بهترین فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” (A Week Away) که باید تماشا کنید

“یک هفته دور” فیلمی درباره نوجوانی دردسرساز به نام ویل است که در زندگی به کارهای بدی دست زده. مشکل این نوجوان یتیم و درونگرا این است که نمی‌داند معنای زندگی‌اش چیست. خوشبختانه به یک کمپ تابستانی می‌رود که در آنجا به او کمک می‌کنند اشتیاق، دوستی، عشق و ارزش‌های دیگرش را بیابد. اگر این فیلم موزیکال را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. دبیرستان موزیکال – High School Musical – 2006

سریالی درباره دو نوجوان به نام‌های گابریلا مونتز و تروی بولتون، ستاره‌های تیم بسکتبال. آن‌ها در شب سال نو یکدیگر را دیده و ناخواسته برای موزیکال مدرسه آزمون می‌دهند. دوستانشان برای اطمینان از اینکه گابریلا در تیم و تروی هم مربی بسکتبال باشد، بین آنها تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنند. با ادامه داستان بی توجهی گابریلا به تروی او را غمگین می‌کند و موزیکالشان هم معلق است. شخصیت‌های این فیلم برخلاف “یک هفته دور” مشکل هویتی ندارند و فقط با موانع مدرسه‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر دوست دارید فیلمی درباره عاشقی و تجربه نوجوانان را تماشا کنید این فیلم برایتان مناسب است.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


5. هانا مونتانا: فیلم – Hannah Montana: The Movie – 2009

مایلی استوارت شبیه همه دخترهای نوجوان است که مشغول خانواده و دوست و مدرسه هستند، اما این فقط ظاهر ماجراست. اما او زندگی دوگانه‌ای دارد و در اصل یک ستاره پاپ به نام هانا مونتاناست. زندگی یک ستاره پاپ به تنهایی سخت است و این زندگی دوگانه هم سختی‌اش را بیشتر می‌کند. به همین دلیل رابی ری استوارت، پدرش، تصمیم می‌گیرد او را به زادگاهش بفرستد تا خودش را پیدا کند.

شاید مشکلات مایلی مانند مشکلات ویل در “یک هفته دور” نباشد، اما هردو شخصیت با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند. اوج داستان هردو فیلم درباره مشکلات هویتی متفاوت است اما تماشاگران از ماجراجویی هردو شخصیت لذت می‌برند. به همین دلیل “هانا مونتانا: فیلم” یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” است.


4. کمپ راک – Camp Rock – 2008

میچی تورس (دمی لواتو “Demi Lovato”) دختر نوجوان معمولی علاقه مند به خوانندگی است که به کمپ تابستانی ملحق می‌شود. متاسفانه خانواده توانایی مالی لازم برای حمایت از او را ندارند. مادرش کانی تورس در آن کمپ کار می‌کند تا میچی در آن کمپ بماند، اما به شرط اینکه به مادر کمک کند. اما پس از ماندن در آنجا به رفتار نوجوان‌های دیگر پی برده و متوجه می‌شود به آن‌ها نمی‌خورد. تمایل او برای بودن با بقیه باعث می‌شود هویت خود را پنهان کند.

در پایان داستان میچی متوجه می‌شود که باید به شخصیت واقعی‌اش افتخار کند. میچی هم مانند ویل یک شخصیت ناجور است. پس به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” این فیلم را تماشا کنید تا از ماجرای میچی و درس‌هایی که درباره دوستی و عشق میآموز، خبردار شوید.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


3. اسپری مو – Hairspray – 2007

داستان نوجوان چاقی به نام تریسی ترنبالد که دوست دارد بعد از مدرسه برنامه “کورنی کالینز” را تماشا کند. عشق او به این سریال تمامی ندارد و وقتی متوجه می‌شود طرفداران می‌توانند برای رقص در این برنامه آزمون دهند، در آزمون شرکت می‌کند. مهارت‌های رقص او همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. او به زودی به یک ستاره تلویزیونی تبدیل می‌شود. متاسفانه همه نمی‌خواهند موفقیت او را ببینند. حتی ولما، مدیر سریال، برای بیرون راندن او هرکاری می‌کند.

از آنجاییکه مورد تبعیض قرار می‌گیرد شرایط برایش سخت می‌شود، اما برای بازگشت به جایگاه خود هرکاری می‌کند. این فیلم داستان نوجوانی را روایت می‌کند که در صنعت تلویزیون به دنبال موفقیت است هویت خود را شکل می‌دهد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” است که باید تماشا کنید.


2. کمپ – Camp – 2003

کمپ تابستانی به اعضا اجازه می‌دهد تا در آن استعداد نمایش، رقص و موسیقی را به نمایش بگذارند. بنابراین افراد برای نمایش استعدادهای خود به این کمپ می‌آیند. متاسفانه ولد، یک ترانه سرای بااستعداد و خواننده، با جیل و آلن سروکار دارد که زندگی‌اش را سخت می‌کنند. شخصیت‌های مختلف این کمپ با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند، نداشتن عزت نفس، گرایش جنسی و فشار والدین.

با این حال به تدریج جسارت یافته و مشکلات خود را حل می‌کنند. این سریال هم شخصیت‌هایی با مشکلات روانی و عاطفی را نشان می‌دهد و بنابراین یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “یک هفته دور” است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال که باید دوباره تماشا کنید و لذت ببرید


1. دهان لیموناد – Lemonade Mouth – 2011

پنج دانش آموز به نام‌های استلا، موهینی، الیویا و وندل یک گروه موسیقی ایجاد می‌کنند تا معلم موسیقی‌شان را تحت تأثیر قرار دهند. او به آنها انگیزه می‌دهد تا گروه راک خود را تأسیس کنند. اما از آنجایی که بچه‌ها پیشینه‌های متفاوت دارند باید با موانع مختلف روبرو شوند. بنابراین این دانش آموزان با تلاش بیشتر به هدفشان می‌رسند.

داستان الهام بخش این دانش آموزان برای تشکیل یک گروه راک می‌تواند برای طرفداران “یک هفته دور” جذاب باشد. در اینجا هم داستان شخصیت‌های شجاعی را می‌بینیم که گذشته‌شان را کنار می‌گذارند تا آنچه را که دوست دارند انجام دهند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم