معرفی بهترین انیمه های بازسازی شده که از نسخه اصلی بهتر هستند

بعضی از انیمه ها آنقدر خوب هستند که حیف است فقط یک بار تولید شوند و بعضی دیگر هم به پایان بندی بهتر نیاز دارند. بعضی انیمه ها در پخش اول مورد توجه قرار نگرفتند و به شانس دیگری نیاز دارند. در هر صورت بازسازی یک انیمه به این معناست که می‌توانیم انیمه موردظر خود را در سبک و انیمیشن جدیدی ببینیم. در اینجا می‌خواهیم بهترین انیمه های بازسازی شده که از نسخه اصلی بهتر هستند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. ملوان ماه کریستال – Sailor Moon Crystal – 2014-2016

سریال انیمه اصلی در سال‌های 1992 تا 1997 در ژاپن پخش شد. سریال جدید هم داستان دختری مدرسه‌ای به نام اوساگی را نشان می‌دهد. او در یک روز سرنوشت ساز با گربه سیاهی روبرو شده و قدرتی به دست می‌آورد. او با این قدرت می‌تواند به یک شخصیت جادویی یعنی ملوان ماه تبدیل شود.

او که باید برای عشق و عدالت بجنگد، در این مسیر با قهرمان‌های دیگر آشنا می‌شود. این دخترها به همراه هم به دنبال پرنسس ماه و سلاحی به نام کریستال نقره‌ای می‌گردند. درحالی که نسخه سال 1990 اقتباس آزادی از یک مانگاست، نسخه جدید به آن وفادارتر است. شاید طرفداران به سبک انیمیشن نسخه اصلی عادت کرده باشند، اما انیمیشن مدرن هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بنابراین یکی از بهترین انیمه های بازسازی شده محسوب می شود.

ژانر: دختر جادویی، ماجراجویی، اکشن، عاشقانه

طول: 3 فصل، 39 قسمت

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


10. هانتر × هانتر – Hunter x Hunter – 2011-2014

هانتر یکی از شخصیت‌های ممتاز است که کارهای خطرناکی انجام می‌دهد، مثل مبارزه با هیولا و قرار گرفتن در شرایط بد به خاطر یافتن گنج. او برای پیوستن به پدرش که یک هانتر بود می‌خواهید یک هانتر حرفه‌ای شود. او در این مسیر تلاش می‌کند، و با سه تن دیگر آشنا می‌شود. کوراپیکا، لئوریو و کیلوئا. در این بین همه چیز جدی‌تر شده و قهرمان‌ها باید با هیولاها و مجرمین مختلف مبارزه کنند.

خوشبختانه نسخه جدید مثل نسخه قبلی تاریک نیست. پس اگر تماشای خونریزی را دوست ندارید نسخه جدید را تماشا کنید. این نسخه سلاح‌هایی را به نمایش می‌گذارد که در نسخه قبلی نبود. این نسخه با ریتم سریع و اپیزودهای بیشتر دیدنی است.

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، فانتزی، شونن، ابرقهرمانی

طول: 6 فصل، 148 قسمت


9. کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری – Fullmetal Alchemist: Brotherhood – 2009-2010

دو برادر به نام‌های ادوارد و آلفونسو در نبود پدر به همراه مادرشان در شهری کوچک بزرگ شدند. آن‌ها پس از مرگ مادر به خاطر یک بیماری مرگبار، برای زنده کردن او به کارهای خطرناک دست می‌زنند. ادوارد دست راست و پای چپش را از دست داده و کل بدن آلفونسو از بین رفت و روحش در یک زره گیر افتاد. حالا آنها باید در یک ماجراجویی خطرناک سنگ فیلسوف را یافته و جسم خود را احیا کنند.

انیمه اصلی سال 2003 در نیمه اول مانگا را دنبال می‌کند و بعد داستان خود را با پایان متفاوتی پی می‌گیرد. اما “کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” زمانی اکران شد که مانگار در شرف پایان بود، بنابراین داستان آن را از اول تا آخر دنبال کرد. این انیمه اثری پرامتیاز و یکی از بهترین انیمه های بازسازی شده است.

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، شونن، کمدی، جادویی

طول: 1 فصل، 64 قسمت


8. سبد میوه – Fruits Basket – 2019

بعد از مرگ مادر هوندا زندگی او بهم می‌ریزد و با یوکی، کیو و شیگوره از انجمن سوما زندگی می‌کند. همه چیز خوب است تا اینکه او به راز خانوادگی پی می‌برد. وقتی یکی از اعضای انجمن سوما توسط فردی از جنس مخالف در آغوش کشیده شود، به یکی از حیوانات طالع بینی چینی تبدیل می‌شود.

شاید این پدیده عجیب خنده دار به نظر برسد، اما طلسمی ترسناک و پیچیده است. درحالی که هوندا برای شکستن طلسم تلاش می‌کند، مهربانی او بر افراد طلسم شده تأثیر می‌گذارد. نسخه بازسازی شده داستان نسخه اصلی را برداشته و آنقدر آن را خوب نشان می‌دهد که تماشای آن را به خواندن مانگا ترجیح می‌دهید. این نسخه علاوه بر داستان بی نقص سبک هنری بهتری دارد. اما عناصر دراماتیک آن از نسخه 2001 کمتر است. طنز آن هم دیدنی است.

ژانر: برشی از زندگی، کمدی، ماورایی، عاشقانه، شوجو

طول: 2 فصل، 50 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های فانتزی که از تماشای آن لذت می‌برید


7. کاردکاپتور ساکورا – Cardcaptor Sakura: Clear Card – 2018

یکی از بهترین انیمه ها در ژانر جادویی که برخی آن را شبیه “ملوان ماه” می‌دانند. نسخه بازسازی شده آن 20 سال پس از نسخه اصلی اکران شد و قلب‌ها را ربود. این سیکوئل ادامه نسخه اولیه است، بنابراین اول باید نسخه اصلی را تماشا کنید. با این حال بعضی از صحنه‌های نسخه اصلی بازسازی شده‌اند.

در سریال جدید ساکورا و دوستانش به دبیرستان می‌روند. وقتی کارت‌های ساکورا خالی بوده و قدرتی ندارند، باید برای یافتن حقیقت ماجراجویی را آغاز کند. انیمیشن و سبک هنری حفظ شده و فقط رنگ و لعاب آن اضافه شده. حتی اینطور به نظر می‌رسد که ساکورا بزرگ شده. بنابراین این انیمه یکی از بهترین نسخه‌های بازسازی شده است.

ژانر: جادویی، ماجراجویی، شوجو، عاشقانه

طول: 1 فصل، 22 قسمت


6. اوشیو و تورا – Ushio and Tora – 2015-2016

اگر به مانگا و انیمه های شونن قدیمی علاقه دارید، نسخه 1992 “اوشیو و تورا” را دوست خواهید داشت. اما اگر سبک و شخصیت پردازی آن را قدیمی می دانید، نسخه بازسازی شده را تماشا کنید. این انیمه به جای ادامه دادن نسخه 10 قسمتی اولیه، آن را از اول شروع می‌کند. بنابراین تعداد قسمت‌های آن، که از سال 2015 تا 2016 پخش شد، سه برابر بیشتر است.

اوشیوی قهرمان تصور می‌کند حرف‌های پدرش درباره جد باستانی و طلسم یک اهریمن مهمل است. تا اینکه آن اهریمن، یعنی تورا، را در زیرزمینش می‌بیند. بعد از اینکه از ورود هیولاهای دیگر به زیرزمین و دستیابی به تورا جلوگیری می‌کند، جز آزاد کردن تورا راه دیگری ندارد. اهریمن اگر می‌توانست اوشیو را می‌خورد اما چون طلسم به دست اوشیو است، این کار را نمی‌کند. بنابراین دوستی‌شان شروع شده و برای مبارزه با دشمنان کنار هم می‌مانند.

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، کمدی، اشرار، شونن

طول: 1 فصل، 26 قسمت


5. ماجراجویی دیجیمون – Digimon Adventure – 2020

با دیدن این انیمه به سال‌های 1990 برمی گردید. یعنی زمانی که بچه‌ها در انیمه ها حیوانات مختلف را می‌دیدند. بعد از والدینشان می‌خواستند عروسک حیوانات مختلف را برایشان بخرند. این عروسک‌ها را دیجیمون می‌نامیدند. بنابراین با این انیمه به دوران کودکی خود برمی گردید. چون “ماجراجویی دیجیمون” جدیدترین اقتباس این انیمه است.

در این انیمه 8 بچه به دنیای دیجیتال برده می‌شوند. دنیای اینترنتی که موجوداتی به نام دیجیمون آن را قبضه کرده‌اند. بچه‌ها به همراه این موجودات دیجیتال باید به مکان‌های ناشناخته بروند و تهدیدها و خطرات ناشناخته را متوقف کنند. این انیمه یکی از بهترین نسخه‌های بازسازی شده است.

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، فانتزی

طول: 1 فصل، 66 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های ماورایی که از تماشای آنها لذت می‌برید


4. هیگوراشی: وقتی آنها گریه کردند – Higurashi: When They Cry – 2020

یک انیمه دیدنی درباره شخصیت‌های دانش آموز با گره‌ای ترسناک. قهرمان انیمه، کیچی، به روستای آرام هینامیزاوا رفته و با همکلاسی‌هایش دوست می‌شود. به زودی متوجه می‌شود در آنجا فستیوال محلی برگزار می‌شود و ایزد اویاشیرو را عبادت می‌کنند. با اینکه از این محیط خوشش آمده اما به نظرش ایرادی وجود دارد. بعد متوجه می‌شود روستایی‌ها به مدت 4 سال در عصر آن فستیوال کشته شده یا ناپدید می‌شوند.

اگر ژانر وحشت را دوست دارید حتماً از این انیمه خوشتان می‌آید. گرافیک‌های زیبا، صحنه‌های جدید و شخصیت پردازی خوب این نسخه را به یکی از بهترین انیمه های بازسازی شده، تبدیل کرد.

ژانر: رازآلود، ترسناک، روانشناسانه، ماورایی، تریلر

طول: 1 فصل، 24 قسمت


3. شمن کینگ – Shaman King – 2021

در دنیای این انیمه شمن ها می‌توانند به جهان‌های مختلف بروند و با ارواح ارتباط برقرار کرده و مبارزه کنند. آساکورا جوانی است که می‌خواهد بهترین شمن باشد. بنابراین باید با رقبای سرسخت مبارزه کرده و در رقابت شمن، که هر 500 سال برگزار می‌شود، شرکت کند.

“شمن کینگ” بازسازی نسخه اصلی سال‌های 2001-2002 برای آوریل 2021 برنامه ریزی شد. شخصیت پردازی و صحنه‌های اکشن این انیمه آن را تماشایی می‌کند.

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، ماورایی، شونن

طول: اعلام نشده


2. دورورو – Dororo – 2019

یکی از بهترین آثار کلاسیک “اوسامو تزوکا” (Osamu Tezuka)، پدر مانگای ژاپن، که الهام بخش چند نسل از خالقین مانگا و کارتون بوده است. نسخه اصلی “دورورو” یک نسخه سیاه و سفید با انیمیشن ساده بود که در سال 1969 پخش شد. مسما نسخه جدید انیمیشن بهتر و رنگی‌تری دارد. هیاکیمارو در زمان تولد عضوی نداشت. چون پدرش با 12 اهریمن شرط بست تا در ازای دستیابی به سرزمین خود هر اهریمن عضوی از نوزاد را برای خود بردارد.

پدر نوزاد را در رودخانه رها می‌کند، اما نوزاد زنده مانده و مرد مهربانی او را بزرگ می‌کند. حتی برایش دست و پا و سلاح می‌سازد. حالا باید با اهریمن‌ها مبارزه کند و اعضای بدنش را پس بگیرد. بنابراین در این مسیر با دورورو آشنا می‌شود.

ژانر: اکشن، شونن، تاریخی، اشرار

طول: 1 فصل، 24 قسمت

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های آخرالزمانی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. یاشاهیمه: پرنسس نیمه اهریمن – Yashahime: Princess Half-Demon – 2020

با توقف ناگهانی انیمه محبوب “اینویاشا” (Inuyasha) در سال 2004، طرفداران غمگین فکرش را نمی‌کردند سری جدید تماشایی باشد. گرچه این انیمه بازسازی نیست، اما توانست به عنوان یک سیکوئل انیمیشن تازه‌تر و زیباتری را نشان دهد. داستان 6 ماه پس از حوادث The Final Act رخ داده و ماجراجویی شخصیت‌های محبوب، سسشومارو، ایویاشا و کاگومه را نشان می‌دهد.

تووا دختر سسشومارو طی آتش سوزی در جنگل از خواهرش ستسونا جدا شد. سپس به دوره مدرن آمد تا با خانواده کاگومه زندگی کند. یک دهه بعد تووا به گذشته بازگشته و از اینکه ستسونا خواهر بزرگترش را فراموش کرده، شوکه می‌شود. خواهرها برای بازیابی خاطرات ستسونا به همراه موروها، دختر اینویاشا و کاگومه، ماجراجویی را آغاز می‌کند. گرچه سریال جدید شخصیت‌های جدید را نشان می‌دهد، اما دیدن شخصیت‌های قدیمی در قسمت‌های آینده هم تماشایی است. بنابراین می‌توان این انیمه را یکی از بهترین انیمه های بازسازی شده دانست.

ژانر: تاریخی، ماجراجویی، فانتزی، کمدی

طول: اعلام نشده


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Sayda

    اردیبهشت 14, 1402

    اصلا درباره ملوان ماه موافق نیستم
    ملوان ماه ورژن قدیمیش خیلی بهتر بود و من مشکلی توش ندیدم
    ولی این جدیده ی جوریه، ب انیمه نمیخوره

    پاسخ

  2. نرگس

    خرداد 15, 1400

    من کارتون یاشاهیه پرنسس نیمه اهریمن خیلی دوست داشتم میشه بگی ادامه داری درحال ساخت

    پاسخ