معرفی 25 فیلم لذت بخش که تماشای آن حالتان را خوب می‌کند

با وجود شیوع کرونا غمی طولانی در وجود همه ما خانه کرده است. پس بهتر است در این شرایط با تماشای چند فیلم لذتبخش که خوشحالمان می‌کند، کمی حال خود را بهتر کنیم. در اینجا 25 فیلم لذت بخش را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


25. آواز در باران – SINGIN’ IN THE RAIN – 1952

یک فیلم هوشمندانه و دیدنی از “جین کلی” (Gene Kelly) که هم یک اثر کنایی در باب فیلمسازی است و هم نغمه‌ای زیبا بر زندگی. در این فیلم می‌بینید که کلی در زیر باران عشق غرق می‌شود و چنین صحنه‌هایی به شما امید تازه‌ای می‌دهد. پس با دیدن این موزیکال زیبا لذت می‌برید.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


24. بعضی‌ها داغشو دوست دارن – SOME LIKE IT HOT – 1959

فیلمی زیبا ساخته “بیلی وایلدر” (Billy Wilder) که برای ساخت فیلم “آپارتمان” (The Apartment) جایزه اسکار به دست آورد. گرچه این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های و نیست. اما یکی از فیلم‌های لذت بخش اواخر دهه 50 محسوب می‌شود. شاید داستان احمقانه را جدی نگیرید، اما با تماشای آن حال و هوای شما عوض می‌شود.


23. چه زندگی شگفت‌انگیزی – IT’S A WONDERFUL LIFE – 1946

وقتی ناراحت هستید دوست دارید یک نفر با یک کیک خوشمزه و چای داغ خوشحالتان کند، دقیقاً کاری که این فیلم لذت بخش با شما می‌کند. این فیلم ساخته “فرانک سیناترا” (Frank Capra) پر از عشق و مهربانی است که نه تنها تماشای آن خوشحالتان می‌کند، بلکه وجود عشق در این دنیای تاریک را یادآوری می‌کند.


22. املی – AMÉLIE – 2001

یک فیلم شیرین و لذت بخش که فیلم‌های بسیاری از آن الهام گرفتند. با این حال هیچ کدام به گرد پای آن نرسیدند. اجرای زیبای “اودره توتو” (Audrey Tautou) در نقش یک زن جوان یک فیلم رنگی و دلگرم کننده ساخت که مدیون جادوی “ژان-پیر ژونه” (Jean-Pierre Jeunet) است. حتماً این فیلم زیبا را تماشا کنید.


21. دسته جداگانه – BAND OF OUTSIDERS – 1964

این فیلم نه تنها نقطه عطفی در فیلم‌های نوآر و ژانر جنایی است، بلکه یکی از لذت بخش ترین و منطقی‌ترین فیلم‌های گدار محسوب می‌شود. گدار در آغاز راه خود این فیلم لذت بخش و تماشایی را ساخت تا عقاید خود را به تصویر بکشد، هرچند که خودش هم بعدها شخصیتی ناامید بود.


20. مرخصی فریس بولر – FERRIS BUELLER’S DAY OFF – 1986

چه کسی دوست ندارد یک روز از کارش مرخصی بگیرد؟ البته شاید در حال حاضر و با وجود بیماری ممکن باشد اما قبلاً اینطور نبود. این فیلم انرژی و شور جوانی را به تصویر می‌کشد. فیلمی درباره انسان درونتان که برای یک روز همه نگرانی‌هایش را کنار می‌گذارد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های موزیکال برای بازسازی در سینمای امروز


19. وقتی هری سالی را دید – WHEN HARRY MET SALLY – 1989

یک کمدی رمانتیک زیبا که دو شخصیت اصلی آن در کنار هم درخشیدند. فیلمی از “راب رینر” (Rob Reiner) در سال 1989 که این سؤال را می‌پرسد: “آیا یک مرد و زن می‌توانند فقط دوست باشند؟” فیلم آنقدر هوشمندانه ساخته شده که حین تماشای آن حس می‌کنید مشغول وقت گذرانی با یک دوست قدیمی هستید. یا با کسی که روبرواش نشسته‌اید و دوست دارید هرچیزی که او سفارش داده را میل کنید.


18. روز گراندهاگ – GROUNDHOG DAY – 1993

موضوع اصلی فیلم دست مایه فیلمسازهای مختلف شده، با این حال این اثر “هارولد ریمیس” (Harold Ramis) همچنان پیشتاز است. به لطف اجرای “بیل مری” (Bill Murray) این فیلم یکی از لذت بخش ترین فیلم‌های تاریخ سینماست.


17. تعطیلات رمی – ROMAN HOLIDAY – 1953

“آدری هیپورن” (Audrey Hepburn) نقش پرنسسی را ایفا می‌کند که یک روز برای خودش زندگی می‌کند. این فیلم به مدت 118 دقیقه در هر ثانیه‌اش لذت بخش است. اگر بخواهیم این فیلم از “ویلیام وایلر” (William Wyler) را در چند کلمه توصیف بکنیم باید بگوییم “یک اثر دوست داشتنی”. با تماشای این فیلم حس می‌کنید مشغول دیدن فیلمی رنگارنگ و پرانرژی هستید.


16. بزرگ – BIG – 1988

حتماً آن عکسی که “تام هنکس” (Tom Hanks) با پریدن روی یک پیانو آن را می‌نوازد، دیده‌اید؟ خب حالا قرار است فیلم کاملش را ببینید. فیلمی لذت بخش و دیدنی از “پنی مارشال” (Penny Marshall) درباره پسر کوچولویی که می‌خواهد آدم بزرگ باشد. آرزوی او برآورده شده و یک کمدی فانتزی زیبا با حضور “تام هنکس” خلق می‌شود.


15. جری مگوایر – JERRY MAGUIRE – 1996

شاید داستان این فیلم امروز کمی خسته کننده باشد اما از آن داستان‌هایی است که برای طرفداران ژانر خود خسته کننده نمی‌شود. این ملودرام درباره مدیربرنامه ورزشی است که به خاطر چسبیدن به صداقت از محل کارش اخراج می‌شود. در این فیلم از “کامرون کرو” (Cameron Crowe)، “تام کروز” (Tom Cruise) حضور دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


14. خیابان آواز – SING STREET – 2016

یک فیلم لذت بخش از “جان کارنی” (John Carney) درباره چند جوانک که گروه تشکیل داده‌اند. فیلم عناصر عاشقانه خود را با موسیقی متن خوشایند ترکیب کرده و یکی از بهترین فیلم‌ها را پدید آورده است.


13. میس سان‌شاین کوچولو – LITTLE MISS SUNSHINE – 2006

سفر جاده‌ای یک خانواده ایده جالبی است، نه؟ اما برای خانواده هوور نه. یک فیلم لذت بخش از “جاناتان دیتون” (Jonathan Dayton) و “ولری فاریس” (Valerie Faris) با متنی هوشمندانه که جذاب و دیدنی است. فردگرایی و نیاز به درک شدن لحظات جالبی در فیلم خلق می‌کند.


12. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE – 2018

همه فیلم‌های مرد عنکبوتی دیدنی هستند. پریدن در آسمان و انجام کارهای هیجان آمیز جالب است. با این حال این فیلم هم در ژانر ابرقهرمانی قدم گذاشته و هم در ژانر انیمیشن. یک فیلم رنگی و پرهیجان که نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های مرد عنکبوتی بلکه یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی است.


11. عروس شاهزاده – THE PRINCESS BRIDE – 1987

یک فیلم لذت بخش با حضور “مندی پتینکین” (Mandy Patinkin) که تماشای آن شما را به وجد می‌آورد. یکی از بهترین فیلم‌های هالیوودی با داستانی عاشقانه که پر از ماجراجویی‌های تماشایی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های اسپانیایی زبان در دهه اخیر (2019 تا 2010) که نباید از دست بدهید


10. نیمه شب در پاریس – MIDNIGHT IN PARIS – 2011

آیا دوست دارید به یک دنیای جادویی که همه قهرمان‌هایتان آنجا هستند قدم بگذارید؟ پس باید این فیلم از “وودی آلن” (Woody Allen) را تماشا کنید. او بدبینی موجود در تمام آثارش را با صحنه‌های جادویی ادغام می‌کند. و نتیجه کار اثری خوش ساخت با اجراهای دیدنی است.


9. پرورش بیبی – BRINGING UP BABY – 1938

یک کمدی کلاسیک از “هاوارد هاکس” (Howard Hawk) که الهام بخش بسیاری از کمدی‌های بعدی بود. تماشای این فیلم لذت بخش حس خوبی به شما می‌بخشد و به پهنای صورتتان لبخند می‌زنید.


8. روشنایی‌های شهر – CITY LIGHTS – 1931

یکی از قشنگ‌ترین عاشقانه‌های تاریخ از “چارلی چاپلین” (Charlie Chaplin). این شاهکار دوره سینمای صامت لبخند را مهمان لبان شما می‌کند. مضامین دلچسب و کارگردانی خوب یکی از بهترین فیلم‌ها را خلق کرده است.


7. گاردن استیت – GARDEN STATE – 2004

شکی وجود ندارد که شخصیت دختر این فیلم ساخته “زک برف” (Zach Braff) دختری روانی و رؤیاپرداز است. اما موسیقی متن فیلم است که آن را به یک فیلم لذت بخش تبدیل می‌کند. با دیدن این فیلم یاد می‌گیرید بر روی خود تسلط و کنترل داشته باشید.


6. فرانسیس‌ها – FRANCES HA – 2013

فرانسیس نه تنها یکی از بهترین شخصیت‌های زن سینما بلکه جذاب‌ترین آنهاست. این فیلم از “نوآ بامباک” (Noah Baumbach) مضمون لذت بخش و دیدنی دارد. شاید مضمون فیلم به تنهایی برایتان جذاب نبباشد اما انرژی “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig) فیلم را به یکی از بهترین آثار دهه خود تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته‌اند


5. اغوا کردن دکتر لوییس – SEDUCING DOCTOR LEWIS – 2004

یک فیلم کمدی دیدنی از “ژان فرانسوا پولیو” (Jean-François Pouliot) با شخصیت‌های جذاب و دوست داشتنی، درباره مردم روستای کوچکی که می‌خواهند دکتر داشته باشند. اگر دوست دارید کمی بخندید این فیلم را تماشا کنید.


4. شکار انسان‌های سرگردان – HUNT FOR THE WILDERPEOPLE – 2016

فیلمی از “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) درباره یتیمی که در حال فرار است. او هایکو می‌نویسد و همیشه برای قبول چالش‌های جدید آماده است. این فیلم ماجراجویانه در سرزمین‌های نیوزلند پر از لحظات شاد و دیدنی است که روزتان را می‌سازد.


3. جف ، که در خانه زندگی می‌کند – JEFF WHO LIVES AT HOME – 2011

گرچه جف یک فرد درونگراست که دوست دارد خانه بماند اما این فیلم درباره یکی از روزهای در خانه ماندن او نیست. بلکه به یک سری از بدشانسی‌های او طی روز اشاره می‌کند که تماشای آن می‌تواند برایتان جالب است.


2. فروشگاه کنار خیابان – THE SHOP AROUND THE CORNER – 1940

یک کمدی رمانتیک خوب برای تازه کاران این ژانر که ارتباط خوب میان “جیمز استوارت” (James Stewart) و “مارگارت سولاوان” (Margaret Sullavan) آن را دیدنی می‌کند. این فیلم لذت بخش به کارگردانی “ارنست لوبیچ” (Ernst Lubitsch) و نویسندگی “سامسون رافیلسون” (Samson Raphaelson) ساخته شده است.


1. همسایه من توتورو – MY NEIGHBOR TOTORO – 1988

تقریباً تمام فیلم‌های استودیو جیبلی تماشایی هستند. این فیلم به خاطر تخیل منحصر به فرد خود انتخاب شد. یک فیلم لذت بخش درباره تخیل یک کودک که پر از شخصیت‌های دوست داشتنی و لحظات تماشایی است.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های ماورایی که از تماشای آنها لذت می‌برید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. علی

    اردیبهشت 15, 1400

    از نظرم یکی از بهترین لیست های سایتتونه(عنوانش)
    فیلم های فارست گامپ ،زندگی پی،مسیر سبز هم حال خوب کن هستند
    و انیمیشن مری و مکس یه جور دیگه حال خوب کنه به اینکه استاپ موشن توجه نکنین(فقط کسایی که واقعا حال خوب رو می فهمم تحت تأثیر قرار می گیرند)

    پاسخ

  2. محمدرضا

    فروردین 19, 1400

    intouchables کو؟

    پاسخ