آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 119)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. عصر معصومیت – 1993 – The Age of Innocence

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: دنیل دی-لوئیس، میشل فایفر، وایونا رایدر

تریلر فیلم

نیولند آرکر مردی است که با دخترعمویش می ولاند نامزد شده و به دام عشق کنتس الن اولنسمای زیبا افتاده است. این فیلم با نشان داده نبرد صداقت، تعهد و تمایل نیولند، احساسات پیچیده انسانی را نشان می دهد. اسکورسیزی نشان می دهد که انسان برای تعهد و شرافت باید تقاص پس بدهد. داستان به طرز وحشیانه ای احساسات نیولند را دچار تغییر کرده و صحنه پایانی که خیابان های خالی لندن را نشان می دهد کاملا با داستان متناسب است.


2. جانوران حیات وحش جنوب ‒ Beasts of the Southern Wild ‒ 2012

ژانر: درام، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: بن زایتلین (Benh Zeitlin)

بازیگران: کانژائه والیس، دوایت هنری، لوی استرلی

تریلر فیلم

“جانوران حیات وحش جنوب” که نامزد سه جایزه اسکار شد، در مکانی تخیلی به نام “بث تاب” اتفاق می افتد. نقش اصلی داستان یک دختر ۶ ساله به نام “هاش پاپی ” است. زمانی که یک طوفان به محل زندگی او نزدیک می شود، او باید کاری برای نجات ساکنان انجام دهد، آن هم در حالی که باید از پدر مریضش نیز مراقبت کند. در حین حال یک سری موجودات ماقبل  تاریخ به نام “اوروچ ها” در حال ایجاد مشکل هستند. “هاش پاپی” باید رازی درباره مادرش را نیز حل کند.


3. بیبی راننده – 2017 – Baby Driver

ژانر: درام، جنایی، اکشن

کارگردان: ادگار رایت (Edgar Wright)

بازیگران: انسل الگورت، جیمی فاکس، کوین اسپیسی، لیلی جیمز

تریلر فیلم

داستان مهیج، کارگردانی درخشان و شخصیت‌های جالب، این فیلم را به یکی از برترین آثار ژانر اکشن تبدیل کرده‌است به طوری که این فیلم را می‌توان بلندپروازانه‌ترین فیلم “ادگار رایت” دانست که علاوه بر عناصر طنز، دارای موسیقی متن بسیار زیباست که بیننده را در دل داستان فرو می‌برد. داستان درباره مردی است که آزادی خود را به خطر انداخته زیرا گانگستری دوست دخترش را تهدید کرده و او باید در یک سرقت شرکت کند. گروهی از ماموران پلیس نقشه را بهم می‌زنند. این فیلم تحسین شده باید تماشا شود.


4. رنگ خارج از فضا – 2019 – Color Out of Space

ژانر: ترسناک، علمی-تخیلی

کارگردان: ریچارد استنلی (Richard Stanley)

بازیگران: نیکلاس کیج، مادلین آرتور، جولی ریچاردسون

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که برای ادامه‌ی زندگی‌شان به یک مزرعه‌ی دور افتاده‌ای نقل مکان می‌کنند. زمانی که این خانواده سعی دارند خود را با شرایط جدید زندگی‌شان وفق دهند، یک شهاب سنگ در حیاط خانه آنها سقوط می‌کند و پس از مدت اندکی شروع به ذوب شدن کرده و رنگی عجیب و غریب را از خود به جا می‌گذارد. این خانواده‌ی وحشت‌زده متوجه می‌شوند که این سنگ مرموز نیرویی دارد که به تدریج می‌تواند نحوه‌ی زندگی آنها را به طرز فاجعه‌باری تغییر دهد.


5. دریای آبی عمیق – 2011 – The Deep Blue Sea

ژانر: درام، عاشقانه، جنگی

کارگردان: ترنس دیویس (Terence Davies)

بازیگران: تام هیدلستون، ریچل وایس، سایمون راسل بیل

تریلر فیلم

ترنس دیویس در طول فعالیت کارگردانی‌اش هشت فیلم ساخته که این فیلم برترین آن‌ها محسوب می‌شود. ریچل وایس و تام هیدلستون در این فیلم نقش دو عاشق را ایفا می‌کنند که در زمان جنگ رابطه عاشقانه‌ای باهم داشتند که به مسیر غم‌انگیز و دشواری می‌رسد. این فیلم یک تراژدی تمام‌عیار است که وایس را در اوج یک فروپاشی روانی نشان می‌دهد.


6. آخرین وگاس – 2013 – Last Vegas

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: جان ترتل‌تاب (Jon Turteltaub)

بازیگران: مایکل داگلاس، مورگان فریمن، رابرت دنیرو

تریلر فیلم

یک فیلم متفاوت درباره آخرین سفر چهار دوست مسن، بیلی، آرکی، سام و پدی به وگاس، زیرا بیلی می‌خواهد به تجرد طولانی مدت خود پایان داده و ازدواج کند. این فیلم با حضور بازیگران بزرگ سینما در نقش‌های کاملا کمدی، دیدنی و لذت‌بخش است و می‌تواند اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان رقم بزند. اگر دوست دارید فیلمی با موضوع دوستی، صبر و سفر را تماشا کنید این فیلم انتخاب خوبی خواهد بود.


7. خیابان آواز – 2016 – Sing Street

ژانر: درام، کمدی، موزیک

کارگردان: جان کارنی (John Carney)

بازیگران: لوسی بونتون، ماریا دویل کندی، جک رینور

تریلر فیلم

یک فیلم ایرلندی با ژانر موزیک که داستانش سرشار از لحظات دلگرم‌کننده و دوست‌داشتنی است. داستان فیلم درباره پسر نوجوانی است که برای جلب توجه دحتر موردعلاقه‌اش در مدرسه، درباره‌ی گروه موسیقی‌ای که خودش راه انداخته فخرفروشی می‌کند؛ درحالی که چنین گروهی اصلا وجود ندارد. کونر بعد از اینکه چنین ماجرایی را سر هم می‌کند، تصمیم می‌گیرد که واقعا همراه با دوستانش رویای پایه‌گذاری یک گروه موسیقی را دنبال کرده و با وجود اینکه ممکن است در این مسیر موفق هم نشود، آن را ادامه دهد.


8. شکل تاریک جرم – 2018 – Dark Figure of Crime

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: کیم تائه-کیون (Kim Tae-kyun)

بازیگران: جو جی هون، کیم یون سئوک، هئو جین

تریلر فیلم

وقتی یک قاتل سریالی بی رحم به نام “ته اوه” به راحتی به قتلی گزارش نشده در گذشته اعتراف می‌کند، زندگی “هیون مین” به تعقیبی درونی تبدیل می‌شود. این فیلم یکی از آثار درخشان ژانر جنایی سینمای کره‌جنوبی است که با اجرای خیره‌کننده بازیگرانش همراه بوده و هدف والایی را در روایت داستانش دنبال می‌کند؛ هدفی که شاید کمتر فیلم جنایی به آن پرداخته باشد.


9. رئیس – 2013 – Boss

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: آنتونی دسوزا (Anthony D’Souza)

بازیگران: آکشی کومار، جانی لور، ادیتی رائو

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی با صحنه های اکشن زیاد هستید حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم “رئیس” در حین روایت داستانی درام، از طنز لذت بخشی برخوردار است. داستان این فیلم درباره ی پسری به نام “سوریا” است که به جرم قتل به زندان افتاده و از سوی پدرش طرد شده است. “سوریا” که قدرت بدنی زیادی دارد، به عنوان سردسته ی خلافکاران شناخته می شود و تلاش می کند که توجه پدرش را به خود جلب کند.


10. پوکمون: کاراگاه پیکاچو – 2019 – Pokemon: Detective Pikachu

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: راب لترمن (Rob Letterman)

بازیگران: رایان رینولدز (صداپیشه)، جاستیس اسمیت، کاترین نیوتون

تریلر فیلم

داستان این لابو اکشن زمانی آغاز می‌شود که یک کاراگاه خیلی خوب و عالی به نام هری گودمن به طرز اسرارآمیزی گم ناپدید می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پسر ۲۱ ساله‌ی او، در پیدا کردن پدرش و همچنین پی بردن به واقعیت این ماجرا، مصمم شود. کاراگاه پیکاچو که همکار پوکمونی سابق هری محسوب می‌شود، تصمیم می‌گیرد که در این ماجرا به او کمک کند؛ کاراگاه پیکاچو یک کاراگاه بسیار دوست داشتنی، فوق‌العاده باهوش و زیرک است که حتی برخی اوقات باعث حیرت خودش هم می‌شود. تیم و پیکاچو که تجهیزات و امکانات لازم را برای برقراری ارتباط با یکدیگر پیدا کردند، تصمیم گرفتند که دیگر ماجراجویی هیجان انگیز خود را آغاز کنند و حقیقت واقعی این ماجرای اسرارآمیز را کشف کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Feridwn

    فروردین 30, 1400

    سپاسگزارم

    پاسخ