالی که مشتری مشکلش را با او درمیان می‌گذارد، ریو یک نوشیدنی سرهم می‌کند و نصیحتش می‌کند.

گرچه این نوشیدنی‌ها در اصل غذا نیستند و ریو هم آشپزی نمی‌کند، اما صحنه آماده کردن این کوکتل‌ها آنقدر شیرین است که حیف بود انیمه را در این لیست نمی‌گنجاندیم. به همین دلیل یکی از انیمه هایی درباره آشپزی محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم