معرفی بهترین فیلم‌های ژاپنی جدید در سال 2021 که باید تماشا کنید

یکی از دلتنگی های زندگی پیش از کرونا رفتن به سینما بود. هرسال منتظر اکران فیلم‌های تازه بودیم. با این حال هنوز هم فیلم‌های تازه تولید می‌شوند. اگر طرفدار فیلم‌های ژاپنی هستید باید بگوییم در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های ژاپنی در سال 2021 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


20. مثل دسته گل عاشق شدم – I Fell In Love Like A Bouquet

اگر آخرین قطار توکیو را از دست بدهید چه می‌شود؟ دو قهرمان 22 ساله این فیلم یعنی موگی و کینو تصادفاً باهم آشنا می‌شوند. این دو علایق و پیشینه مشترک داشته و عاشق هم می‌شوند. این فیلم داستان عاشقانه‌ای در توکیوی مدرن است که 5 سال از رابطه زوج را نشان می‌دهد. ما از فارغ التحصیلی این زوج از کالج تا بزرگسالی همراهشان هستیم.

ژانر: عاشقانه

مدت زمان: 2 ساعت و 4 دقیقه

تاریخ اکران: 29 ژانویه 2021

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های ژاپنی که باید در دوران قرنطینه تماشا کنید


19. نقشه ماهرانه – The Master Plan

کیدا و ماکوتو دوستان دوران کودکی هستند که در شرایط سخت بزرگ شدند. آن‌ها همیشه باهم هستند تا این که روزی ماکوتو ناپدید می‌شود. کیدا برای یافتن دوستش به میان خلافکاران رفته و مجرم می‌شود. 2 سال بعد ماکوتو ظاهر شده و حالا صاحب یک شرکت است. این فیلم داستان دوستانی است که در زندگی مسیرهای جداگانه را انتخاب کردند و با این وجود می‌خواهند ارتباطشان را حفظ کنند.

ژانر: رازآلود، تعلیق

مدت زمان: 1 ساعت و 57 دقیقه

تاریخ اکران: 29 ژانویه 2021


18. عشق اول – First Love

یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام. کانا یک دانشجوی موفق با آینده‌ای روشن است اما با قتل پدرش همه چیز تغییر می‌کند. پرونده توجه مردم را جلب کرده و روان شناسی به نام یوکی روی پرونده کار می‌کند. یوکی در تلاش برای روشن کرده پرونده جوانی‌اش را در وجود کانا می‌بیند. همچنان که در پرونده دقیق‌تر می‌شود، رازهای زندگی خودش برملا می‌شود.

ژانر: رازآلود

مدت زمان: 1 ساعت و 59 دقیقه

تاریخ اکران: 11 فوریه 2021


17. خاطرات عکس – Photograph Memories

یوکو پس از مرگ مادربزرگش که تنها عضو خانواده او بود، از توکیو به زادگاهش می‌رود. تحت تأثیر عکس‌های گرفته شده از مراسم ختم مادربزرگ به شغل عکاسی روی می‌آورد تا برای مراسم ترحیم از افراد مسن عکس بگیرد. گرچه این ایده اولش عجیب است اما به تدریج مورد استقبال افراد مسن قرار می‌گیرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی و اثری درباره اهمیت لحظات مهم و خاطرات در زندگی است.

ژانر: درام

مدت زمان: 1 ساعت و 50 دقیقه

تاریخ اکران: 29 ژانویه 2021


16. روستای جنگلی خودکشی – Suicide Forest Village

فیلمی درباره جنگلی که به خاطر خودکشی‌های رخ داده در آن شهرت دارد. گفته می‌شود جعبه مخوفی که از دوران باستان مردم را می‌ترسانده در این جنگل پنهان شده. 13 سال بعد این جعبه در مقابل هیبیکی و نارو ظاهر شده و مردم یکی پس از دیگری ناپدید می‌شوند.

ژانر: وحشت

مدت زمان: 1 ساعت و 57 دقیقه

تاریخ اکران: 5 فوریه 2021

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های صامت ژاپن که باید آنها را تماشا کنید


15. در آن روزها – In Those Days

میکیتو پس از رد شدن در آزمون مدرسه هدفی ندارد و اغلب وقت تلف می‌کند. تا اینکه رقص و آواز آیا ماتسورا را در مسابقه تلویزیونی می‌بیند. او هم در این مسابقه شرکت کرده و با چند نفر دیگر گروه تشکیل می‌دهد. این گروه در ابتدا با هم همراه می‌شوند اما به تدریج هرکس به سراغ زندگی خود می‌رود. سرانجام با ابتلای یکی از اعضا به سرطان دوباره کنار هم قرار می‌گیرند. یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی درباره جوانی و دوستی.

ژانر: موسیقی، درام

مدت زمان: 1 ساعت و 57 دقیقه

تاریخ اکران: 19 فوریه 2021


14. در زیر آسمان فراخ – Under The Open Sky

عضو سابق یاکوزا که بیشتر عمرش را پشت میله‌ها گذرانده باید با زندگی در جامعه و بازگشت به زندگی سابق عادت کند. وقتی تلاش می‌کند با جامعه و مادرش خو بگیرد یک رمان نویس الهام بخش و تهیه کننده تلویزیونی به سراغش می‌آیند. آن‌ها قول می‌دهند در ازای ساخت مستند درباره زندگی او رابطه‌اش را با مادرش بهتر کنند. این فیلم نشان می‌دهد جامعه ژاپن چگونه بر افراد مختلف تأثیر می‌گذارد.

ژانر: درام

مدت زمان: 2 ساعت و 6 دقیقه

تاریخ اکران: 11 فوریه 2021


13. شبی فراتر از پنجره سه گوشه – The Night Beyond The Tricornered Window

میکادو به عنوان کارمند کتاب فروشی از کودکی توسط ارواح اذیت می‌شد چون می‌توانست ارواح را ببیند. روزی یک واسطه او را دعوت می‌کند تا برای حل پرونده قتل از او کمک بگیرد. این دو حین جستجو برای یافتن جسد و حقیقت با رویدادهای عجیب روبرو می‌شوند. این فیلم لایواکشن از مانگایی به همین نام اقتباس شده است و شما را میخکوب می‌کند.

ژانر: رازآلود، وحشت

مدت زمان: 1 ساعت و 42 دقیقه

تاریخ اکران: 22 فوریه 2021


12. اعتیاد سیندرلا – The Cinderella Addiction

داستان‌های پریان همیشه پایان خوش ندارند. این فیلم با تکیه بر داستان‌های کلاسیک این موضوع را ثابت می‌کند. کوهارو یک شبه همه چیز را از دست داده و زندگی‌اش نابود می‌شود. ناگهان یک پدر مجرد ثروتمند که دختری 8 ساله دارد به زندگی‌اش آمده و از او خواستگاری می‌کند. کوهارو جواب مثبت داده اما درست در همین زمان که تصور می‌کرد خوشبختی در انتظارش است همه چیز دگرگون می‌شود.

ژانر: درام، تعلیق، جنایی

مدت زمان: 1 ساعت و 54 دقیقه

تاریخ اکران: 5 فوریه 2021

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای ژاپن که باید تماشا کنید


11. اشراف – Aristocrats

توکیوته که تنها هدف زندگی‌اش ازدواج کردن است پس از جدایی از دوست پسرش به دنبال مرد دیگری است. در این میان میکی هم برای وارد شدن به کالج مطرح توکیو تلاش می‌کند. سرانجام زندگی این دو زن باهم تلاقی یافته و ماجراهای جالب شکل می‌گیرد.

ژانر: درام

مدت زمان: 2 ساعت و 4 دقیقه

تاریخ اکران: 26 فوریه 2021


10. افسانه: قاتل قراردادی که آدم نمی‌کشد – The Fable: A Contract Killer Who Doesn’t Kill

مزدور افسانه‌ای آکیرا بنا به دستور رئیسش باید یک سال زندگی معمولی داشته باشد و آدم نکشد. آکیرا که افسانه هم نام دارد به همراه شریکش یوکو کار می‌کند. آکیرا با وجودش تلاش خود به خاطر یک اشتباه به دام می افتد و تمام کوشش خود را به خرج می‌دهد تا آدم نکشد. این فیلم کمدی پر از صحنه‌های دیدنی است و می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی باشد.

ژانر: کمدی، اکشن، تریلر، تعلیق

مدت زمان: 2 ساعت و 4 دقیقه

تاریخ اکران: 5 فوریه 2021


9. توجه! همسر خطرناک – . Caution, Hazardous Wife

یک فیلم اکشن و سیکوئل فیلمی از سال 2017. نامی، زن خانه داری که قبلاً مأمور ویژه بود هویتش را پنهان کرده و با یوکی ازدواج می‌کند. اما نمی‌داند همسرش مأمور پلیس است و بر نامی نظارت دارد. بنابراین این زوج موش و گربه بازی خود را آغاز می‌کنند.

ژانر: کمدی، اکشن، درام

مدت زمان: 1 ساعت و 59 دقیقه

تاریخ اکران: 19 فوریه 2021


8. کیبا – Kiba: The Fangs Of Fiction

ترو ویراستار مجله، با بزرگ‌ترین مانع زندگی حرفه‌ای خود روبرو شده. سیاست‌های کاری و مشکلات دیگر مجله او را در آستانه نابودی قرار داده. او به خاطر حفظ مجله خود به همراه مگومی تازه کار با موانع مبارزه می‌کند و سیاست‌های کاری را کنار می زند.

ژانر: درام

مدت زمان: 1 ساعت و 53 دقیقه

تاریخ اکران: 26 مارس 2021

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش دوم)


7. هوکوسائی – HOKUSAI

یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی درباره نقاش ژاپنی هوکوسائی. او به عنوان یکی از بهترین نقاشان ژاپن بیش از 30،000 شاهکار دارد، اما درباره زندگی شخصی او چیزی نمی‌دانیم. این فیلم براساس گفته‌های تاریخی درباره او یک اثر زندگی نامه‌ای ساخته است که به دوره ادو تعلق دارد.

ژانر: تاریخی

مدت زمان: 2 ساعت و 9 دقیقه

تاریخ اکران: مه 2021


6. اوشوکاتسو – Oshukatsu

چیکاکو که همسرش بازنشسته شده از “سندرم همسر بازنشسته” رنج می‌برد. قبلاً شوهرش دائم سرکار بود اما حالا خانه است و سروکله زدن با او چیکاکو را به استرس دچار کرده. این زوج که از زندگی مشترکشان 50 سال می‌گذرد در آستانه طلاق هستند. آیا برای بهتر کردن حال مادر او را به مراسم اوشوکاتسو می‌برد که افراد مسن را برای مرگ آماده می‌کند. این فیلم زیبا به زندگی سالمندان و مرگ می‌پردازد.

ژانر: درام، برشی از زندگی

مدت زمان: 1 ساعت و 53 دقیقه

تاریخ اکران: 21 مه 2021


5. برادران در فاحشه خاانه – Brothers In Brothel

داستان فیلم در جزیره دوردستی در ژاپن رخ می‌دهد. تتسو در این جزیره فاحشه خانه دارد و آدم بداخلاقی است. توکوتا برادر کوچکترش همه جا به دنبال برادرش است و خواهرش کوچکشان هم به خاطر بیماری زمین گیر است. 4 زن دیگر که در این فاحشه خانه کار می‌کنند شخصیت‌های متفاوت دارند. فیلم داستان این 3 خواهر و برادر و ارتباط فاحشه‌ها با آنها را نشان می‌دهد. همچنین به کار جنسی در ژاپن می‌پردازد.

ژانر: درام

مدت زمان: 1 ساعت و 53 دقیقه

تاریخ اکران: ژوئن 2021


4. دیروز چی خوردی؟ – What Did You Eat Yesterday

یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی براساس مانگایی به همین نام. شیرو یک قاضی است که با دوست پسرش در توکیو زندگی می‌کند. دوست پسرش کنجی یک آرایشگر راحت و صمیمی است. این زوج دگرباش 3 سال باهم رابطه دارند. مشکل اینجاست که خانواده شیرو نمی‌دانند او دگرباش است و با کسی رابطه دارد. این مانگا و فیلم با نمایش زندگی دگرباش‌های ژاپن موردتوجه جامعه دگرباش قرار گرفت.

ژانر: آشپزی، کمدی، عاشقانه، برشی از زندگی

مدت زمان: اعلام خواهد شد

تاریخ اکران: اعلام خواهد شد

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش اول)


3. انتقام جویان توکیو – Tokyo Revengers

اگر می‌شد به گذشته برگردید چه چیزی را عوض می‌کردید؟ تاکمیچی 26 ساله اگر می‌توانست به گذشته برگردد حتماً عشق اولش هیناتا و برادرش نائوتو را از کشته شدن توسط دارودسته انتقام جویان توکیو نجات می‌داد. پس از اینکه یک بار به گذشته می‌رود و نائوتو را نجات می‌دهد، می‌خواهد یک بار دیگر هم به گذشته برود و مانع مرگ هیناتا شود.

ژانر: اکشن، درام، مدرسه‌ای

مدت زمان: اعلام خواهد شد

تاریخ اکران: جولای 2021


2. نوشابه لیموعسل – Honey Lemon Soda

فیلمی درباره رابطه عاشفانه میان 2 آدم متفاوت. اوکای خجالتی و درون گرا پس از اذیت شدن در مدرسه نمی‌تواند دوست پیدا کند. حالا با ورود به دبیرستان و دیدن کای، پسر محبوب و مولیمویی مدرسه، می‌خواهد شروع تازه‌ای داشته باشد. آن دو دوست شده و به تدریج عاشق هم می‌شوند. اما کای راز پنهانی دارد و اوکای از این موضوع بی خبر است.

ژانر: عاشقانه، مدرسه‌ای

مدت زمان: اعلام خواهد شد

تاریخ اکران: 9 جولای 2021


1. شن اولترامان – Shin Ultraman

یکی از بهترین فیلم‌های ژاپنی با اقتباس از سریال معروفی که در سال 1966 پخش می‌شد. هایاتا یکی از اعضای انجمن علمی پس از برخورد با مبارز اولترا میزبان انسانی اولترامن می‌شود. هایاتا برای برقراری صلح در زمین به اولترامان تبدیل شده و با هیولاهای خطرناک مبارزه می‌کند. در این فیلم دشمنان قدیمی این قهرمان، مانند نرونگا و گابورا نمایش داده می‌شوند.

ژانر: علمی تخیلی، اکشن

مدت زمان: اعلام خواهد شد

تاریخ اکران: اعلام خواهد شد

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های ماورایی که از تماشای آنها لذت می‌برید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مهتاب

    خرداد 22, 1400

    سلام و خسته نباشید ببخشید فیلم شبی فراتر از پنجره سه بعدی الان در حال پخش هست؟ چون من هرچی جستجو کردم فقط تریلر هاش بود لطفا اگه کامل قرار گرفته روی سایتی آدرس سایت رو بدید خیلی ممنون

    پاسخ