طرز تهیه نان تست فرانسوی

نان تست فرانسوی یک صبحانه خوش‌طعم و مجلل است که تهیه آن به زحمتش می‌ارزد. تست فرانسوی معمولاً رویه ترد و طلایی دارد، درحالی‌که داخل آن خامه‌ای است. این نان نباید زیاد خشک شود یا بسوزد. معمولاً به خاطر تخم‌مرغ مزه آن خوش‌طعم است و برای شیرین کردن آن از آب‌میوه، افرا، میوه تازه و کره استفاده می‌کنند. اما اگر آن را شیرین نکنید هم مزه خوبی دارد.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

مواد لازم این تست اندک است، به همین دلیل باید به آن‌ها توجه کنیم. تخم‌مرغ‌های تازه خریداری کنید، در صورت امکان از مخلوط نصف شیر نصف خامه استفاده کنید و در انتخاب نان مناسب دقت کنید، همچنین در مصرف شربت افرا مضایقه نکنید.

نان

عنصر اصلی تست فرانسوی نان است، بنابراین نوع نان انتخاب‌شده مهم است. نان تخم‌مرغی از تخم‌مرغ و کره تهیه می‌شود و داخلش خامه‌ای است. نان‌های محلی هم خوب هستند اما در صورت استفاده از آن‌ها داخلش چندان خامه‌ای نیست. باگت‌های فرانسوی هم انتخاب خوبی هستند. اما از انتخاب نان‌های ساندویچی سفید یا نان‌های محلی که حفره دارند و یا ضخیم‌اند، خودداری کنید. نان‌های محلی معمولاً نمی‌توانند خامه را تحمل کنند، نان‌های معمولی هم نرم هستند.

در اینجا یک قرص نان تازه را انتخاب کردیم و خودمان آن را به تکه‌هایی با ضخامت 3 سانت برش دادیم تا خامه درونش بماند. معمولاً نان‌هایی که کمی مانده هستند انتخاب بهتری می‌باشند زیرا نان‌های تازه کمی شل هستند، هرچند نان‌هایی مانند نان تخم‌مرغی را می‌توانید از شب قبل بسته‌بندی نکنید تاکمی سفت شود، اما نان‌های معمولی یا محلی باید بسته‌بندی شوند در غیر این صورت خراب می‌شوند.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

شیر و تخم‌مرغ

در تهیه این تست نان را در مخلوط شیر و تخم‌مرغ فرومی‌بریم، به همین دلیل این مخلوط مهم است. از تخم‌مرغ‌های تازه استفاده کنید و بهتر است که تخم‌مرغ و مخلوط نصف شیر نصف خامه به کار برد. در صورت امکان از شیر خشک استفاده نکنید. برای غلظت بیشتر می‌توانید به مواد خود خامه اضافه کنید، اما چندان ضرورت ندارد. برخی افراد نان را داخل این مخلوط فرو می‌کنند، که البته برای نان‌های نه‌چندان ضخیم که از قبل خرد شده‌اند مناسب است. اما برای نان‌های باگت یا نان‌های ضخیم، مانند نان تخم‌مرغی، آن را سریع در مواد فرو برده و خارج کنید.

شیرین و خوشمزه

معمولاً نان تست را شیرین می‌کنند، اما نباید فراموش کنید که نان تست خودش طعم خوبی دارد. بنابراین شیرین‌کننده‌هایی مانند شکر را کنار گذاشته و از اسفناج سرخ‌کرده، قارچ، گوشت، ژامبون، پیاز و غیره استفاده کنید.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

نکات و ترفندهای کلی

در اینجا نحوه آماده کردن مواد را به شما معرفی می‌کنیم. ما از یک ظرف مربعی 20 در 20 استفاده کردیم تا 4 تکه نان در آن جای بگیرد. برای جلوگیری از کمبود وقت و کثیف نشدن آشپزخانه، این ظرف را نزدیک گاز بگذارید. در برخی از دستورات آشپزی به شما توصیه می‌شود که فر را روشن کرده و در درجه کم بگذارید تا اولین نان تست شما گرم شود (تنها باید آن را روی قفسه فر گذاشته و به داخل هل دهید). ازآنجایی‌که مدت آماده شدن هر تک نان چندان طولانی نیست، بنابراین نیاز نیست تا هرکدام را گرم کنیم. اما اگر تعداد نان‌های شما بیشتر است و یا اینکه ظرفتان کوچک است، می‌توانید از این شیوه استفاده کنید.

در هنگام مخلوط کردن مایع تخم‌مرغ، اطمینان حاصل کنید که تخم‌مرغ کاملاً مخلوط شود زیرا در صورت مخلوط و حل نشدن، به‌صورت تکه‌های خشک زیر دندان حس می‌شوند. همچنین نان را روی ظرف نگه دارید تا مایع اضافی چه کرده و در ظرف بریزد، در غیر این صورت زیر نان چه می‌کند و به همان صورت خشک می‌شود.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

طرز تهیه نان تست فرانسوی

طرز تهیه نان تست فرانسوی: شیر و تخم مرغ را به خوبی مخلوط کنید

طرز تهیه نان تست فرانسوی: کره را در تابه ذوب کنید

طرز تهیه نان تست فرانسوی: نان را در مواد بخوابانید

طرز تهیه نان تست فرانسوی: نان را در تابه سرخ کنید

طرز تهیه نان تست فرانسوی: نان ها را برگردانید

مواد لازم

برای 8 تکه نان تست

  • 3 تخم‌مرغ بزرگ
  • 1 فنجان شیر (نصف شیر نصف خامه)
  • کمی نمک
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • 8 تکه نان
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری کره، البته با کمی کره اضافی برای سرو کردن
  • چاشنی روی غذا

لوازم

  • قاشق و فنجان پیمانه گیری
  • ظرف کیک 20 در 20
  • هم زن یا چنگال
  • یک ظرف 30 تا 35 سانتی
  • کفگیر
  • دیس مخصوص سرو کردن

طرز تهیه

  1. شیر، تخم‌مرغ، نمک و شکر، را در ظرف مخلوط کنید تا زمانی که تخم‌مرغ کاملاً حل شود.
  2. گاز را روشن کنید. ظرف سرخ‌کردنی را روی حرارت کم یا متوسط بگذارید. ظرف مواد مایع را نزدیک گاز بگذارید.
  3. نان را داخل مایع فرو کنید. 4 تکه نان را در مایع بخوابانید تا یک دقیقه بماند. آن را برگردانده و بگذارید یک دقیقه دیگر بماند.
  4. نان تست فرانسوی را سرخ کنید. زمانی که نان در مایع تخم‌مرغ است یک قاشق غذاخوری کره را به تابه اضافه کنید. زمانی که کره در حال آب شدن است تابه را کج کنید تا کاملاً چرب شود. یک تکه نان را از مایع تخم‌مرغ برداشته و بالای ظرف نگه دارید تا مایع اضافی چکه کند. نان را به‌آرامی در تابه بگذارید. تکه‌های دیگر را نیز به همین ترتیب در تابه بگذارید.
  5. نان تست را برگردانید. پس از چند دقیقه یکی از تکه‌ها را برداشته و ببینید طلایی شده‌اند یا نه. در این صورت آن‌ها را برگردانده و بگذارید طرف دیگر هم خوب سرخ شود. مراقب باشید که نان‌ها نسوزند.
  6. تکه‌های دیگر را در مایع تخم‌مرغ بخوابانید. زمانی که تکه‌های قبلی را در تابه گذاشتید، تکه‌های دیگر را در مایع بخوابانید و بگذارید هر تکه یک دقیقه در ظرف بماند.
  7. تکه‌های دیگر را نیز سرخ کنید. پس‌ازاینکه سری اول نان‌ها سرخ شد آن‌ها را در دیس بگذارید. تابه را تمیز کرده، یک قاشق کره به آن اضافه کنید و روی شعله بگذارید. تکه‌های دیگر را نیز سرخ کنید.

نکات مهم

  • چاشنی‌هایی برای داشتن نان تست شیرین: می‌توانید به مایع تخم‌مرغ کمی دارچین، جوزهندی، یک قاشق غذاخوری براندی یا یک قاشق چای‌خوری وانیل، اضافه کنید. آب‌لیمو یا پرتقال هم قابل‌استفاده هستند. شربت افرا، شربت‌های مختلف، مربا، میوه تازه و پودر شکر، هم گزینه‌های خوبی هستند.
  • اگر نمی‌خواهید نان تست شما شیرین باشد، شکر را حذف نموده و سبزیجات سرخ‌شده، پنیر پارمزان و مرغ و گوشت پخته، را روی نان قرار دهید.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم